Emne: TapeConnections mangel på service ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes nu alligevel du uvilkårligt lugter lidt af at der var en fejl på tv'et og at du så i samme øjeblik besluttede dig for at finde småting der måske kunne gøre at du kunne få et køb ophævet som du havde fortrudt
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske nogen har kigget her allerede: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/Citat: Fristens længde – eller antallet af forsøg – afhænger af:
• Genstandens art
• Manglens beskaffenhed
• Købers behov for genstanden
• Om sælger har stillet en erstatningsgenstand til rådighed Når du hele tiden kan vente en uge mere, uden at skulle have et TV til låns, så er dit behov måske ikke så stort alligevel ? Købers behov for genstanden, er et vigtigt punkt, når sagen skal vurderes. Eksempel: Hvis der hele tiden kun er 5 min. kørsel, til nærmeste rasteplads, behøver jeg ikke at gå på toilettet, og kører direkte til Syditalien - hmm... måske jeg lige skulle tisse af hjemmefra.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| jeg synes nu alligevel du uvilkårligt lugter lidt af at der var en fejl på tv'et og at du så i samme øjeblik besluttede dig for at finde småting der måske kunne gøre at du kunne få et køb ophævet som du havde fortrudt |
|
|
Det er langt fra sandheden.
Selv om der allerede havde været en ombytning før denne rep. så har jeg været ganske godt tilfreds med tv'et. Jeg har nydt hver dag at kunne se digitalt tv på et fantastisk billede.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
brasch skrev:
| jeg synes nu alligevel du uvilkårligt lugter lidt af at der var en fejl på tv'et og at du så i samme øjeblik besluttede dig for at finde småting der måske kunne gøre at du kunne få et køb ophævet som du havde fortrudt |
|
|
Selv om der allerede havde været en ombytning før denne rep. så har jeg været ganske godt tilfreds med tv'et. Jeg har nydt hver dag at kunne se digitalt tv på et fantastisk billede.
|
|
|
jeg siger jo heller ikke det er sandheden, det jeg siger er, at det ser sådan ud for os __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Måske nogen har kigget her allerede:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/
Citat:
Fristens længde – eller antallet af forsøg – afhænger af: • Genstandens art • Manglens beskaffenhed • Købers behov for genstanden • Om sælger har stillet en erstatningsgenstand til rådighed
Når du hele tiden kan vente en uge mere, uden at skulle have et TV til låns, så er dit behov måske ikke så stort alligevel ?
Købers behov for genstanden, er et vigtigt punkt, når sagen skal vurderes.
Eksempel:
Hvis der hele tiden kun er 5 min. kørsel, til nærmeste rasteplads, behøver jeg ikke at gå på toilettet, og kører direkte til Syditalien - hmm... måske jeg lige skulle tisse af hjemmefra. 
|
|
|
Endnu en gang:
Jeg overvejede slet ikke et låne tv i starten da rep. tiden som jeg fik oplyst da var rimelig. Da så rep. tiden udvikler sig hører jeg intet fra Tc, må selv ringe til dem. Og ikke på ét tidspunkt lovede de at stille et tv til rådighed.
Jeg må indrønne det overhovedet ikke var i mine tanker. Jeg var jo bare interesseret i at få at vide hvad der skete med mit tv og hvor lang tid der så ville gå. derefter udviklede sagen sig jo.
|
| Til top |
|
| |
LeChuck Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edtwodth jeg må nu ærligt indrømme at jeg ikke synes der er meget "søge råd og vejledning" over denne tråd. Du starter dit oprindelige indlæg med "til skræk og advarsel", og det er tydeligt at du allerede har bestemt dig for at du vil have pengene tilbage, koste hvad det vil. Udfra det der står i den kursive tekst virker det også til at du vitterlig har truet TC med at hænge dem ud i forums / pudse FKN på dem, og på det tidspunkt havde de da kun haft dit TV i 3 uger? Det virker som om du, af en eller anden grund, er gået helt op i spids. Måske fordi du har været så uheldig at begge de skærme du havde hjemme er gået i stykker?
Personligt har jeg kun ros til TC, både mht. vejledning, priser, levering og reperation. Og nej... Jeg er ikke ansat hos dem.
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
edtwodth skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
|
jeg siger jo heller ikke det er sandheden, det jeg siger er, at det ser sådan ud for os
|
|
|
Fair nok. Det skulle nu heller ikke forstås sådan. jeg ville bare beskrive at det langt fra var tilfældet. Jeg var utrolig glad for mit tv 
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
LeChuck skrev:
|
Edtwodth jeg må nu ærligt indrømme at jeg ikke synes der er meget "søge råd og vejledning" over denne tråd. Du starter dit oprindelige indlæg med "til skræk og advarsel", og det er tydeligt at du allerede har bestemt dig for at du vil have pengene tilbage, koste hvad det vil. Udfra det der står i den kursive tekst virker det også til at du vitterlig har truet TC med at hænge dem ud i forums / pudse FKN på dem, og på det tidspunkt havde de da kun haft dit TV i 3 uger? Det virker som om du, af en eller anden grund, er gået helt op i spids. Måske fordi du har været så uheldig at begge de skærme du havde hjemme er gået i stykker?
Personligt har jeg kun ros til TC, både mht. vejledning, priser, levering og reperation. Og nej... Jeg er ikke ansat hos dem.
|
|
|
Da jeg oprettede mig første inlæg var jeg selvfølgelig dybt frustreret over den behandling jeg havde fået hos Tc. derfor er formuleringen rigtigt nok måske lidt stærk.
Jeg har aldrig truet TC med at hænge dem ud eller indklage sagen hos fkn. Jeg har blot meddelt dem, synes jeg ville være fair nok, at jeg oprettede forumindlæg for at få vejledning og kritik. Og selvfølgelig skal de da også have besked om at jeg indklagede dem til forbrugerklagenævnet???
Du skriver at der var det kun gået 3 uger. Ja måske, men de sagde jo der ville gå 4 - til 5 uger. Og der gik 6. Hvis tv'et nu var kommet tilbage tidligere, kunne jeg da måske have overvejet at droppe sagen. Jeg ville bare gerne have afprøvet hvor lang tid, rimelig tid er.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
Måske nogen har kigget her allerede:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/
Citat:
Fristens længde – eller antallet af forsøg – afhænger af: • Genstandens art • Manglens beskaffenhed • Købers behov for genstanden • Om sælger har stillet en erstatningsgenstand til rådighed
Når du hele tiden kan vente en uge mere, uden at skulle have et TV til låns, så er dit behov måske ikke så stort alligevel ?
Købers behov for genstanden, er et vigtigt punkt, når sagen skal vurderes.
Eksempel:
Hvis der hele tiden kun er 5 min. kørsel, til nærmeste rasteplads, behøver jeg ikke at gå på toilettet, og kører direkte til Syditalien - hmm... måske jeg lige skulle tisse af hjemmefra. 
|
|
|
Endnu en gang:
Jeg overvejede slet ikke et låne tv i starten da rep. tiden som jeg fik oplyst da var rimelig. Da så rep. tiden udvikler sig hører jeg intet fra Tc, må selv ringe til dem. Og ikke på ét tidspunkt lovede de at stille et tv til rådighed.
Jeg må indrønne det overhovedet ikke var i mine tanker. Jeg var jo bare interesseret i at få at vide hvad der skete med mit tv og hvor lang tid der så ville gå. derefter udviklede sagen sig jo. |
|
|
Når de ikke stiller et TV til rådighed automatisk, så gætter de måske på at du har en projektor, eller et andet TV, eftersom du ikke selv spørger ? Det at have flere apparater, er jo langt fra en sjældenhed nutildags. Jeg kender personligt kun personer, et par generationer over mig, som kun har ét enkelt apparat. Dem på min egen alder, har alle flere apparater. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
til dem der skriver de kun har haft positive indtryk af TC. Det er jeg da glad for at høre. Men det er jo ikke ensbetydende med, at det så betyder at tc aldrig laver fejl i det. Og når der så kommer kurre på tråden må det bedste jo være at lade fkn komme med en erklæring.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Tapeconnection's produktchef skrive skal du ikke regne med at få dine penge tilbage og så er det ligegyldig hvad forbrugerklagenævnet siger, så sagen er tab på forhånd.
Hvis du ønsker et TV, er der et klart til dig hos TC fra rep, eller må du tage en privat ret sag, som let komme op ove de 9000,- kr. du har givet for Tv'et.
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Som Tapeconnection's produktchef skrive skal du ikke regne med at få dine penge tilbage og så er det ligegyldig hvad forbrugerklagenævnet siger, så sagen er tab på forhånd.
Hvis du ønsker et TV, er der et klart til dig hos TC fra rep, eller må du tage en privat ret sag, som let komme op ove de 9000,- kr. du har givet for Tv'et.
|
|
|
Endnu engang: lad nu være med at drage forhastede konklusioner om hvad der sker når sagen er afklaret hos forbrugerklagenævnet. Jeg har stadig den tro på at tc vil rette sig efter en afgørelse (indtil de skriver det modsatte), det samme vil jeg hvis den skulle gå mig i mod. Fordi vi er uenige er der ingen grund til at svine hinanden til over noget der endnu ikke er sket.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os nu se  På den måde du har behandle TC, er der ikke nogen der hel helt sikke
|
| Til top |
|
| |
Waqas Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel, fik din personlige besked, det lyder som om du har en del vrede mod en Lasse.
Du skriver at han var i TC og KT, interessant...
Betyder det så at det er du også?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
| Jeg har undersøgt sagen hos forbrugerklagenævnet inden jeg oprettede en sag. Derfor føler jeg, jeg har en sag. Men som sagt lad nu forbrugerklagenævnet komme med en afgørelse. Jeg vælger at følge sagens afgørelse også selv om den må gå mig i mod.Håber at TC har det på samme måde. |
|
|
Det er udtalelser som dette der overfor mig beviser at du er mere interesseret i at få ret, end i at få løst dit problem. Jeg forstår godt at du kan blive utilfreds over at en reparation tager 6 uger i stedet for 3 som forventet, og at sagen udskydes nogle gange. Det siger jeg på ingen måde at du skal være tilfreds med. Men nu beder du jo selv om "konstruktiv kritik", og så er min konstruktive kritik til dig at jeg synes du skulle tage sådanne banaliteter lidt mindre alvorligt. Jeg _fatter_ ikke at du gider ofre dit eget humør i 18 måneder på at finde ud af om 3 eller 6 uger er rimeligt. Kom videre med dit liv - og det mener jeg konstruktivt. Det er jo ikke fordi nogen har forsøgt at snyde dig. Jeg mener at du ville være bedre stillet med at du havde droppet sagen (hvor ret du så end måtte have), tage imod dit tv, og så skrive et indlæg her om at du synes det er for dårligt at det tager 6 uger. Jeg kan garantere dig for at det er dig selv og ikke TC der mister mest ved at du har 10.000,- deponeret i et tv du ikke kan bruge i halvandet år - uanset udfaldet. Hvis TC taber en evt. sag, så giver de dig dine penge, og fem sekunder efter er du glemt som endnu en kunde i stakken. For dig er det om 18 måneder blevet en ting der fylder voldsomt meget i dit liv - gider du virkelig det? Jeg gad godt nok ikke. Hvis du nu bare afsluttede sagen nu, så ville du om tre uger ikke tænke mere over det end at det var dengang du bøvlede lidt med dit defekte tv. Det tror jeg på at du som menneske vil have meget mere ud af. Det andet er sgu dårlig karma, for dig selv vel at mærke. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
edtwodth skrev:
| Jeg har undersøgt sagen hos forbrugerklagenævnet inden jeg oprettede en sag. Derfor føler jeg, jeg har en sag. Men som sagt lad nu forbrugerklagenævnet komme med en afgørelse. Jeg vælger at følge sagens afgørelse også selv om den må gå mig i mod.Håber at TC har det på samme måde. |
|
|
Det er udtalelser som dette der overfor mig beviser at du er mere interesseret i at få ret, end i at få løst dit problem. Jeg forstår godt at du kan blive utilfreds over at en reparation tager 6 uger i stedet for 3 som forventet, og at sagen udskydes nogle gange. Det siger jeg på ingen måde at du skal være tilfreds med. Men nu beder du jo selv om "konstruktiv kritik", og så er min konstruktive kritik til dig at jeg synes du skulle tage sådanne banaliteter lidt mindre alvorligt. Jeg _fatter_ ikke at du gider ofre dit eget humør i 18 måneder på at finde ud af om 3 eller 6 uger er rimeligt. Kom videre med dit liv - og det mener jeg konstruktivt. Det er jo ikke fordi nogen har forsøgt at snyde dig. Jeg mener at du ville være bedre stillet med at du havde droppet sagen (hvor ret du så end måtte have), tage imod dit tv, og så skrive et indlæg her om at du synes det er for dårligt at det tager 6 uger. Jeg kan garantere dig for at det er dig selv og ikke TC der mister mest ved at du har 10.000,- deponeret i et tv du ikke kan bruge i halvandet år - uanset udfaldet. Hvis TC taber en evt. sag, så giver de dig dine penge, og fem sekunder efter er du glemt som endnu en kunde i stakken. For dig er det om 18 måneder blevet en ting der fylder voldsomt meget i dit liv - gider du virkelig det? Jeg gad godt nok ikke. Hvis du nu bare afsluttede sagen nu, så ville du om tre uger ikke tænke mere over det end at det var dengang du bøvlede lidt med dit defekte tv. Det tror jeg på at du som menneske vil have meget mere ud af. Det andet er sgu dårlig karma, for dig selv vel at mærke.
|
|
|
Jeg er absolut ikke enig. Hvis alle gjorde som du siger jeg skal gøre, ville forhandlerne gøre hvad der passede dem.
Jeg så da helst at mit problem blev løst her og nu. Der er ikke noget jeg hellere ville end at have et tv at kigge på (fodbold på en lille skærm på en bærbar er ikke noget fantastisk syn ). Og ja det er sgu da ikke videre spændende at bøvle med sådan en sag.
Jeg har desuden på fornemmelsen, at man på håber jeg giver op. Det er jo det mange forhandlere lever højt på på grund af den lange svartid hos forbrugerklagenævnet.
Jeg håber aldrig jeg bliver typen der bare giver op og acceptere tingene som de er selv om man føler sig uretfærdigt behandlet.
selvfølgelig er muligheden der for, at jeg taber. Men der kommer da i det minste en udtalelse på hvor lang tid rep. af et tv må tage. At forhandlene så sikkert bare vil se på det med et skuldertræk er jo nok hvad man kan forvente.
Desuden er det jo også hele forløbet jeg har været igennem i den tid jeg har været kunde hos tc, der får mig til at reagere så kraftigt som jeg har gjort.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
|
Jeg er absolut ikke enig. Hvis alle gjorde som du siger jeg skal gøre, ville forhandlerne gøre hvad der passede dem.
Jeg så da helst at mit problem blev løst her og nu. Der er ikke noget jeg hellere ville end at have et tv at kigge på (fodbold på en lille skærm på en bærbar er ikke noget fantastisk syn ). Og ja det er sgu da ikke videre spændende at bøvle med sådan en sag.
Jeg har desuden på fornemmelsen, at man på håber jeg giver op. Det er jo det mange forhandlere lever højt på på grund af den lange svartid hos forbrugerklagenævnet.
Jeg håber aldrig jeg bliver typen der bare giver op og acceptere tingene som de er selv om man føler sig uretfærdigt behandlet.
selvfølgelig er muligheden der for, at jeg taber. Men der kommer da i det minste en udtalelse på hvor lang tid rep. af et tv må tage. At forhandlene så sikkert bare vil se på det med et skuldertræk er jo nok hvad man kan forvente.
Desuden er det jo også hele forløbet jeg har været igennem i den tid jeg har været kunde hos tc, der får mig til at reagere så kraftigt som jeg har gjort.
|
|
|
Med din udtalelse her, lyder du igen som om, at en given forretning udelukkende har til hensigt at tage r.... på dig. Har du nogensinde overvejet, at man starter en forretning fordi man kan lide, at arbejde med det man nu foretager sig. Desuden har de fleste erhvervsdrivende et ønske, at handlen er til glæde for både kunde og leverandør.
Såfremt du virkelig ønsker, at løse sagen her og nu, så gør det. Det er sager som denne, der får virksomhederne til at gå op i en spids. Jeg skal ikke komme dybere ind i en diskussion om den forretning du har handlet i, men et faktum er, at enkelte kunder forventer, at hele verden står til deres rådighed. Kender du udtrykket; "at mødes på halvvejen".
Den lange sagstid ved forbrugerklagenævnet skyldes netop, at mange gør som dig. Hvis de ikke de får ret med det samme, så hyler man op som et lille barn, stamper i gulvet og kalder på mor (i dette tilfælde FKN). Disse organisationer efterlader ofte kunderne i den tro, at man har en masse rettigheder som forretningen skal opfylde, men også at man som kunde ikke har nogen som helst form for pligt.
Mange har et urealistisk forhold til elektronik. Hele virksomhedens stab af teknikkerne står altså ikke på spring for at løse en enkelt sag, hvorved resten bliver syltet. Det er desværre en stigende kultur i befolkningen, der peger i en rigtig træls retning. Man ønsker kompliceret udstyr og forventer det tager et formiddag eller to, at løse et givent problem.
Danskerne er med tiden gået hen og er blevet til små forkælede børn. Hvis du virkelig vil vise din storhed og at du kan tage det som et mandfolk, så få sagen afsluttet her og nu. Giv TC en chance for at løse problemet og tag imod med et smil. En udmarvende skyttegravskrig er kun noget man tyer til, hvis man virkelig føler sig trådt på, og det kunne jeg forstå, hvis sagen havde taget 3 mdr. og butikken havde bedt dig rende og hoppe.
Måske man skulle oprette et lignende nævn for butikker. Et sted man kunne henvende sig, hvis man som ansat føler sig uretfærdigt behandlet.
|
| Til top |
|
| |
MiNo Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Semi-off Topic, men vil da lige henvise til www.haderkunder.dkIkke fordi TC eller nogle af de andre brancefolk HADER kunder (så havde de jo nok valgt en anden beskæftigelse) ej heller for at antyde at klageren i denne tråd er idiot. Men sitet er sjovt. Og så vil jeg lige bidrage med at fortælle, at jeg selv, som IT mand i et firma, visse gange kommer til at yde brugerne mindre eller langsommere service end hvad der var aftalt. En sjælden gang skyldes det sjusk eller forglemmelse, men i 99% af tilfældende skydes det at noget andet - typisk travlhed, eller at andre og større problemer opstår. Det er vel lidt det samme i en butik. Hvis der pludseligt er mange sager/kunder/reperationer så fordobles antallet af medarbejdere jo ikke bare. Og så er det jo ret så ligegyldigt om man har 'ret' til et specielt serviceniveau. Ligegyldigt, forstået på den måde at x medarbejdere ikke pludselig kan yde 2x arbejde. Man har som kunde ret til en god behandling, og man skal bestemt ikke findes sig i at blive p***et på, men man skal måske også forstå man ikke er den eneste person i verden og hvis 10 kunders TV går i stykker samme mandag morgen, ja så er det bare ikke fysisk muligt at håndtere logistikken så effektivit, som hvis det var 2 TV. Derfor er der chance for fejl og langsommere sagsbehandling. Surt ja, men det er sgu da også forståeligt. Spørgsmålet er der : Er man blivet p***et på (dvs en bevist handling med det mål at genere) eller har der bare været travlt? At klage over den sidste situation, er ikke bare egoistisk - det viser manglende evne til at indgå i sociale relationer. Et problem noget større end et defekt TV... En butik som ALTID har 'for travlt' og derfor stort set aldrig kan yde god service vil jeg mene 'p***er' på kunderne .. men er det tilfældet her?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
...
Men der kommer da i det minste en udtalelse på hvor lang tid rep. af et tv må tage. ...
|
|
|
En generel vurdering af hvor lang tid en repaparation må tage, skal du lige netop ikke forvente at få. Reglerne er jo netop sådan indrettet, at det er en individuel vurdering, i hvert tilfælde. Hvis det er en generel vurdering der er vigtig for dig, spilder du altså din tid, da reglerne er meget klart ridset op, allerede. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
edtwodth skrev:
|
|
|
|
Med din udtalelse her, lyder du igen som om, at en given forretning udelukkende har til hensigt at tage r.... på dig. Har du nogensinde overvejet, at man starter en forretning fordi man kan lide, at arbejde med det man nu foretager sig. Desuden har de fleste erhvervsdrivende et ønske, at handlen er til glæde for både kunde og leverandør.
Såfremt du virkelig ønsker, at løse sagen her og nu, så gør det. Det er sager som denne, der får virksomhederne til at gå op i en spids. Jeg skal ikke komme dybere ind i en diskussion om den forretning du har handlet i, men et faktum er, at enkelte kunder forventer, at hele verden står til deres rådighed. Kender du udtrykket; "at mødes på halvvejen".
Den lange sagstid ved forbrugerklagenævnet skyldes netop, at mange gør som dig. Hvis de ikke de får ret med det samme, så hyler man op som et lille barn, stamper i gulvet og kalder på mor (i dette tilfælde FKN). Disse organisationer efterlader ofte kunderne i den tro, at man har en masse rettigheder som forretningen skal opfylde, men også at man som kunde ikke har nogen som helst form for pligt.
Mange har et urealistisk forhold til elektronik. Hele virksomhedens stab af teknikkerne står altså ikke på spring for at løse en enkelt sag, hvorved resten bliver syltet. Det er desværre en stigende kultur i befolkningen, der peger i en rigtig træls retning. Man ønsker kompliceret udstyr og forventer det tager et formiddag eller to, at løse et givent problem.
Danskerne er med tiden gået hen og er blevet til små forkælede børn. Hvis du virkelig vil vise din storhed og at du kan tage det som et mandfolk, så få sagen afsluttet her og nu. Giv TC en chance for at løse problemet og tag imod med et smil. En udmarvende skyttegravskrig er kun noget man tyer til, hvis man virkelig føler sig trådt på, og det kunne jeg forstå, hvis sagen havde taget 3 mdr. og butikken havde bedt dig rende og hoppe.
Måske man skulle oprette et lignende nævn for butikker. Et sted man kunne henvende sig, hvis man som ansat føler sig uretfærdigt behandlet.
|
|
|
Som erhvervsdrivende er det vel meget naturligt du tager tc i forsvar. Det eneste jeg kan sige, at der er nu visse spilleregler der skal overholdes iht. købeloven og uanset hvad i som erhvervsdrivende siger, så er 6 uger ikke en rimelig rep. tid. Det er det jeg vil have afgjort og ikke andet.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|