Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 12:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Jensen kondensatorer! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 September 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Trædemöllix wrote:

pixi, jeg er da total lige glad hvad du bruger af kabler... hvorfor tror du det kommer mig ved  hvad i har lave efter pixibogen "Sten klipper og klistre" håber jeg da bare i er glade for.

På Loppemarkedet bag Frederiksberg Rådhus i lørdags blev der solgt en større mængde farverige Pixi-bøger fra en rød plastikkasse. Er det noget jeg skal se efter for dig?  Du er jo tydeligvis i interessegruppen.Din fascination(svært at stave, ord..)af Pixi-emnet er da helt og aldeles enorm!

Mvh. Jens/Pixifinder-Modifix - men så var der også det med Jensen-kondensatorerne..

Er de klistret helt sammen af et eller andet ? ellers ja. ungerne... eller nogen af dem, -syntes de er meget gode. og hurtigt læst som godnat historie

tak for tilbudet. kunne rolatoren godt være der mellem alt det andre har smidt ud, men du vil købe

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 03 September 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hallöj Trædemöllix!

Det blew da baade til et nyt gammelt rav-halssmykke til fruen, en gigante kartoffel-rødlers-lågkrukke til en gave (der er afleveret) og sandelig om der ikke også var en grydelågsholder af fab. IKEA, specielt til dem der er sikre på hånden bag slagboremaskinen og en CD med noget"trance", men ingen Pixi-bøger..

Men nu har jeg da heldigvis fundet den skønneste toploader-musikmaskine ude i boligforeningens storskraldsrum. Mærket er Music-Time, chassiet er af trykstøbt rød plastic, knapperne og *hanken(*innovativitet blandt ingeniører!)er gule og gitrene foran højttalerne er i en flot og børnevenlig blå farve! Maskinellet byttes lige over til en lille bøtte mellemblå alkydemaille, jeg kan bruge til at pletmale min rollator/bycykel - funktionalitet garanteres slet ikke, billeder af udstyret kan mailes.    Deal?

Mvh. Jens/Modifix - det er i orden med mig at du kun bytter malingen væk fordi du ikke kan få låget af..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 03 September 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hvad kan der måles af forskelle på PP con. vs. bipo. osv.

Og kan der måles forskelle på de forskelige mataliserings typper, og hvad.

Måske kunne man lave en matrix med lyd indtryk vs. målte ting. på den måde kunne man jo faktisk komme videre.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 September 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Nå nu til lidt om den forandring der er sket lydmæssig efter skift til Jensen kondensatorer(fra Bennic)

Havde en lidt sjovt start.. ja det hele begyndte med at jeg havde en værre kamp med at få gjort plads til de store "bøffer" der, de fylder som et ondt år:-)
Nå fik så endeligt mont de kondensatorer og fik dem så sat til og da jeg hørte dem tænkte jeg WOW holdfast den mellemtone diskant er blevet "behagelig" at hører på men øv jeg har nok fået fase vendt en af kablerne eller noget for den var ikk der bass vol der plejede at være.
Skilte dem så af igen og fandt til min store overraskelse ud af intet af det sad forkert!!?? Nå satte dem så til igen og nærlyttende så sådan rigtigt og lagde mærke til hvordan selve hele lydbilledet havde ændret sig markant og ja jeg mener markant!!
Der var nu en meget bedre sammenhæng/sammenspil blandt de forskellige enheder , ved ikk om ordet ”åbnet” sig er det rigtige men det er nok det jeg sådan lige kan definere det med men perspektivet blev hørbart bedre!! Metaldome der sidder i kan godt have en lille tendens til at ”skrige” lidt på enkelte passager i nogle stykker musik men det har forholdsvis Kulmasse modstande og de Jensen Bøffer ændret på!! Her er ikk noget der skriger på samme måde mere(i hvert fald ikk på samme måde som før)!
Dvs. at der nu er en form for cremet blødhed i både diskant og nedre og øvre mellemtone, hvilket der glæder mig på det KRAFTIGSTEJ
Mht. til basen så er den ikk længere umådeligt fremtræden men passer meget bedre ind i lydbilledet og ”overdøver” ikk det hele mere…. Prøvede nemlig at lodde de gamle bennic i igen for tænkte så stor forskel kan der da ikk være men JO det kunne der!! Bassen blev så dominerende og diskant begyndte svag at skrige lidt… så som i nok har regnet ud fik jeg hurtigt loddet det hele om igen(til Jensen) og nu er jeg godt tilfreds..

Så til alle jer derude som kunne bruge en fed opgradering så prøv evt. de STORE Jensen bøffer der!!!

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Det var ikk den store reaktion!!

MVH
Don

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 05 September 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

MVH
Don

Tja, efter 12 år med lutter Jensen kondensatorer i højttalerne bliver det hverdagskost og ikke noget man føler trang til at "skrue sig op over"

Det er da fint at du har erfaret at der er andet end plastik i denne verden

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 September 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Det er jo det vigtigste hvad det medfører, dejligt når noget bliver bedre.

Ville have lagt billede ind af Duelund kondensator modifikation i mine Infinity men kan ikke lige finde ud af det.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

don dario skrev:
Det var ikk den store reaktion!! MVH Don

Tja, efter 12 år med lutter Jensen kondensatorer i højttalerne bliver det hverdagskost og ikke noget man føler trang til at "skrue sig op over"

Det er da fint at du har erfaret at der er andet end plastik i denne verden

hehe din gamle mand:-)

MVH
Don

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Det er jo det vigtigste hvad det medfører, dejligt når noget bliver bedre.

Ville have lagt billede ind af Duelund kondensator modifikation i mine Infinity men kan ikke lige finde ud af det.

Det er nemt.. søg på tråden om det herinde.. der står det meget fint beskrevet:-)

Ser frem til de billeder:-)

MVH
Don

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 September 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

MVH
Don

Du har ganske simpelt opdaget en af Danmarks store hifiproducenter, som helt ufortjent lever en skyggetilværelse herhjemme. De har nok lidt under, at deres produkter ikke kan ses på den færdige højttaler. Til gengæld kan de høres.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:

don dario skrev:

MVH
Don

Du har ganske simpelt opdaget en af Danmarks store hifiproducenter, som helt ufortjent lever en skyggetilværelse herhjemme. De har nok lidt under, at deres produkter ikke kan ses på den færdige højttaler. Til gengæld kan de høres.

Der var engang hvor Jensen havde en hel hær af damer der rullede kondensatorvikler dagen lang, resten rullede for Wicon.

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Vi må nok her indskyde, at de ikke umiddelbart lignede de cubanske varianter, som rullede mod lårene... Cigarer, altså!

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:

don dario skrev:
Det var ikk den store reaktion!! MVH Don

Fed nok bemærkning

MVH
Don

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 06 September 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:

Vi må nok her indskyde, at de ikke umiddelbart lignede de cubanske varianter, som rullede mod lårene... Cigarer, altså!

nu er der måske også lidt mere lir over en slank exsotisk cubaner, end end ½ fed bleg dansk trand lampe... når det kommer til at rulle noget på inderlåret

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Frederik Carøe skrev:

nu er der måske også lidt mere lir over en slank exsotisk cubaner, end end ½ fed bleg dansk trand lampe... når det kommer til at rulle noget på inderlåret

Du bør nok overveje at skære ned på din uhæmmede brug af ftalater for at slippe af med siderulleriet, en ubehagelig ting i din alder.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Så prøver jeg lige efter opfordring her viser jeg Duelund løsning mht. kondensator og modstand.Kondensatoren er sat i serie med Infinity's Semit som bruges bla. i IRS Beta højtaleren og ikke i IRS Sigma som denne model er.Det har jeg dog ændret på.

Kabler er skiftet fra Monster org. til VDH SCS det giver mere hul igennem lyden.

Her ses fronten med den ekstra Semit monteret i en Diy CNC fræset aluramme.Duelund kondensatoren sidder som nævnt tidligere i serie med overnævnte diskant og fungerer som en superdiskant.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej..

Det ser jo godt ud!! hva gav det nget med de modstande der*?? og evt hvad?? vil prøve sådan nogen tror jeg:-)

MVH
Don

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Hej..

Det ser jo godt ud!! hva gav det nget med de modstande der*?? og evt hvad?? vil prøve sådan nogen tror jeg:-)

MVH
Don

Tja nu har jeg kun en Duelund modstand til diskanten de andre i delefilteret er ikke Duelund men stadig skiftet til bedre typer.Det jeg oplever subjektiv er en renere lyd, som jeg vist tidligere har nævnt.Dog er det svært at bedømme rigtigt da forforstærkeren er skiftet til noget DIY og den er efter min mening markant bedre også...

Har du tænkt på at skifte dine WBT terminaler de laver vist nogle nye med lavere masse de kunne godt give noget også.Men sådan kan man jo blive ved.......bruger i øvrigt selv WBT's New Generation RCA chasis stik.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Ja det med stik har jeg prøvet en del af og der har jeg ikk kunnet hører det store forskel... har selv nogle af WBT sølv stik på signaler (0110-AG) og har nøjagtigt der samme kabel med billige guldbelagte stik og der kan jeg ikk hører forskel..

men nu må jeg se om jeg kan hører forskel på de modstande:-)

MVH
Don

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Der er i øvrigt en anmeldelse af de modstande i dette forum.

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum