| Forfatter |
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
En DLP uden "regnbueeffekt" er en 3 chips DLP projektor og en sådan en koste over 200.000,- kr. Citat Star Trek.
Man Kan altså få en en 3 chips projektor for under 120.000- ovenikøbet en SIM2 og selvom det er udover den adspurgte prisklasse, så er det dog ca. det halve af "over 200.000,-"
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har godt nok ikke set den i aktion endnu, men jeg er selv ret interesseret i Infocus´ IN 76. Har selv en Infocus 4800 og der var regnbueeffekten ret irriterende i starten (altså som sprit ny), men efter 50 timers brug var den næsten forsvundet.
Men for at vende tilbage til temaet. IN 76 koster for tiden 9995 Kr.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
Hejsa hvilken projektor vil i anbefale til 10000kr er meget åben mit eneste krav er den skal kan køre HD 720P, er meget spændt på forslagene.
på forhånd tak.
|
|
|
Jeg har lige valgt en Sanyo Z5 på kampagne, (med ekstra pære incl for ialt for 1099 Euro + 34 Euro forsikret fragt). Jeg har valgt den på grund af de tests jeg har læst. Jeg skal primært bruge den til film i et meget lysdæmpet lokale (ny biokælder). Med den ekstra pære og ungernes store brug, bør det bringe mig billigt frem til full HD projektor når "den tid er"
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
anics skrev:
|
tillader mig at springe ind i tråden da jeg også selv går og leder efter ny projektor. Jeg har en Toshiba TDP-T90 http://www.toshibadata.com.sg/mobile/dataprojectors/projecto rs_tdp_t90.pdf nu som billedmæssigt er helt fin til mig den kan klare 720p til xboxen og filmene står godt, problemet er garantien er røget og jeg har måtte ofre penge på 4 pærer nu som alle er sprunget, hvor jeg til sidst fik skilt den ad renset den indvendigt og oplevede den sprang endnu en gang. Savner dog hjemmebiografen og må se mig nødsaget til at købe en ny nu.
Ser i nævner Optoma HD70, den virker fornuftig både prismæssigt og i forhold til min gamle, den skulle endda larme mindre, har dog lige et par spørgsmål:
Den regnbueeffekt i snakker om har jeg ikke oplevet, må man sige tage for givet at jeg er en af dem som ikke ligger mærke til det og roligt kan købe en HD70?
Jeg kan se HD70'eren har et ANSI lumens på kun 1000, hvorimod den gamle havde 2000. Er det noget der virkelig kan mærkes. Stuen skulle være ret mørk før for at få et perfekt billede. Vil det nu kræver meget mere afdækning for at få samme billede på lærredet?
Håber nogle kan svare på mine spørgsmål, på forhånd tak.
|
|
|
Din gamle projektor er en data projektor med en native 4:3 opløsning (1024x768). Du vil få et LANGT bedre billede med en rigtig 720p projektor. Men typisk for dataprojektorer er den også meget lysstærk - og ja der vil være en kæmpe forskel ned til en hjemmebio projektor, der er opgivet til 1000 lumens (med garanti i normal mode=ret støjende).
|
| Til top |
|
| |
anics Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
anics skrev:
|
tillader mig at springe ind i tråden da jeg også selv går og leder efter ny projektor. Jeg har en Toshiba TDP-T90 http://www.toshibadata.com.sg/mobile/dataprojectors/projecto rs_tdp_t90.pdf nu som billedmæssigt er helt fin til mig den kan klare 720p til xboxen og filmene står godt, problemet er garantien er røget og jeg har måtte ofre penge på 4 pærer nu som alle er sprunget, hvor jeg til sidst fik skilt den ad renset den indvendigt og oplevede den sprang endnu en gang. Savner dog hjemmebiografen og må se mig nødsaget til at købe en ny nu.
Ser i nævner Optoma HD70, den virker fornuftig både prismæssigt og i forhold til min gamle, den skulle endda larme mindre, har dog lige et par spørgsmål:
Den regnbueeffekt i snakker om har jeg ikke oplevet, må man sige tage for givet at jeg er en af dem som ikke ligger mærke til det og roligt kan købe en HD70?
Jeg kan se HD70'eren har et ANSI lumens på kun 1000, hvorimod den gamle havde 2000. Er det noget der virkelig kan mærkes. Stuen skulle være ret mørk før for at få et perfekt billede. Vil det nu kræver meget mere afdækning for at få samme billede på lærredet?
|
|
|
Din gamle projektor er en data projektor med en native 4:3 opløsning (1024x768). Du vil få et LANGT bedre billede med en rigtig 720p projektor. Men typisk for dataprojektorer er den også meget lysstærk - og ja der vil være en kæmpe forskel ned til en hjemmebio projektor, der er opgivet til 1000 lumens (med garanti i normal mode=ret støjende).
|
|
|
Okay, efter nærmere læsning af forskellige anmeldelser fandt jeg frem til HD73 nok mere er i min boldgade da det er 768 istedet for 720 og jeg ser HD materiale over mit mediecenter, den skulle have 1100 lumens istedet, ikke den store forskel dog. Dvs det kræver fuldstændig mørklægning af en stue med sort for vinduerne osv.? Ville regnbue effekten ikke have noget at sige hvis jeg var tilfreds med T90eren?
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
anics skrev:
Brian321 skrev:
anics skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Okay, efter nærmere læsning af forskellige anmeldelser fandt jeg frem til HD73 nok mere er i min boldgade da det er 768 istedet for 720 og jeg ser HD materiale over mit mediecenter, den skulle have 1100 lumens istedet, ikke den store forskel dog. Dvs det kræver fuldstændig mørklægning af en stue med sort for vinduerne osv.? Ville regnbue effekten ikke have noget at sige hvis jeg var tilfreds med T90eren?
|
|
|
Jeg er overbevist om at HD73 har mindre regnbueeffekt end din gamle, så det behøver du ikke bekymre dig om. Men som du kan se ud af et tidligere indlæg i denne tråd bliver netop HD73'eren, trods sine 1100 lumens på papiret, kritiseret for at være den mindst lysstærke projektor i en test, så hvis ikke du har 100% styr på lyset i rummet, er det et potentielt problem.
|
| Til top |
|
| |
anics Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
anics skrev:
Brian321 skrev:
anics skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg er overbevist om at HD73 har mindre regnbueeffekt end din gamle, så det behøver du ikke bekymre dig om. Men som du kan se ud af et tidligere indlæg i denne tråd bliver netop HD73'eren, trods sine 1100 lumens på papiret, kritiseret for at være den mindst lysstærke projektor i en test, så hvis ikke du har 100% styr på lyset i rummet, er det et potentielt problem.
|
|
|
Okay tak for svarene, kan godt se at det ikke kommer til at gå med det lysniveau. Hvis jeg skal kunne gøre det må jeg umiddelbart gå over til en LCD med det prisleje, kigger på den Panasonic PT-AX100 til 8000 kr i cybercity, hvis den altså ikke har for stor fejlprocent som beskrevet i en anden tråd, ville være surt at stå i samme problem igen som med T90'eren.
|
| Til top |
|
| |
hiffer Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale køb af projektor i tyskland. Købte selv mine Infocus IN78 til 12500 incl fragt. Det er et røverkøb og så har Infocus world wide garanti, så du skriver bare til dem hvis noget går galt i din garantiperiode, så kommer de og ombytter din defekte maskine med en ny.
hiffer
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hiffer skrev:
|
Jeg kan anbefale køb af projektor i tyskland. Købte selv mine Infocus IN78 til 12500 incl fragt. Det er et røverkøb og så har Infocus world wide garanti, så du skriver bare til dem hvis noget går galt i din garantiperiode, så kommer de og ombytter din defekte maskine med en ny.
hiffer
|
|
|
Hvor kunne du få den til den pris?
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også jeg vil lede efter en god pris på IN78 da jeg selv syntes de levere gode billeder og designet på IN serien er ret flotte som passer ind i stuen. Ja Infocus er lidt dyrere end andre med samme specifikationer men tror man får lidt mere for pengene også. Nu kender jeg dem som importere dem her til landet og af den mængde de har spyttet ud så har der altså ikke været så mange reparationer på dem. Ville jeg lige nævne da nogen siger Infocus er dårlig kvalitet (eller har været)
|
| Til top |
|
| |
hiffer Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte mine projektor hos beamer discount. De har den ikke på deres hjemmeside, men jeg skrev til dem. De oplyste mig en pris og jeg kunne betale ved levering. De sender med UPS. Så en super service de yder.
hiffer
|
| Til top |
|
| |