Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 05:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkay vs SA-XR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 August 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Cool nok det lyder ligesom mit. Det vist mig der har hapset alle de hvide.

Du må lige sende billeder i morgen. Mit skulle også komme der Men er desværre ikke hjemme.. Først på fredag! Bliver mums.

Hvad har du så stående nu? Også surround eller?

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 August 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

ja, men bag- og centerhøjtalere er til salg, det er kun fronterne jeg regner med at beholde.

Nogle Dantax Albatross 3, som er noget dyrere højtalere end SCS. -men nu får vi jo se... Ved dog ikke hvor meget af det jeg får sat op imorgen.. men satset da på at få fronter og sub sat op.

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg glæde mig til at se:) Hvis du får det Smid lige et par billeder ind så^^

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 August 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:
Det vil jeg glæde mig til at se:) Hvis du får det Smid lige et par billeder ind så^^

Kom forbi Tappernøje og hør en Onkyo så kan du jo bedømme om den kan spille stereo og surround

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Det kan altså sagtens spille sammen. -har kun lyttet et par timer, men er ret imponeret over lyden. Der er meget luft i diskanten, og subwooferen er langt den bedste jeg nogensinde har hørt... er self svært at sige hvor meget forstærkeren bidrager med, uden at have noget at sammenligne med, men det lyder nu faktisk rigtig fornuftigt.

Til gengæld kan jeg fortælle dig at man ikke kan bære subwooferen indenfor alene... - den er simpelthen for stor...

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Nice fik også mit i dag. Eller det skrev familien Mums skal bare hjem og hygge i morgen!

Hehe Steffeng de skrev også de havde været 2 om at bære den op på mit værelse, det jo bare et godt tegn
Havde du en stereoforstærker før din SA-XR du måske kan sammenligne med?

csn1903 - Tænker lige på at man måske kunne et par af højttalerne med:) Evt. også en forstærker.. Skal lige have solgt noget grej her i weekenden så må jeg se hvad jeg kan kaste efter en forstærker

Uhh det bliver vildr i morgen

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

spillede på en gammel sony surroundreciever, så det er ikke rigtig noget at sammenligne med... - den er ikke ret god i stereo.

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jah så det altid svært at sammenligne.. Hehe man mangler en eller anden detalje på et specielt nummer der skulle kunne afsløre om det er en god forstærker eller ej.

Har du nogle billeder af dem udpakket? Og har du købt standere til?

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Ja, købte et par standere, de kostede jo ikke alverden, og er iøvrigt meget pæne... - købte dem faktisk udelukkende for at kunne få sat fronterne til med det samme, ellers vidste jeg at det hele ville komme til at stå længe inden jeg fik taget mig sammen til at hænge dem op...

har ingen billeder, for har ikke lige umiddelbart andet at tage dem med, end min mobil, og så er det næsten pænere uden...

Detaljer kan man nu nok finde, hvis ellers man har 2 forstærkere...

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 16 August 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:
Nice fik også mit i dag. Eller det skrev familien Mums skal bare hjem og hygge i morgen!

Hehe Steffeng de skrev også de havde været 2 om at bære den op på mit værelse, det jo bare et godt tegn
Havde du en stereoforstærker før din SA-XR du måske kan sammenligne med?

csn1903 - Tænker lige på at man måske kunne et par af højttalerne med:) Evt. også en forstærker.. Skal lige have solgt noget grej her i weekenden så må jeg se hvad jeg kan kaste efter en forstærker Ja du kommer bare slæbende med dit grej

Uhh det bliver vildr i morgen

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Steffeng - Hehe :) Godt de holder så, har også bestilt til fronterne. Og så havde de tilbud på nogle vide beslag til væggen.

csn1903 - Må fylde den største rullekuffert derhjemme på et tidspunkt, så dør jeg ikke af at slæbe. Kunne være sjovt at teste onkyoen mod min vincent hvis jeg stadig har den i nær fremtid

Er i tvivl om jeg skal købe en billig H/K 135, den kan jeg nemlig få hurtigt og til ikke så mange penge. (Ny) Prismæssigt matcher den jo faktisk Onkyoen. Men ville være lidt øv hvis den er helt vildt dårlig.. På den anden side kunne den måske sælges igen. Og så havde jeg noget at sammenligne med:)

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 August 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:
Steffeng - Hehe :) Godt de holder så, har også bestilt til fronterne. Og så havde de tilbud på nogle vide beslag til væggen.

csn1903 - Må fylde den største rullekuffert derhjemme på et tidspunkt, så dør jeg ikke af at slæbe. Kunne være sjovt at teste onkyoen mod min vincent hvis jeg stadig har den i nær fremtid

Er i tvivl om jeg skal købe en billig H/K 135, den kan jeg nemlig få hurtigt og til ikke så mange penge. (Ny) Prismæssigt matcher den jo faktisk Onkyoen. Men ville være lidt øv hvis den er helt vildt dårlig.. På den anden side kunne den måske sælges igen. Og så havde jeg noget at sammenligne med:)

Anzelz, var du ikke hoppet på en Panasonic ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 17 August 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Lidt til info

http://www.eisa-awards.eu/eisa_awards/node/750

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Anzelz, det er mig i sandhed en gåde hvorfor du ikke går ned i din lokale hifi-butik, fortæller dem din situation om, at du har købt helt nye højttalere og mangler en forstærker, og så pænt spørger om du ikke må låne 2 med hjem for at prøve dem med dit nye grej - så du selv får en fornemmelse af hvad du går efter.
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hans J - Nej, skal jo have cremen af cremen og folk herinde er jo (selvfølgelig) meget uenige i hvad der bedst i prisklassen.. Skal også lige have solgt mit stereosæt før jeg kan købe forstærker, så jeg undersøger alt hvad jeg hører godt om Men kan ikke rigtig sammenligne andet end andres erfaringer.. I øjeblikket svinger jeg mellem Harman Kardon AVR 135 (brugt), Onkyo 605, Cambridge 540R v.2 (ER DER NOGEN DER KENDER DEN??) og Panasonic SA-XR 55+.
De matcher ca. hinanden prismæssigt efter hvad jeg kan se, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Onkyoen har en masse nyt gøgl med HDMI, men det har jeg egentlig ikke brug for endnu, og til den tid er der sikkert en masse nyt den alligevel ikke har..

Jeg har meget flinkt fået lov at prøve Jan herinde fras panasonix XA-25 som skulle have lidt af de samme komponenter som de større. Den kunne dog ikke matche min vincent, men klarede det ellers ret flot. Forestiller mig de større modeller lyder bedre, så de kunne godt være en mulighed.

csn1903 - Hehe ja var faktisk inde på siden i går og tjekke, EISA-awarden til min cd-afspiller er i hvert fald fuldt fortjent synes jeg. Ved bare ikke om de vægter features for højt i forhold til lyden?

Mighty-boy - Den lokale (Holbæk) ville desværre ikke låne noget ud, ringede til dem i dag Og de havde ikke engang Cambridge forstærkeren på lager hos dem..

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Anzels, har bestilt den lidt mindre Onkyo 505'r, får den i dag, hvis du vil, må du gerne prøvekøre den. Men ikke før næste weekend...

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Men et eller andet sted.. Tror sgu den Pana XR55.. Den kan sgu et eller andet...

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

gå efter en større model end XR55 hvis det skal være panasonic... De store kan jo TrippelAmp, og Dualamp i surround også... - det kan være det giver noget, når du højtalerne ikke kan biampes... (har ikke hørt mine i surround endnu, men manglede ikke umiddelbart effekt til dem i stereo, men derfor er det stadig småpenge for måske at få optimalt udbytte af højtalerne.

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jan M - Det kunne være superfedt at prøve:) Ellers skulle jeg slæbe min vincent med og sammenligne.. Evt. købe en Panasonic og så a/b teste

Steffeng - Ups, skulle jeg egentlig også have skrevet. Nu jeg alligevel "kun" har 5.1 skulle man jo være et skarn for ikke at udnytte dualamp Har også fået lyttet til anlægget i dag, det er jo superfedt

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 17 August 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:
Hans J - Nej, skal jo have cremen af cremen og folk herinde er jo (selvfølgelig) meget uenige i hvad der bedst i prisklassen.. Skal også lige have solgt mit stereosæt før jeg kan købe forstærker, så jeg undersøger alt hvad jeg hører godt om Men kan ikke rigtig sammenligne andet end andres erfaringer.. I øjeblikket svinger jeg mellem Harman Kardon AVR 135 (brugt), Onkyo 605, Cambridge 540R v.2 (ER DER NOGEN DER KENDER DEN??) og Panasonic SA-XR 55+.
De matcher ca. hinanden prismæssigt efter hvad jeg kan se, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Onkyoen har en masse nyt gøgl med HDMI, men det har jeg egentlig ikke brug for endnu, og til den tid er der sikkert en masse nyt den alligevel ikke har..

Jeg har meget flinkt fået lov at prøve Jan herinde fras panasonix XA-25 som skulle have lidt af de samme komponenter som de større. Den kunne dog ikke matche min vincent, men klarede det ellers ret flot. Forestiller mig de større modeller lyder bedre, så de kunne godt være en mulighed.

csn1903 - Hehe ja var faktisk inde på siden i går og tjekke, EISA-awarden til min cd-afspiller er i hvert fald fuldt fortjent synes jeg. Ved bare ikke om de vægter features for højt i forhold til lyden?

Lydkvaliteten fejler ikke noget, men det kan du selv erfare når du prøve lytter den.

Mighty-boy - Den lokale (Holbæk) ville desværre ikke låne noget ud, ringede til dem i dag Og de havde ikke engang Cambridge forstærkeren på lager hos dem..

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes