Kalle_dk skrev:
Tillykke. Du har set lyset 
Nu ved jeg ikke om dine K701 er tilspillet ? Det kan godt tage en del timer, men de bliver bedre og bedre de første ca. 150 spille-timer. Nogle mener endda at de ændrer sig helt op til 300 timer, men så er vi nok nede i de små detaljer. Når du får en "rigtig" hovedtelefonforstærker, er du godt på vej til vellyd. De kræver nemlig en decideret forstærker for at levere varen.
Det er en ægte klassiker den med mellemtonen. Når man er vant til hævet diskant og hævet bas, lyder K701 som om de har hævet mellemtone, men de har faktisk noget nær den mest lineære mellemtone man kan købe til de penge K701 koster (og flere for den sags skyld).
Velkommen i klubben 
|
|
|
Tak, tak - sjovt med god lyd!
Får endnu bedre lyd på mit regulære hifi i kælderen, men når det sted jeg lytter mest til musik trods alt er på mit arbejde, så skal jeg da også prioritere at have god lyd der.
Andre forskelle:
K701 er ca. lige så luftige som K400, men når lyden er så god som den er, så bliver det nemt til, at man også drejer volumknappen endnu lidt højere, og så hører de på nabobordet lyden lidt for godt..
Musikken 'groover' mere - jeg tager mig i at sidde med nogle inderlige ansigtsudtryk og i at vugge til musikken medens jeg arbejder.. Lyttede i dag til masser af P J Harvey - mand, hvor fedt!
Endnu mere luftig lydbillede.
Nævnte jeg alle smådetaljerne i musikken?
..Og så skal der siges, at mine gode 11-12 år gamle K400 slet ikke er nogen dårlige nogen..

Mine nye bøffer er ikke lige spillet til endnu - de kom i går eftermiddag, så der skal nok nogle uger til...
Jeg synes dog, at de kan stramme lidt for meget, men det bør vel løse sig, når jeg har brugt dem et stykke tid..
Hvad er ellers de forskelle, som I vil beskrive, hvis man går over til en 'rigtig' hørebøfforstærker?