Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: De allerbedste optagelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
Nephew bliver man da træt af bare man hører navnet.

Det drejer sig vist mere om individuel smag end om optagelsernes kvalitet...

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er nok ret enig i tubefreak omkring Nephew. Det er virkelig skidt indspillet selvom musikken som sådan ikke fejler noget. Ligesom næsten alt andet pop er det voldkomprimeret.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

voldkomprimeret, det var vist det rigtige udtryk men det kan målgruppen ikke høre alligevel.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 16 August 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
voldkomprimeret, det var vist det rigtige udtryk men det kan målgruppen ikke høre alligevel.

Nogen gange overskygger musikken og kærligheden til kunstneren ens objektivitet. Det ville ikke være noget nyt i hvert fald.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

tubefreak skrev:

Nogen gange overskygger musikken og kærligheden til kunstneren ens objektivitet. Det ville ikke være noget nyt i hvert fald.

Jaa…!

Også for hi-fi målgruppen..!

PinkFloyd The Wall                          Total mikset rundt, støj mellem mange lag.

Jennifer Warens  The hunter      Kun bas bulder.

Eagles Hell freez over                   Er der ikke bare dunke bund, og skarpe guitar lyd.

Dier Straits  Brothers in..                Hold da op der er diskant på drengen.

Bare for at give nogle eksempler..

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

PinkFloyd The Wall       findes i enormt mange forskellige presninger, såå

Eagles er mange gange ret dårlig desværre da det jo er rigtig god musik. Jeg har lige købt en " original master tape " LP af Hotel Californie og den er da nogenlunde.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:

Har ellers ikke noget problem med at høre det når vi snakker om ABSOLUTE LETS VOLDKOMPRIMERE Vol 17 eller hvad pokker de nu hedder idag. Men ok lad os bare sige jeg er en af dem i målgruppen hehe

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Ghump
Har du nogenside hørt DR radio ukomprimeret eller er du ikke gammel nok til at kunne have hørt det.?

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Der er ikke meget rock'n'roll at hente her.

Men lyden er super fin og skulle efter sigende være optaget med rør all the way.

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Der er andet end rock der lyder godt, Bla. den du nævner, Ry Cooder er aldtid værd at lytte til.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 16 August 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Alison Krauss - Union Station Live
Lisa Nilsson m.fl. - Between a Smile and a Tear

God musik og gode optagelser. Masser af ruminformationer og lyder dejligt stort.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

....

Mvh.

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 17 August 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Der er egentlig en del jazz-skiver der er ret naturligt optagede, hvorimod det næsten er umuligt at finde en inden for den rytmiske musik.

Lige nu lytter jeg til en skive jeg ikke har lagt på vinyldrejeren i årevis:

Chacy Chapman's Crossroads  som er ret fri for en masse vildkomprimering, rumsovs, diffuser osv. Lidt det samme vil jeg sige om Fleetwood Mac.

Ellers synes jeg en del af Ry Cooder's skiver er temmelig gode.

Dali's test-cd er meget flot

Blue Junction's 22:17 er en af de mest tætteste jeg har på at sidde 4 meter fra bandet - og de spiller edderbrodyleme godt på denne her! Blev også præmieret som en af de bedste live-skiver i amerkansk musikblad.

Jeg har haft en del ultraplusplus hi-fi indspilninger gennem tiden, men de er 99% totalt drænet for musikalsk tyngde. Jeg kunne lige så godt selv have spillet på instrumenterne!!! En overgang havde jeg striber af Lee Ritenour og Dave Grusin. Et Telars bluesskive med Junior Wells er også forladt for musikalitet. På sådan nogle er det ligegyldigt hvor rent/naturligt de er optagne - det er ukvalificeret til musiklytning alligevel, og i dag er det være det vigtigste, men det var det ikke for 25 år siden for mig.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 17 August 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Der findes mange fremragende tekniske cd’er, som derudover også er gode musikalsk. Jeg vil fremhæve nogle som både er teknisk gode og musikalske.  

Chet Atkins og Mark Knopfler: Neck and neck er fremragende. Hvis man lukker øjnene kan man se dem spille foran en så realistisk lyder det. Det er ikke tilfældigt at netop denne CD er standard når der skal sælges gode højtalere. Et must. Det meste Knopfler er godt, men intet andet når dette albums tekniske niveau, ikke engang Brothers in arms.

Ry Cooder har udgivet en lang række CDer, mest filmmusik, hvor der ofte er få gode numre på den enkelte Cd. Derfor er River rescue – the very best of Ry Cooder god. Her får du alle perlerne, bade fra de almindelige studiealbums, men også fra filmmusikken. Af enkelte albums kan anbefales Bop til you drop og Get rythm, der begge er fremragende.

Poul Simon: Graceland er et en fremragende plade hvor lyden også er i top.

Stevie Ray Vaughan nåede kun at lave få plader inden hans helikopter styrtede ned, men dem han nåede er af fornem standard. Specielt kan fremhæves debuten Texas Flood, som er en fremragende blues plade i enhver henseende.

Rolling Stones har udgivet en noget ujævn samling af albums, både musikalsk og teknisk. Hvis en skal fremhæves positivt bør det nok være den næsten unpluggede Stripped, som har en fornem lyd, der ikke er sovset ind i alle mulige effekter. Man kan virkelig høre hvor gode de er Stones.

Eric Clapton har udgivet rigtig mange CDer. Specielt må fremhæves: Derek and the Dominoes: Layla and other assorted love songs, der flår og river i lytteren som ingen anden CD. Det er ikke tilfældigt at denne CD ofte kaldes rockens bedste, den er i hvert fald svær at overgå. Af andre kan nævnes Blues fra 1999 som findes i to versioner, hvor den med 2 CDer har en meget interessant extra live disc, der ikke kun er musikalsk men også består af fremragende optagelser. Andre Clapton Cder der kan anbefales må være From the Cradle m.fl.

Så fortvivl ikke der findes mange gode CD'er

Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Chet Atkins og Mark Knopfler, jeg har den på vinyl og jeg kan kun give dig absolut ret den er simpelthen uforlignelig.

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 17 August 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Uden at tage enkeltvis stilling til Hermanns gode forlag, hvoraf jeg har flere, så er det for mig tankevækkende, at de for de flestes vedkommende  oprindeligt er udgivet på vinyl!!!!!(eller er det alle udgivelserne?)

Naturligvis er der forhåbentlig foretaget er lettere remastering, hvor det dybeste område IKKE er dæmpet og laget sammen til mono, hvilket vinyl-mediet krævede. Er der tale om egentlig remastering undgår man vist nok også noget af komprimeringen, som er delvis nødvendigt til vinyl, i hvertfald i diskantområdet. Der foretages nok også på de egentlig remsaterede en del komprimering (behandlet med sørgeligt faktuelt indhold i anden tråd) således at den kvalitetsbevidste forbruger anno 2007 kan få fuld udnyttelse af sin MP3 afspillere in true hi-fi eller sine aktivt individuelt styrede 4" basenheder med 100W og med elektronisk 18dB/oktav filtrering under 100Hz.

Det er klart, at den mere og mere velhavende gennemsnitslige forbruger ønsker, og derfor også opnår, ringere og ringere lyd, som kan købes billigere og billigere. Hiphip Hurraaaaa

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 August 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Tjaee hifigen, du har desværre nok ret. De unge i dage kan flippe ud over den fede lyd der er i deres mobil.

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
Ghump
Har du nogenside hørt DR radio ukomprimeret eller er du ikke gammel nok til at kunne have hørt det.?

Har rundet de 34 somre.. Hvor gammel SKAL man være da?

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 August 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Man skal nok være omkring 10 - 20 år ældre for at kunne huske det, jeg er 52 og gik i skole da de begyndte at indføre komprimering.

Ingen kritik af din alder, det var ikke min mening.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
Man skal nok være omkring 10 - 20 år ældre for at kunne huske det, jeg er 52 og gik i skole da de begyndte at indføre komprimering.

Ingen kritik af din alder, det var ikke min mening.

Betyder det, at DR's torsdagskoncerter også var komprimerede for 10-15 år siden?

Sådan husker jeg dem absolut ikke

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes