Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
Sendt: 29 August 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
JoaCHIP skrev:
Beyerdynamic DT770 minder lidt om DT990, d.v.s. de har en lille smule "hængekøje EQ", altså ret meget bas og ret meget diskant men måske lidt for lidt i mellemtonen. Deres lyd er derfor flot og imponerende men ikke ultra-præcis til stemmer og lign ting hvor mellemtonen er det bærende. Jeg ville dog tro at DT770 fungerer ret godt til at høre musik i toget med, da de er helt lukkede. Jeg brugte dem før i tiden da jeg lavede lyd til spil, og kan generelt godt lide lyden i dem, når man bare skal høre musik.
Jeg kan ikke være mere enig JoaCHIP! Nok den bedste beskrivelse af DT-770 jeg har læst. Men det gør jo ikke DT-770 dårligere. Man skal måske blot have i baghovedet at den ikke egner sig lige godt til alle musik-genrer. DT-990 er også fantastiske og har en del mere luft i lydbilledet - en af mine klare favoritter. :-)
Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
Sendt: 30 August 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
Nu er store studie/hjemme-htlf jo ikke direkte beregnet til rejsebrug. Jeg vil foreslå Beyerdynamics dt231. De er relativt billige, lukkede, gode og har den rette impedans til mp3afspillere og den slags.
Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
Sendt: 01 September 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
27pH skrev:
Nu er store studie/hjemme-htlf jo ikke direkte beregnet til rejsebrug. Jeg vil foreslå Beyerdynamics dt231. De er relativt billige, lukkede, gode og har den rette impedans til mp3afspillere og den slags.
vH pH
Jeg gav min lillebror et par dt231 som hans første høretelefoner, og ja de er ganske gode... men... de er ret tamme i lyden, der ikke noget som jeg specielt kan lide ved dem (så plejer de at blive i skuffen), og deres build kvali er heller ikke så god, og bærekomforten er heller ikke super, da de kun delvist omslutter øret
Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
Sendt: 01 September 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
techtrino skrev:
27pH skrev:
vH pH
Jeg gav min lillebror et par dt231 som hans første høretelefoner, og ja de er ganske gode... men... de er ret tamme i lyden, der ikke noget som jeg specielt kan lide ved dem (så plejer de at blive i skuffen), og deres build kvali er heller ikke så god, og bærekomforten er heller ikke super, da de kun delvist omslutter øret
Men i forhold til prisen som er ca. 400-500 kr synes jeg personligt de er ret gode. Mht kvalitet så er jeg uenig med dig men selvfølgelig kan man finde enheder der lyder bedre eller i hvert fald anderledes i andre eller tilsvarende prisklasser, det er der ingen tvivl om. Som mobil/kontorhovedtelefon er jeg dog temmelig tilfreds. Når jeg tager på ferie eller befinder mig i en flyver, bruger jeg dog et sæt etymotic. Det er dog et helt andet dyr end det der forespørges om her og måske ikke alles kop te.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum