| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Jeg har af og til kontakt med Jonas Bojer, der for tiden er i gang med at vælge en ny forforstærker. Prisen er nogenlunde underordnet, og så er det at jeg for underholdningens skyld, ikke kan lade være med at invitere til at gætte hvad det bliver for en.  Jeg ved forløbigt, at der er apparater fra Moon, Lamm og Linn inde i billedet. Jeg har selv foreslået Krell Evolution series. Jeg vil næsten sætte en hakket hundehvalp på, at det bliver en Linn af en slags. Resten af set-uppet er jo Linn, og apparaterne fra Linn lyder oftest så besynderligt, at de slet ikke kan fungere i andre sammenhænge. For slet ikke at tale om Tunedem, som ind imellem resulterer i de mest besynderlige højttaleropstillinger.  Må vi få dit bud eller forslag.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD 3020i
Pioneer M22
Dali Gravity
NUforce
Noget Blaupunkt fra en gammel VW

__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
NAD 3020i
Pioneer M22
Dali Gravity
NUforce

|
|
|
Nu er det altså en preamp han er i markedet for.
|
| Til top |
|
| |
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
Jeg har af og til kontakt med Jonas Bojer, der for tiden er i gang med at vælge en ny forforstærker.
Prisen er nogenlunde underordnet, og så er det at jeg for underholdningens skyld, ikke kan lade være med at invitere til at gætte hvad det bliver for en. 
Jeg ved forløbigt, at der er apparater fra Moon, Lamm og Linn inde i billedet. Jeg har selv foreslået Krell Evolution series.
Jeg vil næsten sætte en hakket hundehvalp på, at det bliver en Linn af en slags. Resten af set-uppet er jo Linn, og apparaterne fra Linn lyder oftest så besynderligt, at de slet ikke kan fungere i andre sammenhænge. For slet ikke at tale om Tunedem, som ind imellem resulterer i de mest besynderlige højttaleropstillinger.
Må vi få dit bud eller forslag.
|
|
|
Densen B-250 :-)
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:
|
NAD 3020i
Pioneer M22
Dali Gravity
NUforce

|
|
|
Nu er det altså en preamp han er i markedet for.
|
|
|
Helved og patter, det er det da osse. Jeg er da osse en klovn af rang
Nå men så en namit CA10 da. Billig og yderst god Så ville den gode JB jo have råd til endnu mere pasta __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
thohan skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
Jeg har af og til kontakt med Jonas Bojer, der for tiden er i gang med at vælge en ny forforstærker.
Prisen er nogenlunde underordnet, og så er det at jeg for underholdningens skyld, ikke kan lade være med at invitere til at gætte hvad det bliver for en. 
Jeg ved forløbigt, at der er apparater fra Moon, Lamm og Linn inde i billedet. Jeg har selv foreslået Krell Evolution series.
Jeg vil næsten sætte en hakket hundehvalp på, at det bliver en Linn af en slags. Resten af set-uppet er jo Linn, og apparaterne fra Linn lyder oftest så besynderligt, at de slet ikke kan fungere i andre sammenhænge. For slet ikke at tale om Tunedem, som ind imellem resulterer i de mest besynderlige højttaleropstillinger.
Må vi få dit bud eller forslag.
|
|
|
Densen B-250 :-)
|
|
|
Nej for at være seriøs er LINN nok det eneste bud (selv om Bojer, sikkert vil påstå noget andet)
Dels forbi der står LINN på kassen og fordi en LINN forforstærker (er nok det sværeste for producenter at lave gode, nemmere end en ok lydende cd el. Poweramp IMO) vil "Farve/lyde" Lige som Jonas gerne vil det.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klimax kontrol er nok det bedste bud med mindre han kunne tænke sig noget surround. Der er dog osse en godt nok meget lille mulighed for at der sidder en art volumenkontrol i Klimax DS (den nye harddiskbaserede afspiller fra Linn) som er lige på trapperne. Særdeles pålidelig kilde siger at den vader henover cd12. Jeg er godt klar at det her på dette forum ikke er et kvalitetsstempel i sig selv at være bedre end cd12, men det er det immervæk på resten af kloden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
|
Jeg er godt klar at det her på dette forum ikke er et kvalitetsstempel i sig selv at være bedre end cd12, men det er det immervæk på resten af kloden. |
|
|
Hvilken klode? CD12 blev ganske rigtigt modtaget positivt, men den er altså også glemt igen. Kigger man på sådan en ting, så indrømmer jeg blankt, at aluminiumsarbejdet vækker respekt. Færdiggørelsen af apparatet er næsten højde med f.eks. B&O, som dog er i stand til lige at tilsætte den sidste feeling good til en ellers død ting. Men man er osse nødt til at forholde sig til de anvendte løsninger. Hvorfor sidder der f.eks. Switch mode power supply i den? Svaret er helt klart, der er ikke plads til en eller to liniære strømforsyninger, som ellers er langt mere støjsvage. At Linn så fortæller det er fordi SMPS er bedre, bør man nok lige sparke lidt dæk over. En SMPS støjer mange mange gange mere end en tilsvarende liniær. Resten af spillen er ikke specielt unik og findes også andre steder. Lydmæssigt er det da heller ikke ligefrem detaljernes mester, hvorfor ingen skriver det, kan som vanligt forklares af kommercielle årsager, ingen skriver jo noget negativt om tingene nu om dage, på nær lige Kim olsen på H&S. Det tydeligste er dog, at den er fortabt i forglemselens dunkle afkroge nu om dage. Den er ikke reference et eneste sted jeg kender til og har såmænd heller ikke været det. Men den er flot og elegant.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
@KvK SMPS behøver ikke nødvendigvis at give en reduktion i detaljeniveauet. Du skulle prøve et af de nye små digitale bæster, med SMPS-forsyning, i dit eget setup.  Det kunne være noget NuForce eller den lille fra Trends. Der er måske ikke bas ala Gravity i sådan én, men nu er det jo detaljeniveauet jeg fokuserer på.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har dog set Unidisk 1.1 anvendt som reference af bl.a. stereophile og cd12 skulle jo være bedre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@KvK
SMPS behøver ikke nødvendigvis at give en reduktion i detaljeniveauet. Du skulle prøve et af de nye små digitale bæster, med SMPS-forsyning, i dit eget setup. 
Det kunne være noget NuForce eller den lille fra Trends.
Der er måske ikke bas ala Gravity i sådan én, men nu er det jo detaljeniveauet jeg fokuserer på.
|
|
|
Er prøvet mange gange, både NUforce, ICE, og osse en eller anden jeg ikke lige husker navnet på.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
| Jeg har dog set Unidisk 1.1 anvendt som reference af bl.a. stereophile og cd12 skulle jo være bedre. |
|
|
Tror du ikke det var til noget andet end musik?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
CD12 blev ganske rigtigt modtaget positivt, men den er altså også glemt igen.
-snip-
Den er ikke reference et eneste sted jeg kender til og har såmænd heller ikke været det.
Men den er flot og elegant. |
|
|
argh var den ikke reference på bornholm
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
kimC skrev:
| Jeg har dog set Unidisk 1.1 anvendt som reference af bl.a. stereophile og cd12 skulle jo være bedre. |
|
|
Tror du ikke det var til noget andet end musik?
|
|
|
Nej.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Kurt von Kubik skrev:
CD12 blev ganske rigtigt modtaget positivt, men den er altså også glemt igen.
-snip-
Den er ikke reference et eneste sted jeg kender til og har såmænd heller ikke været det.
Men den er flot og elegant. |
|
|
argh var den ikke reference på bornholm |
|
|
Ups det var en forglemmelse  . Men jeg mener kun det var i relativt kort tid. Nu er tingene vist i orden derovre igen med LC på alle troner.
|
| Til top |
|
| |
blue_nude Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver en Klimax kontrol, det er lige så sikkert som ammen i kirken...
Alt det med at teste andre, er bare spil for galleriet, i et forsøg på at få fjernet stemplet som Linn-lemming.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
blue_nude skrev:
|
Det bliver en Klimax kontrol, det er lige så sikkert som ammen i kirken...
Alt det med at teste andre, er bare spil for galleriet, i et forsøg på at få fjernet stemplet som Linn-lemming.
|
|
|
Jeg er nu ret sikker på manden bærer stemplet med stolthed. Men nok om ham han kan jo ikke svare for sig selv her på siden.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælg ham en Ipod.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |