Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Flad for første gang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
a brug du bare dit scart kabel, du vil dog få et noget bedre billede ved at få en dvd-afspiller med HDMI-udgang og opskaleringsmulighed..

Det kommer da HELT an på, hvad for en afspiller det er! Det skal være noget lignende en Denon 2930...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
Må hellere få kigget på det vidunder... hvad med et vægbeslag? Hvilken pris snakker man der?

Det svinger meget... Fra 300,- og opefter vil jeg gætte på...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Exxtreme skrev:
a brug du bare dit scart kabel, du vil dog få et noget bedre billede ved at få en dvd-afspiller med HDMI-udgang og opskaleringsmulighed..

Det kommer da HELT an på, hvad for en afspiller det er! Det skal være noget lignende en Denon 2930...

Ja selvfølgelig skal det da ikke være den BILLIGSTE han kan finde!

Hvilket jeg heller ikke regner med han køber, da han ved at have en DVD-2900, ved der er forskel på afspillerne mht. pris kontra kvalitet...

Når nu du snakker Denon så er 1940'eren også fuldt på højde med 2900'eren, 2930 er en del bedre end 2900... Har selv sammenlignet alle 3 sammen med en kammerat der endte med at købe 2930 istedet for sin 2900... Så det behøver ikke koste alverden at skifte...

Tv'et var iøvrigt et Pioneer 427XD...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Vil lige sige at hvis han kan finde et TV med DVB-C og et CA-Modul så kan han få sit Yousee til at køre på det uden den lille selector boks. Sony's skærme (D3000) kan f.eks. Og de fleste af deres nye her til efteråret, da de lidt højrere klasser kan også.

Og at sammenligne TV med DVB tunere mod dem som ikke har i samme prisklasse er jo ikke realistisk. Samme som at sammenligne en billig vogn med alt det ekstra udstyr som man måske ikke vil have med en dyrer vogn som ikke har det, men på bundlinjen bliver samme pris. Det 2 vidt forskellige produkter i hver sin klasse. Hvis man skal sammenligne skal man finde 2 skærme med samme mængde indmad i samme prisklasse. For det da klart du kan få mere skærm for samme pris uden DVB tunere, siger næsten sig selv. Spørgsmålet ligger i om han skal bruge det til noget eller om han i bund og grund kan undvære det. Som jeg indledte med kan man få skærme med CA-modul og DVB-C tuner og derigennem ved Yousee gå uden om selector boksen. Ja det dyrer end en skærm uden alt det hvis du vil have ordentlig billed. Men altså du betaler jo også mere for at få zone-opdelt aircondition i en bil end en uden :), spørgsmålet er om man gider bruge de ekstra penge ^^

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Gatnuk skrev:
Og at sammenligne TV med DVB tunere mod dem som ikke har i samme prisklasse er jo ikke realistisk.

Jeg sammenligner med tv i alle prisklasser som har indbygget DVB-C tuner, og ingen af dem slår et Panasonic PV70 som koster mindre end alle de tv der har indbygget DVB-C, det er en absolut fair sammenligning...

Samme som at sammenligne en billig vogn med alt det ekstra udstyr som man måske ikke vil have med en dyrer vogn som ikke har det, men på bundlinjen bliver samme pris.

Den må du lige uddybe...

Det 2 vidt forskellige produkter i hver sin klasse.

Forklar mig lige hvordan et Panasonic PV70 og et Sony D3000 er i hver sin klasse???

Hvis man skal sammenligne skal man finde 2 skærme med samme mængde indmad i samme prisklasse. For det da klart du kan få mere skærm for samme pris uden DVB tunere, siger næsten sig selv.

Nej det er ikke nødvendigt, for det koster sku ikke flere tusinde kroner at indbygge en DVB-C tuner i et tv... Og det har stadig intet med at gøre at der stadig er bedre billedkvalitet på et PV70 end på et D3000 til trods for at det er ca. 2500,- dyrere...

Spørgsmålet ligger i om han skal bruge det til noget eller om han i bund og grund kan undvære det. Som jeg indledte med kan man få skærme med CA-modul og DVB-C tuner og derigennem ved Yousee gå uden om selector boksen.

Ja det kan han, men han vil stadig få en ringere billedkvalitet hvis han vælger et D3000 hvor det er indbygget, desuden kan han få en HD-boks, og så snakker vi ENDNU bedre billede, og skal man det på et D3000 så skal man alligevel have en ekstra boks til at stå, og så er den eneste fordel ligesom væk...

Ja det dyrer end en skærm uden alt det hvis du vil have ordentlig billed.

Problemet er bare at der i min verden ikke findes et tv med indbygget DVB-C der har et ordentligt billede overhovedet... Ingen der kommer i nærheden af et PV70, men det er jo ikke alle der er lige kræsne...

Men altså du betaler jo også mere for at få zone-opdelt aircondition i en bil end en uden :), spørgsmålet er om man gider bruge de ekstra penge.

Ja, men det har man også noget at bruge til (nogen har).

Som jeg ser det kommer det ned til et ganske simpelt spørgsmål:

Vil køberen betale 2500,- for et tv med ringere billedkvalitet, som er 2 tommer mindre men har DVB-C tuner indbygget.

Eller vil han spare 2500,- og få et bedre tv, med bedre billedkvalitet og som er 2 tommer større og så leve med at have en seperat boks stående.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, og jeg ved også godt hvad du ville vælge, men det er bare ikke vigtigt... Spørgsmålet er hvad køberen vælger...

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Jeg lægger stort vægt på lyden, den skal bare være iorden.

Hvordan er den på Panasonic PV70?

Kan se at NAD 40A1 tilbyder muligheder for selv at vælge højtalere i TV'et. Er det noget værd?

Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 19 December 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

mad_max skrev:

Jeg mener også plasma har bedre billede men deres problem er eller var levetiden på pixel da de bliver meget varme. plus de koster lidt mere i strøm.
Jeg tror Pioneer har ret godt styr på deres plasma skærme idag men de koster også lidt.
Med det beløb du har til rådighed ville jeg nok kigge efter en Samsung LCD da de laver et rigtig godt billede når man ser det.

Har du en specifik model man bør overveje?
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes