| Forfatter |
|
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
men ja tag for GUDS skyld ud og se de forskellige skærme.. og tag nu nogen "udfordrene" film med. Mørke scener sortere virkelig får fra bukkene.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så den r'v vist barberet, som biker-jens vil ha sagt det. Rieper tænker du 50-60+'' ??
__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanM skrev:
| Så den r'v vist barberet, som biker-jens vil ha sagt det. Rieper tænker du 50-60+'' ?? |
|
|
Jeg siger, personligt fortryder jeg at jeg ikke købte noget større end jeg troede jeg ville få brug for. Mit råd er derfor, køb større end du tror du ville få brug for, du vil fortryde andet. Specifikt i dette tilfælde vil jeg sige MINIMUM 40" og køb plasma!
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Per N skrev:
| Det almene analoge tv signal er simpelthen så grimt at jeg ikke kan holde ud og se på noget større en 32 tommer fra 3 meters afstand, og det er jo nok det, det ender med og blive brugt mest til. Derudover er det fløjtende lige meget om man har en 720p eller 1080p da l**tet er optaget og udsendt efter den gamle PAL standard, og det kan man så skalere nok så meget op til disse fine opløsninger, men det bliver det ikke bedre af.
Derfor kan det kun anbefaldes man tager ud i en butik og prøver selv så ved man bedst, mange herinde udtaler sig uden og have prøvet tingene selv, derfor er disse råd meget lidt værd. |
|
|
Nu er der ikke rigtig blevet sagt noget om hvad TV'et primært skal bruges til - men der FINDES jo rent faktisk alternativer til analogt TV. Og der findes masser af materiale der er optaget - og udgivet - i højere opløsning end PAL, så at generalisere og sige at 720 eller 1080p er ligegyldigt fordi "l**tet er optaget og udsendt efter den gamle PAL standard" må vist stå for din egen regning, og ses som et udtryk for at du hører til kategorien du selv nævner, af brugere som udtaler sig uden at have prøvet tingene selv. 
|
|
|
Nu skriver jeg det jo så i henhold til min betragtning om analog tv hvis det skal bruges til det. Ingen snakker om andre formater ikke mit problem du ikke kan læse __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
PepperDude skrev:
|
Tror ca. jeg kommer til at sidde 2.60 - 2.50m fra mit Tv, så hvilke tommer kan i anbefale?
Personligt vil jeg gerne selv op omkring de 37" - 40", men men mor siger at jeg vil bliver træt af det og få ondt i øjnene, men det mener jeg bestemt ikke at jeg kommer til?
Så hvad tommer vil i anbefale...
|
|
|
Tror bestemt ikke du får ondt nogle steder. Med de nye tv synes jeg at det forholder sig lidt anderledes end med de gamle "kasser" hvad det angår.... dem kunne man godt blive "irriteret" på hvis de var for store...
Jeg sidder selv ca 3-3.5 meter fra en 50" og det er absolut ikke for stort synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rieper, syns også hurtigt man vænner sig til en stor skærm. Skiftede for nyligt fra 37 - 42, og der gik et par dage fra det gamle var ude, til det nye kom, og skulle nøjes med det gamle 28'' crt. Katastrofe. Den længste weekend i mit liv.
Vores lokale Mega-store elgigant har et kæmpe plasma stående på, ja 150'' tror jeg. Først virker det kæmpestort, men når man har kigget på det et kvarters tid, så tænker man ikke så meget over det. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
RogueAgent skrev:
Per N skrev:
| Det almene analoge tv signal er simpelthen så grimt at jeg ikke kan holde ud og se på noget større en 32 tommer fra 3 meters afstand, og det er jo nok det, det ender med og blive brugt mest til. Derudover er det fløjtende lige meget om man har en 720p eller 1080p da l**tet er optaget og udsendt efter den gamle PAL standard, og det kan man så skalere nok så meget op til disse fine opløsninger, men det bliver det ikke bedre af.
Derfor kan det kun anbefaldes man tager ud i en butik og prøver selv så ved man bedst, mange herinde udtaler sig uden og have prøvet tingene selv, derfor er disse råd meget lidt værd. |
|
|
Nu er der ikke rigtig blevet sagt noget om hvad TV'et primært skal bruges til - men der FINDES jo rent faktisk alternativer til analogt TV. Og der findes masser af materiale der er optaget - og udgivet - i højere opløsning end PAL, så at generalisere og sige at 720 eller 1080p er ligegyldigt fordi "l**tet er optaget og udsendt efter den gamle PAL standard" må vist stå for din egen regning, og ses som et udtryk for at du hører til kategorien du selv nævner, af brugere som udtaler sig uden at have prøvet tingene selv. 
|
|
|
Nu skriver jeg det jo så i henhold til min betragtning om analog tv hvis det skal bruges til det. Ingen snakker om andre formater ikke mit problem du ikke kan læse
|
|
|
Jeg kan sagtens læse, tak, jeg synes bare det er svært at læse andet ud af dit indlæg end at dine dårlige erfaringer med analogt tv har fået dig til at beslutte at alt over 32" er uudholdeligt at se på.
Og det mener jeg ikke er specielt sagligt i denne sammenhæng, da jeg personligt tvivler på at ret mange der overhovedet overvejer en skærm større end 32" ikke har tænkt sig at bruge det til andet end analogt TV.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville købe et Pioneer 507XD i udlandet til den pris...
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
JanM skrev:
| Så den r'v vist barberet, som biker-jens vil ha sagt det. Rieper tænker du 50-60+'' ?? |
|
|
Jeg siger, personligt fortryder jeg at jeg ikke købte noget større end jeg troede jeg ville få brug for. Mit råd er derfor, køb større end du tror du ville få brug for, du vil fortryde andet. Specifikt i dette tilfælde vil jeg sige MINIMUM 40" og køb plasma!
|
|
|
Enig i, at en stor skærm er "vanedannende", men kan du ikke holde din religionskrig ude af tråden? Der bliver spurgt til størrelse - ikke til teknologi - og vi er en del, der ikke er enige i at plasma er Guds gave til menneskeheden. Der er fordele og ulemper ved begge teknologier - og den ene er ikke entydigt "bedst". Skærmen, der bliver spurgt til, er fremragende - og jeg ville til enhver tid vælge den fremfor en plasma. Nu er det bare ikke dét, der bliver spurgt om - så lad os holde os til at diskutere størrelser....
|
| Til top |
|
| |
PepperDude Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
PepperDude skrev:
|
Tror ca. jeg kommer til at sidde 2.60 - 2.50m fra mit Tv, så hvilke tommer kan i anbefale?
Personligt vil jeg gerne selv op omkring de 37" - 40", men men mor siger at jeg vil bliver træt af det og få ondt i øjnene, men det mener jeg bestemt ikke at jeg kommer til?
Så hvad tommer vil i anbefale...
|
|
|
Tror bestemt ikke du får ondt nogle steder. Med de nye tv synes jeg at det forholder sig lidt anderledes end med de gamle "kasser" hvad det angår.... dem kunne man godt blive "irriteret" på hvis de var for store...
Jeg sidder selv ca 3-3.5 meter fra en 50" og det er absolut ikke for stort synes jeg.
|
|
|
Så hvilke tommer skal jeg har en skærm i?
tror du 37" ville være okay, jeg skal nok primært bruge Tvet til at spille på, men jeg skal bestemt også se Tv til tider.
Men det er bare det der med at mange de siger at de sidde tæt på en stor skærm, og de synes næstyen at det bliver for småt, og så er der dem der sidder lidt længere væk fra skærmen, og de siger at det passer fint, og at hvis det bliver større gør det billedet dårligt?.
Jeg er lidt forvirret? 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
the_rieper skrev:
JanM skrev:
|
|
|
|
|
Enig i, at en stor skærm er "vanedannende", men kan du ikke holde din religionskrig ude af tråden? Der bliver spurgt til størrelse - ikke til teknologi - og vi er en del, der ikke er enige i at plasma er Guds gave til menneskeheden. Der er fordele og ulemper ved begge teknologier - og den ene er ikke entydigt "bedst". Skærmen, der bliver spurgt til, er fremragende - og jeg ville til enhver tid vælge den fremfor en plasma. Nu er det bare ikke dét, der bliver spurgt om - så lad os holde os til at diskutere størrelser....
|
|
|
Det ville være en god idé at lade trådens starter vurdere hvad der skal diskuteres i hans tråd... Det er da helt iorden at anbefale en anden skærm til ca. samme pris (uanset teknologi)... Der kan fåes en del skærme i den prisklasse der er bedre end den hans selv nævner i første indlæg...
Kan heller ikke se det er religionskrig at anbefale hvad man synes er bedst til prisen... Derimod er det religionskrig når man begynder at disse teknologierne...
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
kaso skrev:
the_rieper skrev:
JanM skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Det ville være en god idé at lade trådens starter vurdere hvad der skal diskuteres i hans tråd... Det er da helt iorden at anbefale en anden skærm til ca. samme pris (uanset teknologi)... Der kan fåes en del skærme i den prisklasse der er bedre end den hans selv nævner i første indlæg...
Kan heller ikke se det er religionskrig at anbefale hvad man synes er bedst til prisen... Derimod er det religionskrig når man begynder at disse teknologierne...
|
|
|
er helt enig! betragter det blot som bedste køb til den pris! klart at du os kan få gode lcd's, men de koster altså 20k og op efter..
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
kaso skrev:
the_rieper skrev:
JanM skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg vil nu kalde det "religionkrig", når man bliver ved med at gentage "køb plasma" og "plasma er vejen frem" i det uendelige - uden skyggen af saglig begrundelse for de bombastiske udtalelser. Det hører ikke hjemme i tråden - og er inderligt ligegyldigt. Jeg har intet problem i at der anbefales en anden skærm udfra en personlig holdning - men at gøre teknologi og mærker til det altafgørende - og fremført som en "universel sandhed" - vil jeg kalde "religionskrig".
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
|
er helt enig! betragter det blot som bedste køb til den pris! klart at du os kan få gode lcd's, men de koster altså 20k og op efter..
|
|
|
Fair nok - det er så din (subjektive) holdning. Og ja - de gode LCD er desværre dyre (omend jeg ikke har styr på de aktuelle priser - fladskærmspriser er jo i frit fald for tiden....)
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
| Jeg vil nu kalde det "religionkrig", når man bliver ved med at gentage "køb plasma" og "plasma er vejen frem" i det uendelige - uden skyggen af saglig begrundelse for de bombastiske udtalelser. Det hører ikke hjemme i tråden - og er inderligt ligegyldigt. Jeg har intet problem i at der anbefales en anden skærm udfra en personlig holdning - men at gøre teknologi og mærker til det altafgørende - og fremført som en "universel sandhed" - vil jeg kalde "religionskrig". |
|
|
Nu bad trådens starter jo faktisk selv folk om at anbefale andre apparater end det han selv har kig på. Uden at ville gå ind i endnu en plasma-er-bedre-end-lcd-og-min-far-kan-banke-din-far diskussion, så er der vel så ikke noget galt i at anbefale plasma hvis man generelt har gode erfaringer med det og helt alvorligt (omend subjektivt) mener det er bedre end lcd...
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu anbefalede jeg faktisk to specifikke plasma tv som jeg mener er langt bedre end de fleste tv på markedet, både lcd og plasma.. når man tager prisen i betragtning burde der ikke være noget at rafle om. pana px70 50" eller pio 427 42"..
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gode bekendte har et 32 Sony Bravia stående men jeg synes det er suber så sober tråden ER
Jeg vil ikke tage stilling og bør/må vel heeller ikke.
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Exxtreme skrev:
kaso skrev:
the_rieper skrev:
JanM skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg vil nu kalde det "religionkrig", når man bliver ved med at gentage "køb plasma" og "plasma er vejen frem" i det uendelige - uden skyggen af saglig begrundelse for de bombastiske udtalelser.
For det første: Hvem gentager hvad??? Hvad der foregår i andre tråde er en anden ting...
For det andet: Plasma ER bedre end LCD til stort set alt bortset fra HTPC og delvist konsoller, det er fakta...
Det hører ikke hjemme i tråden - og er inderligt ligegyldigt.
Det er helt op til trådens starter hvad der hører hjemme i tråden...
Jeg har intet problem i at der anbefales en anden skærm udfra en personlig holdning - men at gøre teknologi og mærker til det altafgørende - og fremført som en "universel sandhed" - vil jeg kalde "religionskrig".
Så klap dog lige hesten! Hvem fremfører "universelle sandheder" osv. i denne tråd? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
Jeg har intet problem i at der anbefales en anden skærm udfra en personlig holdning - men at gøre teknologi og mærker til det altafgørende - og fremført som en "universel sandhed" - vil jeg kalde "religionskrig".
|
|
|
Mærker ER jo netop afgørende da han beder om et forslag til et TV!? hvodan kan man anbefale noget uden at nævne mærkerne? hvem der er gode og hvem der er dårlige efter ens overbevisning.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
For det andet: Plasma ER bedre end LCD til stort set alt bortset fra HTPC og delvist konsoller, det er fakta...
|
|
|
Gedigent vrøvl - og et glimrende eksempel på "universelle sandheder" - der blot er subjektive holdninger!
Valget ml. LCD og plasma er i høj grad en smagssag - og der intet "faktuelt" i valget. Det svarer til at sige, at "rundstykker er bedre end håndværkere - det er fakta"
|
| Til top |
|
| |