Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 805 :D anmeldelser ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har overvejet at købe model 705, men hvad er forskellen på den og 605 samt 805 ??

Er det sikkert at købe fra tyskland? bruger de samme stik kontakter som os her i dk??

Og nu læser jeg en masse med varme problemer, så det er nok slet ikke den reciver jeg skal have mig, nu hvor den skal sætte ind i et lukket tv møbel ???

Håber nogen kan svar mig :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13527386_1d82cfb668.pdf

her kan du se forskellene....

har bedre forstærker, bedre dac`s, altså bedre lyd. bla.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Nogen som kan svar på de andre spørgsmål jeg stiller ???
Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 August 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke varme problemer med min 805, og kender en del der har købt dem, og heller ikke har problemerne. Men får den ikke luft cirkulation, og bliver lukket inde i et møbel så kan den godt blive varm.

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Sendt: 22 August 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

Hej,

Er det sikkert at købe fra tyskland? bruger de samme stik kontakter som os her i dk??

Håber nogen kan svar mig :)

Der er ingen problemer med stikkende, det er de samme som herhjemme..

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Som CSN skriver, så er det rigtigt at den SKAL have luft omkring sig, ellers bliver nok MEGET varm!..

Min 875 får i øjeblikket ret meget luft, og den bliver stadig lidt varm, men med lidt cirkulation og ikke forbrug, så skal det nok gå!

Zirio's Cinema - HD Receiver Onkyo TX-SR875 - "HD Leeds the Way"

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 23 August 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Der kommer nogle meget små klik lyde når PS3 skifter rundt imellem lydformaterne, men det ville jeg give skylden på PS3, der er ikke generende, der sker når den skifter imellem fx. spil og man vil se en blu-ray samtidig med at billede blinker et par gange før der kommer det rigtige format

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 23 August 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige de "problemer" som en del på AVSforum omtaler er meget stærkt overdrevet, men ifølge importøren af Onkyo er det ikke bemærket på nogle EU modeller, da USA modellerne ikke har 100% samme indmad som dem vi har i EU. 

Jeg har kun hørt om folk der har rigtig gode erfaringer med dem.

Kml77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 August 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Hej Zirio

Hvor har du købt din 875'eren. Jeg har bestilt for næsten 2 måneder siden fra hifi-hammeren men har ikke fået den i nu. Spiler den godt? Hvordan er lyden i film og musik .Er du tilfreds med den. Det med varme skal du ikke være bekumret for. Min gammle onkyo var også varm, men den spilede kanon godt uden nogle problemmer.

Til top Vis Kml77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kml77

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej KML

Jeg købte den hos CSN, han gav mig et super tilbud, så måske skulle du snakke med ham!...OG hvis jeg var dig, så afbestil den hos hifi-hammeren!..omkring den 26 Juni bestilte jeg en 805, og der stod der ville gå 2 uger, men efter der var gået 1 måned, gad jeg ikke vente mere!...SÅ snak med Christian fra CSN!...

Nu har jeg ikke rigtig prøvet at "fyre den af" til en film endnu!..Har sidder og rodet lidt med lydkalaberingen og med billedet!...Men musikken lyder godt nice, der er meget mere kontrol over tonerne, og musikken flyder bare!...Men jeg tror at jeg prøver en film i aften, så må jeg lige prøve at komme med en anmeldelse senere!..Men ellers, tjek www.biojensen.dk

Der kommer en anmeldelse, på et tidspunkt!..Når tiden selvfølgelig egner sig til det!

mvh Zirio

Zirio's Cinema - Onkyo TX-SR875 - "HD Leeds the Way"

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har dette møbel, ved ikke om det bliver et problem med varmen, forstærkeren er samme størelse.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 August 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Holm26 skrev:

Men læste nogen regler inde på siden, det er noget med at vinderen skal være tilgængelig på markedet i 10 EU lande senest i september, så hvis ikke de andre har haft deres klar er det ikke sikkert den har haft nogen modstandere.. Men nu får vi at se hvad de svare hvis de altså svare..

Min mere eller mindre uofficielle holdning omkring Eisa awards (uden at det skal betyde noget negativt for dem der vinder): Eisa awards er hverken en egentlig sammenlignende test, eller en afstemning blandt journalister som mange tror. Det foregår sådan at producenterne hver især kan indstille nogle produkter til en Eisa, såfremt produktet overholder reglerne. Disse produkter bliver så stillet til rådighed for journalister fra de magasiner der er medlem af Eisa. Men selve valget sker ikke ved afstemning, men ved at man nedsætter nogle komitéer, der så i fællesskab udvælger hvem der skal vinde. Der bliver i mindst lige så høj grad lagt vægt på nytænkning/nyudvikling, som på egentlig performance, dog er der ind imellem produkter der vælges ud fra performance vs. pris, uden at der er noget egentligt nyskabende. Dét der i mine øjne skinner meget igennem, er at man fra Eisa's side lægger meget vægt på at få spredt disse awards til så mange producenter som muligt, især at sørge for at alle de større producenter er dækket ind. Hvad der efter min mening gør det hele lidt speget, er at kategorierne ikke er faste år for år. Det er "tilladt" for panelerne at opfinde nye kategorier hvis de mener et produkt ikke lige passer ind i de eksisterende, og at undlade at give awards i tidligere benyttede kategorier. Det bliver efter min mening ind imellem brugt lidt kreativt til at sørge for at alle de store kan få en Eisa... Eksempelvis sørger man som regel meget behændigt for at der er en Eisa award til både Panasonic og Pioneer for plasma-tv. Alt dette kombineret, betyder at en Eisa award er noget jeg personligt ikke tillægger nogen som helst værdi. Men der er ingen diskussion om at det betyder _mange_ millioner for en producent at få en Eisa award, og når det er sagt, så synes jeg sjældent at man finder dårlige produkter blandt vinderne.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 23 August 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Jeg har dette møbel, ved ikke om det bliver et problem med varmen, forstærkeren er samme størelse.

Hvis forstærkeren skal så i midten, og der ikke er en bagbeklædning så har du en perfekt luft cirkulation og du vil ikke få problemer.

Held og lykke med projektet.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:
Tommy21 skrev:

Hvis forstærkeren skal så i midten, og der ikke er en bagbeklædning så har du en perfekt luft cirkulation og du vil ikke få problemer.

Held og lykke med projektet.

Spørgsmålet er bare om der er nok luft over forstærkeren, der er jo kun ca 6cm, og kun 0,5cm i siderne.

Mon det er nok, der er nok ca 20cm ind til væggen bag.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 23 August 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hvis møblet kommer et par cm. ud fra vægen så luften kan cirkulere fra bund til top, ingen problemer

Kml77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 August 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hej Zirio

Tak for hjælp.

Jeg har afbestilt den hos hifi-hammeren. Og jeg har snaget med Christian fra CSN. Jeg synes det er noget mærklig med dem fra hifi-hammeren. Hvilket farve er din forstærker. Hvis silver ser den godt nok. Har du nogle billeder muligvis. Jeg vil gerne have en sort men det er lang leverings tid på dem.

mvh kml

Til top Vis Kml77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kml77

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Dumt spørgsmål måske?

Men hvis man bestiller den i tyskland, er menuen så på tysk ??? eller er den stadig engelsk ???

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Ingen problem KML...

En fællestråd om Onkyo skal jo være der!...Man skal bare ikke bestille forstærkere hos hifi-hammeren (er min erfaring)!..men jeg bestilte min DVD-afspiller der, og der var intet problem!...Men ja min er sølv, venter selv på den sorte kommer, men der går desværre minimum 1 måned, men sådan er det jo!...Du har vel set den i sølv, ellers er der jo masser af billeder på nettet, eller vil du hellere se den i "danish edition"??...

Sune: Menuen er højt sandsynligt på Engelsk, men hvis den ikke er, så kan du bare ændrer den til Engelsk!..så NP der!

Zirio's Cinema - Onkyo TX-SR875 - "HD Leeds the Way"

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Nogen som kender en tysk side hvor man kan bestille sådan en lækker forstærker, og betale med visa kort ??? de steder jeg har kigget nu, der vil de have man overføre penge til deres bank, og det er jeg ikke meget for...

Der er faktisk en del at spare i tyskland!

Onkyo TX-SR705 (703€)

Onkyo DV-SP405 (179€)

lige under 6600 kr.

Og det bedste christian fra CSN ville have 9400 kr. for samme produkter!

Så kender nogen en tysk side der tager imod kreditkort så link endelig, for næsten 3000 kr. vil jeg gerne spare :)

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 23 August 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Du vil aldrig få en dansk forhandler til at give dig de samme priser som i Tyskland.

Du vil få mere service i Danmark.

Held og lykke med dit projekt

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum