Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 03:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: AVALON NP 2.O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 August 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

NickyD skrev:

Hejsa

Når i nu siger at disse Avalon lyder totalt modsat af Vienna, kan i så ikke lige skrive på hvilke punkter.

Jeg har jo haft Strauss, som jeg var meget glad for, så jeg vil altså ikke kunne lide Avalon?

Det er da lidt mærkeligt at alle der har været vild med Vienna, nu er helt pjattet med Avalon, som jo åbenbart er dens modsætning. Det forstår jeg ikke

Hej NickyD.

Jeg kan da forsøge at forklare...
Ja jeg er lige så glad for mine VA Mahler som jeg altid har været - de kan en masse som som den lille Avalon ikke kan (og som sikkert også sætter Ascendant'en på plads, som jo nok er en lidt mere fair sammenligning, prismæssigt). Derfor vil jeg ha' begge...
Jeg hører generelt 2 typer musik: rock og folk (i grove træk)
Mahler kan en masse i bassen, soundstage, og dybde - og den kan tage uanede mængder af tæsk - en rigtig "rocker"!
Den lille Avalon evner med den fantastiske diskant og mellemtone fra Eton (som ingen Scan-Speak kan følge med) er helt eminent til akustisk og "sart" musik hvor man måske mere har brug for at sætte sig ind i de små fine detaljer og emotioner i musikken.
Så jo man kan sagtens holde af begge.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 August 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Alex E Nielsen skrev:
Per ... du skal lige regne med hvad er er "in" lige pt. først var det Vienna, så Focus og nu Avalon .... jo.... man skal lige stikke fingeren i jorden inden man stiller sig kritisk til div. vidundere
        Alex E Nielsen. Jeg tror at du har fuldstændig ret i din betragtning.Vienna, dem kan der nok ikke rigtig sælges flere af. Focus, ja, dem har jeg mistængt for er prissat alt alt for højt i forhold til deres ydelse. Det er så ikke sikkert at de to mærker længere kan generere den omsætning der skal til. Hvad gør man så?? Jo, der bliver kaldt til mønstring hos deciplene der så får lært det nye ord, AVALON !! gentag efter mig AVALON. Jeg syntes at det lugter en lille smule.

Jeg undre mig også en del over, at de Avalon debatten handler om i Canada koster ca.10,000,- dk, mens ham der på fyn gudhjælpme skal have ca. 22,000,-. Den kritik der er af omtalte model er jo baseret på en pris til ca. 10.000,- dk. Vil det sige kritikken rent faktis skal ganges med 2,2 ?  

Burde jer fra hifi4all ikk give ham en advardsel mere?? eller ska han have lov til at skrive sådan!! det må ikk være sjov at have ondt i RØVEN og samtidigt KASTE op!!!

hvis må skrive sådan herinde så ska jeg da udfolde mig lidt mere!!!

HVORFOR MISFORSTÅR MANGE AF JER HERINDE DET HELE.. HVER SIN HØJT KAN HVER SIN TING... Elsker Vienna, de er MEGET musikalske... focus er fuld med dynamik osc...Jm lab musikalske og med gode detaljer... Avalon har et utroligt perspektiv bredde osv osv.. Det er da ikk noget med at den ene overtager den anden... jo på forskellige punkter.. de alle har deres svage og stærke sider!!

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Sendt: 16 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Alex E Nielsen skrev:
Per ... du skal lige regne med hvad er er "in" lige pt. først var det Vienna, så Focus og nu Avalon .... jo.... man skal lige stikke fingeren i jorden inden man stiller sig kritisk til div. vidundere
        Alex E Nielsen. Jeg tror at du har fuldstændig ret i din betragtning.Vienna, dem kan der nok ikke rigtig sælges flere af. Focus, ja, dem har jeg mistængt for er prissat alt alt for højt i forhold til deres ydelse. Det er så ikke sikkert at de to mærker længere kan generere den omsætning der skal til. Hvad gør man så?? Jo, der bliver kaldt til mønstring hos deciplene der så får lært det nye ord, AVALON !! gentag efter mig AVALON. Jeg syntes at det lugter en lille smule.

Jeg undre mig også en del over, at de Avalon debatten handler om i Canada koster ca.10,000,- dk, mens ham der på fyn gudhjælpme skal have ca. 22,000,-. Den kritik der er af omtalte model er jo baseret på en pris til ca. 10.000,- dk. Vil det sige kritikken rent faktis skal ganges med 2,2 ?  

Hvordan de er prissat må du snakke med Avalon og den nordisk impotør om.

Og Avalon har nu været længe og de har også været i dk før for mange år siden, så der er intet nyt i dem, men hvis man tro at danmark er hifi mekka så kan jeg godt se det er nyt for en.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
jensmarius skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Burde jer fra hifi4all ikk give ham en advardsel mere?? eller ska han have lov til at skrive sådan!! det må ikk være sjov at have ondt i RØVEN og samtidigt KASTE op!!!

HVORFOR MISFORSTÅR MANGE AF JER HERINDE DET HELE.. HVER SIN HØJT KAN HVER SIN TING... Elsker Vienna, de er MEGET musikalske... focus er fuld med dynamik osc...Jm lab musikalske og med gode detaljer... Avalon har et utroligt perspektiv bredde osv osv.. Det er da ikk noget med at den ene overtager den anden... jo på forskellige punkter.. de alle har deres svage og stærke sider!!

MVH
Don

Jeg tror såmænd bare han undre sig, og stiller spørgsmål.

Spørgsmålet er nærmere hvorfor bliver nogle sure herinde og eskalere tingene til et plat personligt niveau når holdningen eller spørgsmålet ikke lige passer dem? det forstår jeg nemlig ikke, personificere i jer direkte med jeres udstyr da siden nogle føler sig stødte?

Istedet for og fare i flint så behandel manden med respekt og gå ud fra han har stillet sit spørgsmål med en reel hensigt, lige som folk har skrevet sin mening med en reel hensigt. Og besvar spørgsmålet derefter på en sober måde, så er der jo heller ikke mere og komme efter hvis han havde ureele hensigter.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Det vil nok være fornuftigt at vente til de kommer på brugtmarkedet en mas....

Har lige købet et sæt Vienna Haydn Grand i sort piano til min svigermor.....valgt ud fra farve og størrelse......2800 for et sæt i nystand.......

Lad nu bare dem der skal være med på beatet betale overprisen(modeafgiften)....så kan vi andre hente dem til brugsværdien et år efter

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Har lige købet et sæt Vienna Haydn Grand i sort piano til min svigermor.....valgt ud fra farve og størrelse......2800 for et sæt i nystand.......

Lad nu bare dem der skal være med på beatet betale overprisen(modeafgiften)....så kan vi andre hente dem til brugsværdien et år efter

Ja sådan købte jeg også selv mit brugte hifi også min nye MC og Bil.

Men sjovt en siger over pris en sig for lav pris det er ikke nemt.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 16 August 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Var det ikk den gamle model??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Groove skrev:

Var det ikk den gamle model??

MVH
Don

Nej det kan godt være den nye model, der blev kørt tilbud på dem i lang tid til 4995kr så kom der nye priser fra vienna på dem gange gange så nu koster de 5995.

Men alt det pris sjov er sjovt at følge nå snakken kommer til vassagohifi.

Men kone har lige været ude og købe 3 telefoner er kendt dsansk mærke de koster normalt 3800, stykket det var ikke et problem at får dem til 2800kr stykket, hun ville have dem forbi en af vores venner har dem også, de købte dem i samme butik og måtte betale fuld pris.

Men sådan er folk jo, haha jeg har fået det til den pris, hvad har du givet.

Men her er det ens pris for alle.

NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 16 August 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
NickyD skrev:

Hejsa

Når i nu siger at disse Avalon lyder totalt modsat af Vienna, kan i så ikke lige skrive på hvilke punkter.

Jeg har jo haft Strauss, som jeg var meget glad for, så jeg vil altså ikke kunne lide Avalon?

Det er da lidt mærkeligt at alle der har været vild med Vienna, nu er helt pjattet med Avalon, som jo åbenbart er dens modsætning. Det forstår jeg ikke

Hej NickyD.

Jeg kan da forsøge at forklare...
Ja jeg er lige så glad for mine VA Mahler som jeg altid har været - de kan en masse som som den lille Avalon ikke kan (og som sikkert også sætter Ascendant'en på plads, som jo nok er en lidt mere fair sammenligning, prismæssigt). Derfor vil jeg ha' begge...
Jeg hører generelt 2 typer musik: rock og folk (i grove træk)
Mahler kan en masse i bassen, soundstage, og dybde - og den kan tage uanede mængder af tæsk - en rigtig "rocker"!
Den lille Avalon evner med den fantastiske diskant og mellemtone fra Eton (som ingen Scan-Speak kan følge med) er helt eminent til akustisk og "sart" musik hvor man måske mere har brug for at sætte sig ind i de små fine detaljer og emotioner i musikken.
Så jo man kan sagtens holde af begge.

Mvh.
Hejsa Milu

Tak for dit uddybende svar! Det var egentlig bare det jeg spurgte efter

Men også lidt at forsvare Per lidt, da han blev høvlet ned for at have sin mening, og egentlig komme med noget sagligt i forhold til så mange andre..

Jeg kan godt forstå dem der synes det ligner en sammensværgelse. Men der er stadig kun en måde at finde ud af om noget er godt. UD OG LYT

Lige for en god ordens skyld vil jeg sige at jeg har handlet ved Rene to gange, og har fået rigtig go betjening begge gange. Hvis jeg skal købe nyt igen, så bliver det da nok også det første sted jeg går hen.

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
jensmarius skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Prissætningen vil jeg gerne forsvare en smule, vi betaler trods alt 30% told  og moms, det er noget lavere for og sige det mildt "overthere" og han skal os have dem fragtet herover, og den kære Rene vil forhåbentlig gerne have en lidt højere timeløn end de har derovre.

Om kritikken skal ganges med 2,2 he he nu var det ikke en kritik da det er en ok højttaler mere en oplevelse med dem og mit syn på hvordan de lyder, derovre var det bestemt en SUPER ht til prisen. Her hjemme til 22k  er den stadig ok men intet mere end det.

30% nok mere 45% eller derover.

9% told 25% moms og fragt er sådan ca 15%  med fly.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om der er en nyere Haydn, den her er med basrefleks ud bag diskanten.....lidt for meget helmut lotto sound, men ok til sviger....

Standerene var dog ikke i samg så de er solgt videre

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
jensmarius skrev:

Alex E Nielsen skrev:

MVH
Don

Der er åbenbart bare nogen der har ondt, eller er misundelige :-) Dem om det. Jeg har handlet en lille smule ved vassago, og jeg har aldrig betalt overpris for noget som helst :-)

Avalon er ikke min smag. men Focus og Vienna er guf i mine ører. dem der har forbehold for det der bliver solgt hos Vassago, kan jo bare tage over at høre det. Hvis det er for dyrt eller de ikke kan lide det....så lad vær med at købe.

Mvh,

Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Det kan vel næppe overraske nogen hvis Jensen finder et fedt mærke i udlandet, som han kan sælge herhjemme og få en god avance? Sådan gør de store stygge købmand jo. Det er da udelukkende fordi den kære Hr. Jensen generelt har gode avancer at han kan give gode priser (i forhold til de såkaldte listepriser).

Derudover forlyder det jo fra flere her i tråden, at disse højttalere fra Avalon er konkurrencedygtige til prisen, og så er det jo slet ikke så ringe endda! Det ligger jo også folk frit for selv at bestille et sæt hjem fra Canada!

Ps. er ikke et angreb på nogen - allerhøjest en øjneåbner!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

PerN:

"Til Mastervoulme, om jeg synes deres udstyr er godt nok, tjoe MF er det havde jeg selv en periode, men nu ved jeg også du selv er århusianer, så du må have set forholdende ;-)  synes du så selv deres lytterum yder noget som helst retfærdighed eller kan give et godt indtryk? (same story i kbh.)(Jeg er af den overbeviselse, og erfaring at rummet betyder rigtig meget) Om moon yder dem retfærdighed lader jeg være med og kommentere, da vi nødig skulle få alt for mange fjender."

Jeg jeg har da været der adskillige gange for at det ikke skal være løgn!  Mit spørgsmål er lidt hvornår du sidst har været der? For sådan som rummet er nu, så er det godt nok en smule kompakt, men faktisk slet ikke så ringe! I modsætning til fx Hifiklubben har de da også gjort noget ud af rummet (Ja, HFK's "lytterum" er helt horribelt, tror ikke at selv ens yndlingshøjttalere ville lyde godt i deres "wall of sound" opstilling.).

Jeg vil tro at du synes at Moon farver alt for allá Vienna?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

PerN:

"Til Mastervoulme, om jeg synes deres udstyr er godt nok, tjoe MF er det havde jeg selv en periode, men nu ved jeg også du selv er århusianer, så du må have set forholdende ;-)  synes du så selv deres lytterum yder noget som helst retfærdighed eller kan give et godt indtryk? (same story i kbh.)(Jeg er af den overbeviselse, og erfaring at rummet betyder rigtig meget) Om moon yder dem retfærdighed lader jeg være med og kommentere, da vi nødig skulle få alt for mange fjender."

Jeg jeg har da været der adskillige gange for at det ikke skal være løgn!  Mit spørgsmål er lidt hvornår du sidst har været der? For sådan som rummet er nu, så er det godt nok en smule kompakt, men faktisk slet ikke så ringe! I modsætning til fx Hifiklubben har de da også gjort noget ud af rummet (Ja, HFK's "lytterum" er helt horribelt, tror ikke at selv ens yndlingshøjttalere ville lyde godt i deres "wall of sound" opstilling.).

Jeg vil tro at du synes at Moon farver alt for allá Vienna?

Ja de er da bedre en hfk ved siden af, men det er da så vist os det

Moon kommentere jeg ikke, men jae vi er da derhenne af

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
jensmarius skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Og Avalon har nu været længe og de har også været i dk før for mange år siden, så der er intet nyt i dem, men hvis man tro at danmark er hifi mekka så kan jeg godt se det er nyt for en.

Jensen dog. Det er en ren OMMER! Jeg er nu 100% sikker på at det hverken er Avalon eller den nordiske importør der bestemmer hvad din udsalgspris skal være. Jeg er udmærket klar over at Avalon tidligere har været på det danske marked, men det er efterhånden så mange år siden at dem jeg mener skulle " lære " det nye ord nok lige var startet i folkeskolen
Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 August 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
MC955 skrev:
jensmarius skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Jensen dog. Det er en ren OMMER! Jeg er nu 100% sikker på at det hverken er Avalon eller den nordiske importør der bestemmer hvad din udsalgspris skal være. Jeg er udmærket klar over at Avalon tidligere har været på det danske marked, men det er efterhånden så mange år siden at dem jeg mener skulle " lære " det nye ord nok lige var startet i folkeskolen

Stop nu for h...... al det p... om forhandlere, salg mig her og der og priser mig her og mig der. Det er sgu' da forresten også for let og tjekke priser andre steder i verden - med alt det internet. Læg dertil relevante forhold som lokal købekraft, moms, told, transportudgifter osv.

Det virker som om at nogen ikke rigtig fatter at forhandlere faktisk skal tjene penge  Det er jo ikke nogen bytte-bytte klub eller foræringsleg

Tilbage til emnet; Hvordan LYDER sagerne...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 17 August 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Det kan vel næppe overraske nogen hvis Jensen finder et fedt mærke i udlandet, som han kan sælge herhjemme og få en god avance? Sådan gør de store stygge købmand jo. Det er da udelukkende fordi den kære Hr. Jensen generelt har gode avancer at han kan give gode priser (i forhold til de såkaldte listepriser).

Derudover forlyder det jo fra flere her i tråden, at disse højttalere fra Avalon er konkurrencedygtige til prisen, og så er det jo slet ikke så ringe endda! Det ligger jo også folk frit for selv at bestille et sæt hjem fra Canada!

Ps. er ikke et angreb på nogen - allerhøjest en øjneåbner!
Hvad er det der er en øjenåbner?? At den kære Hr. jensen, som du skriver, har gode ( læs alt for høje) avancer, og at han derfor kan give gode priser i forhold til listeprisen ? Hvis det er det du mener, kan det da godt være at nogle kan få " øje " på det, men det er der nu hel del herinde der for længst har fået " øje " på. Prøv feks. at checke priserne i sverige, norge og tyskland

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne da egentlig sagtens undvære Jensmarius og Groove her på H4A

jeg er nok ikke den eneste

hold jer venligst væk med jeres bræk

eller kom med noget vi kan bruge til noget.....

altså noget om HT'er og hvordan de lyder

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 18 August 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Jeg kunne da egentlig sagtens undvære Jensmarius og Groove her på H4A

jeg er nok ikke den eneste

hold jer venligst væk med jeres bræk

eller kom med noget vi kan bruge til noget.....

altså noget om HT'er og hvordan de lyder

Hej Jakobsen.  Du ved jo sikkert godt at hvis man smider een eller flere sten ind blandt en flok kø...., så er det jo kun den/dem der bliver ramt der hyler op. De andre reagere stort set ikke. Måske en lille reminder til eftertankeLOL

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes