| Forfatter |
|
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
| Nephew bliver man da træt af bare man hører navnet. |
|
|
Det drejer sig vist mere om individuel smag end om optagelsernes kvalitet... __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nok ret enig i tubefreak omkring Nephew. Det er virkelig skidt indspillet selvom musikken som sådan ikke fejler noget. Ligesom næsten alt andet pop er det voldkomprimeret. 
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
voldkomprimeret, det var vist det rigtige udtryk men det kan målgruppen ikke høre alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
voldkomprimeret, det var vist det rigtige udtryk men det kan målgruppen ikke høre alligevel.  |
|
|
Nogen gange overskygger musikken og kærligheden til kunstneren ens objektivitet. Det ville ikke være noget nyt i hvert fald. 
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
tubefreak skrev:
voldkomprimeret, det var vist det rigtige udtryk men det kan målgruppen ikke høre alligevel.  |
|
|
Nogen gange overskygger musikken og kærligheden til kunstneren ens objektivitet. Det ville ikke være noget nyt i hvert fald. 
|
|
|
Jaa…!
Også for hi-fi målgruppen..!
PinkFloyd The Wall Total mikset rundt, støj mellem mange lag.
Jennifer Warens The hunter Kun bas bulder.
Eagles Hell freez over Er der ikke bare dunke bund, og skarpe guitar lyd.
Dier Straits Brothers in.. Hold da op der er diskant på drengen.
Bare for at give nogle eksempler..
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
PinkFloyd The Wall findes i enormt mange forskellige presninger, såå
Eagles er mange gange ret dårlig desværre da det jo er rigtig god musik. Jeg har lige købt en " original master tape " LP af Hotel Californie og den er da nogenlunde.
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
|
|
Har ellers ikke noget problem med at høre det når vi snakker om ABSOLUTE LETS VOLDKOMPRIMERE Vol 17 eller hvad pokker de nu hedder idag. Men ok lad os bare sige jeg er en af dem i målgruppen hehe  __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghump Har du nogenside hørt DR radio ukomprimeret eller er du ikke gammel nok til at kunne have hørt det.?
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke meget rock'n'roll at hente her.
Men lyden er super fin og skulle efter sigende være optaget med rør all the way. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er andet end rock der lyder godt, Bla. den du nævner, Ry Cooder er aldtid værd at lytte til.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alison Krauss - Union Station Live Lisa Nilsson m.fl. - Between a Smile and a Tear God musik og gode optagelser. Masser af ruminformationer og lyder dejligt stort.
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
....
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er egentlig en del jazz-skiver der er ret naturligt optagede, hvorimod det næsten er umuligt at finde en inden for den rytmiske musik.
Lige nu lytter jeg til en skive jeg ikke har lagt på vinyldrejeren i årevis:
Chacy Chapman's Crossroads som er ret fri for en masse vildkomprimering, rumsovs, diffuser osv. Lidt det samme vil jeg sige om Fleetwood Mac.
Ellers synes jeg en del af Ry Cooder's skiver er temmelig gode.
Dali's test-cd er meget flot
Blue Junction's 22:17 er en af de mest tætteste jeg har på at sidde 4 meter fra bandet - og de spiller edderbrodyleme godt på denne her! Blev også præmieret som en af de bedste live-skiver i amerkansk musikblad.
Jeg har haft en del ultraplusplus hi-fi indspilninger gennem tiden, men de er 99% totalt drænet for musikalsk tyngde. Jeg kunne lige så godt selv have spillet på instrumenterne!!! En overgang havde jeg striber af Lee Ritenour og Dave Grusin. Et Telars bluesskive med Junior Wells er også forladt for musikalitet. På sådan nogle er det ligegyldigt hvor rent/naturligt de er optagne - det er ukvalificeret til musiklytning alligevel, og i dag er det være det vigtigste, men det var det ikke for 25 år siden for mig. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes mange fremragende tekniske cd’er, som derudover også er gode musikalsk. Jeg vil fremhæve nogle som både er teknisk gode og musikalske. 
Chet Atkins og Mark Knopfler: Neck and neck er fremragende. Hvis man lukker øjnene kan man se dem spille foran en så realistisk lyder det. Det er ikke tilfældigt at netop denne CD er standard når der skal sælges gode højtalere. Et must. Det meste Knopfler er godt, men intet andet når dette albums tekniske niveau, ikke engang Brothers in arms.
Ry Cooder har udgivet en lang række CDer, mest filmmusik, hvor der ofte er få gode numre på den enkelte Cd. Derfor er River rescue – the very best of Ry Cooder god. Her får du alle perlerne, bade fra de almindelige studiealbums, men også fra filmmusikken. Af enkelte albums kan anbefales Bop til you drop og Get rythm, der begge er fremragende.
Poul Simon: Graceland er et en fremragende plade hvor lyden også er i top.
Stevie Ray Vaughan nåede kun at lave få plader inden hans helikopter styrtede ned, men dem han nåede er af fornem standard. Specielt kan fremhæves debuten Texas Flood, som er en fremragende blues plade i enhver henseende.
Rolling Stones har udgivet en noget ujævn samling af albums, både musikalsk og teknisk. Hvis en skal fremhæves positivt bør det nok være den næsten unpluggede Stripped, som har en fornem lyd, der ikke er sovset ind i alle mulige effekter. Man kan virkelig høre hvor gode de er Stones.
Eric Clapton har udgivet rigtig mange CDer. Specielt må fremhæves: Derek and the Dominoes: Layla and other assorted love songs, der flår og river i lytteren som ingen anden CD. Det er ikke tilfældigt at denne CD ofte kaldes rockens bedste, den er i hvert fald svær at overgå. Af andre kan nævnes Blues fra 1999 som findes i to versioner, hvor den med 2 CDer har en meget interessant extra live disc, der ikke kun er musikalsk men også består af fremragende optagelser. Andre Clapton Cder der kan anbefales må være From the Cradle m.fl.
Så fortvivl ikke der findes mange gode CD'er
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chet Atkins og Mark Knopfler, jeg har den på vinyl og jeg kan kun give dig absolut ret den er simpelthen uforlignelig.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at tage enkeltvis stilling til Hermanns gode forlag, hvoraf jeg har flere, så er det for mig tankevækkende, at de for de flestes vedkommende oprindeligt er udgivet på vinyl!!!!!(eller er det alle udgivelserne?)
Naturligvis er der forhåbentlig foretaget er lettere remastering, hvor det dybeste område IKKE er dæmpet og laget sammen til mono, hvilket vinyl-mediet krævede. Er der tale om egentlig remastering undgår man vist nok også noget af komprimeringen, som er delvis nødvendigt til vinyl, i hvertfald i diskantområdet. Der foretages nok også på de egentlig remsaterede en del komprimering (behandlet med sørgeligt faktuelt indhold i anden tråd) således at den kvalitetsbevidste forbruger anno 2007 kan få fuld udnyttelse af sin MP3 afspillere in true hi-fi eller sine aktivt individuelt styrede 4" basenheder med 100W og med elektronisk 18dB/oktav filtrering under 100Hz.
Det er klart, at den mere og mere velhavende gennemsnitslige forbruger ønsker, og derfor også opnår, ringere og ringere lyd, som kan købes billigere og billigere. Hiphip Hurraaaaa __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaee hifigen, du har desværre nok ret. De unge i dage kan flippe ud over den fede lyd der er i deres mobil.
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Ghump Har du nogenside hørt DR radio ukomprimeret eller er du ikke gammel nok til at kunne have hørt det.? |
|
|
Har rundet de 34 somre.. Hvor gammel SKAL man være da?  __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal nok være omkring 10 - 20 år ældre for at kunne huske det, jeg er 52 og gik i skole da de begyndte at indføre komprimering.
Ingen kritik af din alder, det var ikke min mening.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
| Man skal nok være omkring 10 - 20 år ældre for at kunne huske det, jeg er 52 og gik i skole da de begyndte at indføre komprimering.
Ingen kritik af din alder, det var ikke min mening. |
|
|
Betyder det, at DR's torsdagskoncerter også var komprimerede for 10-15 år siden?
Sådan husker jeg dem absolut ikke
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |