Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: TapeConnections mangel på service (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 September 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hr. Edtwodth

Jeg følger debatten, og synes da den bliver mere og mere interessant! Som Otto skriver, så er der alt for meget paragraf-rytteri over din agering overfor TC. Det kan godt være at din verden er statisk og alt går lige efter bogen, men sådan fungerer den virkelige verden altså ikke og man er nødt til engang imellem at gøre en indrømmelse eller tage imod en forklaring i stedet for at gøre et stort nummer ud af det.

Du har gjort vældigt meget ud af at tælle ugerne som reparationen tager, men venter gladeligt i måneds- eller årevis på at forbrugerklagenævnet afgør sagen. Det hænger ikke rigtig sammen gør det? At forbrugerklagenævnet sandsynligvis afviser din klage, med begrundelse i ovenstående forhold gør bare sagen endnu mere komisk.

Som det blev omtalt tidligere, så vil et job med lidt kundekontakt ændre din holdning til sagen. Jeg har selv haft et sådant og der findes vitterligt personer, som mener at de er butikkens eneste kunde....

At du ikke vil kommunikere med TC over telefonen, men skriver mails til dem lige efter de har ringet gør det ikke ligefrem let for butikken. Medarbejderen der ringer til dig sidder nok ikke parat til at modtage mails lige efter opkaldet og derfor drukner hele korrespondancen i bureaukrati.

Men held og lykke med det
Til top Vis lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunds

kennethnr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

det var nu ikke for at tale usandt. formuleringen lignede bare noget jeg have set på forbrug.dk

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/

Edit: men du endte med at tale usandt aligevel !

Det er dig selv der har kørt sagen ud i noget hvor råd og vejledning ikke nytter.

Du henviser konstant til købeloven, uden at kende den - du kender den fortolkning en ikke lovgivende forsamling har valgt at ligge på nettet, samme forsamling der siger at den nye købelov stiller forbrugeren bedre end den gamle, hvor seriøst mener du de skal tages ?

Til top Vis kennethnr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethnr

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 September 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

edtwodth skrev:
Endnu engang - Jeg fik aldrig tilbudt et lånetv og jeg bad ikke selv om et da de tider jeg fik at vide til at starte med  var nogle jeg kunne overleve. At det så efterfølgende har taget længere tid, er jo forretnings problem og de skulle derfor have forsøgte at afhjælpe situationen. Men det har de aldrig gjort

Og det er så lige præcist hér jeg mener kæden hopper af. Du har da fuldstændigt ret, men hvad har du fået ud af at have ret? Hvor mange skår var der gået af dig hvis du efter den første udskydelse havde _spurgt_ om du så ikke lige kunne få et tv mens du venter? Nu siger du jo at du godt kunne have levet med rep-tiden til at starte med - men det er jo ikke for at p***e dig af at butikken gætter forkert - hvis de nu har haft samme opfattelse, at du nok godt kunne leve uden tv i 3 uger, lige én uge ekstra, lige én uge ekstra - hvorfor skulle de så have større incitament til at foreslå dig en låner, end at du skulle foreslå det? Hvis du hidser dig op over at det tager lang tid, så er at stille et låneapparat til rådighed vel ikke det første man kan forvente at butikken tænker på? Jeg ved ikke hvordan din opfattelse af forretningsdrivende er, men i langt de fleste tilfælde tænker butikken altså ikke på paragraffer og regler, og hvordan de nu sikrer sig at de bliver overholdt. De tænker på at drive en sund og fornuftig forretning, som folk er glade for at handle i. Hvis du har en god dialog med butikken, og de iøvrigt giver dig dét du gerne vil have (hvis du f.eks. havde bedt om et låne-tv), så synes jeg helt ærligt det er ret lige meget om det er 3, 5 eller 7 uger reglerne siger det er rimeligt at vente. Det vigtigste er da at man kan komme ud af det med hinanden, uden at skulle bruge en masse negativ energi på at surmule over ting der som sagt dybest set er banaliteter. Under normale omstændigheder burde din sag være forløbet således: Du griber knoglen og ringer til TC:

"Nu er der gået for lang tid, kan I ikke give mig en ombytter?"

"Det kan vi desværre ikke, nej".

"Nå. Øv. Kan jeg så ikke i det mindste få et låne-tv, så jeg ikke skal være uden TV?"

"Jo, det kan vi sagtens finde ud af."

Case closed, og i stedet for en sag for forbrugerklagenævnet har vi så at det er lidt småtræls at undvære sit tv, men "butikken håndterede det jo fint".

vi er uenige. fred være med det. at du som erhvervsdrivende og tidligere ansat hos TC  ser på situationen på den måde har du jo helt ret til.

Jeg har undersøgt sagen hos forbrugerklagenævnet inden jeg oprettede en sag. Derfor føler jeg, jeg har en sag. Men som sagt lad nu forbrugerklagenævnet komme med en afgørelse. Jeg vælger at følge sagens afgørelse også selv om den må gå mig i mod.Håber at TC har det på samme måde.

Til top Vis edtwodth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edtwodth Besøg edtwodth's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

lunds skrev:
Hr. Edtwodth

Jeg følger debatten, og synes da den bliver mere og mere interessant! Som Otto skriver, så er der alt for meget paragraf-rytteri over din agering overfor TC. Det kan godt være at din verden er statisk og alt går lige efter bogen, men sådan fungerer den virkelige verden altså ikke og man er nødt til engang imellem at gøre en indrømmelse eller tage imod en forklaring i stedet for at gøre et stort nummer ud af det.

Du har gjort vældigt meget ud af at tælle ugerne som reparationen tager, men venter gladeligt i måneds- eller årevis på at forbrugerklagenævnet afgør sagen. Det hænger ikke rigtig sammen gør det? At forbrugerklagenævnet sandsynligvis afviser din klage, med begrundelse i ovenstående forhold gør bare sagen endnu mere komisk.

Som det blev omtalt tidligere, så vil et job med lidt kundekontakt ændre din holdning til sagen. Jeg har selv haft et sådant og der findes vitterligt personer, som mener at de er butikkens eneste kunde....

At du ikke vil kommunikere med TC over telefonen, men skriver mails til dem lige efter de har ringet gør det ikke ligefrem let for butikken. Medarbejderen der ringer til dig sidder nok ikke parat til at modtage mails lige efter opkaldet og derfor drukner hele korrespondancen i bureaukrati.

Men held og lykke med det

Hvorfor skal jeg ikke gøre brug af de rettigheder jeg har?

at forbrugerklagenævnet har lange behandlingstider skal da ikke afgøre om man vil oprette en sag. Tiden hos forhandleren og tiden hos forbrugerklagenævnet er 2 forskellige ting.

jeg har valgt at kommunikation skal foregå skriftelig efter råd fra forbrugerklagenævnet.

Til top Vis edtwodth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edtwodth Besøg edtwodth's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 September 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hvorfor har du ikke krevet at få en Låne TV fra TC (TC har jo låne TV)

Hvordan kan du vælge at unværre en TV i omkring et år, fordi at du skal havde sagen over forbrugerklagenævnet

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

kennethnr skrev:
edtwodth skrev:

det var nu ikke for at tale usandt. formuleringen lignede bare noget jeg have set på forbrug.dk

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/

Edit: men du endte med at tale usandt aligevel !

Det er dig selv der har kørt sagen ud i noget hvor råd og vejledning ikke nytter.

Du henviser konstant til købeloven, uden at kende den - du kender den fortolkning en ikke lovgivende forsamling har valgt at ligge på nettet, samme forsamling der siger at den nye købelov stiller forbrugeren bedre end den gamle, hvor seriøst mener du de skal tages ?

jeg tager skam forbrugerklagenævnet meget seriøst. Jeg har aldrig sagt at jeg kender købeloven fuldt ud. men jeg har jo forespugt mg om sagen hos forbrugerklagenævnet inden jeg valgt at oprette en sag.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 September 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Der er din udlæggning af sag over for forbrugerklagenævnet, som forbrugerklagenævnet må tage for gode vare, men ikke TC udlæggning af
samme sag (som jo er en helt anden, end din).

SMNLRSN
Branchemedlem
Branchemedlem

Tape Connection

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Østjylland

edtwodth skrev:

Nu synes jeg desuden du strammer den lidt. Jeg har hele sagt at jeg gerne ville tale med jer. jeg har bare understreget at det skulle foregå via mail, så dokumentationen var på sin plads. Og hvad er det for noget vrøvl, om at jeres ansatte må benytte deres egen telefon? Fordi man ikke lige kan tage sin telefon, så er det ikke ensbetydende med at man ikke vil snakke med jer. Jeg skrev straks en mail til jer, da jeg kunne se i havde ringet!!!

Som jeg skrev til dig tidligt i forløbet, ville jeg ikke deltage i en diskussion om en specifik kundesag, i et offentlig forum. Jeg er dog nødt til at kommentere på ovenstående, da jeg mener du drager tvivl om min persons troværdighed.

Jeg forsøgte at kontakte dig pr. telefon, fordi dit TV var blandt de reparationer der var på vej retur fra værkstedet. Det lykkedes ikke at få fat i dig telefonisk, og jeg besluttede derfor at vente med at kontakte dig, til dit TV rent faktisk var kommet retur.

Dette forsøgte jeg så at gøre - sidste fredag så vidt jeg husker - to gange i træk, med ti minutters interval. Telefonen ringede begge gange ud. Ca. 1 minut efter sidste forsøg, valgte jeg at foretage et opkald fra min private mobiltelefon, da jeg var på vej ud af døren. Dette opkald blev besvaret af dig med det samme.
Jeg ville egentlig gerne bare informere dig om at dit TV var kommet retur, så jeg kunne komme videre med at servicere de andre kunder vi har, og høre hvordan vi skulle forholde os, nu da du havde klaget til FKN, om du overhovedet ønskede dit TV retur eller ville vente på en afgørelse fra dem.

Jeg har bestemt ikke noget imod at kommunikere pr. mail, men nogle gange er det simpelthen bare hurtigere at ordne noget over telefonen. Og jeg må indrømme at de fleste sætter pris på telfonisk kontakt, hvorved de også kan få svar på de spørgsmål de måtte have, med det samme.

Jeg synes ikke dine beskrivelser af dine oplevelser med os (TC) har været retvisende. Jeg mener at både jeg selv og mine kolleger som du har været i kontakt med, har været yderst imødekommende i forhold til hele denne sag, og set i lyset af din generelle tone overfor os, har du i mine øjne fået en yderst fair behandling.

Vi afventer stadig papirerne fra FKN, og disse vil selvfølgelig blive fyldestgørene udfyldt mht. til vores opfattelse af forløbet og returneret til dem snarest muligt efter.

Vi opbevarer selvfølgelig dit TV på vores lager, så det er klar til afhentning når du mener du har undværet det længe nok.

Til top Vis SMNLRSN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMNLRSN

kennethnr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland

edtwodth skrev:

jeg tager skam forbrugerklagenævnet meget seriøst. Jeg har aldrig sagt at jeg kender købeloven fuldt ud. men jeg har jo forespugt mg om sagen hos forbrugerklagenævnet inden jeg valgt at oprette en sag.

Kildecheck, hvor mange % af de afgørelser de har truffet kommer ud af en retsal med samme resultat ? (kun de sager der bliver prøvet ved retten naturligvis) Det jeg prøver at sige er, du har efter min bedste overbevisning fundet dig en meget uheldig kilde til hvordan du bør forholde dig.

Jeg kender ikke svaret på ovenstående sprøgsmål, men den erfarring jeg har som forbruger er at de er mere vildlende end vejledende

Til top Vis kennethnr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethnr

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvorfor har du ikke krevet at få en Låne TV fra TC (TC har jo låne TV)

Hvordan kan du vælge at unværre en TV i omkring et år, fordi at du skal havde sagen over forbrugerklagenævnet

Mht lånetv har jeg besvaret dette ? mange gange tidligere

skal jeg bare opgive sagen fordi den tager så lang tid hos forbrugerklagenævnet? det er jo det forhandlerne håber på.

Jeg har desuden valgt at køre sagen for at få en afgørelse på hvor lang tid et tv må være til rep. Og igen, hvis jeg taber sagen, så accepterer jeg det.

Alt hvad jeg har gjort indtil nu er simpelthen bare at forsøge at stå på mine rettigheder som forbruger. At der så er mange indlæg der mener jeg er en paragrafrytter og lignede kan jeg jo bare smile ad.

Tænk hvis alle forbrugere bare gjorde som forhandlerne sagde......

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Der er din udlæggning af sag over for forbrugerklagenævnet, som forbrugerklagenævnet må tage for gode vare, men ikke TC udlæggning af
samme sag (som jo er en helt anden, end din).

selvfølgelig er der 2 sider af samme sag. det er jo også derfor Tc skal komme med deres udlæg af sagen. det er jo en retsstat det her...

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

SMNLRSN skrev:
edtwodth skrev:

Nu synes jeg desuden du strammer den lidt. Jeg har hele sagt at jeg gerne ville tale med jer. jeg har bare understreget at det skulle foregå via mail, så dokumentationen var på sin plads. Og hvad er det for noget vrøvl, om at jeres ansatte må benytte deres egen telefon? Fordi man ikke lige kan tage sin telefon, så er det ikke ensbetydende med at man ikke vil snakke med jer. Jeg skrev straks en mail til jer, da jeg kunne se i havde ringet!!!

Som jeg skrev til dig tidligt i forløbet, ville jeg ikke deltage i en diskussion om en specifik kundesag, i et offentlig forum. Jeg er dog nødt til at kommentere på ovenstående, da jeg mener du drager tvivl om min persons troværdighed.

Jeg forsøgte at kontakte dig pr. telefon, fordi dit TV var blandt de reparationer der var på vej retur fra værkstedet. Det lykkedes ikke at få fat i dig telefonisk, og jeg besluttede derfor at vente med at kontakte dig, til dit TV rent faktisk var kommet retur.

Dette forsøgte jeg så at gøre - sidste fredag så vidt jeg husker - to gange i træk, med ti minutters interval. Telefonen ringede begge gange ud. Ca. 1 minut efter sidste forsøg, valgte jeg at foretage et opkald fra min private mobiltelefon, da jeg var på vej ud af døren. Dette opkald blev besvaret af dig med det samme.
Jeg ville egentlig gerne bare informere dig om at dit TV var kommet retur, så jeg kunne komme videre med at servicere de andre kunder vi har, og høre hvordan vi skulle forholde os, nu da du havde klaget til FKN, om du overhovedet ønskede dit TV retur eller ville vente på en afgørelse fra dem.

Jeg har bestemt ikke noget imod at kommunikere pr. mail, men nogle gange er det simpelthen bare hurtigere at ordne noget over telefonen. Og jeg må indrømme at de fleste sætter pris på telfonisk kontakt, hvorved de også kan få svar på de spørgsmål de måtte have, med det samme.

Jeg synes ikke dine beskrivelser af dine oplevelser med os (TC) har været retvisende. Jeg mener at både jeg selv og mine kolleger som du har været i kontakt med, har været yderst imødekommende i forhold til hele denne sag, og set i lyset af din generelle tone overfor os, har du i mine øjne fået en yderst fair behandling.

Vi afventer stadig papirerne fra FKN, og disse vil selvfølgelig blive fyldestgørene udfyldt mht. til vores opfattelse af forløbet og returneret til dem snarest muligt efter.

Vi opbevarer selvfølgelig dit TV på vores lager, så det er klar til afhentning når du mener du har undværet det længe nok.

når jeg hele tiden har skrevet at kommunikationen skal foregå via mail (råd fra forbrugerklagenævnet) kan jeg ikke forstå du så ikke sender en mail om at tv'et er på vej tilbage fra rep. eller smidt en besked på min telefonsvarer hvis det endelig var...

Endnu en gang så er det altså ikke altid man kan tage sin telefon. Hver gang har jeg kontaktet jer for at høre om hvad grunden har været til at i har haft ringet. igen skriftelig for at få styr på dokumentationen

synes i at manglende tilbagemeldning på spørgsmål, samt ikke at vende tilbage som lovet er imødekommende? Ok det er jo bare jeres syn på service så.

Men nu kører sagen jo hos forbrugerklagenævnet og så må vi se hvad de siger.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 September 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Som du skriver "Jeg har desuden valgt at køre sagen for at få en afgørelse på hvor lang tid et tv må være til rep. Og igen, hvis jeg taber sagen,
så accepterer jeg det.", ville jeg råd dig til at gå til TV med din sag (og prøve at få fat på den anden der også har en sag kørre), det er den enste
måde du kan få svar på dig spørsmål, for i denne sag er du den lille (og skal havde hjælp at enden TV eller aviser), da TC ikke behøves at rette
sig efter afgørlsen.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Som du skriver "Jeg har desuden valgt at køre sagen for at få en afgørelse på hvor lang tid et tv må være til rep. Og igen, hvis jeg taber sagen,
så accepterer jeg det.", ville jeg råd dig til at gå til TV med din sag (og prøve at få fat på den anden der også har en sag kørre), det er den enste
måde du kan få svar på dig spørsmål, for i denne sag er du den lille (og skal havde hjælp at enden TV eller aviser), da TC ikke behøves at rette
sig efter afgørlsen.

Jeg ser ingen grund til at gå til tv eller aviser med sagen. Vi har forbrugerklagenævnet til at afgøre sådanne sager.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

SMNLRSN skrev:
edtwodth skrev:

desuden er det først efter at sagen er blevet sendt til forbrugerklagenævnet, at i er begyndt at svare tilbage som lovet og kontakte mig når der er nyt i sagen.

lunds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 September 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

SMNLRSN skrev:

At TC medarbejdere bruger deres søndag på at disuktere hvorvidt 6 uger er lang tid eller ej er sgu da service!
Til top Vis lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunds

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 September 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Nu er det en sag, som mange gerne ville havde svar på, og derved intresse hele danmark, derfor er TV og aviser en god iden, for at få sage ud
til så mage som mulig

Måske er du bange for at vise dig i TV eller aviser   

Jeg ville grene se at TV program som "Kontant" tager sagen op, så vi en gange for alle kan få svar på det store spørsmål, hvor lange tid må en
TV tage at få rep.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

SMNLRSN skrev:
edtwodth skrev:

Den sidste linie, er efter min mening, jeg håber jeg tager fejl, et rimeligt godt bevis på at i håber jeg giver fortabt. Håber det bare er mig der efterhånden læser jeres meddelelser ekstra hårdt.....

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Nu er det en sag, som mange gerne ville havde svar på, og derved intresse hele danmark, derfor er TV og aviser en god iden, for at få sage ud
til så mage som mulig

Måske er du bange for at vise dig i TV eller aviser   

Jeg ville grene se at TV program som "Kontant" tager sagen op, så vi en gange for alle kan få svar på det store spørsmål, hvor lange tid må en
TV tage at få rep.

Jeg er nu ikke bange for at vise mig de nævnte medier. ser bare ingen grund til at lade sentations journalistik kommer ind over sagen. forbrugerklagenævnet er jo netop til for at afgøre sager af denne slags.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 September 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Er det ikke "sentations journalistik" du selv laver, med at oprette denne tråd

At TC vælger at svare i denne tråd, viser at TC er seriøs og du ikke er

Og hvis du mene at du er seriøs, så havde du kontakte TV og aviser i denne sag, nej du er en lille mand der ville havde din ret (ellers ville du
forsøge at få kontak med den anden der også gørre en sag, og gå vider med sagen).

Det er fint at TC skriver "Vi opbevarer selvfølgelig dit TV på vores lager, så det er klar til afhentning når du mener du har undværet det længe
nok.", det sige alt.

Du er simplhen for useriøs om mege stædig

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum