Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvem er hun? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 August 2007 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Beth Hart kan synge, kan hun ja ..  - men please lad være at sammenligne hende med Janis Joplin - Joplin "is in a league of her own" ....

Hmm hvor mange gange har du lige set Janis Joplin live? Sikkert aldrig.
Det eneste du sikkert kender til Janis Joplin er garanteret fra lp'er/cd'er og video/dvd.
I mine ører er Beth Hart en bedre sangerinde (bedre vibrator) end Janis Joplin.
Janis Joplin var en stjerne og en myte ingen tvivl om det, men halvdelen af hendes succes ligger også i myteriseringen af hende pga hendes livsstil og alt for tidlige død.
Større var hun altså heller ikke.
Havde Beth Hart spillet på Woodstock tilbage i 60'erne og var faldet ned med et fly eller blevet kvalt i sit eget opkast, så skulle du se en mytedannelse der ville være om hende den dag i dag.

http://www.youtube.com/watch?v=dBJnoMP1Uyc

http://www.youtube.com/watch?v=Gjalz_o1Aw4

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 August 2007 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Beklager SilentNight jeg har hørt Joplin før hun døde - og jeg har hørt rigtigt rigtigt meget Joplin og hun kunne tilføre en sang noget ingen anden siden har kunnet præstere!

At hun døde gjorde ganske vidst et stort indtryk på mig - men myter og hysteria har jeg aldrig været til og ligeom Hendrix blev sagligkåret for sin fantastiske og på samme tid jammerlige "star spangled banner" var der ingen af de to der ligefrem overpræsterede på woodstock.

Du må ikke tage det som en kritik af Beth Hart - men lige netop Joplin er ved indgående kendskab i en klasse hvor kun meget få kan være med og det er hun fordi det netop ikke kun handler om stemme og teknik men om nerve, indlevelse og fortolkning og det er klart at en kvinde som bl.a. måtte lide den tort at bliver kåret som den grimmeste mand har haft så rigeligt at føleleser i bagagen at trække på.

Jeg tror desuden ikke at et opkast eller flycrash død i dag vil skabe den samme mytedannelse når du hos engelseke bookmakere kan spille på om Pete Dorethy eller Amy Winehouse stille træskoene først - der er for meget medie fis idag til man kan følge med i det hele nok til at skabe myter.

Derudover mener jeg at Joplin på en måde døde på toppen kunstnerisk - det gjorde van Gogh også og Marilyn for den sag skyld også - Jeg ville da betakke mig for at se Marilyn prøve at skulle spille sexy idag i en krob som Bodil Udsen - Stjerne brænder ud - Elvis gjorde det 100 kg for sent men er dog alligevel elsket - Joplin hun gjorde det som en naturlig konsekvens af hendes liv anderledes kunne det ikke være.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Beklager SilentNight jeg <span style="text-decoration: underline;">har</span> hørt Joplin før hun døde - og jeg har hørt rigtigt rigtigt meget Joplin og hun kunne tilføre en sang noget ingen anden siden har kunnet præstere!At hun døde gjorde ganske vidst et stort indtryk på mig - men myter og hysteria har jeg aldrig været til og ligeom Hendrix blev sagligkåret for sin fantastiske og på samme tid jammerlige "star spangled banner" var der ingen af de to der ligefrem overpræsterede på woodstock.Du må ikke tage det som en kritik af Beth Hart - men lige netop Joplin er ved indgående kendskab i en klasse hvor kun meget få kan være med og det er hun fordi det netop ikke kun handler om stemme og teknik men om nerve, indlevelse og fortolkning og det er klart at en kvinde som bl.a. måtte lide den tort at bliver kåret som den grimmeste mand har haft så rigeligt at føleleser i bagagen at trække på.Jeg tror desuden ikke at et opkast eller flycrash død i dag vil skabe den samme mytedannelse når du hos engelseke bookmakere kan spille på om Pete Dorethy eller Amy Winehouse stille træskoene først - der er for meget medie fis idag til man kan følge med i det hele nok til at skabe myter.Derudover mener jeg at Joplin på en måde døde på toppen kunstnerisk - det gjorde van Gogh også og Marilyn for den sag skyld også - Jeg ville da betakke mig for at se Marilyn prøve at skulle spille sexy idag i en krob som Bodil Udsen - Stjerne brænder ud - Elvis gjorde det 100 kg for sent men er dog alligevel elsket - Joplin hun gjorde det som en naturlig konsekvens af hendes liv anderledes kunne det ikke være.

sku egentlig ret flot formuleret - er iøvrigt enig med dig. Janis Joplin er uomtvisteligt en af de største sangerinder igennem tiderne.

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Beklager SilentNight jeg har hørt Joplin før hun døde - og jeg har hørt rigtigt rigtigt meget Joplin og hun kunne tilføre en sang noget ingen anden siden har kunnet præstere!

At hun døde gjorde ganske vidst et stort indtryk på mig - men myter og hysteria har jeg aldrig været til og ligeom Hendrix blev sagligkåret for sin fantastiske og på samme tid jammerlige "star spangled banner" var der ingen af de to der ligefrem overpræsterede på woodstock.

Du må ikke tage det som en kritik af Beth Hart - men lige netop Joplin er ved indgående kendskab i en klasse hvor kun meget få kan være med og det er hun fordi det netop ikke kun handler om stemme og teknik men om nerve, indlevelse og fortolkning og det er klart at en kvinde som bl.a. måtte lide den tort at bliver kåret som den grimmeste mand har haft så rigeligt at føleleser i bagagen at trække på.

Jeg tror desuden ikke at et opkast eller flycrash død i dag vil skabe den samme mytedannelse når du hos engelseke bookmakere kan spille på om Pete Dorethy eller Amy Winehouse stille træskoene først - der er for meget medie fis idag til man kan følge med i det hele nok til at skabe myter.

Derudover mener jeg at Joplin på en måde døde på toppen kunstnerisk - det gjorde van Gogh også og Marilyn for den sag skyld også - Jeg ville da betakke mig for at se Marilyn prøve at skulle spille sexy idag i en krob som Bodil Udsen - Stjerne brænder ud - Elvis gjorde det 100 kg for sent men er dog alligevel elsket - Joplin hun gjorde det som en naturlig konsekvens af hendes liv anderledes kunne det ikke være.

Fair nok! Du er en af de heldige som faktisk har set/hørt Janis live - jeg er sgu misundelig!

Nu mente jeg at hvis Beth Hart havde levet på samme tid som Janis Joplin og var død på en 'underlig' måde, så var hun sikkert et lige så stort ikon idag som Janis Joplin.
Tag ikke fejl, jeg er også fuldstændig vild med Janis, men mener stadig Beth er en bedre sangerinde (Men nu har jeg jo heller ikke set/hørt Janis live  ) og så skrev jeg faktisk i min første post "Den største sangerinde siden Janis Joplin".

Hvis du ikke allerede har set Beth Hart (hvilket du jo sikkert har, for hvem har efterhånden ikke det hehe) så kan jeg klart anbefale dig at se hende live, og gerne i en sal på størrelse med Amager Bio - der er hun altså noget helt specielt.

Vidste du iøvrigt at Beth Hart faktisk har spillet rollen som Janis Joplin på Broadway?

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 August 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Min kone har haft Ally-pladerne (tror det er 3 stk.) et stykke tid.... jeg deler ikke din begejstring!

Du er en hård - men retfærdig mand Jkjær.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 August 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Silent Knight skrev:

r-l-b skrev:
Beth Hart kan synge, kan hun ja ..  - men please lad være at sammenligne hende med Janis Joplin - Joplin "is in a league of her own" ....

Hmm hvor mange gange har du lige set Janis Joplin live? Sikkert aldrig.
Det eneste du sikkert kender til Janis Joplin er garanteret fra lp'er/cd'er og video/dvd.
I mine ører er Beth Hart en bedre sangerinde (bedre vibrator) end Janis Joplin.
Janis Joplin var en stjerne og en myte ingen tvivl om det, men halvdelen af hendes succes ligger også i myteriseringen af hende pga hendes livsstil og alt for tidlige død.
Større var hun altså heller ikke.
Havde Beth Hart spillet på Woodstock tilbage i 60'erne og var faldet ned med et fly eller blevet kvalt i sit eget opkast, så skulle du se en mytedannelse der ville være om hende den dag i dag.

http://www.youtube.com/watch?v=SrZw8RToN2Y

http://www.youtube.com/watch?v=Gjalz_o1Aw4

Beth Hart....så trækker jeg frivilligt løkken rund om halsen - KILL me.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 August 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Silent Knight skrev:

r-l-b skrev:

Fair nok! Du er en af de heldige som faktisk har set/hørt Janis live - jeg er sgu misundelig!

Nu mente jeg at hvis Beth Hart havde levet på samme tid som Janis Joplin og var død på en 'underlig' måde, så var hun sikkert et lige så stort ikon idag som Janis Joplin.
Tag ikke fejl, jeg er også fuldstændig vild med Janis, men mener stadig Beth er en bedre sangerinde (Men nu har jeg jo heller ikke set/hørt Janis live  ) og så skrev jeg faktisk i min første post "Den største sangerinde siden Janis Joplin".

Hvis du ikke allerede har set Beth Hart (hvilket du jo sikkert har, for hvem har efterhånden ikke det hehe) så kan jeg klart anbefale dig at se hende live, og gerne i en sal på størrelse med Amager Bio - der er hun altså noget helt specielt.

Vidste du iøvrigt at Beth Hart faktisk har spillet rollen som Janis Joplin på Broadway?

Jeg skal lige rette en misforståelse - jeg har ikke hørt hende Live - men jeg har hørt hende "i live" dvs inden hun blev en "død myte"  - jeg ville gerne give min bil og mit anlæg og en masse andet for at have hørt hende "live"

Jeg skulle faktisk have hørt hende og meget andet sammen med min hippie familie men en episode omkring min bror, en demostration og en lenin-badge spolerede visa mulighederne og dermed den den vore USA tur.

Jeg forstår dine betragtninger og jeg tror du har ret - det var en god periode at dø - hvis man gerne ville huskes - modsat nu hvor nyhedder er gamle efter 15 minutter

Jeg vil på din anbefaling give Beth Hart den en ekstra chance - og da hun hyppigt er i landet skulle det være muligt at høre hende live i en mindre sal.

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Opdagede lige at det ene link i min post længere oppe ikke virkede, men nu skulle den være fixet

Til r-l-b: Beth Hart spiller i Amager Bio lørdag d. 27.10, men du skal nok være hurtig med billetterne, da der plejer at blive udsolgt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes