| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Jeg har endnu ikke haft tid til at have den hjemme, men mit indtryk i butikken var overvejende positivt, en let tibagelænet spillestil, men om det er forstærkeren eller andet kan jeg ikke sige, men bestemt ikke en rodet og usammenhængende, kraftig betonet lyd. Jeg skal nok vende tilbage når jeg har haft en hjeme til ordentlig gennemlytning.
|
|
|
Det er også det indtryk jeg har. En venlig gengivelse, men med en åben og lækker mellemtone, som god rør, eller min M22 har Jeg har hørt den (i butiiken) over både Dali MS4/H400, og B&W 803D. Og det med den venlige klang virker som et gennemgående tema. Og det er faktisk det jeg frygter lidt.
For det er blevet min erfaring, at er der betoninger der tiltrækker sig opmærksomhed, holder det ikke i længden. Så er det jo i sagens natur ikke homogent __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
kyhn skrev:
|
Jeg har endnu ikke haft tid til at have den hjemme, men mit indtryk i butikken var overvejende positivt, en let tibagelænet spillestil, men om det er forstærkeren eller andet kan jeg ikke sige, men bestemt ikke en rodet og usammenhængende, kraftig betonet lyd. Jeg skal nok vende tilbage når jeg har haft en hjeme til ordentlig gennemlytning.
|
|
|
Det er også det indtryk jeg har. En venlig gengivelse, men med en åben og lækker mellemtone, som god rør, eller min M22 har Jeg har hørt den (i butiiken) over både Dali MS4/H400, og B&W 803D. Og det med den venlige klang virker som et gennemgående tema. Og det er faktisk det jeg frygter lidt.
For det er blevet min erfaring, at er der betoninger der tiltrækker sig opmærksomhed, holder det ikke i længden. Så er det jo i sagens natur ikke homogent
|
|
|
mon ikke også noget af den tilbagelænede lyd på 803D har noget med højttaleren at gøre? Hvis de er bare nogenlunde som mine 703, så kommer de ikke rigtigt ud over kanten. Forskellen på mine 604'ere og 703'ere er ENORM på samme forstærker __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej rock
jeg hørte den der M3 med et par b&w 804s lige da den kom ud jeg fandt at lyden var lige mørk og tung nok til min smag.. jeg endte så med at købe en Pathos logos som koster det samme men som jeg mener er en bedre forstærker __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
chillipepper skrev:
|
...jeg endte så med at købe en Pathos logos som koster det samme men som jeg mener er en bedre forstærker
|
|
|
ellers havde du vel heller ikke købt den istedet __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
I virkeligheden er det jo ganske spændende.
Ind til vidre er NAD M3 vurderet fra at være "masterclass" til tung og udynamisk. På sin vis lover det jo godt. Det er jo lidt det samme som med Dali Diva og NAD 3020
Nogen kan få dem til at synge, og andre får aldrig oplevet det.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
har da hørt den på nogle b&w 703'ere, da jeg var ude at kigge på højttalere, det jeg hørte kunne jeg godt lide, men jeg synes NAD forstærkere har en tendens til at blive meget varme meget hurtigt. Jeg ville nok prøve at presse den på en testlyt hvis det var mig. Hvis der sidder en eller anden støjende blæser eller den bare slår fra, er det meget rart at vide. Jeg synes dog prisen er lidt pebret. Tror måske de burde have lavet seperate effekt- og forforstærkerdele og så halveret prisen. Så havde jeg i hvert fald været interesseret i effektdelen
|
|
|
Der sidder ingen blæser i en M3, og den kører normalt ikke specielt varm. Jeg har endnu ikke oplevet at den har kunnet slå fra. Prisen er som den skal være - kig på konstruktionen og sammenlign den med mange andre, væsentligt dyrere konkurrenter. Den kan sagtens være med langt op, og så er den jo lækkert lavet!
Og nej, jeg har den ikke selv - det er udelukkende baseret på egne erfaringer med den! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
brasch skrev:
|
har da hørt den på nogle b&w 703'ere, da jeg var ude at kigge på højttalere, det jeg hørte kunne jeg godt lide, men jeg synes NAD forstærkere har en tendens til at blive meget varme meget hurtigt. Jeg ville nok prøve at presse den på en testlyt hvis det var mig. Hvis der sidder en eller anden støjende blæser eller den bare slår fra, er det meget rart at vide. Jeg synes dog prisen er lidt pebret. Tror måske de burde have lavet seperate effekt- og forforstærkerdele og så halveret prisen. Så havde jeg i hvert fald været interesseret i effektdelen
|
|
|
Der sidder ingen blæser i en M3, og den kører normalt ikke specielt varm. Jeg har endnu ikke oplevet at den har kunnet slå fra. Prisen er som den skal være - kig på konstruktionen og sammenlign den med mange andre, væsentligt dyrere konkurrenter. Den kan sagtens være med langt op, og så er den jo lækkert lavet!
Og nej, jeg har den ikke selv - det er udelukkende baseret på egne erfaringer med den!
|
|
|
Hey D Vader
Hvad siger du til at fortælle lidt om din opfattelse af M3eren? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
Og nej, jeg har den ikke selv - det er udelukkende baseret på egne erfaringer med den!
|
|
|
Nu er det jo som sagt ikke rigtigt en jeg rigtigt har kigget på, men fortalte bare lige hurtigt mine egne erfaringer med NAD forstærkere generelt. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |