| Forfatter |
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://hddvdformat.blogspot.com/
Har noget info om firmwares til de forskelige afspillere.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi blver openbart taget ved næset af Toshiba.
Ingen support så som at få tilsendt firmwares på disk.
Gratis HD-DVD film.
Vi betaler mere fra afspille, end i Tyskland og England, med de har en større support.
Hvis Toshiba ønsker at HD-DVD skal blive en Succes i Danmark, må man de tage sig samme, eller gå kunder andre steder hen, og få mere få
penge.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det varer jo ikke længe før andre mærker kommer til HD fadet, så går man jo bare andre veje, end Toshiba.
Det kan bare ikke være rigtigt at med mindre man har købt en monster kopimaskine, så der ingen hjælp fra Toshiba her i landet, og når forhandlerne heller ikke kan svare på div spørgsmål, så man lidt dårligt stillet.
- Og det kunne jo også godt være andet end lige firmwaren der var problemer med. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanM skrev:
Ja det varer jo ikke længe før andre mærker kommer til HD fadet, så går man jo bare andre veje, end Toshiba.
Det kan bare ikke være rigtigt at med mindre man har købt en monster kopimaskine, så der ingen hjælp fra Toshiba her i landet, og når forhandlerne heller ikke kan svare på div spørgsmål, så man lidt dårligt stillet.
- Og det kunne jo også godt være andet end lige firmwaren der var problemer med. |
|
|
Kan du virkeligt ikke finde et sted at tilslutte din afspiller indernættet??? Der tager gandske vist lidt tid, men - så virker det. __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan I have ret i, men igen ville jeg nok vende mine frustrationer mod forhandleren i stedet for. Hvis de danske forhandlere får deres maskiner
fra det tyske Toshiba, så tør jeg næsten vædde med, at de sagtens kan få disse firmwareupdates hvis bare de gider (eller hvis de ved hvad det er).
Hvis Toshiba i DK kun sælger computere og kopimaskiner, så forstår jeg sådan set godt hvorfor de ikke føler sig forpligtet til at servicere dvd-
afspiller, der er parallelimporteret fra Tyskland.
Det kan jo tænkes, at andre og muligvis bedre forhandlere end Århus PC-lager tilbyder denne opdatering.
Uanset hvad kan man jo opdatere den via ethernetporten, om det kan kræve nogle krumspring at få det til at virke.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det værre rigtig at disse Toshiba HD-DVD afspille er parallelimporteret fra Tyskland. Og derved ikke har nogle support
 Og Toshiba i Danmark kun sælger computere og kopimaskiner og ikke TV m.m. Derved ville alt fra Toshiba der ikke er computere og kopimaskiner, værre parallelimporteret  Derved har man kun den support der komme fra forhandler side, og hvis forhandler lukke er det lige nul support, for så kan man lige så godt købe den i Tyskland eller England og få de gratis HD-DVD film med, plus at man få ægte Toshiba support, plus man spare nogle penge. DETTE ER FÅR RINGE
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sagtens få det til at virke her, skal bare ud at købe en router, da vi har sådan noget lokalnet, den har jeg så ikke andet et bruge til end lige det. Virker lidt fjollet at smide penge efter det. Men det kan jo blive løsningen.
Og syns bestemt at Toshiba har forpligtelser over for deres kunder, hvad angår service o.a, for pengene ender sgu i den samme kasse i sidste ende, om den er købt i danmark eller tyskland.
Og det er ikke kun min forhandler der har sendt mig videre, der var faktisk ingen der kunne hjælpe mig, måske bortset fra Hifiklubben.
Toshiba har også deres gode navn og rygte og tage hensyn til.
Trods alt. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det desværre kun over for forhandler som Toshiba har forpligtelser, da det er forhandler der har købt den i fx. Tyskland.
Og forhandler som har forpligtelser over for kunde, hvis han ønsker det.
Derved har de forhandler som parallelimporteret Toshiba Bl.a. Radio, TV, DVD og HD-DVD afspille, til at give Toshiba et dårlig navn i Danmark.
Ja og Toshiba har også deres gode navn og rygte og tage hensyn til.
Så Toshiba hoved afd. i Europa, skulle gå ind og stoppe denne parallelimport.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Men på trods af det, syns jeg det er en hammer fed HD player. Ingen tvivl om det.   __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Kan det værre rigtig at disse Toshiba HD-DVD afspille er parallelimporteret fra Tyskland. Og derved ikke har nogle support  |
|
|
Det må du næsten spørge din forhandler om.
Toshiba har ingen dansk afdeling der dækker deres AV produkter. Men firmaet D.E.E.X importerer Toshiba, så det er sikkert der at nogle forhandlere henter varene. Men det er en importør der handler B2B, så de kan sikkert heller ikke hjælpe her.
Det er forhandleren der har supporten. Det er dem man henvender sig til, hvis man har noget at reklamere over. Derudover tilbyder Toshiba, at man kan hente firmware updates via internet.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars, hvor henter du opdateringerne ned fra?  .com oder was? __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanM skrev:
Lars, hvor henter du opdateringerne ned fra? .com oder was? |
|
|
Jeg har en Toshiba HD-XE1, og den henter selv opdateringerne via internet.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, on that way, men det er jo netop det der er problemet, hvis man ikke har lige adgang til internet, har lokal-net eller lign, og ikke bare kan proppe stikket i maskinen and then go.
__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanM skrev:
Nåh, on that way, men det er jo netop det der er problemet, hvis man ikke har lige adgang til internet, har lokal-net eller lign, og ikke bare kan proppe stikket i maskinen and then go. |
|
|
Ja, men når jeg sidder og funderer over hvor mange muligheder der findes for internet forbindelser i dag i og udenfor hjemmet, så bliver jeg aligevel lidt forundret over at i kan holde denne debat varm så længe 
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ligeså meget det at man ikke kan få hjælp til sit indkøbte produkt.
Forhandlerne har ikke sat sig ind i tingene, supporten på dansk jord, er ikke eksisterende.. Og hvorfor skal jeg pakke min maskine ned og tage den med på arbejde når der skal opdateres?
De har ydermere et produkt, der ikke kan anvendes, medmindre du bruger x 100 kr på en router, hvis du bor i et område med lokal-net, som der findes mange steder efterhånden.
 Men ingen grund til at trække langhalm på det. Jeg får en skive fra tyskland, har haft kontakt med Toshiba.de, men syns bare det lidt irriterende.
__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at Toshiba ikke sælger AV produkter på Dansk jord, derved er der ingen hjælp og support, hvis man få problmer og enes forhandler ikke ville hjælp, så står man med problemet.
Der er ingen hjælp til dem der ikke har internet og derved ikke kan hente de ny opdateringerne ned, eller har en internet forbindlse hvor sikkehed er sat så høj at det er umulig at hente en opdateringerne ned.
Igen, vi bliver spist af her i Danmark, med ingen support, ingen fri HD-DVD film og højer priser.
Ja jeg er glad for min Toshiba HD-XE1, men håber bare ikke at den gå i stykke og skal til rep. det er lykke til sidst at få hente opdateringerne ned. Men havde jeg haft denne viden om Toshiba, ville jeg ikke havde købt den i DK men i Tyskland.
Har ellers gået og kikke på en Toshiba fladskærm, men den blive ikke købt i DK, da Toshiba jo ikke sælger AV produkter i Danmark.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sælger Tape Connection ikke både HD DVD afspillere og TV fra Toshiba? Hifi klubben sælger ihvertfald HD DVD afspillere.......
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm den link virker pt ikke...
Men Toshiba slap et par detaljer ud i forbindelse med IFA
Im Oktober folgt dann ein weiteres Update für den XE1 und EP10. Das H.B.A. (High Bitrate Audio) Update wird die Player um eine direkte Bitstream-Ausgabe der neuen Tonformate erweitern. Schließlich kommt im November/Dezember endlich das 50Hz-Update, mit dem auch HD-Signale in 50Hz wiedergegeben werden können, immerhin gibt es vor allem in Europa viel Material mit 50Hz, darunter zahlreiche Musikproduktionen.
|
| Til top |
|
| |