| Forfatter |
|
nillos Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej står og skal til at købe nyt grej til mine nye højtalere. Mit budget er på ca 20000+ lidt ekstra. hvad ville i vælge hvis det var jer?? hører meget forskelligt musik. dog mest akustisk.
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
har forresten taralabs helix 8 ht. kabler og taralabs axium signal.
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må forresten også meget gerne kunne overgå mit tidligere udstyr: cayin 265ai og cayin cdt15a
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har med ret stor succes parret Matrix 805 med forskelligt Holfi udstyr.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nillos skrev:
| Hej står og skal til at købe nyt grej til mine nye højtalere. Mit budget er på ca 20000+ lidt ekstra. hvad ville i vælge hvis det var jer?? hører meget forskelligt musik. dog mest akustisk. |
|
|
Hvad søren er det?? http://www.hificlassic.dk/?t=gallery&f=large&id=m22. jpg
http://www.hificlassic.dk/
Tør du kaster dig over sådan en effekt som udgangspunkt, får du bare en enestående forstærker, som kan levere effekt (30 watt i klasse a) i riglige mængder. Den er gammel, men yderst kompetent. Selvom den "kun" på papiret er på 30 watt, så tror jeg ikke du vil mangle noget, med mindre din stue er på størelse med KB Hallen, og bruger ATC højttalere
Jeg er mere blank, når vi kommer til preamp __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
nillos skrev:
| Hej står og skal til at købe nyt grej til mine nye højtalere. Mit budget er på ca 20000+ lidt ekstra. hvad ville i vælge hvis det var jer?? hører meget forskelligt musik. dog mest akustisk. |
|
|
Hvad søren er det?? http://www.hificlassic.dk/?t=gallery&f=large&id=m22. jpg
http://www.hificlassic.dk/
Tør du kaster dig over sådan en effekt som udgangspunkt, får du bare en enestående forstærker, som kan levere effekt (30 watt i klasse a) i riglige mængder. Den er gammel, men yderst kompetent. Selvom den "kun" på papiret er på 30 watt, så tror jeg ikke du vil mangle noget, med mindre din stue er på størelse med KB Hallen, og bruger ATC højttalere
Jeg er mere blank, når vi kommer til preamp |
|
|
dine links virker ikke!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De virker fint her.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så virkede de: det lyder ikke så tosset. men ja hva med preampen?
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Har med ret stor succes parret Matrix 805 med forskelligt Holfi udstyr. |
|
|
Vil osse gi det et lyt. nogle bestemte modeller at anbefale?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. rørforstærker, skal det være nyt/ brugt? Skal der være Riaa i? Skal der være remote? hvor meget mon den koster den Pionere effektblok der refereres til?
Hvad med sådan en her? http://www.vassagohifi.com/products/rogue_audio/rogue_audio_ 66_preamp.html
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde lige misset at du skulle have en cd afspiller med også....
Den er her:
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=4358
Effektblokken her:
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=4739
Synes at det ser rigtig spændende ud, men ved ikke hvordan det spiller sammen. Tag evt. og giv det et lyt.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Havde lige misset at du skulle have en cd afspiller med også....
Den er her:
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=4358
Effektblokken her:
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=4739
Synes at det ser rigtig spændende ud, men ved ikke hvordan det spiller sammen. Tag evt. og giv det et lyt. |
|
|
jeg kan ik få linksne til at virke. kan du ik skrive en privat besked til mig hvor der står hva det er som er til salg?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sindsyg et sæt! Meeeeen lidt over mit budget. Men havde jeg pengene var det købt
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nillos skrev:
Er du sindsyg et sæt! Meeeeen lidt over mit budget. Men havde jeg pengene var det købt |
|
|
hehe,
ja, det kan være at det er over budgettet, stadig synes jeg at du skal give det et lyt og ikke mindst høre om den kære hr. Jensen fra vassago hifi er til at handle med.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller i øjeblikket på et sæt B&W Matrix 805, med en Trends Ta 10.1 og en gammel Audio Alchemy DDE 1.1, samt Chord Carnival Silver biwire kabler på (der koster en smule mere end forstærkeren). Det spiller aldeles glimrende, faktisk.  Forstærkeren sætter en del konkurrenter til den 40-dobbelte pris til vægs. Homogeniteten og opløsningen kan næppe gøres meget bedre, og bas mangler der heller ikke. Den spiller en del bedre end en ML 331, når den holdes indenfor dens bedste grænser. Du får ikke tilbagestrøget hår, og trykken i brystkassen, men det er nok heller ikke derfor man spiller på Matrix 805.  Jeg har en ML 27, som har været slukket i et par måneder nu. Den er også god med Matrix 805, men koster en del mere. Ca. 10k på brugtmarkedet.
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jeg spiller i øjeblikket på et sæt B&W Matrix 805, med en og en gammel Audio Alchemy DDE 1.1, samt Chord Carnival Silver biwire kabler på (der koster en smule mere end forstærkeren).
Det spiller aldeles glimrende, faktisk.  Forstærkeren sætter en del konkurrenter til den 40-dobbelte pris til vægs. Homogeniteten og opløsningen kan næppe gøres meget bedre, og bas mangler der heller ikke. Den spiller en del bedre end en ML 331, når den holdes indenfor dens bedste grænser. Du får ikke tilbagestrøget hår, og trykken i brystkassen, men det er nok heller ikke derfor man spiller på Matrix 805. 
Jeg har en ML 27, som har været slukket i et par måneder nu. Den er også god med Matrix 805, men koster en del mere. Ca. 10k på brugtmarkedet.
|
|
|
sh*t den Trends Ta 10.1 er lille  . hvor kraftig er den?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
nillos skrev:
Spencer skrev:
Jeg spiller i øjeblikket på et sæt B&W Matrix 805, med en og en gammel Audio Alchemy DDE 1.1, samt Chord Carnival Silver biwire kabler på (der koster en smule mere end forstærkeren).
Det spiller aldeles glimrende, faktisk.  Forstærkeren sætter en del konkurrenter til den 40-dobbelte pris til vægs. Homogeniteten og opløsningen kan næppe gøres meget bedre, og bas mangler der heller ikke. Den spiller en del bedre end en ML 331, når den holdes indenfor dens bedste grænser. Du får ikke tilbagestrøget hår, og trykken i brystkassen, men det er nok heller ikke derfor man spiller på Matrix 805. 
Jeg har en ML 27, som har været slukket i et par måneder nu. Den er også god med Matrix 805, men koster en del mere. Ca. 10k på brugtmarkedet.
|
|
|
sh*t den Trends Ta 10.1 er lille . hvor kraftig er den? |
|
|
Kraftig - hehe  tjaeee... deet.. 6W i 8 ohm, og omtrent det dobbelte i 4 ohm, hvis forvrængningen skal holdes under 0.1%. Den lyder dog som om den kan levere så meget du vil have, indtil den presses over evne. Mange 100 wattere, er uden vægt i bunden, og uden den ro og magt, som kommer fra den lille chipamp. Den vil sikkert give lyst til at eksperimentere med dyre følsomme hornsystemer, så pas på pengepungen, hvis du først får den indenfor døren. Kabler ryger der også let en del penge til.
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
nillos skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
sh*t den Trends Ta 10.1 er lille . hvor kraftig er den? |
|
|
Kraftig - hehe tjaeee... deet.. 6W i 8 ohm, og omtrent det dobbelte i 4 ohm, hvis forvrængningen skal holdes under 0.1%.
Den lyder dog som om den kan levere så meget du vil have, indtil den presses over evne. Mange 100 wattere, er uden vægt i bunden, og uden den ro og magt, som kommer fra den lille chipamp. Den vil sikkert give lyst til at eksperimentere med dyre følsomme hornsystemer, så pas på pengepungen, hvis du først får den indenfor døren. Kabler ryger der også let en del penge til. 
|
|
|
kunne være interessant at høre den. hvis du siger den lyder af så meget når den er så lille!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|