Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 21:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af 40" LCD + tilslutning til PC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
IIITBPIII
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 August 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

IIITBPIII skrev:
Men måske kunne D3000 blive en mulighed, troede bare at en høj opløsning var at fortrække !?

Har en Xbox 360, vil den eller Eliten med HDMI kunne udnytte fullhd ?
for ellers kan det jo være lige meget med en skærm der kan tage 1920 x 1080 !

Hvis du har valget mellem to TV med lige god billedkvalitet, og det ene har højere opløsning end det andet, så er den højere opløsning naturligvis klart at foretrække.  

Problemet er bare at mange har en tendens til at sætte LIGHEDSTEGN mellem høj opløsning og god billedkvalitet, og det er en stor misforståelse. Naturligvis ikke være sagt at der ikke findes FullHD apparater med god billedkvalitet, men så er prisen bare også derefter.

Hvis valget står mellem to apparater til samme pris og det ene er FullHD mens det andet ikke er, bør du som minimum tage ud og sammenligne dem in real life. For du bør overveje hvad der er sparet på i FullHD apparatet for at få det ned i samme prisniveau som det andet.

Mht Xbox 360 kan den godt sende 1920x1080 ud, både via component og Hdmi (Elite versionen). Jeg MENER at component only versionen kan sende 1080p ud med den rette firmwareopdatering, men det må andre bekræfte. 1080i skulle ihvertfald være på plads.

Men overvej lige ovenstående omkring opløsningen igen. Høj opløsning er rigtig fedt når billedkvaliteten også er på plads, men er den ikke det er det lidt synd, for man får ikke fuldt udbytte af opløsningen alligevel.

Rent bortset fra at man altså skal ret tæt på et 40" TV for at kunne skelne forskellen mellem 1366x786 og 1920x1080.

Jeg kommer til at sidde ca 2.5 - 3 meter  fra skærmen som det ser ud lige pt. Og har på et tidspunkt (når den kommer) tænkt at købe Elite versionen af 360'eren ! så det ville være cool med den høje opløsning ... men forstår godt din pointe !

Var i fona og se w2000 og Samsung 40n87 (10000:1) og synes billedet var rigtig godt, og meget ens, de havde ikke mulighed for at vise mig 40m87 i action.

Kan ikke finde ud af om jeg bare skal vente på Sony 40w3000

Men man kan jo også blive ved med at vente på det "rigtige" Tv, har nemlig gået laaang tid og kikket ... !

MVH TBP

Til top Vis IIITBPIII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IIITBPIII

IIITBPIII
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Har ikke læst så meget om de kommende W og X modeller men prøv her (X):

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=602863

Konklusion på en af Samsungs tv (52M87):

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE52M87BDX/Conclusion.php

Uhhh... det var ikke lige den bedste konklusion

Forstår ikke helt ud fra hdtvtest hvordan dette TV er så populært, har snakket med en del forhandlere som alle nævnte den store efterspørgsel på samsungs m86 og m87 serie ?!?!

Men det er vel så godt som umuligt at finde det perfekte Tv ?!

MVH TBP

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

IIITBPIII skrev:
Forstår ikke helt ud fra hdtvtest hvordan dette TV er så populært, har snakket med en del forhandlere som alle nævnte den store efterspørgsel på samsungs m86 og m87 serie ?!?!

Der er jo nok en del der køber ud fra designet alene - for nogle er det vigtigere hvordan apparatet ser ud når det er slukket end når det er tændt. Det skal siges at jeg ikke har nærkigget m86 og m87, men de forrige modeller har jeg bestemt ikke været imponeret af, og den konklusion der linkes til lyder som om der er sket en forbedring, men ikke stor nok...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 12 August 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Har på arbejdet haft en 40" M87 Hængene og en N87 også, på demo stand. Begge apperater yder fornuftigt på et Digitalt Sende signal, men efter vi har fået Sony KDL40D3000 op og hænge er mit valg helt klart Sony'en, selvom den ikke er fullHD. Den gør det altså bare meget bedre på de fleste signaler.(Samsungs R8 serie imo gør et hæderligt forsøg også og pris/ydelse vil jeg holde mig til sådan til de flestes behov frem for M8/N8 selvom R'eren er noget billig skrammel :P).

Plasma; har jeg kun ros til overs for Samsungs Q97 maskine. Det er ikke Pioneer, men priserne er heller ikke i nærheden af samlignelige :). Billigt og lækkert plasma TV.
B&O, imo alt for dyrt for kun en forbedring af lyden frem for så mange andre TV, da B&O stadig mangler af imponere mig på billedsiden.

Til top Vis Gatnuk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gatnuk

IIITBPIII
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej med jer ...

Har købt mig et Samsung M87 som jeg er ved at prøve af, og er glad for købet som det ser ud indtil nu ! Out of the box, var det ikke et godt billede jeg fik ved det analoge signal (kabeltv) men fandt en side med nogle indstillinger, og det har virkelig hjulpet ! Skal nok ha' mig en HD selector, lyder til at være pengene vær !

Xbox'en ser bare kanon ud, der er virkelig sket en STOR forbedring fra crt tv !

Har et lille spørgsmål omkring tilslutning til PC har kikket på følgende 2 kabler :

http://www.hk-automation.dk/catalog/product_info.php?cPath=4 8_52&products_id=2035

og

http://www.av-cables.dk/vga/vga_dvi_kabel/hq_high_quality_dv i_til_vga_kabel_5_m_845_da.html

Hvilket er det bedste, eller hvordan får jeg det bedste billede på Fladfætteren fra PC ?

MVH TBP

HanZi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 August 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Hej TBP,

Jeg er også meget tæt på at bestille det samme TV, så jeg vil være meget glad for at høre din vurdering af det.

Hvad var det for en side du fandt med ændringerne til indstillingerne?

Mvh HanZi

IIITBPIII
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

HanZi skrev:

Hej TBP,

Jeg er også meget tæt på at bestille det samme TV, så jeg vil være meget glad for at høre din vurdering af det.

Hvad var det for en side du fandt med ændringerne til indstillingerne?

Mvh HanZi

Hej med dig ...

Ja men min vurdering indtil nu er ret god, men det er vigtigt at man lige bruger noget tid på at indstille farverne ! Jeg har analogt kabeltv, og der så det ikke så godt ud i starten, men det kan man rette op på .... Skal også have mig en HD selector, og så er jeg sikker på at dette tv vil være lige i øjet !

Så har jeg læst meget om folk der er generet at genskin, men synes absolut ikke det er et problem (mit tv står lige ved vinduet). Det er rigtigt at støv ses hurtigere pga. overfladen, ikke noget der betyder det store, men det er jo smag og behag...

Synes alt i alt at det er et godt køb, men har jo heller ikke prøvet alle funktionerne igennem endnu.

Her er et par sider med indstillinger :

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=509999

http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/04/22/samsung-le40m86bd- settings/

MVH TBP

HanZi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 August 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej TBP,

Tak for svaret.

Det lyder spændende. Du må endelig skrive, hvis du finder ud af noget nyt.

Jeg går lige og trækker mit køb lidt, da vi snart skal flytte, så ville det jo være rart, at have lidt mindre at flytte på

Mvh HanZi

IIITBPIII
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

HanZi skrev:

Hej TBP,

Tak for svaret.

Det lyder spændende. Du må endelig skrive, hvis du finder ud af noget nyt.

Jeg går lige og trækker mit køb lidt, da vi snart skal flytte, så ville det jo være rart, at have lidt mindre at flytte på

Mvh HanZi

Det var så let ...

Du må endelig skrive hvis du har nogen spørgsmål ...

mvh Tobias

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes