Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tub’s Setup (GamuT & Densen) nye billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

the_rieper skrev:
Iøvrigt.. KÆMPE kado til Jakob fra hifihuset. Har aldrig i mit liv fået så god service og vejledning i mit liv!

Ja..En ganske behagelig mand,er bestemt ikke sidste gang jeg handler der!!

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 August 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

-KP- skrev:
Tillykke med det. Det er dansk og dejligt

Tak! Det er nemlig både dansk og dejligt hehe.. Det var såmen ikke fordi det PARTU skulle være dansk, men det var bare der valgene faldt og så er det jo fedt at støtte den danske hifi industri!!

Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 August 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Ser hammer godt ud og sådan en B-400+ spiller bare så fantastisk
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Ser hammer godt ud og sådan en B-400+ spiller bare så fantastisk

tak! Jep det gør den! og har fået at vide at jakob fra hifihuset at hvis du sætter sådan nogle Coldrays under den blir den helt vanvittig.. skulle svare til en upgrade i forstærker på 10k eller noget i den stil. har også læst andre der er helt oppe og køre over dem.. de koster vist kun 600kr for 4.. Der skal sættes en under skuffen og en under hvert hjørne bagtil.

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:
BTW..Kan se du bruger de øverste terminaler...Vil du ikke få lidt mere dybde ved at bruge de nederste??

Nå nu har jeg leget lidt frem og tilbage mellem øverste og nederste terminal. De lyder helt klart bedst i den nederste. tak for tippet Mofo!

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Dit nye stereo anlæg ser utroligt stil-fuldt ud! 

Har du mulighed for at skrive lidt om dine lytte indtryk af Phi7? Den er jo i samme prisklasse som L3, hvordan lyder den i sammenligning til?

MVH Morten

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 August 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

hej the_rieper,

det ser rigtig lækkert og gennemført ud De billeder du fremviser er det efter at du er flyttet eller hvad? Jeg tænker på, at det sidste du mangler er et eller andet der skjuler kabler fra dit tv.

Hvad noget musik passer godt på en Densen/ Gamut kombination?

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

NESREDNA skrev:
Dit nye stereo anlæg ser utroligt stil-fuldt ud! 

Har du mulighed for at skrive lidt om dine lytte indtryk af Phi7? Den er jo i samme prisklasse som L3, hvordan lyder den i sammenligning til?

MVH Morten

Jeg har skrevet lidt om mit lytte indtryk på side 1 men ord som dynamik, kontrol, homogenitet, tekstur, fysik og detalje er nok de første man udmiddelbart kommer i tanke om. De er utroligt afslørende. Jeg har hørt nye ting på stort set samtlige af mine plader og det på trods af at jeg har lyttet på højtalere der er 10-15000 dyrere. Som sagt er de meget nye, fik dem fredag eftermiddag, så de er slet ikke tilspillede. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at høre L3, men var ikke interesseret i en standen, selvom den lå inden for min prismæssige rækkevide.

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej the_rieper,

det ser rigtig lækkert og gennemført ud De billeder du fremviser er det efter at du er flyttet eller hvad? Jeg tænker på, at det sidste du mangler er et eller andet der skjuler kabler fra dit tv.

Hvad noget musik passer godt på en Densen/ Gamut kombination?

Nej jeg er ikkke flyttet endnu, men flytter snart. også derfor jeg ikke har gidet at gøre det helt store nummer ud af opsætning og kabelskjulning endnu.

Altså.. Det er sgu lige meget hvad du smider efter dem, de æder det bare råt, De er utroligt neutrale, men gode optagelser som Dire Strait albummet "On Every Street" lyder HELT sublimt. Eneste genre jeg ikke har hørt endnu er klassisk musik.

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Tak for roserne, Rieper, håber vi får tingene til at falde på plads her i ugens løb. Det glæder mig du er begejstret, det skal man nemlig gerne være når man lige har købt nyt halvtungt grej!

Til den del af setuppet på en Phi-højttaler som handler om brug af terminaler, kan jeg sige at ingeniørerne hos Gamut siger at det bedste eller mest korrekte er at sætte pluskablet på den øverste og minus på den nederste. Altså på kryds, så at sige. Så ser kablerne samme modstand ind til delefilteret, er forklaringen.

Når jeg ikke gjorde det hos dig, Rieper, så var det fordi dine kabler ikke kunne række så langt, der for enden af kablet.

Der er nok mest bas i de nederste og mest luft i de øverste, sådan plejer det at være

En Phi7 er en effektiv og rytmisk HT med stor kobling til rummet, og i spillestil og effektivitet er den ret forskellig fra L3.

Jeg oplevede en go synergi mellem Densen og Gamut, det må jeg sige, der kommer altså noget ud af kassen med Densens forward spillestil.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den næste Danske anlæg

Men der er et men, nemlig at du har Densen i sølv og ikke i sort, da de sort ville passe til højtaler og PS3

Hvordan spille disse GamuT højtaler bas.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Tillykke med den næste Danske anlæg

Men der er et men, nemlig at du har Densen i sølv og ikke i sort, da de sort ville passe til højtaler og PS3

Hvordan spille disse GamuT højtaler bas.

Jeg synes nu det er meget pænt at det hele ikke er sort i sort, men det er jo smag og behag

Hvordan de spiller bass, Hurtigt, præcist og med masser af dynamik, dog uden at du på nogen måde mangler dybbass.

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Tak for roserne, Rieper, håber vi får tingene til at falde på plads her i ugens løb. Det glæder mig du er begejstret, det skal man nemlig gerne være når man lige har købt nyt halvtungt grej!

Til den del af setuppet på en Phi-højttaler som handler om brug af terminaler, kan jeg sige at ingeniørerne hos Gamut siger at det bedste eller mest korrekte er at sætte pluskablet på den øverste og minus på den nederste. Altså på kryds, så at sige. Så ser kablerne samme modstand ind til delefilteret, er forklaringen.

Når jeg ikke gjorde det hos dig, Rieper, så var det fordi dine kabler ikke kunne række så langt, der for enden af kablet.

Der er nok mest bas i de nederste og mest luft i de øverste, sådan plejer det at være

En Phi7 er en effektiv og rytmisk HT med stor kobling til rummet, og i spillestil og effektivitet er den ret forskellig fra L3.

Jeg oplevede en go synergi mellem Densen og Gamut, det må jeg sige, der kommer altså noget ud af kassen med Densens forward spillestil.

Det var så lidt Ja håber virkelig også det sidste lige kommer på plads, det er lidt ærgeligt når de ellers spiller så suverænt!

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Det skal så også lige siges at jeg er gået over til øverste terminal igen Kan vidst ikke helt bestemme mig for hva der lyder bedst

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 20 August 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Det ser jo fint ud. Gad godt hørede dine Gamutér - flotte er de i hvert tilfælde - tillykke med det

PS: Cadeau & Partout - skal man bruge smarte fremmedord, ser det smartest ud at stave dem rigtigt

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Det ser jo fint ud. Gad godt hørede dine Gamutér - flotte er de i hvert tilfælde - tillykke med det

PS: Cadeau & Partout - skal man bruge smarte fremmedord, ser det smartest ud at stave dem rigtigt

Haha.. jaa.. var godt klar over at de sikkert var stavet forkert, men gad ikke slå det op så længe meningen kom igennem Men tak! Du skal være meget velkommen til at komme og høre dem.. de spiller adeles fremragende.

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Har lige fundet ud af at der var nok kabel til at sætte dem korrekt til terminalerne (efter gamuts anvisninger) så nu sidder de krydset.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hvad med at Bi-amp din højtaler, det kreve selfølige en ny Densen effekforsærker, ville tro at der er vejen frem.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 20 August 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

the_rieper skrev:
jkjaers skrev:

Haha.. jaa.. var godt klar over at de sikkert var stavet forkert, men gad ikke slå det op så længe meningen kom igennem Men tak! Du skal være meget velkommen til at komme og høre dem.. de spiller adeles fremragende.

Tak for invitationen - jeg vil have dig i tankerne hvis jeg skulle komme på de kanter. (det er lidt langt at køre fra Århus) 

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
the_rieper skrev:
jkjaers skrev:

Tak for invitationen - jeg vil have dig i tankerne hvis jeg skulle komme på de kanter. (det er lidt langt at køre fra Århus) 

Hehe.. jep det er der men nu flytter jeg snart til odense det er da lidt tættere på! Ellers kan jeg på det VARMSTE anbefale dig at kigge en tur forbi hifihuset (det ligger da i jylland) Du får ikke bedre service nogen andre steder! 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes