| Forfatter |
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud 
Den M3'er er en dejlig amp.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Fournais skrev:
Audience 52SE er klart et af de bedste produkter Dynaudio har lavet.
Hvilke hovedtelefoner har du?
|
|
|
Tak og i lige måde. Jeg husker at du selv i tidernes morgen spillede på Audience 52. Utrolig meget god lyd i de små æsker.
Hovedbøfferne er HD-650 med original kabling - er ikke hoppet på Cardas vognen. Dem er jeg nu ret glad for. Ser en del film på projektor AE-500 med hovedbøffer og de gør de rigtigt godt. Der er smæk på effekterne. Man glemmer hurtigt at man har hovedbøffer på - lige indtil man rejser sig op for at hente mere kaffe... |
|
|
Haha, den med kaffen er sq god  Havde selv et udemærket head-fi setup, som jeg dog solgte i foråret. Var Grado RS 1 på en XCAN fra Musical Fidelity. Kan tydeligt huske de gange jeg selv har rejst mig efter et eller andet med hørebøfferne for derefter at være lige ved at splitte det hele ad. Tror den bette x-can røg på gulvet en gang eller to  Har aldrig selv været til Sennheisers lyd, men kunne godt forestille mig at de er fede til film. Der var for øvrigt en Audience 42 jeg startede på værelset hjemme hos mine forældre, ikke en 52'er! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Dr. Lyd skrev:
| Prøv en afspiller med SACD i stedet. Det rykker faktisk ganske fornuftigt. |
|
|
Det er muligt men antallet af titler eller mangel på samme er nok til at holde mig væk. Nej Doc den diagnose køber jeg ikke...
|
|
|
Nåh........ . Det er selvfølgelig heller ikke så godt som LP-lyd, men så et væghæng til din grammofon a la Target. Det rykker meget.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super flotte billeder....og dit anlæg er skam også flot  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser spændende ud Martin.  Jeg er spændt på at høre din mening om Rega kontra Technics arm når/hvis du når så langt.
Er det en ekstern KAB strømforsyning du også overvejer? I så fald bliver du vel den første Technics bruger herinde med sådan en. Det bliver interessant at høre om du finder den pengene værd hvis du tager springet.
Hvilken RIAA bruger du egentlig?
SL-1200/1210 brugere: Mirland naturligvis, Gumle, Kyhn?, Mashuro. Mashuro har 2: En med Technics arm og en med Rega. Der må bestemt være flere SL brugere...
Hmm... Måske man skulle prøve sådan en DD'er snart. Jeg er da lidt nysgerrig.
RB700 har jo en anden type mounting scheme end RB250/300. Det samme har den nye RB301. Så de færdiglavede boards fra OL og Soundsupports dutter nok ikke lige til disse modeller (uden modifikation ihvertfald).
Rega guide.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du beholder den originale arm er der jo lige det der kar du ved nok... Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er rigtigt eller forkert men "konvertitterne" lader til at være tilfredse.
Men der er vel også andre alternativer til Rega? Der er da vist flere armfabrikanter der bruger samme monteringsafstand og hultype som Rega? Bluenote og Clearaudio muligvis. Jeg er ikke helt sikker. En SME mounting plate giver da også nogle interessante muligheder. Ud over SME 309/M2-9 (eller en vintage 3009R) mener jeg også at der findes en SME mounting plate til Hadcock arme f.eks.
Hvad synes du egentlig om DL-160 vs. DL-103R?
Jeg overvejede at foreslå en DL-102 til din mono forespørgsel i en anden tråd men jeg er noget usikker på om det vil være muligt at få den til at fungere optimalt i Technics armen...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmes vil jeg sige at det ser rigtig lækkert ud, men hvorfor står forstærkeren egentlig på gulvet ? Det er da uaccepttabelt når den er så fed  Jeg har faktisk et spørgsmål. Der står inde på hfk's hjemmeside at der kan tilsluttes en subwoofer, kan der det ? Er det eventuelt noget du har overvejet ? Har du prøvet det ?
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du til Chario's compact højttalere? Har selv Chario Delphinus, de har en dejlig blød lyd! Jeg bruger dem sammen med en Marantz sr750 (selvfølgelig uden sammenligning med din NAD M3 der til forskel jo er en decideret stereo amp med et andet budget end min) og Audio Alchemy DDE1.0 & DTI samt en squeezebox hvortil jeg har rippet ca. 650 cd i flac (det tog laaaang tid). Har også som du Senn hd650 som jeg tidligere har haft en MF X-canV3 som jeg dog solgte og gik over til at bruge en DIY Pimeta head-amp som næsten match'e MF'en! Derudover dyrker jeg også (i det omfang interessante plader udgives) sacd'er på min Denon2910. Lyden er her bedre (og for en dels vedkommende i surround) end ved afspilning ed squeezebox&AA.
/Nicoleif
Martin_Kbh skrev:
Brian7500 skrev:
| Hvilke højttalere har du kig på? |
|
|
En stander - kan ikke beslutte mig så jeg tester på livet løs. Forsøger at få et par Dali Grand Coupe denne vej. Er også meget betaget af Kim Olsen's JBL'er, men de kræver jo nærmest en Croft og det er jeg ikke helt til - er nemlig meget glad for min M3'er.
Har prøvet;
- 805S; godt men ikke fantastisk (kunne bedre lide bunden i mine 52SE)
- Dali Helicon 300W; meget neutrale og sikkert gode i længden, men ingen wow oplevelse.
- Dynaudio Contour 1.3 MKII; Minder meget om mine 52SE
Indspark modtages med kyshånd. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt er det så ikke en lille smule over-kill at køre med højttalere i den prissklasse (fandt dem til ca 4800 kr stk.) til en +20K forstærker?
/Nicoleif
nicoleif skrev:
|
Kender du til Chario's compact højttalere? Har selv Chario Delphinus, de har en dejlig blød lyd! Jeg bruger dem sammen med en Marantz sr750 (selvfølgelig uden sammenligning med din NAD M3 der til forskel jo er en decideret stereo amp med et andet budget end min) og Audio Alchemy DDE1.0 & DTI samt en squeezebox hvortil jeg har rippet ca. 650 cd i flac (det tog laaaang tid). Har også som du Senn hd650 som jeg tidligere har haft en MF X-canV3 som jeg dog solgte og gik over til at bruge en DIY Pimeta head-amp som næsten match'e MF'en! Derudover dyrker jeg også (i det omfang interessante plader udgives) sacd'er på min Denon2910. Lyden er her bedre (og for en dels vedkommende i surround) end ved afspilning ed squeezebox&AA.
/Nicoleif
Martin_Kbh skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
En stander - kan ikke beslutte mig så jeg tester på livet løs. Forsøger at få et par Dali Grand Coupe denne vej. Er også meget betaget af Kim Olsen's JBL'er, men de kræver jo nærmest en Croft og det er jeg ikke helt til - er nemlig meget glad for min M3'er.
Har prøvet;
- Dali Helicon 300W; meget neutrale og sikkert gode i længden, men ingen wow oplevelse.
Indspark modtages med kyshånd. |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
Har prøvet;
Indspark modtages med kyshånd.
|
|
|
[Slettet, Zorglub ... bemærk retningslinierne der siger... Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller
oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have
produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel
tilknytning til.] __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Tirsdag Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Martin,
Jeg kender ikke dine højtalere, men blandt de bedste tovejs standerhøjtalere jeg har hørt er Harbeth HL-Compact 7ES-3 til 20.000 i Lydbutikken for et sæt (min ven der har højtalerne fik dem dog handlet lidt ned). De har en meget behagelig og blød lyd. Efter mit hoved er de meget bedre end B&W 805. Så er du på udkig efter nyt bør du give dem et lyt.
Med venlig hilsen Simon
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Man kan også bruge disse armboards i alu.
Til SME
 |
|
|
Noget kunne tyde på at de måske ikke er 100% gennemtænkte. 1210/3009 tråd @ VE.
Det kan sikkert klares med en højere PU, tykkere måtte eller spacer imellem PU & headshell men det havde været smartere med en forsænkning a la Origin Live og det oprindelige Technics/SME armboard:
Technics tallerkenen er trods alt ikke særlig høj.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden,
Har først set denne spændende tråd nu
Sikke en masse sjove ting der foregår her
Du har stadig RB300 på 1210? Jeg kan ikke nikke genkendende til dit tab af "wow" effekten, ved skiftet af armboard og arm.
Det kan hænge sammen med at jeg har fået min RB300 rewired OG at der sidder en DL110 på. Jeg kan snildt følge dig i at man mister brugervenligheden ved skiftet - headshells holder  Det kunne være spændende med en direkte sammenligning, nu hvor du også bor her i byen __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |