Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: TapeConnections mangel på service (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

MiNo skrev:
Semi-off Topic, men vil da lige henvise til  www.haderkunder.dk

Ikke fordi TC eller nogle af de andre brancefolk HADER kunder (så havde de jo nok valgt en anden beskæftigelse) ej heller for at antyde at klageren i denne tråd er idiot. Men sitet er sjovt.

Og så vil jeg lige bidrage med at fortælle, at jeg selv, som IT mand i et firma, visse gange kommer til at yde brugerne mindre eller langsommere service end hvad der var aftalt. En sjælden gang skyldes det sjusk eller forglemmelse, men i 99% af tilfældende skydes det at noget andet - typisk  travlhed, eller at andre og større problemer opstår.

Det er vel lidt det samme i en butik. Hvis der pludseligt er mange sager/kunder/reperationer så fordobles antallet af medarbejdere jo ikke bare. Og så er det jo ret så ligegyldigt om man har 'ret' til et specielt serviceniveau. Ligegyldigt, forstået på den måde at x medarbejdere ikke pludselig kan yde 2x arbejde.

Man har som kunde ret til en god behandling, og man skal bestemt ikke findes sig i at blive p***et på, men man skal måske også forstå man ikke er den eneste person i verden og hvis 10 kunders TV går i stykker samme mandag morgen, ja så er det bare ikke fysisk muligt at håndtere logistikken så effektivit, som hvis det var 2 TV. Derfor er der chance for fejl og langsommere sagsbehandling. Surt ja, men det er sgu da også forståeligt. Spørgsmålet er der : Er man blivet p***et på (dvs en bevist handling med det mål at genere) eller har der bare været travlt? At klage over den sidste situation, er ikke bare egoistisk - det viser manglende evne til at indgå i sociale relationer. Et problem noget større end et defekt TV...

En butik som ALTID har 'for travlt' og derfor stort set aldrig kan yde god service vil jeg mene 'p***er' på kunderne .. men er det tilfældet her?

Hvis man skal være lidt firkantet så må det ikke spille ind på rep. tid om en forhandler har travlt, om der er ferie, om det er værkstedets skyld mv. Men jeg havde måske aldrig kørt denne sag hvis tc havde haft et andet informationsniveu og de havde overholdt deres aftaler.

Jeg har ikke mulighed for at tage stilling til om tc aldrig yder god servie, det gør de da forhåbentlig. jeg ved kun hvad jeg har oplevet i min egen sag

Til top Vis edtwodth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edtwodth Besøg edtwodth's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
edtwodth skrev:

...

Men der kommer da i det minste en udtalelse på hvor lang tid rep. af et tv må tage.

...

En generel vurdering af hvor lang tid en repaparation må tage, skal du lige netop ikke forvente at få.
Reglerne er jo netop sådan indrettet, at det er en individuel vurdering, i hvert tilfælde.

Hvis det er en generel vurdering der er vigtig for dig, spilder du altså din tid, da reglerne er meget klart ridset op, allerede.

En generel vurdering er ikke det primære. det primære er at få en vurdering af min sag.

Til top Vis edtwodth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edtwodth Besøg edtwodth's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 September 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:

...

Men der kommer da i det minste en udtalelse på hvor lang tid rep. af et tv må tage.

...

En generel vurdering af hvor lang tid en repaparation må tage, skal du lige netop ikke forvente at få.
Reglerne er jo netop sådan indrettet, at det er en individuel vurdering, i hvert tilfælde.

Hvis det er en generel vurdering der er vigtig for dig, spilder du altså din tid, da reglerne er meget klart ridset op, allerede.

En generel vurdering er ikke det primære. det primære er at få en vurdering af min sag.

I dit tilfælde har du ikke bedt om et låne-TV, hvorfor TC kan konkludere, at dit behov nok ikke er så stort, som du selv mener det er. Heri ligger så vurderingen, i det enkelte tilfælde.

Der mener jeg så, at du ikke står så stærkt, som hvis du havde bedt om et låne-TV, og TC havde nægtet dig ét. Det er jo netop ikke tilfældet.

Den ekstra uge, i slutningen af forløbet, var heller ikke nok til at du bad om et låne-TV.
Altså tror jeg ikke at du står så stærkt - men nu må vi se.

De 12-18 mdr. som du nu skal vente, kan måske også blive længere, end det lovede.
Hvad vil du gøre, i det tilfælde ?

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:

...

...

I dit tilfælde har du ikke bedt om et låne-TV, hvorfor TC kan konkludere, at dit behov nok ikke er så stort, som du selv mener det er. Heri ligger så vurderingen, i det enkelte tilfælde.

Der mener jeg så, at du ikke står så stærkt, som hvis du havde bedt om et låne-TV, og TC havde nægtet dig ét. Det er jo netop ikke tilfældet.

Den ekstra uge, i slutningen af forløbet, var heller ikke nok til at du bad om et låne-TV.

De 12-18 mdr. som du nu skal vente, kan måske også blive længere, end det lovede.

Sagen kører nu hos forbrugerklagenævnet. Så må den tage den tid den tager. det har jeg jo ikke nogen indflydelse på.

Igen med hensyn til lånetv. I starten var der jo ingen grund til et låne tv (det blev heller aldrig tilbudt) da 2-3 uger ikke ville være noget problem (Her sparede jeg da forretningen for en masse bøvl!). Jeg har jo ikke stået på bagbenene lige fra starten. Da de så hele tiden udskød rep. tiden, begyndte vi jo at diskutere tingene frem og tilbage. I den forbindelse havde tc alle muligheder for at tilbyde et låne tv. Det gjorde de aldrig. Jeg havde overhovedet ikke tænkt tanken om et låne tv. Hvorfor kan jeg ikke sige. det har nu ikke været fordi jeg ikke savnede/havde brug for mit tv. For det gør jeg virkeligt

henrik j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 September 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Må man have lov at spørge hvilket værksted der rep. for TC?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:

...

...

Sagen kører nu hos forbrugerklagenævnet. Så må den tage den tid den tager. det har jeg jo ikke nogen indflydelse på.

Igen med hensyn til lånetv. I starten var der jo ingen grund til et låne tv (det blev heller aldrig tilbudt) da 2-3 uger ikke ville være noget problem (Her sparede jeg da forretningen for en masse bøvl!). Jeg har jo ikke stået på bagbenene lige fra starten. Da de så hele tiden udskød rep. tiden, begyndte vi jo at diskutere tingene frem og tilbage. I den forbindelse havde tc alle muligheder for at tilbyde et låne tv. Det gjorde de aldrig. Jeg havde overhovedet ikke tænkt tanken om et låne tv. Hvorfor kan jeg ikke sige. det har nu ikke været fordi jeg ikke savnede/havde brug for mit tv. For det gør jeg virkeligt

Jeg har lige fremhævet de sidste linier, som jeg mener er det væsentlige, i din sag.

At du netop ikke har tænkt tanken, selvom du havde behovet, er hele sagens kerne!

TC har jo ikke på nogen måde, kunnet gætte hvor stort dit behov for TV'et faktisk var.
De har jo bare tænkt, at du følte dig forurettet principielt, hvilket jeg egentlig også tror, når jeg læser at du vil føre en sag, over en ekstra uges forsinkelse.

At du ikke har bedt om et låne/erstatnings-TV, tror jeg er den 'fodfejl', der gør at din sag vil falde til jorden, allerede hos forbrugerrådet.

De har sagt ja til at vurdere din sag, men bestemt ikke garanteret, at du vil vinde den.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

henrik j skrev:
Må man have lov at spørge hvilket værksted der rep. for TC?

Det må du da , men jeg kan desværre ikke hjælpe. Jeg aner det faktisk ikke. Det kan være der er andre der ved det?

MiNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Hvis man skal være lidt firkantet så må det ikke spille ind på rep. tid om en forhandler har travlt, om der er ferie, om det er værkstedets skyld mv.

Ja, der har vi den så. Verden er ikke firkantet - men det er du. Derfor passer I ikke sammen.
Til top Vis MiNo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiNo

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:

...

...

Jeg har lige fremhævet de sidste linier, som jeg mener er det væsentlige, i din sag.

At du netop ikke har tænkt tanken, selvom du havde behovet, er hele sagens kerne!

TC har jo ikke på nogen måde, kunnet gætte hvor stort dit behov for TV'et faktisk var.
De har jo bare tænkt, at du følte dig forurettet principielt, hvilket jeg egentlig også tror, når jeg læser at du vil føre en sag, over en ekstra uges forsinkelse.

At du ikke har bedt om et låne/erstatnings-TV, tror jeg er den 'fodfejl', der gør at din sag vil falde til jorden, allerede hos forbrugerrådet.

De har sagt ja til at vurdere din sag, men bestemt ikke garanteret, at du vil vinde den.

nu var der jo ikke kun tale om en uges forsinkelse. Lad os lige få det på det rene.

Mht. låne tv. vi er uenige. det er helt sikkert. Men det ville da også være kedeligt hvis alle var enige

TC har selv skrevet herinde at de plejer at tilbyde et lånetv hvis sagerne trækker ud. Altså er det fra deres side normalt at det er dem der tilbyder det. Hvorfor de så ikke har gjort det i min sag ved jeg ikke. det er jo også det der er problemet. jeg aner jo ikke hvorfor det har taget så lang tid mv. Informationsniveuet har været lig nul indtil sagen startede hos forbrugerklagenævnet.

Og igen: jeg så ingen grund til at bede om et låne tv når vi først var blevet så uenige at sagen kom for forbrugerklagenævnet. jeg vil helst have så lidt at gøre med tc efter den oplevelse jeg har haft.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

MiNo skrev:
edtwodth skrev:
Hvis man skal være lidt firkantet så må det ikke spille ind på rep. tid om en forhandler har travlt, om der er ferie, om det er værkstedets skyld mv.

Ja, der har vi den så. Verden er ikke firkantet - men det er du. Derfor passer I ikke sammen.

Helt ærligt Det er jo taget ud af en sammenhæng! Jeg citerer bare reglerne. jeg skrev også at hvis informationsniveuet havde været anderledes havde sagen måske ikke udviklet sig sådan. jeg har jo netop ikke været på tværs fra starten. Jeg tager gerne i mod kritik, men så skal den være lidt mere seriøst.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 17 September 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Som erhvervsdrivende er det vel meget naturligt du tager tc i forsvar. Det eneste jeg kan sige, at der er nu visse spilleregler der skal overholdes iht. købeloven og uanset hvad i som erhvervsdrivende siger, så er 6 uger ikke en rimelig rep. tid. Det er det jeg vil have afgjort og ikke andet.

Jeg er ikke mere erhvervsdrivende en du selv. Laver du aldrig fejl på dit arbejde ?

Jeg tager ikke TC i forsvar. Jeg fortæller dig bare, at butikken ikke er grundlagt for at generer dig.

Hvad angår spillereglerne i købeloven, så er rimelig tig = rimelig tid. Der er ikke fastlagt nøjagtig tid i forhold til en reparation. Der gradueres ud fra den enkelte sag og der tages hensyn til hvor kompliceret produktet er. At forbrugerorganisationerne ofte glemmer at forholde sig til de 2 ting der hedder "fejlsøgning" og "fragt", er en anden sag. Alt for mange forbrugere tror, at en reparation handler om at tage et print ud, kyle et nyt i, og så er fejlen væk for altid.

Men fair nok. Lige for at afspore tråden lidt. Hvad er resten af dit setup ? Man skal ikke underkende den musikalske værdi, der ligger i at undvære den fordummende tossekasse.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

@edtwodth

De 12-18 mdr. tror jeg godt du kan skyde en hvid pind efter, allerede nu.

Forbrugerklagenævnets hjemmeside står følgende om en sags afgørelse:

Citat:

Afgørelsens art

Der er ikke tale om bindende eller eksigible afgørelser. Når nævnet har truffet afgørelse, kan sagen af hver af parterne indbringes for domstolene. Såfremt nævnets afgørelse ikke efterleves, indbringer Forbrugerklagenævnets sekretariat på forbrugerens begæring og på dennes vegne sagen for domstolene.

Når du efter en civil retssag omsider får dit TV tilbage, vil det være dybt forældet.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
edtwodth skrev:

Som erhvervsdrivende er det vel meget naturligt du tager tc i forsvar. Det eneste jeg kan sige, at der er nu visse spilleregler der skal overholdes iht. købeloven og uanset hvad i som erhvervsdrivende siger, så er 6 uger ikke en rimelig rep. tid. Det er det jeg vil have afgjort og ikke andet.

Jeg er ikke mere erhvervsdrivende en du selv. Laver du aldrig fejl på dit arbejde ?

Jeg tager ikke TC i forsvar. Jeg fortæller dig bare, at butikken ikke er grundlagt for at generer dig.

Hvad angår spillereglerne i købeloven, så er rimelig tig = rimelig tid. Der er ikke fastlagt nøjagtig tid i forhold til en reparation. Der gradueres ud fra den enkelte sag og der tages hensyn til hvor kompliceret produktet er. At forbrugerorganisationerne ofte glemmer at forholde sig til de 2 ting der hedder "fejlsøgning" og "fragt", er en anden sag. Alt for mange forbrugere tror, at en reparation handler om at tage et print ud, kyle et nyt i, og så er fejlen væk for altid.

Men fair nok. Lige for at afspore tråden lidt. Hvad er resten af dit setup ? Man skal ikke underkende den musikalske værdi, der ligger i at undvære den fordummende tossekasse.

jeg har jo netop indraget fkn fordi der er så stor tvivl om rimelig tid

www.edtwodth.dk kan du se en liste over mit udstyr. Det er en lidt blandet landhandel, men generelt kan man sige at der er mere minded på film og spil oplevelser end musik

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
@edtwodth

Citat:

Afgørelsens art

Der er ikke tale om bindende eller eksigible afgørelser. Når nævnet har truffet afgørelse, kan sagen af hver af parterne indbringes for domstolene. Såfremt nævnets afgørelse ikke efterleves, indbringer Forbrugerklagenævnets sekretariat på forbrugerens begæring og på dennes vegne sagen for domstolene.

Når du efter en civil retssag omsider får dit TV tilbage, vil det være dybt forældet.

Endnu engang: ja det tager lang tid, ja jeg risikere at tabe, ja jeg risikere at de ikke vil efterleve afgørelsen. Men skal man give fortabt på forhånd? Så er det jo først forhandlerne får frit spillerum.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Spencer skrev:
@edtwodth

Citat:

Afgørelsens art

Endnu engang: ja det tager lang tid, ja jeg risikere at tabe, ja jeg risikere at de ikke vil efterleve afgørelsen. Men skal man give fortabt på forhånd? Så er det jo først forhandlerne får frit spillerum.

Når du skriver det på den måde, så må du mene, at TC har kunnet reparere dit TV hurtigere, end de gjorde. Her har du nok glemt at tænke på leveringstid af reservedele, fra østen.

Det eneste du så kan klage over, er at de glemte at tilbyde et låne-TV, men måske de i dit tilfælde, ikke vurderede at der ville gå meget længere tid, før du fik dit TV ? Når TC siger at du snart får det, så tror de nok også selv på det - vil jeg mene.

(OT: Jeg har iøvrigt måttet vente 4 uger, på en DVD fra USA.)

MiNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

MiNo skrev:
edtwodth skrev:

Helt ærligt Det er jo taget ud af en sammenhæng! Jeg citerer bare reglerne. jeg skrev også at hvis informationsniveuet havde været anderledes havde sagen måske ikke udviklet sig sådan. jeg har jo netop ikke været på tværs fra starten. Jeg tager gerne i mod kritik, men så skal den være lidt mere seriøst.

Det er skam alvorligt ment. Når du holder på din ret, uanset butikkens situation, så går det jo galt. Din logik holder jo kun i butikker med ubegrænsede ressourcer. Det er MENNESKER du har med at gøre - ikke kun regler. At du teknisk, juridisk og firkantet har ret hjælper ikke til at løse dit eller butikkens problem.

Spørg lige dig selv, om du er blevet p***et på (læs min tidligere definition) eller om du har været uheldig og kommunikationen har haft en smutter eller 2.
Til top Vis MiNo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiNo

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
@edtwodth

Citat:

Afgørelsens art

Når du skriver det på den måde, så må du mene, at TC har kunnet reparere dit TV hurtigere, end de gjorde. Her har du nok glemt at tænke på leveringstid af reservedele, fra østen.

Det eneste du så kan klage over, er at de glemte at tilbyde et låne-TV, men måske de i dit tilfælde, ikke vurderede at der ville gå meget længere tid, før du fik dit TV ? Når TC siger at du snart får det, så tror de nok også selv på det - vil jeg mene.

(OT: Jeg har iøvrigt måttet vente 4 uger, på en DVD fra USA.)

Jeg har nu ikke glemt noget i den retning. problemet er som sagt at jeg aldrig har fet en forkaring andet end "det er ganske normalt me den rep. tid hos os". derfor kan jeg jo heller ikke tage stilling til årsagen til den lange rep. tid

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

MiNo skrev:
edtwodth skrev:

MiNo skrev:
edtwodth skrev:

Det er skam alvorligt ment. Når du holder på din ret, uanset butikkens situation, så går det jo galt. Din logik holder jo kun i butikker med ubegrænsede ressourcer. Det er MENNESKER du har med at gøre - ikke kun regler. At du teknisk, juridisk og firkantet har ret hjælper ikke til at løse dit eller butikkens problem.

Spørg lige dig selv, om du er blevet p***et på (læs min tidligere definition) eller om du har været uheldig og kommunikationen har haft en smutter eller 2.

jeg føler både jeg er blevet p***et på, og kommunikationen fra deres side ikke kun har haft 1 - 2 smuttere. den har ganske enkelt ikke været der før sagen kom til forbrugerklagenævnet.

kennethnr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Sendt: 17 September 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Jeg spekulere på om du føler du har fået hængt TC ud på den måde du håbede på ?

Din mening med tråden her har jo tydeligvis været at køre hetz mod TC (som i øvrigt er mod reglerne) hvordan føler du selv det går ?

Til top Vis kennethnr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethnr

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

kennethnr skrev:

Jeg spekulere på om du føler du har fået hængt TC ud på den måde du håbede på ?

Din mening med tråden her har jo tydeligvis været at køre hetz mod TC (som i øvrigt er mod reglerne) hvordan føler du selv det går ?

Det har aldrig været min mening at køre hetz mod Tc. jeg har bare søgt råd og vejledning. Og hvis man ikke skal kunne diskutere sager om købeloven mv. på et sådant forum, hvor skulle man så gøre det?

Endnu engang: jeg tager gerne i mod kritik. Men så skal den også være seriøs.

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes