Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 805 :D anmeldelser ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rolfiboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Zirio: nu ved jeg ikke om du har en HTPC, eller om du har mulighed for at smække en PC til og kører en full-hd opløsning ud på HDMI eller DVI og om så den kører passtrough og du får 1x1pixel mapping, eller om der er en indstilling til at tillade manuelt passtrough af video signalet?

Kunne nemligt godt forestille mig at det kunne blive et problem med os som kører HTPC.

Til top Vis Rolfiboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolfiboy

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Klikken med lyden er intet problem!..Det er kun når du skifter mellem specielle lyddekoder!...Eks. "Pure Audio", men det er super lige meget, gør kun lyden bedre, når lyden klikker!...Så det betyder absolut intet!---Der er smæk, ligesom CSN siger!...Den bedste forhandler jeg har mødt

Lige for at få alt på det rene, når du siger klikker zirio, er det så "kun" de relæer vi taler om, og ikke i højttalerne som der bliver snakket så meget om????

Det kan alligevel undre mig, for de "gamle" forstærkere klikker da ikke når de skifter lydformat.

Men har du en ps3 sat til eller hvordan???

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 September 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Rolf: Det har jeg desværre ikke mulighed for!..Og slet ikke kører FullHD!..Men jeg køber et kabel på et tidspunkt (Vga-component) så kan jeg fortælle dig lidt om upkonverteringen!..Det er desværre det bedste jeg kan gøre

Tommy: Jo selvfølgelig, beklager min mangel på specifikation!.Det er KUN relæet der klikker, når man skifter til specielle lydformater! (Pure Audio, direct og en THX-funktion)!..er vist dem der gør det!:.HT'er klikker selvfølgelig IKKE!...Det skal jeg så ikke gøre mig klar på, men min teori ville være at 875 har mange nye funktioner, så de gamle ikke har!..

Nej det har jeg ikke!...Jeg har sat 2 DVD'er og en projektor, til Receiveren!..også et phono-jack fra PC'en!..Jeg skal senere prøve at kigge på opkonveretering af S-video signalet!..

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 01/09- "HD Leeds the Way"

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 September 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Rolfiboy skrev:

Zirio: nu ved jeg ikke om du har en HTPC, eller om du har mulighed for at smække en PC til og kører en full-hd opløsning ud på HDMI eller DVI og om så den kører passtrough og du får 1x1pixel mapping, eller om der er en indstilling til at tillade manuelt passtrough af video signalet?

Kunne nemligt godt forestille mig at det kunne blive et problem med os som kører HTPC.

Hej Rolfiboy

Jeg har testet deet i mit setup med HTPC, når Onkyon ser et FullHD 1080p. signal laver den passthrough, du kan også sætte den manuelt. Jeg kan ikke se hvorfor 1:1 pixel mapping ikke skulle virke, der laver intet ved signalet når den ser 1080p. signal

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 08 September 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
zirio skrev:

Klikken med lyden er intet problem!..Det er kun når du skifter mellem specielle lyddekoder!...Eks. "Pure Audio", men det er super lige meget, gør kun lyden bedre, når lyden klikker!...Så det betyder absolut intet!---Der er smæk, ligesom CSN siger!...Den bedste forhandler jeg har mødt

Lige for at få alt på det rene, når du siger klikker zirio, er det så "kun" de relæer vi taler om, og ikke i højttalerne som der bliver snakket så meget om????

Det kan alligevel undre mig, for de "gamle" forstærkere klikker da ikke når de skifter lydformat.

Men har du en ps3 sat til eller hvordan???

Min gamle Yamaha receiver klikkede også, det gør den også når du skifter fra 7.1 til 2.1 stereo mm. Det er kun elektronik relæer.

Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 September 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har min PS3 spændt foran min Onkyo 805 og jeg har ikke oplevet klik endnu :D
Til top Vis Leander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leander

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 08 September 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Ingen af mine andre kunder der har købt en af de nye Onkyo receivere har bemærket noget
Ellers må jeg jo komme forbi med en til dig Tommy så kan du se det ved selvsyn

Rolfiboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 September 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
Rolfiboy skrev:

Hej Rolfiboy

Jeg har testet deet i mit setup med HTPC, når Onkyon ser et FullHD 1080p. signal laver den passthrough, du kan også sætte den manuelt. Jeg kan ikke se hvorfor 1:1 pixel mapping ikke skulle virke, der laver intet ved signalet når den ser 1080p. signal

Arh perfekt så skal der sku spares sammen

Til top Vis Rolfiboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolfiboy

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 08 September 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jep og når du er ved at være der så kom forbi og lyt til dem

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
Ingen af mine andre kunder der har købt en af de nye Onkyo receivere har bemærket noget

Tak for tilbudet, men det er nu ikke nødvendigt, det er jo ikke fordi jeg ikke tror hvad i siger, der går bare så meget snak om de "kliklyde" på avsforum, men måske den europæiske model er forskånet for det, kunne det virkelig tænkes, de burde da være stort set ens????

Og så er jeg jo lidt bekymret om den kan stå i miy setup, der står jo i manualen at den skal have 20cm luft i hver side mener jeg det er, og jeg har kun 0,5cm

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Tommy: Det kan jeg fortælle dig, at det passer ikke!..Jeg kan kun 3-5cm i hver side af min!..Men jo den skal have noget plads, så den kan komme af med varmen opadtil, men det skal de fleste Receivere jo!..Men hvis det kan du bare komme hjem til mig og se / hører, før du beslutter dig!.Så kan du se hvor godt den virker!...Tjek evt mit billede (det er dårlig kvali, men der kommer snart nye billeder)!:..

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 01/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 09 September 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

CSN Teknik skrev:

Tak for tilbudet, men det er nu ikke nødvendigt, det er jo ikke fordi jeg ikke tror hvad i siger, der går bare så meget snak om de "kliklyde" på avsforum, men måske den europæiske model er forskånet for det, kunne det virkelig tænkes, de burde da være stort set ens????

Og så er jeg jo lidt bekymret om den kan stå i miy setup, der står jo i manualen at den skal have 20cm luft i hver side mener jeg det er, og jeg har kun 0,5cm

Tommy

Hvis du har mulighed fpr luft i top og bund, og der ikke er nogen bagplade så luften frit kan cirkulere, burde det ikke give anledning til problemer, jeg har gennemtæsket den med 2 cm. luft til siderne og 3 cm. i toppen men frit i bunden og den blev kun håndlun, det vigtigste er at den kan komme af med det varme luft, og hvis den kan tage det ind fra fronten og nede fra bagfra, så burde være ok. Ellers kan jeg da komme forbi med en stiksav of et kopbor så bliver der luft

dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Sendt: 09 September 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Der er også noget snak om "popping" i højtalerne i kombination med PS3 på avforums, så det er også gældende for europæiske modeller. Hvis du søger efter indlæg fra brugeren: "OnkyoUK", så vil du også kunne læse dig til, at de tilsyneladende har fod på det og er ved at klargøre en firmware-opdateringsprocedure.
Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Det lader til at de prøver at lave en firmware uypgrade af 905 inden der kommer for mange på gaden, kan man forstå på onkyouk, men om det så kun er i UK ved jeg ikke.

CSN, hvordan kan du have luft i bunden??? forstærkeren skal da stå på et eller andet???

Jeg har luft bag og for, 0,5 i siderne og ca 6cm opad.

Som billedet tidligere i tråden.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 10 September 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Det lader til at de prøver at lave en firmware uypgrade af 905 inden der kommer for mange på gaden, kan man forstå på onkyouk, men om det så kun er i UK ved jeg ikke.

CSN, hvordan kan du have luft i bunden??? forstærkeren skal da stå på et eller andet???

Jeg har luft bag og for, 0,5 i siderne og ca 6cm opad.

Som billedet tidligere i tråden.

Tommy

Hej Tommy

Det er fint, bare der ikke er en bagplade der lukker den inde, så kan luften komme nedefra bagved og cirkulere den varme luft væk.
Held og lykke med projektet

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

kan man skrue fødderne af på disse onkyo recievere, for at give den lidt mere plads opadtil??? eller vil den ikke kunne stå ordentligt???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 17 September 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

kan man skrue fødderne af på disse onkyo recievere, for at give den lidt mere plads opadtil??? eller vil den ikke kunne stå ordentligt???

Tommy

Ja det tror jeg godt man kan, men jeg vil ikke umiddelbart anbefale det, da den også kan bruge mellemrummet til at (suge)luft forfra for at kunne cirkulere der nede fra fronten om bagpå og op.

Du må låne min Finecutter, så du kan få lavet lidt god cirkulation i dit møbel

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er forvirret!!

Jeg bliver ved at læse på forskellige fora om 875 og 905 ang. varme, nogen siger at den sagtens kan stå med næsten ingen luft over sig uden problemer, andre siger at den nærmest skal stå helt frit.

Nogen siger den bliver gloende hed, andre siger den bare bliver lidt mere end lun.

Kan man forestille sig at nogen af dem er defekte eller hvordan kan det hænge sammen, der er tilsyneladende meget forskellige oplevelser.

Jeg har som sagt kun 6cm op og 0,5cm til hver side, så det må jo siges at være mindre optimalt. Jeg gider jo ikke have at det lukker ned konstant, som nogen oplever at hdmi udgangen lukke ned osv.

Har også læst mig til at den skulle forværre sort niveauet hvis man scalere fra komponent til hdmi, er det noget iu kan genkende???

Jeg skal bruge den til at scalere xbox 360 og nintendo wii fra komponent til hdmi, det burde vel ikke blive ringere eller???

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Sendt: 17 September 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Jeg bliver ved at læse på forskellige fora om 875 og 905 ang. varme, nogen siger at den sagtens kan stå med næsten ingen luft over sig uden problemer, andre siger at den nærmest skal stå helt frit.

Nogen siger den bliver gloende hed, andre siger den bare bliver lidt mere end lun.

Kan man forestille sig at nogen af dem er defekte eller hvordan kan det hænge sammen, der er tilsyneladende meget forskellige oplevelser.

Det havde nok være bedre hvis man kunne få nogle af dem til rent faktisk at måle temperaturen. Folk kan jo have forskellige opfattelser af hvor varm en forstærker må være, og det bliver ikke bedre af at nogle underdriver og andre overdriver.

Udtryk som rimelig varm, ret varm, ret godt lun siger jo reelt ikke noget om temperaturen.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 17 September 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Ville det ikke bar e være nemmere at få en på prøve, for rent faktisk at teste det selv, fremfor at stole 100%på div. foraer, specielt de amerikanske der bruger anden indmad, end de modeller der er i EU.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes