Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal du altid nedgøre andres produkter?
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal du altid misforstå alting?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvad mener du helt konkret med det du har skevet om de nye dynaudio?
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg læser det mener han at det er lidt mindre end umuligt at fremstille et kabinet, der kun består af plane flader. Det er i hvert fald optimistisk at prøve at få folk til at tro, at det skulle være umuligt...
Mvh.
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg forklarede i mit oprindelige indlæg.
At det nok er marketings afdelingen der står for headlinen... For med et 3D program og en CNC maskine, er det ikke svært at lave sådan et kabinet...
Det er skam slet ikke ment som at nedgøre nogen, jeg har så absolut ikke noget imod Dynaudio. De gør det fantastik godt!
Men så snart en som mig skriver noget som helst, så er det nogen der vil 'slos' - ikke sandt? 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen alle bruger da salgsgas og de fleste kan da skelne snot fra skæg. Men hvorfor skal en branchemedlem, som i den grad selv benytter sig af de trick, nedgøre andre når de går det?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
At det nok er marketings afdelingen der står for headlinen... For med et 3D program og en CNC maskine, er det ikke svært at lave sådan et kabinet...
Det er skam slet ikke ment som at nedgøre nogen, jeg har så absolut ikke noget imod Dynaudio. De gør det fantastik godt!
Men så snart en som mig skriver noget som helst, så er det nogen der vil 'slos' - ikke sandt? 
|
|
|
Jamen er det svært, at lave de fødder du brugte så lang tid på, hvis man er værktøjsmager?
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det ikke for at starte en "min far er stærkere end din far" debat.
Jeg vil tage hjem og gå i seng!
Kan du sove godt sigma6. Og pas på blodtrykket! 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Nu var det ikke for at starte en "min far er stærkere end din far" debat.
Jeg vil tage hjem og gå i seng!
Kan du sove godt sigma6. Og pas på blodtrykket! 
|
|
|
Ilm.
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Neeper skrev:
|
|
|
Jamen er det svært, at lave de fødder du brugte så lang tid på, hvis man er værktøjsmager?
|
|
|
Lige en afsluttende kommentar. Nej, det er det ikke, det har jeg aldrig påstået...
Det eneste jeg har skrevet er, at det tog mig et halvt år før jeg var tilfreds med designet af foden. Det var meget svært at lave en fod der var stor nok til højttaleren stod stabilt, uden foden så stor og klodset ud... Selve produktionen af den, er ikke ret svær.
Og for lige at forklare mig, inden det ryger helt af sporet:
Grunden til jeg prøvede at tegne Sapphire ud fra billederne og de oplyste dimensioner, er at det ind imellem er sundt at prøve at forstå hvordan andre har tænkt i design processen...
Når man som mig sidder og tegner hele tiden, kan man godt gå lidt i stå, og så hjælper det at prøve at lave noget helt andet...
Det var mens jeg tegnede disse tegninger jeg studsede noget over headlinen på nyhedsbrevet...
For nej, jeg tror ikke det er frygteligt svært at producere der pågældende kabinet. Derimod har det helt sikkert taget en del tid at få designet på plads. Det er småting man skal ændre på, der afgør om noget er grimt eller pænt. F. eks så er dem på min tegning ikke så pæne som de rigtige, for jeg har lavet dem en 2 - 3 cm for dybe, da jeg ikke lige tænkte over, at frontstoffet er med i det oplyste dybde mål. Herved ser dem på min tegning ret klodset ud...
At 'kopiere' noget tager ikke ret lang tid, det er det med at få idéen, og så få alle proportionerne på plads der er svært... Æstetikken kommer efterhånden som man arbejder med det (citat, David Lewis - og hvor har han dog ret!)
Og forresten ikke en dårlig ide at lave en ny version af den flotteste højttaler man tidligere har lavet, til 30 års jubilæumet :)
Mvh Kim
|
Til top |
|
|
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Er der nogen der har hørt dem endnu? |
|
|
De var desværre ikke på weekendens Hifi-messe i Odense, men jeg fik en lille snak med Dynaudios repræsentanter. Sapphire bliver lanceret i København 10-11 november (med andre ord på Hifi & Surround 2007, Scandic Hotel). Vejledende pris i Danmark er 44.999/stk, og variationerne hedder Amber, Ivory, Mocca og Bordeaux. Jeg fik dog en længere lyttesession med et par Evidence Temptation. Kæft, hvor god lyd!  __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 07 November 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har hørt om de skulle ske at få et sæt i Tapeconnection århus man kunne lytte lidt til?
|
Til top |
|
|
Techtor Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmh - fik lyttet en del til Sapphire lørdag - nogle rigtig, rigtig gode højttalere. De blev da også drevet af nogle flotte Ayre monoblokke, og der var gang i den. Three Wishes (Roger Waters) var skide flot, og de havde også det ekstra nede i bunden, som mine egene Focus 220 ikke klarer at formidle. Der kom også flere ekstra detaljer frem i dette spor - til tider lød det, som om "Genie" kom lige bagfra. Mmmh. Q-sound.  Jeg blev imponeret over lyden - skulle gerne haft et par derhjemme..  De er vidst i produktion nu, og Dynaudio forvænter, at de bliver udsolgt tidligt næste år. __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 18 November 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Er der nogen der har hørt om de skulle ske at få et sæt i Tapeconnection århus man kunne lytte lidt til? |
|
|
Vi har faktisk et sæt stående lige nu... Det ser dog ud til at de bliver hentet igen på mandag, men hvis du har mulighed for at kigge ind mandag når vi åbner kan du sandsynligvis nå at høre dem.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 18 November 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt mener jeg nu ikke de er så kønne. Men smag og behag.
Til gengæld... Lød de ganske godt.
Var så heldig at have dem næsten for mig selv i knap en time på messen i København, og de lød fremragende.
Hørte lidt på dem i starten af turen rundt på messen, og afsluttede igen med dem inden hjemturen.
Efter min mening messens bedste lyd!
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 18 November 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik også fornøjelsen at lytte på disse vidundere på messen i Kbh. Rummet kunne være bedre, men helt klart en speaker med potientale. Spiller meget veloplyst og superstramt!!!. Absolut den lyd der også tiltalte mig mest på messen. Ikke at forglemme er det også et rigtig flot møbel 
Er dog mest til elektrostater så ML Vantage bliver stående i stuen. Endnu mere glad bliver jeg når jeg kigger på prisskiltet og sammenligner med ML Vantage. Saphire er ikke i min verden 50k bedre __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
jr-audiotone Branchemedlem

JR Audiotone
Bruger siden: 19 November 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 19 November 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
Hejsa,
Så er endelig de første detaljer om Dynaudios 30th anniversary-højttaler tilgængelig: http://www.dynaudio.de/eng/index2.php
Flere detaljer: 30 years of Dynaudio: The new Dynaudio Sapphire

|
A cabinet with perfectly formed wood surfaces, cut like a jewel into a shape revealing distinct gem-like profiles when viewed from different angles. The Danish master craftsmen made a totally unique loudspeaker celebrating 30 years of Dynaudio: The Sapphire.
Featuring one of the most elaborate and distinctive loudspeaker cabinet designs ever, hand-built in the Dynaudio tradition of excellence, the Sapphire is finished in a satin-gloss lacquer that brings out the finest detail in the cabinet’s alluring wood grain. Reproducing music powerfully, dynamically and accurately, and including one of the best tweeters available, the Sapphire epitomizes sophisticated elegance in both its striking appearance and amazing performance.
The past few decades have seen Dynaudio loudspeakers become true classics. The Dynaudio Sapphire represents the latest milestone.
The Sapphire will be premiered at one of the most important hifi shows worldwide, the 2007 Hong Kong High End Audio Visual Show, from 10th to 12th August 2007. Learn more about this unique model from September 1st on this website.
30 years of Dynaudio: Relive music.
Mmmmh. Er den ikke køn? 
Den er tydelig baseret på Facette, som efter undertegnedes mening måske er den kønneste højttaler, som Dynaudio har lavet.. (Se Dynaudios højt læseværdige Book of Truth for den gamle Facette.)
Dynaudios Focus-serie er da også tydeligt baseret på de gamle Contour-serier.. 
Er dog bange for, at den bliver lidt for dyr for mit budget - er også rigtig glad for mit Focus-sæt i kirsebær.. 
|
|
|
De er smukke i rose, og er måske det flotteste design dynaudio har presenteret siden contuer 3.4
Her oppe i Norge har de været presenteret på et par messer. desvære har den nye disbrutiør/ forhandler her i Norge valgt at demonstreder dem m elektronik a Norsk opringelse som har en lyd signatur der overhoved ikke går i spind med lydsignaturen til Dynaudio og resutatet har mild taget været uheldig i følge mine preferenser.
Jeg synes det er det er skammeligt at presentere et så bra produkt m ikke machet elektronik og det kan ingen a de indvolverte produkter være tjent med, og jeg har meget svært ved at forstå motivet bag det valg, da jeg nægter at tro at at disbrutiøren her i Norge ikke skulle være istand til at høre at her er der tale om regelret dårlig system mashing.
Jeg håber så inderligt, at højtaleren er blevet pressenter med elektronik a anden opringelse i Danmark, da jeg er overbevist om at højtaleren har et helt anden pontiale en det der blev demonstrerert oppe her.
Til slut vil jeg ønske Dynaudio tillykke m 30 Års jubilærum og ønske dem al mulig lykke i fremtiden.
Det er bra at være Dansk, vi har lange stolte traditioner indenfor højtaler konstruktion vi kan være stolte af.
MVH __________________ Johnny Rasmussen
|
Til top |
|
|
Techtor Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jr-audiotone skrev:
De er smukke i rose, og er måske det flotteste design dynaudio har presenteret siden contuer 3.4
Her oppe i Norge har de været presenteret på et par messer. desvære har den nye disbrutiør/ forhandler her i Norge valgt at demonstreder dem m elektronik a Norsk opringelse som har en lyd signatur der overhoved ikke går i spind med lydsignaturen til Dynaudio og resutatet har mild taget været uheldig i følge mine preferenser.
Jeg synes det er det er skammeligt at presentere et så bra produkt m ikke machet elektronik og det kan ingen a de indvolverte produkter være tjent med, og jeg har meget svært ved at forstå motivet bag det valg, da jeg nægter at tro at at disbrutiøren her i Norge ikke skulle være istand til at høre at her er der tale om regelret dårlig system mashing.
Jeg håber så inderligt, at højtaleren er blevet pressenter med elektronik a anden opringelse i Danmark, da jeg er overbevist om at højtaleren har et helt anden pontiale en det der blev demonstrerert oppe her.
Til slut vil jeg ønske Dynaudio tillykke m 30 Års jubilærum og ønske dem al mulig lykke i fremtiden.
Det er bra at være Dansk, vi har lange stolte traditioner indenfor højtaler konstruktion vi kan være stolte af.
MVH |
|
|
De blev i København vist frem på to Ayre monoblokke, som i mine ører lød helt fantastisk.. Mmmh.. Der blev også i naborummet fremvist Confidence C4 på Simaudio Moon, som burde fungere rimelig godt - men jeg lyttede hellere mere på Sapphire..  Hvad for slags forstærkere blev de demonstreret på i Norge? __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
Til top |
|
|
jr-audiotone Branchemedlem

JR Audiotone
Bruger siden: 19 November 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 20 November 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
jr-audiotone skrev:
MVH
|
|
|
De blev i København vist frem på to Ayre monoblokke, som i mine ører lød helt fantastisk.. Mmmh.. Der blev også i naborummet fremvist Confidence C4 på Simaudio Moon, som burde fungere rimelig godt - men jeg lyttede hellere mere på Sapphire.. 
Hvad for slags forstærkere blev de demonstreret på i Norge?
|
|
|
Har desværre aldrig hørt mono blokkene til Ayre.
Den Dansk produkserte Fabel dyr er normal også en god kombination med Dynaudio, sagde djævelen
Da jeg er relateret til branchen bliver jeg nok nød til at bede dig ta en kig på følgende forummer:
http://www.avforum.no http://www.hifisentralen.no
Hvor det vil være mulig at se hvilken produksent der er tale om.
Navnet kan desuden minde om en tidligere konservativ forsvars minister efternavn. For navnet var vis Hans.
Nu må dette inlæg ikke misforståes på den måtte at jeg siger at nævnte produksent laver dårlige produkter, det jeg siger er at klangmæsig passer de vældig dårligt sammen m Dynaudioerne, eller for den sags skyld system audio Explore højtalerne.
Mvh.
__________________ Johnny Rasmussen
|
Til top |
|
|
Dennis Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 20 November 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Personligt mener jeg nu ikke de er så kønne. Men smag og behag.
Til gengæld... Lød de ganske godt.
Var så heldig at have dem næsten for mig selv i knap en time på messen i København, og de lød fremragende.
Hørte lidt på dem i starten af turen rundt på messen, og afsluttede igen med dem inden hjemturen.
Efter min mening messens bedste lyd!
|
|
|
Ja det er sgu godt nok lidt mærkeligt. Jeg og en kammerat blev meget hurtigt enige om at de lød som et par dårlige plastikhøjttalere....! Vi sad begge på første række, måske det havde noget at sige? For selvfølgelig kan sådan et par højttalere ikke lyde som plastik. Har stor respekt for Daniels og andre herinde. Hvordan kan vi nå til så forskellige lytteoplevelser?
|
Til top |
|
|