Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 11:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Konverter quad 303 til monoblock (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 26 August 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
Netop når du er en gammel ræv, kunne det være spændende at vide hvad udstyr du har? 

Kunne det ? Det er meget lidt eksotisk, devist hjemmebygget, men i øvrigt er jeg ikke "skal vi måle udstyr" typen. Det hele er meget lidt okult og jeg er langt mere interesseret i kildematerialet

Min effektforstærker er en af de få ting man køber, installerer og iøvrigt glemmer alt om. Den gør det den skal og gør ikke på nogen måde væsen af sig. (Sunfire 300 mk.1) En gammel Micromega cd-maskine, en endnu ældrer Newcord TR36 FM tuner samt et par "unika" forforstærkere der ind i mellem bliver underkastet småændringer og forsøg.

Et par pladespillere der ikke bruges ret meget og mine hjemmegjorte højttalere der bruges hele tiden

Kabler er enten standard coaxsnøre eller søvl/silke og kobber/silke (hjemmelavet) 

Og så er der mit arbejdsværelsesudstyr der hele tiden ændrer sig (som årstidens grøntsager) inklusive mine uundværlige optage-/afspillemaskiner der ikke ændre sig helt så meget. Til gengæld låner jeg ind i mellem hvis det er nødvendigt

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 August 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Lækkert anlæg!
Ja, jeg synes da altid der er interessant at vide hvad de hårde fyre har af udstyr. Jeg er godt klar over at kondensatorene i udgangen giver lidt teoretiske problemer, men jeg må sige, at i min målestok, økonomi og niche er quad 303, noget nær det perfekte:-)
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 August 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Sjovt med de Quad 303ere - jeg har de sidste par år været igennem mange forstærkere og er pt meget meget glad for min blanding af luxman L58a og to monoblokke fra quad 510 - men hvis jeg skulle blive tvunget til at gå tilbage til noget af det jeg har været igennem - så ville jeg hoppe 5-6 led tilbage til mine Quad 303'ere - de var hyggelige - de lød hyggeligt - og de fyldte ikke særligt meget og den lille 33 og fm 3 - hvor skod de end måtte være var sku også et par små apperaturer man blev ophøjet glad ved at være i selskab med.
JEg er gudskelov blottet for indsigt i hvad det er der er dårligt teksniskt ved dem og ved 303'eren i særdeleshed - jeg har på det seneste fundet ud af at der ikke er vundet noget med at konvertere dem til mono - for mit vedkommende bliver det nok til at jeg sælger 2 sæt men beholder et sæt som jeg får "refurbished" af quad i england og så bliver det mit skrivebords anlæg på arbejdsværrelset med et bar små gode mine hornhøjtalere med nogle 5" fuldtoner i.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Lige præcis! Hvis man ingenting ved, så spiller de fantastisk! Men R-l-b! Du skulle virkelig prøve med en passiv forforstærker! Quad 33 lukker meget inde, på en hyggelig måde, jovist, men med passiv forforstærker (eller evt bare en rigtig god forforstærker) kommer der meget meget mere ud af dem! 

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 August 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvad en passiv forforstærker er - skal jeg og spise men måske der er en forklaring når jeg vender tilbage

er det en trafo ??

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Nogen mener det slet ikke er er forforstærker, er det er det vel dybest set heller ikke. Jeg har lavet min egen ud af en 50 kohm potmeter, og med en shunt. det er egentlig bare en volumenkontrol i serie mellem kilde og effekt. Der er en masse tråde herinde omkring dem! 

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 27 August 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Sjovt med de Quad 303ere - jeg har de sidste par år været igennem mange forstærkere og er pt meget meget glad for min blanding af luxman L58a og to monoblokke fra quad 510 - men hvis jeg skulle blive tvunget til at gå tilbage til noget af det jeg har været igennem - så ville jeg hoppe 5-6 led tilbage til mine Quad 303'ere - de var hyggelige - de lød hyggeligt - og de fyldte ikke særligt meget og den lille 33 og fm 3 - hvor skod de end måtte være var sku også et par små apperaturer man blev ophøjet glad ved at være i selskab med.
JEg er gudskelov blottet for indsigt i hvad det er der er dårligt teksniskt ved dem og ved 303'eren i særdeleshed - jeg har på det seneste fundet ud af at der ikke er vundet noget med at konvertere dem til mono - for mit vedkommende bliver det nok til at jeg sælger 2 sæt men beholder et sæt som jeg får "refurbished" af quad i england og så bliver det mit skrivebords anlæg på arbejdsværrelset med et bar små gode mine hornhøjtalere med nogle 5" fuldtoner i.

Der er jo heller ingen der siger de ikke er "hyggelige" men jeg spiller altså ikke "hyggemusik" og de ville få det meget svært med mine musikvaner. Jeg har det fint med "vintage udstyr" under forudsætning at det leverer "varen" men det gør Quad ikke

Til gengæld kan du trøste dig med at Steen Duelund var ejer af et sæt 33/303 da dine hornkabinetter blev født, men det er stadig en transistor forstærker anno 1967 med alt hvad det indebærer

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes