| Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro, at det er mere nærliggende at sammenligne med Confidence-serien, der er trindet over Contour. Elementerne i Sapphire tager ikke bare fra Confidence-serien, men også fra Evidence-serien, Dynaudios ypperste højttalere, til et sekscifret beløb. Pr stk. __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oooh - har lige fundet nogle nye billeder af Sapphire'ene.. Dette er "Mocca" finish. Mmmmh - hvor er de kønne..
__________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
Oooh - har lige fundet nogle nye billeder af Sapphire'ene.. Dette er "Mocca" finish.
Mmmmh - hvor er de kønne..

|
|
|
Jeg tror jeg er forelsket. Og så er det en af de højttalere der faktisk er rigtig flotte med frontstof.
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
Oooh - har lige fundet nogle nye billeder af Sapphire'ene.. Dette er "Mocca" finish.
Mmmmh - hvor er de kønne..

|
|
|
Har ikke set den her finish før... Den er ret flot.. Og den lyder bestemt også godt ingen tvivl om det. En rigtig god højttaler og man kan bestemt høre slægtskabet til Evidence.
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes nu de er meget flotte! Specielt i piano finishen. Hørte S3.4 hos TC i Århus og det lød glimrende, faktisk så godt at jeg overvejer dem som mine næste HTs. Så rent og klart og dejligt egentlig!
Eneste hanke ved dem, efter min mening, at de har for lidt bas. Prøvede at gå rundt i lytterummet og der hvor bassen var kraftigst (ude i det ene hjørne) var den stadig ikke helt nok for mig :)
Test her: http://www.ultimateavmag.com/speakersystems/204dynaudio/inde x4.html
The speaker's effective lower limit (–10dB) was 33Hz relative to the output at 200Hz.
Synes den test bekræfter min egen observation, at den ikke spiller specielt dybt. Dette kunne dog løses med en god sub + eq. __________________
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
| Synes nu de er meget flotte! Specielt i piano finishen. Hørte S3.4 hos TC i Århus og det lød glimrende, faktisk så godt at jeg overvejer dem som mine næste HTs. Så rent og klart og dejligt egentlig!
Eneste hanke ved dem, efter min mening, at de har for lidt bas. Prøvede at gå rundt i lytterummet og der hvor bassen var kraftigst (ude i det ene hjørne) var den stadig ikke helt nok for mig :)
The speaker's effective lower limit (–10dB) was 33Hz relative to the output at 200Hz.
Synes den test bekræfter min egen observation, at den ikke spiller specielt dybt. Dette kunne dog løses med en god sub + eq. |
|
|
Der er rapporter om, at SVS PB13-Ultra skulle passe udmærket med Dynaudio - lyder perfekt, eftersom jeg selv har bestilt en til mine Focus 220..   (..Jeg har dog "kun" bestilt én sub..) __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe yeps, har præcis siddet og savlet over det billede lol.
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
Claus_DK skrev:
| Synes nu de er meget flotte! Specielt i piano finishen. Hørte S3.4 hos TC i Århus og det lød glimrende, faktisk så godt at jeg overvejer dem som mine næste HTs. Så rent og klart og dejligt egentlig!
Synes den test bekræfter min egen observation, at den ikke spiller specielt dybt. Dette kunne dog løses med en god sub + eq. |
|
|
Der er rapporter om, at SVS PB13-Ultra skulle passe udmærket med Dynaudio - lyder perfekt, eftersom jeg selv har bestilt en til mine Focus 220.. 

(..Jeg har dog "kun" bestilt én sub..)
|
|
|
Jeg har godt nok også tænkt at bruge én SVS PB13 til mine Contur 3.4, men frygter at de har for meget "Bullerbas" ! Den jeg søger skal være hurtig og "tør"
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du evt. kombinere en evt. PB13 ultra med SMS-1 fra velodyne - så vil du opnå præcis og stram bas. Alternativt en velodyne DD series.
Hvordan oplever du bassen fra S3.4? og hvor stort rum spiller du i? __________________
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
Claus_DK skrev:
Synes den test bekræfter min egen observation, at den ikke spiller specielt dybt. Dette kunne dog løses med en god sub + eq.
|
|
|
Der er rapporter om, at SVS PB13-Ultra skulle passe udmærket med Dynaudio - lyder perfekt, eftersom jeg selv har bestilt en til mine Focus 220.. 

|
|
|
Til brug i stereo?
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, til hjemmebio - den skal selvfølgelig kun benyttes for at give mere bund til centerkanalen. Skulle jeg haft den til stereo, så havde jeg selvfølgelig bestilt to af slagsen..   (Ellers - er der nogen der ude, der har Focus 200C til center, så set den til at være "small" - den kan bunde, hvis der kommer meget dyb bas! Har intet problem med centeren på "small" og crossover på 40Hz..) __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
| Jeg har godt nok også tænkt at bruge én SVS PB13 til mine Contur 3.4, men frygter at de har for meget "Bullerbas" ! Den jeg søger skal være hurtig og "tør" |
|
|
Skal den være hurtig, så set den til "Sealed" med alle propperne i - og så skulle der ikke være meget Group Delay - sammenlign bare Dynaudio SUB 500 med SVS PB13-Ultra i sealed mode! Læg mærke til at a) grafen ikke har 0 nederst på y-aksen og at b) SUB 500 er oppe på 60ms @20Hz (som er rigtigt lavt!), medens PB13-Ultra er på 60ms først på ca 12Hz..  Der findes andre subs med endnu lavere group delay, men kig en gang på hvor lidt bas den giver! __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Techtor skrev:
Claus_DK skrev:
Synes den test bekræfter min egen observation, at den ikke spiller specielt dybt. Dette kunne dog løses med en god sub + eq.
|
|
|

|
|
|
Til brug i stereo?
|
|
|
Hvad skulle der være i vejen for at bruge en sub til stereo?
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
Nej, til hjemmebio - den skal selvfølgelig kun benyttes for at give mere bund til centerkanalen. Skulle jeg haft den til stereo, så havde jeg selvfølgelig bestilt to af slagsen..  
(Ellers - er der nogen der ude, der har Focus 200C til center, så set den til at være "small" - den kan bunde, hvis der kommer meget dyb bas! Har intet problem med centeren på "small" og crossover på 40Hz..)
|
|
|
Jeg ville da anvende den PB13 til hele systemet og ikke blot en center. Desuden ville jeg dele noget højere med en focus 200C da jeg tvivler på dens output i 40hz er imponerende.
Men det lyder som om du har direkte erfaring med den så du har måske prøvet forskellige delefrekvenser på den?
Har selv planer om S3.4 i piano finish og så sub - også til stereobrug. Ifølge de tests jeg har set på S5.4 så tror jeg deling ved 60hz er ok - men det skal naturligvis testes. Man kan jo bruge en lydtryksmåler og REW programmet og rent faktisk MÅLE sit system og så SE hvor dybt ned i hz'ene ens forskellige højtalere kan gå inden de for alvor ruller af. Som med alt dog, skal man også stole på sine ører og hvad man synes "lyder" bedst  __________________
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
Techtor skrev:
Nej, til hjemmebio - den skal selvfølgelig kun benyttes for at give mere bund til centerkanalen. Skulle jeg haft den til stereo, så havde jeg selvfølgelig bestilt to af slagsen..  
(Ellers - er der nogen der ude, der har Focus 200C til center, så set den til at være "small" - den kan bunde, hvis der kommer meget dyb bas! Har intet problem med centeren på "small" og crossover på 40Hz..)
|
|
|
Jeg ville da anvende den PB13 til hele systemet og ikke blot en center. Desuden ville jeg dele noget højere med en focus 200C da jeg tvivler på dens output i 40hz er imponerende.
Men det lyder som om du har direkte erfaring med den så du har måske prøvet forskellige delefrekvenser på den?
Har selv planer om S3.4 i piano finish og så sub - også til stereobrug. Ifølge de tests jeg har set på S5.4 så tror jeg deling ved 60hz er ok - men det skal naturligvis testes. Man kan jo bruge en lydtryksmåler og REW programmet og rent faktisk MÅLE sit system og så SE hvor dybt ned i hz'ene ens forskellige højtalere kan gå inden de for alvor ruller af. Som med alt dog, skal man også stole på sine ører og hvad man synes "lyder" bedst  |
|
|
Kun for centerkanalen er bare en lille joke  - den skal benyttes "det hele" - til hjemmebio, men skal også teste at benytte den til musik. Vil antage, at en enkelt PB-13Ultra kan få hele huset til at ryste mere end nok for mit eget brug.. Det vigtigste med crossover for 200C er her at skåne den for de aller laveste frækvenser - skal eksperimentere mere med delefrækvens når jeg faktisk har en subwoofer i hus..  Bassen er p.t. håbløs i mit eget rum - skal eksperimentere mere, når jeg har lavet mere med akustikken i rummet.. __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh ok 
Har selv lyttet til Focus 220 synes det er en kanon HT - det var faktisk den som sporede mig ind på Dynaudio efter en lyttetur i hifi-centerkjeden.no i Bodø! __________________
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
|
Ahh ok 
Har selv lyttet til Focus 220 synes det er en kanon HT - det var faktisk den som sporede mig ind på Dynaudio efter en lyttetur i hifi-centerkjeden.no i Bodø!
|
|
|
Bestemt. Det er en yderst vellykket model fra Dynaudio, og til en pris hvor de fleste kan være med...
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja enig, rigtig god højtaler, hele serien virker ekstremt vellykket. Ville ønske man kunne få den i pianolak finish, kan man egentlig det?
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
| Ja enig, rigtig god højtaler, hele serien virker ekstremt vellykket. Ville ønske man kunne få den i pianolak finish, kan man egentlig det? |
|
|
Hejsa, hør med Dynaudio (fx via Tapeconnection) - tror ikke, at pianolak er en del af det vanlige sortiment for Focus-serien. Dog plejer Dynaudio (især på de dyre modeller) at kunne levere i mange forskellige varianter - mod et pristillæg. Hør lige med Dynaudio..  __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |