Emne: Hifi made in China ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Per N skrev:
| Det eneste jeg har gidet og høre fra Kina er: Ming da, G&W, Yagurin, Classic og Xindax De eneste jeg var tilfreds med var sidst nævnte men det er så os en anden pris |
|
|
Hvad var det lige der gjorde at du var tilfreds med netop Xindak? Har jo bestilt 2 af deres monoblokke så kunne være rart lige at høre lidt positivt om kina hifi fra dig. 
|
|
|
Såre simpelt det er lækkert udstyr! Man har et indtryk af man står med kram og håndværk i hånden, det er ikke kopier, jeg hørte deres "træ" forstærker jeg husker selvfølgelig ikke nummeret men den spillede godt vil jeg sige (jeg kan ikke beskrive dens lyd pga. det var på et noe fremmed setup desvære) Deres kabler kan jeg os kun sige gode ting om virkelig en lækker kvalitet selv for de billige, de mere end indfriede mine forventninger.... __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
| Det eneste jeg har gidet og høre fra Kina er: Ming da, G&W, Yagurin, Classic og Xindax De eneste jeg var tilfreds med var sidst nævnte men det er så os en anden pris |
|
|
Hvad var det lige der gjorde at du var tilfreds med netop Xindak? Har jo bestilt 2 af deres monoblokke så kunne være rart lige at høre lidt positivt om kina hifi fra dig. 
|
|
|
Såre simpelt det er lækkert udstyr! Man har et indtryk af man står med kram og håndværk i hånden, det er ikke kopier, jeg hørte deres "træ" forstærker jeg husker selvfølgelig ikke nummeret men den spillede godt vil jeg sige (jeg kan ikke beskrive dens lyd pga. det var på et noe fremmed setup desvære) Deres kabler kan jeg os kun sige gode ting om virkelig en lækker kvalitet selv for de billige, de mere end indfriede mine forventninger....
|
|
|
Det er da godt at høre, især når det kommer fra en kina skeptiker som dig. Så hvis du synes det er godt så kan det nok ikke være helt galt. Jeg har faktisk også bestilt 2 signal kabler og et sæt højttaler kabler fra Xindak, dog godt nok i den billige ende da jeg ikke er den store kabel entusiast. Jeg kan slet ikke vente til jeg modtager det. 
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Per N skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
|
Såre simpelt det er lækkert udstyr! Man har et indtryk af man står med kram og håndværk i hånden, det er ikke kopier, jeg hørte deres "træ" forstærker jeg husker selvfølgelig ikke nummeret men den spillede godt vil jeg sige (jeg kan ikke beskrive dens lyd pga. det var på et noe fremmed setup desvære) Deres kabler kan jeg os kun sige gode ting om virkelig en lækker kvalitet selv for de billige, de mere end indfriede mine forventninger....
|
|
|
Det er da godt at høre, især når det kommer fra en kina skeptiker som dig. Så hvis du synes det er godt så kan det nok ikke være helt galt. Jeg har faktisk også bestilt 2 signal kabler og et sæt højttaler kabler fra Xindak, dog godt nok i den billige ende da jeg ikke er den store kabel entusiast. Jeg kan slet ikke vente til jeg modtager det. 
|
|
|
Det kan du os roligt gøre ihvertfald __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Per N skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tror den kære Per N bare har en lydsmag der taler for andet end Kina grej ( Hvis altså det meste af dette hælder til samme lydfilosofi? )
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tror den kære Per N bare har en lydsmag der taler for andet end Kina grej ( Hvis altså det meste af dette hælder til samme lydfilosofi? )
|
|
|
Det tror jeg du har meget ret i. Xindak er vist nok kendt for at være mere varmt lydende end fx Classic eller Cayin som begge hælder mod det neutrale. Så måske han bedre kan lide en farvebod? 
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det har det ikke efter hvad jeg har hørt ihvertfald, de falder i flere forskellige kategorier, nøjagtig som andet eu hifi. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det tror jeg du har meget ret i. Xindak er vist nok kendt for at være mere varmt lydende end fx Classic eller Cayin som begge hælder mod det neutrale. Så måske han bedre kan lide en farvebod? 
|
|
|
Det var nu fordi han sagde at selve bygge kvaliteten var i orden at jeg var glad for han mente at Xindak var noget af det bedre kina grej. Han har jo heller ikke nævnt noget om lyden på Xindak overhovedet. Hvad man mener lyder godt er jo meget forskelligt fra person til person men byggekvaliteten kan man ikke diskutere så meget. 
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
Bassøe skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det tror jeg du har meget ret i. Xindak er vist nok kendt for at være mere varmt lydende end fx Classic eller Cayin som begge hælder mod det neutrale. Så måske han bedre kan lide en farvebod? Jeg elsker farver, især røde mellemtonelyde, med en blå diskant! dynamikken skal dog helst have en grønlig nuance he he
|
|
|
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Med hensyn til de Kinapriser der, angiveligt, imponerer, så er der kun 2 måder de priser kan opnås på. Den ene er, at de enten bygger tingene i en ringere kvalitet med en ringere kvalitetskontrol eller at lønningerne og tilskuddet til den Kinesiske statskasse er meget lavere. Jeg går nemlig ud fra, at kvalitetsmærker indenfor elektroniske komponenter, har den samme pris i hele verdenen.
Med andre ord, hvis man vitterligt mener, at vestligt producerede varer skal prissættes som kinesiske, så bør man senest imorgen gå til sin arbejdsgiver og meddele ham/hende, at man frivilligt gerne vil gå 95% ned i løn, mod at modtage pengene udenom skattevæsenet. Man må så nødvendigvis samles nogle stykker om, at tage til Kina og købe sine madvarer, der sikkert også er langt billigere end tilsvarende i Danmark. De danske virksomheder skulle så bakke op ved ikke længere, at betale skat, arbejdsmarkedsbidrag, pensioner og sunde og sikre arbejdspladser. Når det sker, ja så kan vi vel nok, i vesten, have de samme priser og virksomhederne vil såmænd nok have endnu større avancer, hvorved de havde råd til, at investere i originale produkter de så kunne kopiere. Voila ! løsningen er ligetil.
venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej
Med hensyn til de Kinapriser der, angiveligt, imponerer, så er der kun 2 måder de priser kan opnås på. Den ene er, at de enten bygger tingene i en ringere kvalitet med en ringere kvalitetskontrol eller at lønningerne og tilskuddet til den Kinesiske statskasse er meget lavere. Jeg går nemlig ud fra, at kvalitetsmærker indenfor elektroniske komponenter, har den samme pris i hele verdenen.
Med andre ord, hvis man vitterligt mener, at vestligt producerede varer skal prissættes som kinesiske, så bør man senest imorgen gå til sin arbejdsgiver og meddele ham/hende, at man frivilligt gerne vil gå 95% ned i løn, mod at modtage pengene udenom skattevæsenet. Man må så nødvendigvis samles nogle stykker om, at tage til Kina og købe sine madvarer, der sikkert også er langt billigere end tilsvarende i Danmark. De danske virksomheder skulle så bakke op ved ikke længere, at betale skat, arbejdsmarkedsbidrag, pensioner og sunde og sikre arbejdspladser. Når det sker, ja så kan vi vel nok, i vesten, have de samme priser og virksomhederne vil såmænd nok have endnu større avancer, hvorved de havde råd til, at investere i originale produkter de så kunne kopiere. Voila ! løsningen er ligetil.
venligst
Bent
|
|
|
Helt rigtig.
Men så gelmmer vi.
Deres træftværker sviner mange gange mere end vores, de tilsvinder deres drikkevand så slemt at det snart er slut.
Hvis Kina forsætter med den fart og de overlever det, så har vi den nye supermagt om ca 20 år også er de kommunister de p***er på deres egen folk de er ligegald med os andre men det er jo også sådan dansker vil have det eller hele EU.
Kina er og bliver er kopi land de stjæler fra andre med arme og ben, og det er ikke kun indefor hifi, men også våben mad tøj ja alt maskiner biler.
Hvordan kan det være vi skal give dem støtte og EU giver dem store summer, når de selv kan betale, men de har det samme problem som i indien samt det er kun få mennsker der nyder godt af de penge der tjenes
så du dansker der tjener en god Løn og har hus du kan få hjælp hvis det går galt, køb du bare alt det du skal bruge i Kina, det er kun dig selv du spaker i røven og os andre, en dag kommer det til at gøre ondt.
Ja ting er dyre her i vesten men der er sgu en god grund til det, og hvis du synes det er for dårliget så flyt til Østen tro ikke det er et probelm at få et job i et land som Kina.
Jeg har haft en del mærker der var lavet i Kina og der har været brænd i noget af det, der har været rør forstærker der har været lavet så farligt at jeg måtte have lavet dem om, men hvor skulle den alm dansker også vide det fra de har jo det CE der skal til for at sælge her i EU, men det mærke kan bare købes.
Men hvad folk kan jo også lide at købe ind i det kære jysk, hvor alle deres vare er lavet af børn, jeg tro de dansker der købe ind sådanne stedre nyder det, for de ved at dem der laver det lever som hunde, men måske en dag kommer du selv til at leve sådan eller dine børn og deres børn.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentlig meget sjovt at se at det er branchemedlemmer, der taler mindre positivt om kinesiske varer samt arbejdsforhold etc. i Kina.
Jeg er helt enig med Medlyd og MC955 i disse betragtninger, og foretrækker at handle med produkter fra firmaer, hvor jeg er bare nogenlunde sikker på at dem, der producerer skidtet bliver behandlet som mennesker og får en løn, de kan mere end bare leve af. Af samme grund handler jeg ikke i Jysk, men foretrækker at købe mine lagner og håndklæder made in Europe/USA.
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal dette ikke udvikle sig til en politisk diskussion, men jeg kan ikke dy mig for at påpege at man kan vælge at boykotte og modarbejde eller man kan vælge at samarbejde og påvirke. Med hensyn til Kinesernes moral eller mangel på samme, så kan jeg ikke lade være med drage sammenligning til Japan, hvor forholdene ikke var meget bedre omkring 2. verdenskrig. Japanernes industrieventyr startede også med yderst flosset moral og masser af kopiprodukter, men idag er Japan et helt andet og ansvarligt samfund.
mvh __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
|
Nu skal dette ikke udvikle sig til en politisk diskussion, men jeg kan ikke dy mig for at påpege at man kan vælge at boykotte og modarbejde eller man kan vælge at samarbejde og påvirke. Med hensyn til Kinesernes moral eller mangel på samme, så kan jeg ikke lade være med drage sammenligning til Japan, hvor forholdene ikke var meget bedre omkring 2. verdenskrig. Japanernes industrieventyr startede også med yderst flosset moral og masser af kopiprodukter, men idag er Japan et helt andet og ansvarligt samfund.
|
|
|
...som har påvirket antallet af arbejdspladser i ikke mindst USA særdeles negativt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
walin skrev:
|
|
|
|
...som har påvirket antallet af arbejdspladser i ikke mindst USA særdeles negativt.
|
|
|
Og?
Man kan vel ikke som virksomhedsdrivende gå rundt og have dårligt samvittighed overfor hvor skidt set kan komme til at gå ens egen konkurrenter (hvad enten det er i DK eller på verdensplan) og derfra gå videre med at tænke på hvordan vil det så gå med arbejdsløsheden i USA??? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
.... Og hvordan vil det hjælpe kineserne at vi tager alle deres arbejdsplader fra dem, bare for "vi" bedømmer de har dårlige arbejdsforhold, hellere have et "dårligt" arbejde end at sulte.
..... Og er denne diskusion ikke gået rimeligt meget over gevind, back on track, er kineser produkter gode.
Ja jeg har selv en Classic forstærker og har hørt flere modeller, og der er ganske givet nogle sjove løsninger i konstruktionen, men alt i alt synes jeg personligt de spiller rigtig godt til prisen. Jeg har enda også nogle kineser højtalere, som ganske enkelt er fantastisk velbyggede og vellavede i forhold til prisen.
| |
l**teland Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan vaere grunde til ikke at koebe kinesisk hifi..Der kan ogsaa vaere mange grunde til ikke at koebe bananer,kaffe etc etc..Nike lod ogsaa deres sko lave af boern ..Om man skal boykotte lande som Kina er en ren personlig sag og her drejer det sig egentligt ogsaa om om kineserene laver noget ordentligt kram..
Jeg kan fortalle jer at jeg har spurgt en forhandler om at sammensaette et saet til mit budget.Dussun forstaerker,Aurum Cantus Moon River mkII men endnu ingen cd spiller..Hvad mener I om det ?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
| Jeg kan fortalle jer at jeg har spurgt en forhandler om at sammensaette et saet til mit budget.Dussun forstaerker,Aurum Cantus Moon River mkII men endnu ingen cd spiller..Hvad mener I om det ? |
|
|
Jeg ville ikke have nogen problemer med det så umiddelbart ville jeg sige køb det hvis du synes om det. 
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en minder model af Aurum cantus, nemlig den lille stander leisure 2 SE, de laver skam nogle rigtigt gode højtalere. Hvor stort rum skal de spille i? Hvis rummet ikke er kæmpe, kunne du kigge på nogle af deres standere, de kan levere forbavsende meget bas og fodtramp.
| |
l**teland Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rummet er ca 70 m2 med en slags marmor gulv og erdelvist taeppebelagt..
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
| Rummet er ca 70 m2 med en slags marmor gulv og erdelvist taeppebelagt.. |
|
|
Det var stort. Så skal du vist have en af de større gulvmodeller.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|