| Forfatter |
|
Dyvel Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 192
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr TGS> Den er ikke købt i DK...
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper> Hvis jeg kører lyden digitalt ind og preout er der igen fin lyd, men hvis jeg bruger NAD'ens egen forstærker på digital input kan jeg slet ikke få lyd på. Den fortæller fint at den har modtaget et 2 channel dolby digital signal, men ingen lyd...
Tror du stadig at det er inputvælgeren den er gal med?
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 06:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyvel> Ja, så er jeg temmelig sikker.
Den anden inputvælger skifter mellem analog input/Lyd fra DSP (Effekter eller digi in) og multikanal ext. in (måske 5.1/6.1/7.1 ext.in)
Igen, jeg kender ikke NAD's opbygning, men sådan gør Marantz, Sony og Yamaha.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper> Sådan cirka hvor i forstærkeren kan man finde de IC'er. NAD'en er heldigvis meget logisk opbygget
Oceanman har nogle gode billeder af forstærkeren på sin hjemmeside, bla. : http://oceanman.dk/images/full/0003.JPG
http://oceanman.dk/images/full/0002.JPG
Jeg er sgu helt glad for, at der nu er udsigter til at den kan laves. Her gik jeg og troede at det var strømsorsyningen den var gal med... selvfølgelig er det ikke 100% sikkert at det er inputvælgeren som du nævner, men du lyder nu rimelig sikker i din sag, så det vil jeg foreløblig forlade mig på 
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
anyone?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyvel> undskyld ventetiden ;-)
Jeg havde lige en snak med en jeg har været på kursus med, han er ved Audionord i dag.
Input vælgeren i de nye NAD'er (fra T7x2 og frem) er en type der ikke er kommet til europa endnu som reservedel, men de tager kun 450 i timen, Ic'en koster ikke over 200,- (kommer lidt an på hveilken af dem det er).
Så smid den da afsted til dem, det tager (for mig) typisk mellem 1½ og 2 timer at skifte sådan en, og få tjekket skidtet af bagefter.
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper> Det er utrolig dejligt at du gider ofre lidt tid på en du slet ikke kender. Mange tak 
Nu skriver du KUN 450 i timen. Ja, det er desværre mange penge for mig for tiden. Jeg er studerende, og har lige købt højttalere også, så pengepungen er godtnok let for tiden... Ekko!
2 timer + IC = ca 1100 kr. - Jeg kan sagtens selv skifte sådan en sag. Har bl.a. selv laved SMD lodning, så det burde ikke være et problem. Men mon ikke man kan finde IC'en den er gal med og bestille den fra USA? - skal alligevel snart have et par diskanter hjem fra USA.
Ved du om det stadig er en TOSHIBA IC?, evt. andre relevante oplysninger??
Problemet som jeg ser det, er hvis jeg selv skifter, at finde ud af præcis hvilken IC den er gal med. Jo dumt at skifte en der virker...
Der er jo alligevel en del forskel på at betale måske 300 kr (IC + fragt + told og moms) og så 1100 kr...
Men igen, tak for hjælpen, og det gælder i øvrigt også alle jer andre som har kommet med råd/forslag...
Med venlig hilsen Daniel
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Hvis du selv har styr på den slags, så kontakt Audionord's reservedele på 96721060
De levere også service maualer.
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for det 
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jo forresten... Mit problem er jo stadig at finde ud af hvilken af IC'erne den er gal med, ellers er det jo lidt fifty fifty...
Det at skifte IC'en regner jeg ikke for det store problem, men jeg har ikke erfaring med fejlsøgning på sådanne...
Vil servicemanualen være mig til hjælp i denne situation?
Med venlig hilsen Daniel
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 05:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kun hvis du kan læse et diagram.
Jeg kender ikke diagrammet til NAD T752, så der kan jeg ikke hjælpe.
De billeder du fandt hjælper ikke rigtigt, man kan jo ikke andet en printene, og så en temmelig stor trafo...
Nu kender jeg ikke prisen på 752'eren, men gætter 4500,- til 5500,- ?
Som du selv nåede frem til, kan den sikkert fikses for ca. 1100,-
Hvis du så, som jeg læser det, fortsat vil bruge din Marantz, kan du vel sælge NAD'en for ca. 2500,- til 3000,- brugt, det giver 1500 til 2000 gode skattefri i lommen, for 30 minutters arbejde (slæbe ned i butik, hente i butik)
Det er sq' da en ok timeløn ;-)
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den koster 6000 i hifiklubben i dag, men jeg er nu ikke helt sikker på at jeg vil af med den...
Jeg kan godt læse et diagram, eller det plejer jeg da at kunne, men har godt nok ikke arbejdet med en forstærker før. Men egentlig vil jeg nu helst selv skifte den, også bare for selv at få erfaringen og prøve det... Jeg elsker hvis jeg har muligheden for at lære noget nyt.
Jeg vil prøve at skille den ad og fyre et par billeder af som er lidt bedre... Ved ikke om det hjælper, men den skal jo alligevel skildes ad. Og nu har jeg lige samlet den igen - nå, men jeg får da lidt øvelse i det om ikke andet... 
Med venlig hilsen Daniel
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
puha... har lige haft forstærken under luppen men der er noget der undre mig en hel del. For nu kan jeg slet ikke få lyd fra analoge indgange eller dvs hvis jeg skruer op på +18 db = fuld volumen kan jeg svagt høre musikken.
Samme gør sig gældende for tape-out, men tape-in virker dog med skat.
Digital out fra cd til digital in på NAD = skrat. Kører jeg den videre til anden forstærker digitalt er lyden fin fin...
Multichannel input = skrat FM/AM = skrat Preout = skrat
Jeg forstår bare ikke hvorfor de anologe indgange pludselig ikke virker mere... kan det være IC'en der er stået helt af ?????
Med venlig hilsen Daniel
|
| Til top |
|
| |