Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvad sker der for Sony (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 August 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Dét jeg prøver at sige mht. at når formaterne er så gode at yderligere udvikling er overflødigt, så må producenterne satse på kvalitet, er at high-end ydelse på mange områder ikke behøver være dyrt! Det gælder _især_ på afspiller-siden. Som allerede nævnt, så er en PS3 så god en afspiller som en Blu-Ray afspiller kan blive, så længe den bruges rigtigt. Yderligere forbedring er umuligt, idét grænsen for billedkvaliteten sættes af systemet, ikke af produktet. Der vil efterhånden som produktionsmængden kommer op, ikke være noget i vejen med at levere en perfekt blu-ray kvalitet i en afspiller til 500,-. Det eneste det kræver er at producenten ved hvad han laver - det er ikke dyrt at gøre tingene rigtigt. Når vi så kommer til display'et, så er det lidt tungere, ligesom forstærkere og (især) højttalere er knapt så enkelte at lave "rigtige". Kort sagt, så længe der er tale om rent digitale produkter, så koster det ikke mere at gøre tingene rigtigt, end at gøre dem forkert. Så snart outputtet er analogt (hvilket det skal være i sidste ende da vore sanser er analoge), så er det i praksis altid muligt at forbedre ydelsen ved at øge kvaliteten.

Det er netop derfor jeg siger at afkodning af diverse formater hører hjemme i afspilleren - det påvirker ikke kvaliteten, bare det gøres korrekt. De tunge investeringer, hvor man betaler ekstra for kvalitet, hører hjemme i forstærker, højttalere og displays. Afspillere bør ikke være dyre, der er ingen grund til det fra et kvalitetsmæssigt synspunkt (når vi taler om afspillere med digitalt output), og det giver den fordel at det er billigt at opgradere hvis der kommer nye formater. Det kræver netop bare at man sørger for at alt der har med formater at gøre ligger i afspilleren, mens alt der har med lydbehandling at gøre ligger i receiveren. Og i den forbindelse er DTS-HD afkodning til PCM at regne som en del af formatet, og ikke som lydbehandling. Dekodning fra DTS-HD (eller noget andet) til PCM _er_ ikke lydbehandling, det er data-behandling. Derfor hører det til i afspilleren.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 August 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

StarTrek skrev:

Der er hele ikke nogle nye Blu-ray afspille modeller på vej fra Sony, er Sony ved at gå væk fra Blu-ray ?

Det er da fuldstændig vanvittigt så meget l**t du lukker ud herinde, sidder du og skriver det for sjov? Det er da ikke ret lang tid siden, at de har introduceret BD-P300. SONY er da helt sikkert igang med en ny afspiller, men der behøver jo ikke være annonceret en ny HELE tiden. Der gik da fx over 1 år mellem bare annonceringen af Toshiba's første maskiner og efterfølgerne til dem.

Hvorfor fanden skulle SONY være på vej væk fra Blu-ray, når de både har udviklet formatet siden starten af 1990'erne, investeret masser af penge, smækket drevet i deres PS3, har et filmselskab som udgiver eksklusivt på formatet, deruder sælger Blu-ray klart mest software både i og undenfor USA osv... Det ville være en fuldstændig sindsyg beslutning rent forretningsmæssigt? Hvor får du dine ideer fra?

________

Tilbage til resten af indholdet, afspilleren kan godt smide x.v.Color 1080/24fps ud.

startrek skrev:
Et mininums krav til nye Blu-ray afspille, burte være at det undstytter alle de ny HD lyd formater inc. Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio

Ja, det burde være minium på alle afspillere, det kan vi godt være enige om, den skal kunne sende det ud enten som PCM eller som Bit-stream. Men hvorfor gå sådan efter SONY, det kan de heller ikke på mange andre og formentlig heller ikke på Samsung's nye modeller til efteråret.

Det er alle sammen nye maskiner både fra HD-DVD og SONY og der vil sikkert være noget som halter lidt på maskinerne det næste stykke tid endnu. Toshiba kommer med 3 nye HD-DVD her til efteråret, hvor den mindste stadig ikke engang kan smide billede ud i 1080"p" men kun i "i". Det er da også uacceptabelt, er det mon et tegn på, at Toshiba er på vej væk fra HD-DVD.

startrek skrev:
Et mininums krav til nye Blu-ray afspille, burte være at det undstytter alle de ny HD lyd formater inc. Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio

Det mener forbrugerne jo så heldigvis ikke, fordi SONY kan desværre ikke følge med efterspørgslen i USA.

Men problemet er jo heldigvis ikke større end, at du bare kan købe en anden afspiller

Jo..det er muligt at "Startrek" lukker op for godterne. Men her på siden må du gerne skrive pænt. Startrek sætter nogle gange folk igang med et opklaringsarbejde, men han har faktisk ikke skrevet nær så grimt til nogen som andre skriver til ham. Det bør ok at spørge lidt "dumt"...specielt når der åbenbart er så fantastiske mange experter.

Slap dog lige af mand.

Mvh

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 19 August 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Nu kan man nu bare ikke fravælge Blu-Ray formate (desværre), for så fravælger man sig film fra Sony og Disney (er stor Disney fan) som kun
udgiver på Blu-Ray.

Jeg har værre nød til både at havde Blu-Ray og HD-DVD afspille, for at kunne vælge HD film fra alle filmselskaber, måske har jeg købt min Blu-
Ray afspille for tidlig, før at den er førdig udviklet, men der er ingen der ved hvornår at Blu-ray er færdig udviklet.

Og min oplevlse er at HD-DVD er et mere et færdig prod. (der mangel nogle små ting, som måske kan klares med en opdate) og er bedre til at
afspille normale DVD end min Blu-ray afspille (som har store problmer med dette).

Da der er så mange ubesvaret spørsmål om HD-DVD og Blu-ray er det god at der er nogle experter her på siden, det er faktis kun Otto der har
givet nogle klare svar (så tak Otto).

Og som jeg har skrivet flere gange er jeg 100% imod reg. kodning, noget det har fuldt med Blu-ray formatet (at der så er nogle film der er reg.
kode fri, er kun godt), at man så bare kan fravælge dette formate, så let er det ikke.

Min øjne se det ud til at man ikke ved hvad man ønsker at putte ind i Blu-ray formate (man kan så meget med dette format), derved ville man
blive ved med at udviklen på dette format også få at overgår HD-DVD, Blu-ray er det enste format der ville kunne udvikles til at rumme de ny HD
formate (som vi ikke har brug for til hjemmebrug), for os er HD-DVD riglige som et HD format.

Det ser ud til at Hi-Fi/billde prod. er ved at udvikle sig til nogle, der lave noget vi slet ikke har brug for, som fx. surrund forsærker der kan decode
de ny lyd formater, når der måske ikke komme nogle HD afspille der kan sende det ud, to HD formater og x.v.Color.

Jeg har en gammle surrund forstærke, og med normal DTS og DD, her kan jeg let høre at de ny lydformaterd lyd beder end de gammel, vel fordi
at det bliver send med max bitrate, hele tid, så jeg ville nok vente til at der sker noget mere på den front.

Det enste rigtig gode der er komme med HD film er 1080/24p, så har vi et format over hele verden fra optaglse til fremvisning.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 August 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Nu kan man nu bare ikke fravælge Blu-Ray formate (desværre), for så fravælger man sig film fra Sony og Disney (er stor Disney fan) som kun
udgiver på Blu-Ray.

Jeg har værre nød til både at havde Blu-Ray og HD-DVD afspille, for at kunne vælge HD film fra alle filmselskaber, måske har jeg købt min Blu-
Ray afspille for tidlig, før at den er førdig udviklet, men der er ingen der ved hvornår at Blu-ray er færdig udviklet.

Og min oplevlse er at HD-DVD er et mere et færdig prod. (der mangel nogle små ting, som måske kan klares med en opdate) og er bedre til at
afspille normale DVD end min Blu-ray afspille (som har store problmer med dette).

Da der er så mange ubesvaret spørsmål om HD-DVD og Blu-ray er det god at der er nogle experter her på siden, det er faktis kun Otto der har
givet nogle klare svar (så tak Otto).

Og som jeg har skrivet flere gange er jeg 100% imod reg. kodning, noget det har fuldt med Blu-ray formatet (at der så er nogle film der er reg.
kode fri, er kun godt), at man så bare kan fravælge dette formate, så let er det ikke.

Min øjne se det ud til at man ikke ved hvad man ønsker at putte ind i Blu-ray formate (man kan så meget med dette format), derved ville man
blive ved med at udviklen på dette format også få at overgår HD-DVD, Blu-ray er det enste format der ville kunne udvikles til at rumme de ny HD
formate (som vi ikke har brug for til hjemmebrug), for os er HD-DVD riglige som et HD format.

Det ser ud til at Hi-Fi/billde prod. er ved at udvikle sig til nogle, der lave noget vi slet ikke har brug for, som fx. surrund forsærker der kan decode
de ny lyd formater, når der måske ikke komme nogle HD afspille der kan sende det ud, to HD formater og x.v.Color.

Jeg har en gammle surrund forstærke, og med normal DTS og DD, her kan jeg let høre at de ny lydformaterd lyd beder end de gammel, vel fordi
at det bliver send med max bitrate, hele tid, så jeg ville nok vente til at der sker noget mere på den front.

Det enste rigtig gode der er komme med HD film er 1080/24p, så har vi et format over hele verden fra optaglse til fremvisning.

Blu-ray bliver ikke udviklet til at rumme større HD-formater... Det har bare en større kapacitet hvilket vil sige at lange film på 3 timer stadig kan have en stor bitrate mens den på samme tid har god lyd. På HD-DVD bliver de nød til at kompensere på den ene eller den anden måde. Om det er i lyde, billedet eller at de vælger at bruge 2 skiver er jo mulighederne. På samme tid understørre Blu-ray HØJERE bitrates i alt hvilket er hvad der drager mig til. Højere bitrate = bedre billede, selvf. er det ikke de store forandringer når vi allerede er oppe i høje bitrates men den advancerede bruger ser jo alt ;)

Blu-ray var ikke ment til at skulle komme ud så tidligt, det blev presset ud grundet HD-DVD. At du siger at de ikke ved hvornår det er færdigudviklet er lidt forkert, nu her efter oktober kommer profil 1.1 og så går der ikke voldsomt lang tid indtil 2.0.

Mht. DVD afspilning på din HD-DVD så kommer det an på chippen i den, så det handler bare om du købte den rigtige blu-ray afspiller også ;)

Citér:
Ja, og kunder bliver taber, hvis især Blu-Ray gruppe finder en standart og der ikke skal skifte afspille et væk.

Blu-ray skulle aldrig værre komme på market, ikke før at det var 100% færdig udviklet (Blu-ray havde store problmer, bl.a. derfor kom det sener
på market end HD-DVD, desværre har Blu-ray stadig problmer), her er HD-DVD et heste hovde længe fremme.

Blu-ray ser ud til at værre forhaste i sin udvikling og burte aldrig værre født.

Faktisk så var Blu-ray offentliggjort før HD-DVD, så tak HD-DVD for at presse Blu-ray hurtigere ud. Det største antal forbrugere er efter Filmen på disken og derfor taber de intet ved at købe afspilleren hurtigt. Diverse mangler bliver BD-J features samt BD-Live, men til den tid er det en standard i de fleste afspillere.

At direkte sige formatet ikke burde være født er forkert. Du ved aldrig hvad der kunne være sket såfremt Blu-ray ikke havde været her. Der ville måske ikke være billige HD-DVD afspillere da der ingen kamp er, samt filmene havde været dyrere.

Istedet burde du være glad for at at Blu-ray er der. Mht. Regionskodningen så kommer du til at vente lang tid før filmene fra disney kommer på HD-DVD. Så store supporters som disney er betyder at der skal virkelig meget til før de kunne finde på at skifte. Du skal huske at flere af de store studioer nærmest KRÆVER at der er regionskodning på skiverne. Grunden er simpelthen at de vil tjene på biograf visninger over hele kloden. Hvis folk bare købte filmen på Blu-ray eller HD-DVD mens de kører i biografen herhjemme ville de jo tabe mange penge. Der er selvf. flere faktorer end dette, men dette er nok det primære

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 August 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

At "bliver ikke udviklet til at rumme større HD-formater", er da ikke sikke, netop Blu-ray formate er netop ejne til dette, da det er mulige at lave
en disk med flere lag.

Selfølige er Blu-ray på papiret et teknisk beder system end HD-DVD, men i den virklig verden er der ikke den stor forskel.

Blu-ray er et system der er blivet smidt ud på market, før tid, Sony burte havde se sin besøgs tid og vente til at de var færdig med at udvikle på
Blu-ray formate før det bliv kaste ud på market.

Du skriver "Mht. DVD afspilning på din HD-DVD så kommer det an på chippen i den, så det handler bare om du købte den rigtige blu-ray afspiller
også ;)", hvilken Blu-ray afspille har den beste bilden chippen ?

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 19 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
At "bliver ikke udviklet til at rumme større HD-formater", er da ikke sikke, netop Blu-ray formate er netop ejne til dette, da det er mulige at lave
en disk med flere lag.

Selfølige er Blu-ray på papiret et teknisk beder system end HD-DVD, men i den virklig verden er der ikke den stor forskel.

Blu-ray er et system der er blivet smidt ud på market, før tid, Sony burte havde se sin besøgs tid og vente til at de var færdig med at udvikle på
Blu-ray formate før det bliv kaste ud på market.

Du skriver "Mht. DVD afspilning på din HD-DVD så kommer det an på chippen i den, så det handler bare om du købte den rigtige blu-ray afspiller
også ;)", hvilken Blu-ray afspille har den beste bilden chippen ?

Den har mulighed for flere lag ja, men disse er kun ment for data. Standarderne for vil bliver 25 og 50GB skiver.

For at kunne føre de større formater afsted kræver det mulighed for større hastigheder på skiven også hvilket ikke bare sådan kan opgraderes. 1440p og lign. kommer vi først til at se når vi får HD igennem internettet

mht. blu-ray afspiller mener jeg bd-p1200 pt. er en af de bedre indtil denon's den nye kommer 

Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 August 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Nu komme desværre ikke bd-p1200 ikke til salg i Europa, men kun bd-p1400 og bd-p2400 og det skal værre en gange til efteråret elle efter jul
(og det er lang tid at vente).

De få alle HQV Realta chippen indbygge, og det er den samme som sidde i Toshiba hd xe1.

Som det er nu er der ingen Blu-ray afspille i Europa´s marke, der har en god nok bilde chippen indbygget til normalt DVD afspilling. Selv Sony's
BDP-S1E har et ringer billde chippe end HQV Realta chippen.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 19 August 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Nu komme desværre ikke bd-p1200 ikke til salg i Europa, men kun bd-p1400 og bd-p2400 og det skal værre en gange til efteråret elle efter jul

De få alle HQV Realta chippen indbygge, og det er den samme som sidde i Toshiba hd xe1.

Som det er nu er der ingen Blu-ray afspille i Europa´s marke, der har en god nok bilde chippen indbygget til normalt DVD afspilling. Selv Sony's

De har billede chips som gør det udemærket, de andre gør det bare bedre. Så vidt jeg husker snakkede du om at importere BD-S300 den anden dag så troede ikke import gjorde dig noget ?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 August 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Det var før st jeg vidte hvad BD-S300 mangel at jeg snarket om at importere en BD-S300, så det skulle nok kun havde værre BDP-S1

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 19 August 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Du kan jo heller ikke forvente at en af de billigste afspillere kan lige så meget som nogle dyrere modeller.

BD-S300 sælger jo pga. prisen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 August 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Spørsmålet er om ikke PS3 er en beder Blu-ray afspille end BD-S300 (og man få mere få pengne), de komme vel til at koste det samme.

Hvis BD-S300 komme til at koste under 2000,- kr. så er BD-S300 en fin maskine, eller kan jeg ikke se Sony´s pris logik.

Nu skulle BD-S300 værre en nye maskine end BDP-S1, derfor skulle man havde tro at det tekniske ville værre længer frame en BDP-S1 og ikke
omvent.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 19 August 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

BD-S300 har altid været ment som en mindre og billigere udgave af S1

Men ja PS3 er en bedre afspiller, men der er jo også lidt større markede for dem indenfor PS3 da der også ligger spil her, tror det er derfor prisen er lavere

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

det er fint nok at der i nye afspillere kommer samme chip som i toshibas hd dvd'er og denons sd dvd'er, men den er jo efterhånden heller ikke helt ny længere, ikke at den bliver dårligere af det, men kunne man så ikke forestille sig at der i næste generation af hd dvd'er ville være en endnu bedre chip i? Så vil man være i skridt bagud igen, derudover mener jeg at man måske ikke burde have udgivet et format før det var helt klar til det. Det er fint med små opdateringer, men store ting der gør at man reelt set ikke får det ud af det som filmen tillader ser jeg som et ufærdigt produkt. Desuden tror jeg at blu ray ville være nået noget længere rent udviklingsmæssigt, hvis det ikke have været udgivet endnu

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 August 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Havde faktis vente at Sony ville med komme med en ny udgave af S1, måske som S2, med det er meget stille fra Sony´s side, gad vide om de
har udvikling problmer, som de også havde i starte, og var en af grunde til at Sony´s Blu-ray afspille blive forsinket i omkrin et år og stadig er
Blu-ray ikke færdig udviklingt.

Blu-Ray kan ikke lever varen (som HD-DVD kan), ikke endnu, måske en gange i fremtiden og måske slet ikke.

Måske er Sony PS3 den enste gode Blu-ray afspille fra Sony (derved har Sony, et stort problmer), bliver spænde at se hvordan Denon´s Blu-ray
afspille komme til at se ud, men de er jo også i over dobble pris.

Vedr. reg. kodning så er det ikke få at film ikke skal udkomme på samme tid som i biografer, de udkomme næst på samme tid i US, men kun en
værktøj for censur, sjovt nok kan man ikke i biogfer købe film med hjem, efter at man har set filme, det virke da meget godt ved live musik, her
er det normalt at man kan købe en CD med hjem.

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Bare lige for god ordens skyld!..Så den billedechip der sidder i Toshiba HD XE1, er IKKE REALTA, men Reon!..Skulle være en del forskel!..Og hvis jeg ikke tager meget fejl, så får 1400'eren ikke Realta, men Reon-chippen!..

mvh Zirio

Zirio's Cinema - Snart HD-forstærker (Onkyo TX-SR875 På Vej)

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 19 August 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Havde faktis vente at Sony ville med komme med en ny udgave af S1, måske som S2, med det er meget stille fra Sony´s side, gad vide om de
har udvikling problmer, som de også havde i starte, og var en af grunde til at Sony´s Blu-ray afspille blive forsinket i omkrin et år og stadig er
Blu-ray ikke færdig udviklingt.

Blu-Ray kan ikke lever varen (som HD-DVD kan), ikke endnu, måske en gange i fremtiden og måske slet ikke.

Måske er Sony PS3 den enste gode Blu-ray afspille fra Sony (derved har Sony, et stort problmer), bliver spænde at se hvordan Denon´s Blu-ray
afspille komme til at se ud, men de er jo også i over dobble pris.

Vedr. reg. kodning så er det ikke få at film ikke skal udkomme på samme tid som i biografer, de udkomme næst på samme tid i US, men kun en
værktøj for censur, sjovt nok kan man ikke i biogfer købe film med hjem, efter at man har set filme, det virke da meget godt ved live musik, her
er det normalt at man kan købe en CD med hjem.

Jeg nævner igen igen igen, Sony blev nød til at sætte Blu-ray på markedet. Havde HD-DVD frit markede i over et år ville de have sat sig for meget på det og Blu-ray har ingen chance. Men med heynsyn til det du siger med at Blu-ray ikke kan levere varen er noget fis. Selve mediet har ikke de store mangler, det er bare producenterne af hardware som vælger IKKE at sætte understøttelse for forskellige formater i.

Mht. til BD-J og BD-Live er det noget  som er på vej meget snart, men hvor fancy dette er

At sammenligne Live musik og CD'er med Film kunne ikke være en dårligere sammenligning.

LIVE betyder at du ser personerne i levende live dvs. det er DET du betaler for. At betale 80 kr for at se en film på en stor skærm ?  folk ville da langt hellere give 195 og tage den med hjem i stuen og se den så mange gange de vil! Derfor dur den idé slet ikke.

Jeg fatter ikke du kører i at Sony har udviklings problemer fordi de ikke smider massere af afspillere ud? De kan ikke altid have 3 afspillere på vej. Grunden til toshiba smider en del flere er fordi de er den ENESTE hardware producent pt. til HD-DVD (Onkyo snart dog) derfor bliver de nød til at lave flere. Blu-ray har samsung, philips, pioneer osv. derved SKAL de ikke lanchere mange afspillere.

Du fortsætter hver gang i en mentorik at "sony er ved at opgive deres produkt" Sony har ingen problemer i udviklingen af hverken mediet eller afspillere. Husk vi er stadig i start stadiet af medierne så der er mange børnesygdomme.

Jeg mener stadig at mange vælger HD-DVD fordi det er billigst og ikke fordi det er bedst (bliver jeg snart flamet for af jer ;)) Det er selvf. også dejligt, men jeg foretrækker et format som har flere muligheder og som muligvis kan være tilstrækkeligt i lidt flere år! For det ekstra plads og bedre hastighed betyder altså bedre billede og lyd i sidste ende! (sig nu ikke man ikke kan se forskel for det KAN man!)

Jeg vil sige man skal vente til juletid, det er der man ser den store kamp, for det er der alle som nok ikke normalt køber film kunne finde på at ønske sig dem til jul. Så kampen blusser rigtigt op der!

og lige mht. til det du kaldte udviklings problemer. Så var det fordi PS3 tog alle laserhovederne som blev produceret (der var vist kun 1 producent af disse) Derfor var det svært at få fat i disse hoveder til deres afspillere, derfor blev de udsat!

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 August 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Lad håbe at der sker noget til jule tid i år (så kan vi rigtig se om Blu-ray kan blive en vinder), for jeg syndes stadig at Sony er meget stille om
nye modller (dette kan tolkes som problmer).

Har kun set flotte overførels fra Disney og Sony og der er ikke flere udgivlser end man kan havde på en hånd, reste er i samme kvalitte eller
ringer end HD-DVD.

Hvis der ikke sker noget stort, fra Blu-ray udvikling afd. og filmselkaber (udytte det højer bitrate m.m. der er i Blu-ray formate), kan man let
opleve at HD-DVD stille og rolig vinder ind overfor Blu-ray, HD-DVD har stadig den fordel at det starte tildlige, og de komme med flere modller
bl.a. med indbygget HDD og billige HD-DVD afspille og der blive udsendt flere film på HD-DVD og prisen falder på selve filmen.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 August 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Lad håbe at der sker noget til jule tid i år (så kan vi rigtig se om Blu-ray kan blive en vinder), for jeg syndes stadig at Sony er meget stille om
nye modller (dette kan tolkes som problmer).

Har kun set flotte overførels fra Disney og Sony og der er ikke flere udgivlser end man kan havde på en hånd, reste er i samme kvalitte eller
ringer end HD-DVD.

Hvis der ikke sker noget stort, fra Blu-ray udvikling afd. og filmselkaber (udytte det højer bitrate m.m. der er i Blu-ray formate), kan man let
opleve at HD-DVD stille og rolig vinder ind overfor Blu-ray, HD-DVD har stadig den fordel at det starte tildlige, og de komme med flere modller
bl.a. med indbygget HDD og billige HD-DVD afspille og der blive udsendt flere film på HD-DVD og prisen falder på selve filmen.

Skal man grine eller græde?

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 19 August 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Man skal ikke sige at Blu-ray er vinder, ikke endnu, for der er mange rigtige godt ting ved HD-DVD.

Måske kan man se det lille kavlitte fordel der er ved Blu-Ray, hvis man har en Super Hjemmebiogfare med et lærre på omkrin 5-10 meter i
breden.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 19 August 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Er der ikke flere blu-ray afspillere på markedet end hd-dvd ? eller har jeg overset noget ?

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes