Emne: AVALON NP 2.O ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Jakobsen skrev:
Per N skrev:
Elkjær skrev:
Jeg har ikke hørt disse højtalere endnu, men det kunne da være spændende. Alt nyt på hifi himlen er da sjovt, at give et lyt. Jeg syntes ikke man skal nedgøre hinandens udstyr. Vi har alle forskellige holdninger til hvordan musikken skal lyde og hvordan udstyret skal se ud. Når jeg selv handler vælger jeg at se bort fra anmeldelser og fordomme, men bruger mine øre. Kan lyden af disse Avalon sammenligens med andre højtalere??
|
|
|
Sammenligningen bør nok holdes op mod vienna højttalere da de minder lidt om dem i spillestil, den lyder ret behageligt, og får det meste til og få den fine klang den har, desvære er det dens egenlyd man hører her, og ikke noget jeg går ind for, diverse detaljer går selvfølgelig tabt på denne bekostning.
Bassen er OK men ikke mere end det, på dette område haltede den noget efter sophia som jeg vil sige må være refferencen på mit lyt, da det var den eneste ht de havde jeg egentlig havde lyttekendskab til i forvejen, og denne højttaler ved jeg ikke har en imponerende bas gengivelse.
Den mangler dynamik og ikke mindst luftighed/klarhed i mellemtonen især i den øvre del, dette må man selvfølgelig opfatte lidt subjektivt da jeg lige havde lagt øre til sophia'en, og dette er noget af det bedste jeg har hørt fra en ht af den størrelse og pris, ellers er finishen rigtig flot på dem, hvis man går op i den slags. Men nej ikke mit første valg til disse danske priser, men en OK ht til prisen, jeg ville foretrække den nye jmlab chorus 800 serie eller den meget billigere Dls r55 fremfor denne, da de spiller større og mere overbevisende, og ikke mindst neutralt.
|
|
|
Jeg må sige Per jeg er overhovedet ikke enig i dine synspunkter......
Vienna og Avalon spiller overhovedet ikke på samme måde/samme klang
jeg har så sent som mandags hørt Vienna BCG mod NP2'eren......
du må ud og lytte og revurdere din mening er jeg bange for
de nævnte HT Jm og Dls får klart stryg her.......
og jeg har endda forkærlighed for JM lab
vi når aldrig at blive enige med de meninger du har.... og fred være med det
det skal der da være plads til 
|
|
|
For den tungnemme gentager jeg lige:
Istedet for og sige jeg hører forkert og du er uenig(gælder os andre i tråden) kan DU/I jo så komme med jeres bud og jeres beskrivelser, hvis i da har nogen -det savner jeg lidt fra dem der er kritiske for min holdning, jeres udtaleser står lidt intet sigende ud i ingenting, og derfor lidt værdiløse, hvad med begrundelserne og sammenligningerne med andet udstyr?, Istedet for og klandre andre for og have forkerte indtryk.
Lad os høre din beskrivelse! Hvilken højttaler synes DU de kommer i nærheden af?
Jeg har heldigvis ikke et behov for og blive enig, jeg tør godt have min holdning stående for sig selv, hvilket jeg så egentlig heller ikke har. Det eneste i kommer med det er: dit udstyr er ikke godt nok, du hører forkert, osv. listen er lang -Det er muligt, men indtil videre det eneste konkrete vi har, så du/i må tage jer sammen og komme med et modspil der er seriøst i stedet for slags bavl.
Det kan i måske ikke? I har måske ikke en mening? Har i ikke noget og holde den op mod? Tør i ikke skrive en mening? Er det noget i har fået fortalt i skal sige og er det derfor vi kun kan komme frem til jeg er en skovl og ikke noget konkret?
|
|
|
Godmorgen Per........
tag lige en kop kaffe mere ...... du er lidt morgen arrig
og jeg har vist skrevet min mening
hul igennem, masser af detajler uden at bliv spids og anmasende
perspektiv lydbillede står flot nemt at pinpointe hvad der foregår
HT forsvinder helt
dynamik/impulsvillighed super
ikke nogen basbombe..... men flot gået af de 2x6,5"
men mest af alt.......
de er den ligefremme og medrivende spillestil.....der ikke er til at stå for
de spiller bar' musik
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Per N skrev:
king skrev:
Hejsa Per N
Her står jeg af - hvis du mener at Vienna og Avalon 2.0 minder meget om hinanden..... !
Men ok.... vi hører jo ikke alle ens
|
|
|
Nu er det jo ikke helt det jeg skriver, men at de er der henad, der var jo en der spurgte hvad de mindede mest om af kendte højttalere, jeg svarede.
Istedet for og sige jeg hører forkert og du er uenig(gælder os andre i tråden) kan DU/I jo så komme med jeres bud og jeres beskrivelser, hvis i da har nogen -det savner jeg lidt fra dem der er kritiske for min holdning, jeres udtaleser står lidt intet sigende ud i ingenting, og derfor lidt værdiløse, hvad med begrundelserne og sammenligningerne med andet udstyr?, Istedet for og klandre andre for og have forkerte indtryk.
|
|
|
Det første der slog mig da jeg hørte den lille Avalon var det utrolige PERSPEKTIV.. den "pakker" igen som helst ting ind!! den levere varen så at sige! Af diskanter er den lille keramsike Eton enhed det bedste jeg har hørt.. (Og har hørt MANGE) Den har også en utrolig behagelig baggrund og sammem med det perspektiv forsvinder den helt i lydbilledet... lukker man øjenene kan man ikk pladserer den!! og det er FEDT! Bassen er da ikk den kraftigste(men se så enhedens str?) men den formår at levere en dejlig tør og HURTIG bas.. for slet ikke at snakke om den detalje rigdom du både finder i øvre og nedre mellemtone!! vi snakker om en lille højt til 22000 kr.. der kan levere de ovennævnte ting!!! jeg kan på IGEN måde finde en anden højt der kan levere det samme "indtryk" ... !
MVH Don |
|
|
Tak endelig, et brugbart savr.
Vi er enige langt hen ad vejen, pånær med detalje rigdommen i mellemtonen, her er den ikkke så god desvære, og dette skyldes nok dens farvning af mellemtonen der giver den, dens finde klang. Ja den har et rigtig fint perspektiv størrelsen taget i betragtning.
Af ny ht'er med de samme dyder, som bare spiler mere neutralt i samme kategori og billigere for dens enes vedkomne, vil jeg gerne igen henvise til Dls og jm lab chorus. Desvære er der ikke rigtig så mange steder i DK hvor de virkelig er spændt for seriøst udstyr som disse avalon var så man kan høre hvad de kan, dog kan sun audio anbefaldes hvis man vil høre jmlab'en på seriøst udstyr. Her hørte jeg dem dog endda på samme amp som i denne butik nemlig pathos'en, den står klart som en bedre ht, mere dybde, mere detalje rigdom, super perspektiv og neutral. Og dette på trods af et lidt fjamsket lytterum ved sunaudio. Dls'en skal desvære høres privat på seriøst grej da ingen forhandler mig bekendt har grej til det.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Per N skrev:
Jakobsen skrev:
Per N skrev:
Elkjær skrev:
Jeg har ikke hørt disse højtalere endnu, men det kunne da være spændende. Alt nyt på hifi himlen er da sjovt, at give et lyt. Jeg syntes ikke man skal nedgøre hinandens udstyr. Vi har alle forskellige holdninger til hvordan musikken skal lyde og hvordan udstyret skal se ud. Når jeg selv handler vælger jeg at se bort fra anmeldelser og fordomme, men bruger mine øre. Kan lyden af disse Avalon sammenligens med andre højtalere??
|
|
|
Sammenligningen bør nok holdes op mod vienna højttalere da de minder lidt om dem i spillestil, den lyder ret behageligt, og får det meste til og få den fine klang den har, desvære er det dens egenlyd man hører her, og ikke noget jeg går ind for, diverse detaljer går selvfølgelig tabt på denne bekostning.
Bassen er OK men ikke mere end det, på dette område haltede den noget efter sophia som jeg vil sige må være refferencen på mit lyt, da det var den eneste ht de havde jeg egentlig havde lyttekendskab til i forvejen, og denne højttaler ved jeg ikke har en imponerende bas gengivelse.
Den mangler dynamik og ikke mindst luftighed/klarhed i mellemtonen især i den øvre del, dette må man selvfølgelig opfatte lidt subjektivt da jeg lige havde lagt øre til sophia'en, og dette er noget af det bedste jeg har hørt fra en ht af den størrelse og pris, ellers er finishen rigtig flot på dem, hvis man går op i den slags. Men nej ikke mit første valg til disse danske priser, men en OK ht til prisen, jeg ville foretrække den nye jmlab chorus 800 serie eller den meget billigere Dls r55 fremfor denne, da de spiller større og mere overbevisende, og ikke mindst neutralt.
|
|
|
|
|
|
Lad os høre din beskrivelse! Hvilken højttaler synes DU de kommer i nærheden af?
Jeg har heldigvis ikke et behov for og blive enig, jeg tør godt have min holdning stående for sig selv, hvilket jeg så egentlig heller ikke har. Det eneste i kommer med det er: dit udstyr er ikke godt nok, du hører forkert, osv. listen er lang -Det er muligt, men indtil videre det eneste konkrete vi har, så du/i må tage jer sammen og komme med et modspil der er seriøst i stedet for slags bavl.
Det kan i måske ikke? I har måske ikke en mening? Har i ikke noget og holde den op mod? Tør i ikke skrive en mening? Er det noget i har fået fortalt i skal sige og er det derfor vi kun kan komme frem til jeg er en skovl og ikke noget konkret?
|
|
|
Godmorgen Per........
HT forsvinder helt
men mest af alt.......
de spiller bar' musik
|
|
|
Yeps! Jeg skulle lige til og i gang med et indlæg MERE om hvordan de lyder, men du kom først, jeg kan ikke sige det meget anderledes. Fedt at der er andre som hører det samme som en selv 
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Per N skrev:
Jakobsen skrev:
Per N skrev:
Elkjær skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Godmorgen Per........
HT forsvinder helt
men mest af alt.......
de spiller bar' musik
|
|
|
Der skal desvære mere end hifi til og gøre mig arrig
Ja har læst dit indlæg før, nu er du helller ikke en af de værste i denne tråd.
Det du skriver det gør de fleste højttalere over 5k jo på godt udstyr og det rette rum og 5 glas rødvin.
Lad os høre lidt sammenligninger med andre højttalere? Hvordan er deres perspektiv i forhold til htxxx?
Hvordan er dens bas i forhold til? xxx'
osv. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
don dario skrev:
Per N skrev:
king skrev:
Hejsa Per N
Her står jeg af - hvis du mener at Vienna og Avalon 2.0 minder meget om hinanden..... !
Men ok.... vi hører jo ikke alle ens
|
|
|
Nu er det jo ikke helt det jeg skriver, men at de er der henad, der var jo en der spurgte hvad de mindede mest om af kendte højttalere, jeg svarede.
|
|
|
Det første der slog mig da jeg hørte den lille Avalon var det utrolige PERSPEKTIV.. den "pakker" igen som helst ting ind!! den levere varen så at sige! Af diskanter er den lille keramsike Eton enhed det bedste jeg har hørt.. (Og har hørt MANGE) Den har også en utrolig behagelig baggrund og sammem med det perspektiv forsvinder den helt i lydbilledet... lukker man øjenene kan man ikk pladserer den!! og det er FEDT! Bassen er da ikk den kraftigste(men se så enhedens str?) men den formår at levere en dejlig tør og HURTIG bas.. for slet ikke at snakke om den detalje rigdom du både finder i øvre og nedre mellemtone!! vi snakker om en lille højt til 22000 kr.. der kan levere de ovennævnte ting!!! jeg kan på IGEN måde finde en anden højt der kan levere det samme "indtryk" ... ! MVH Don |
|
|
Tak endelig, et brugbart savr.
Vi er enige langt hen ad vejen, pånær med detalje rigdommen i mellemtonen, her er den ikkke så god desvære, og dette skyldes nok dens farvning af mellemtonen der giver den, dens finde klang. Ja den har et rigtig fint perspektiv størrelsen taget i betragtning.
Af ny ht'er med de samme dyder, som bare spiler mere neutralt i samme kategori og billigere for dens enes vedkomne, vil jeg gerne igen henvise til Dls og jm lab chorus. Desvære er der ikke rigtig så mange steder i DK hvor de virkelig er spændt for seriøst udstyr som disse avalon var så man kan høre hvad de kan, dog kan sun audio anbefaldes hvis man vil høre jmlab'en på seriøst udstyr. Her hørte jeg dem dog endda på samme amp som i denne butik nemlig pathos'en, den står klart som en bedre ht, mere dybde, mere detalje rigdom, super perspektiv og neutral. Og dette på trods af et lidt fjamsket lytterum ved sunaudio. Dls'en skal desvære høres privat på seriøst grej da ingen forhandler mig bekendt har grej til det.
|
|
|
så lidt.
Glemte at få med før.. syntes at dens neutralitet er enestående!! men selve ordet neutral, hva er neutralt?? neutralitet er jo den måde man selv forbinder med det!!! eller kan man overhovedet siger at noget er neutralt?
Avalon kan jeg på igen måde sige at den "farver" (det berømte udtryk på hifi4all) så der kan jeg desværre slet ikk følge dig!
Jeg kan selv godt lide JM lab men der ska du op i deres helt dyre serier, den berylium diskant er ikk så ringe! men den kan nu ikk være med den Eton keremik diskant.. den er noget helt for sig selv!! når man har hørt den så virker det som om at på mange andre diskanten mangler der indmad og at der sidder et stort TYKT stykke tape på, der forhindre lyden i at nå ud!!
Ikk for at genere nogen eller noget så gør dig selv den chance at lyt på noget andet grej end de pathos! havde selv en i fire dage(logos).. det var det:-)
Har du hørt dens storebror?? Ascendant??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op en masse virak denne tråd har ført med sig.
Tror bare man skal lytte og danne sine egne indtryk. Hvad naboen syntes er til syvende og sidst fløjtende ligegyldigt. Uanset om man forstår det eller ej
Glæder mig til at høre dem, Jensen !... Hvis de, som jeg har ladet mig fortælle, besidder nogle af Accendants egenskaber. Så er der ingen tvivl om at det er en meget kompetent højttaler.
Happy listning  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N:
"Dls'en skal desvære høres privat på seriøst grej da ingen forhandler mig bekendt har grej til det."
Har Tape Connection ikke seriøst nok udstyr til at drive dem? Det store Moon og Musical Fidelity skulle da være mere end rigeligt til disse wunder-højttalere. Men de spiller også med mindre udstyr! 
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N
Ja setup'et ses her, dog blev naim og den lille fjollede intregrede forstærker ikke brugt, men pathos'en, navnet på monoblokkenene er desvære fortrængt, muligvil vtl, rummet var ganske fornuftig indrettet med den rette diffusion, og dæmpning, forhænget gemmer det: 
Signalkilden er desvære ikke med på billedet da den stod i siden, men det var en Clearaudio Anniversary AMG Wood CMB, montereret med en Benz pick up, det var placeret og fornuftig afkoblet med en target granit afkoblingsplade
Netledninger og powerconditioner og andet kabel var Nordost
[/QUOTE skrev:
Hej Per,
Ser eller imponerende ud ... ligner noget Tenor Audio de forstærkere. Dem ville jeg gerne give et lyt. Hvor er du stødt på dem?
Bundy |
|
|
Hej Per,
Ser eller imponerende ud ... ligner noget Tenor Audio de forstærkere. Dem ville jeg gerne give et lyt. Hvor er du stødt på dem?
Bundy
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Når i nu siger at disse Avalon lyder totalt modsat af Vienna, kan i så ikke lige skrive på hvilke punkter.
Jeg har jo haft Strauss, som jeg var meget glad for, så jeg vil altså ikke kunne lide Avalon?
Det er da lidt mærkeligt at alle der har været vild med Vienna, nu er helt pjattet med Avalon, som jo åbenbart er dens modsætning. Det forstår jeg ikke
__________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
Det er da lidt mærkeligt at alle der har været vild med Vienna, nu er helt pjattet med Avalon, som jo åbenbart er dens modsætning. Det forstår jeg ikke
|
|
|
Det er da ikke mærkligt, spiller alle højttaler ens ?, personligt er jeg da pjattet med mange forskelige højttaler tyber.
Lidt af dem Logan SF Avalon Vienna krell o.s.v.
Som altid man får noget i et mærke og noget i et andet mærke.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Andre skrev:
Mulleblop skrev:
Per N skrev:
king skrev:
Per N skrev:
Hej
Har lige hørt den, det var en fantastisk højttaler til prisen hvor jeg hørte den i Canada, 10kilo dkr Hørte den bla. lidt mod et par wilson sophia, den klarede sig da okay.
Men her i landet til 22kilo vil jeg nok sige den ikke er noget specielt, der er masse af andre bud. for 10k brugt kan du få højttalere der spiller røven ud af bukserne på dem.
|
|
|
Og hvilken brugt HTer til 10.000kr - spiller røven ud af bukserne på dem ?
|
|
|
Der er en del... Det er jo en smags sag da disse avalon er lidt en farvelade butik i sig selv. Nu vil jeg ikke reklamere for nogen i brugtmarkedet, men der er ofte en del spændende ting jeg har hørt til omkring 10k også tilsalg nu, der ikke får disse avalon til og virke særlig imponerende... bla. mine egne men de er ikke til salg... der har lige været nogle duelund ht'er til salg, de vil os få dem til minde om noe eltax fra bilka... i shoppen jeg var i ( http://www.cdfaudio.com ) havde sælgerne endda selv flere bud på hvad der var godt og også bedre i den pris klasse 10-15.000. så tjoe masser af muligheder for ting der er bedre og billigere!
|
|
|
Det er da vidst en griner med det skodudstyr du besider
|
|
|
Er det nødvendigt at blive nedladende, fordi PerN formaster sig til ikke at falde på røven over den nævnte model.
MVH
|
|
|
Det er ikke nedladende når man fortæller sandheden - og Mulleblop siger jo bare sandheden.
Mvh. |
|
|
Det var da en dum kommentar, trode lige at tråden var kommet over det. Men jeg kan da se jeg tog fejl. Syntes sgu folk skal spænde hjælmen der er kastet mudder nok i denne tråd.
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
NickyD skrev:
|
|
|
Det er da ikke mærkligt, spiller alle højttaler ens ?, personligt er jeg da pjattet med mange forskelige højttaler tyber.
|
|
|
Hej Rene
Det har du selfølgelig ret i, og jeg kan også lide mange forskellige mærker. Men hvordan er det at disse Avalon, er Viennas modsætning?
Jeg vil personligt mene at højtalere i denne klasse skal levere det signal de får. Men jeg ved også at 2 mærker aldrig lyder ens. Men ligefrem hinandens modsætning????
Jeg kan da godt beskrive Vienna Strauss's modsætning, men den vil så ikke spille godt, for så var det ikke en modsætning!
Kan du ikke beskrive deres forskeligheder så os der ikke har hørt Avalon ved hvad i mener. Jeg tror alle kender Vienna, så det ville jo være godt at sammenligne med, når de er så forskellige __________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
MC955 skrev:
NickyD skrev:
|
|
|
|
|
|
Hej Rene
Det har du selfølgelig ret i, og jeg kan også lide mange forskellige mærker. Men hvordan er det at disse Avalon, er Viennas modsætning?
Jeg vil personligt mene at højtalere i denne klasse skal levere det signal de får. Men jeg ved også at 2 mærker aldrig lyder ens. Men ligefrem hinandens modsætning????
Jeg kan da godt beskrive Vienna Strauss's modsætning, men den vil så ikke spille godt, for så var det ikke en modsætning!
Kan du ikke beskrive deres forskeligheder så os der ikke har hørt Avalon ved hvad i mener. Jeg tror alle kender Vienna, så det ville jo være godt at sammenligne med, når de er så forskellige
|
|
|
Hej
Det mår du høre , jeg kan og ville ikke skrive om det.
Hvorfor skrive du højttaler iden pris klasse, du mener så alle højttaler i den prisklasse skal spille ens.
Nu er det ikke lang tid siden jeg hørte højttaler i prisklasse fra 80000kr op til 500k på få dage i samme rum med samme udstyr og ikke en af dem lød ens , men alle var gode på deres måde.
Det er med pris er noget fis.
Hvis du kun går efter det er der på cd, så kan jeg jo sige hvorfor har du så valgt det udstyr du har? jo forbi du synes det det gør det på den måde du vil have, men hvad synes din nabo?.
Tro godt du forstå hvad jeg mener.
Har lige haft en sjov demo, en mand ville købe en amp som er af et kendt mærker og skulle sælge sig selv på grund af det, så smider jeg en anden amp af et også kendt mærker bare ikke så kendt i dk, og hvad sker der, ja det trode jeg ikke, men alle sige da dit og dat, ja kan jeg kun sige lyt og du lære hvor stor forskel på at frem bringe lyd.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Per N
Ja setup'et ses her, dog blev naim og den lille fjollede intregrede forstærker ikke brugt, men pathos'en, navnet på monoblokkenene er desvære fortrængt, muligvil vtl, rummet var ganske fornuftig indrettet med den rette diffusion, og dæmpning, forhænget gemmer det: 
Signalkilden er desvære ikke med på billedet da den stod i siden, men det var en Clearaudio Anniversary AMG Wood CMB, montereret med en Benz pick up, det var placeret og fornuftig afkoblet med en target granit afkoblingsplade
Netledninger og powerconditioner og andet kabel var Nordost
|
|
|
Hej Per,
Bundy
[/QUOTE skrev:
Setupet er set hos cdfaudio i Montreal, Canada, jeg var med www.cdfaudio.com bestemt et besøg værd hvis man kommer på de kanter. Så Tenor Audio er nok ikke et dårligt bud, da det kommer fra Quebec, hvor Montreal ligger  |
|
|
Setupet er set hos cdfaudio i Montreal, Canada, jeg var med www.cdfaudio.com bestemt et besøg værd hvis man kommer på de kanter. Så Tenor Audio er nok ikke et dårligt bud, da det kommer fra Quebec, hvor Montreal ligger 
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Har du hørt dens storebror?? Ascendant??
MVH Don |
|
|
Nej desvære ikke i nu, det kommer nok en dag jeg krydser fyn. Jeg synes ellers denne pathos klarer sig okay, jeg har aldrig hørt en logos skal det siges, kunne denne her som skulle være deres bedste forstærker og den lille fra dem som også var ganske ok.
Til Mastervoulme, om jeg synes deres udstyr er godt nok, tjoe MF er det havde jeg selv en periode, men nu ved jeg også du selv er århusianer, så du må have set forholdende ;-) synes du så selv deres lytterum yder noget som helst retfærdighed eller kan give et godt indtryk? (same story i kbh.)(Jeg er af den overbeviselse, og erfaring at rummet betyder rigtig meget) Om moon yder dem retfærdighed lader jeg være med og kommentere, da vi nødig skulle få alt for mange fjender.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
NickyD skrev:
MC955 skrev:
NickyD skrev:
|
|
|
|
|
|
Hej Rene
Kan du ikke beskrive deres forskeligheder så os der ikke har hørt Avalon ved hvad i mener. Jeg tror alle kender Vienna, så det ville jo være godt at sammenligne med, når de er så forskellige
|
|
|
Hej
Hvorfor skrive du højttaler iden pris klasse, du mener så alle højttaler i den prisklasse skal spille ens.
Nu er det ikke lang tid siden jeg hørte højttaler i prisklasse fra 80000kr op til 500k på få dage i samme rum med samme udstyr og ikke en af dem lød ens , men alle var gode på deres måde.
Hvis du kun går efter det er der på cd, så kan jeg jo sige hvorfor har du så valgt det udstyr du har? jo forbi du synes det det gør det på den måde du vil have, men hvad synes din nabo?.
Har lige haft en sjov demo, en mand ville købe en amp som er af et kendt mærker og skulle sælge sig selv på grund af det, så smider jeg en anden amp af et også kendt mærker bare ikke så kendt i dk, og hvad sker der, ja det trode jeg ikke, men alle sige da dit og dat, ja kan jeg kun sige lyt og du lære hvor stor forskel på at frem bringe lyd.
|
|
|
Du svarer jo ikke på det jeg spørger om, og det er jo heller ikke dig selv der har skrevet at det er Viennas modsætning!
Da Per skrev at den lød som Vienna, var der mange der skrev at det var dens modsætning? Så er det at jeg gerne vil vide på hvilke områder, da jeg godt kan lide Viennas spillestil.
Dette skal på ingen måde forstås negativt, men som ren nysgerighed på disse Avalon!
__________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
MC955 skrev:
NickyD skrev:
MC955 skrev:
NickyD skrev:
|
|
|
|
|
|
Hej Rene
|
|
|
Hej
|
|
|
Du svarer jo ikke på det jeg spørger om, og det er jo heller ikke dig selv der har skrevet at det er Viennas modsætning!
Da Per skrev at den lød som Vienna, var der mange der skrev at det var dens modsætning? Så er det at jeg gerne vil vide på hvilke områder, da jeg godt kan lide Viennas spillestil.
Dette skal på ingen måde forstås negativt, men som ren nysgerighed på disse Avalon!
|
|
|
Jo det har jeg svaret på
Det må du høre , jeg kan og ville ikke skrive om det. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Per ... du skal lige regne med hvad er er "in" lige pt. først var det Vienna, så Focus og nu Avalon .... jo.... man skal lige stikke fingeren i jorden inden man stiller sig kritisk til div. vidundere  |
|
|
Alex E Nielsen. Jeg tror at du har fuldstændig ret i din betragtning.Vienna, dem kan der nok ikke rigtig sælges flere af. Focus, ja, dem har jeg mistængt for er prissat alt alt for højt i forhold til deres ydelse. Det er så ikke sikkert at de to mærker længere kan generere den omsætning der skal til. Hvad gør man så?? Jo, der bliver kaldt til mønstring hos deciplene der så får lært det nye ord, AVALON !! gentag efter mig AVALON. Jeg syntes at det lugter en lille smule.
Jeg undre mig også en del over, at de Avalon debatten handler om i Canada koster ca.10,000,- dk, mens ham der på fyn gudhjælpme skal have ca. 22,000,-. Den kritik der er af omtalte model er jo baseret på en pris til ca. 10.000,- dk. Vil det sige kritikken rent faktis skal ganges med 2,2 ?
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Per ... du skal lige regne med hvad er er "in" lige pt. først var det Vienna, så Focus og nu Avalon .... jo.... man skal lige stikke fingeren i jorden inden man stiller sig kritisk til div. vidundere  |
|
|
Alex E Nielsen. Jeg tror at du har fuldstændig ret i din betragtning.Vienna, dem kan der nok ikke rigtig sælges flere af. Focus, ja, dem har jeg mistængt for er prissat alt alt for højt i forhold til deres ydelse. Det er så ikke sikkert at de to mærker længere kan generere den omsætning der skal til. Hvad gør man så?? Jo, der bliver kaldt til mønstring hos deciplene der så får lært det nye ord, AVALON !! gentag efter mig AVALON. Jeg syntes at det lugter en lille smule.
Jeg undre mig også en del over, at de Avalon debatten handler om i Canada koster ca.10,000,- dk, mens ham der på fyn gudhjælpme skal have ca. 22,000,-. Den kritik der er af omtalte model er jo baseret på en pris til ca. 10.000,- dk. Vil det sige kritikken rent faktis skal ganges med 2,2 ?
|
|
|
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
Prissætningen vil jeg gerne forsvare en smule, vi betaler trods alt 30% told og moms, det er noget lavere for og sige det mildt "overthere" og han skal os have dem fragtet herover, og den kære Rene vil forhåbentlig gerne have en lidt højere timeløn end de har derovre.
Om kritikken skal ganges med 2,2 he he nu var det ikke en kritik da det er en ok højttaler mere en oplevelse med dem og mit syn på hvordan de lyder, derovre var det bestemt en SUPER ht til prisen. Her hjemme til 22k er den stadig ok men intet mere end det. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|