Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: magnet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Hey,

Prøv nu og simuler det i FEMM, så vil du selv kunne se forskellen ved en kontra to magnetter. Det er SÅ lige til. Hvis du læste min guide vil du se hvor nemt det egenlig er.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 September 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jaja, men det andet program er vel ikke mere forkert ? Det er jo trods alt et program præcis til det

Og der kan jeg slet ikke få feltet ind hvor båndet sidder - men ok, jeg har nok ikke forstået det som man skal.

Men jeg prøver senere idag.

F.eks farverne...... Orange må vel være der hvor fletet er kraftigst ? Grøn er vel "nogenlunde" og blå er helt uden effekt ?

"stregerne" er retningen på magnetfeltet, men jo tættere de sidder, jo mere energi er der - elller ??

Jeg er sgu bange for at jeg har misforstået det ???

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 September 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hey,

Hvad mener du med at det program er netop lavet til det? Hvis FEMM er lavet til noget, er det jo netop også magnetisme, PLUS du har en guide så du iløbet af 5 minutter kan sætte dig nok ind i programmet til at simulere ALT magnetisme du har brug for.

I Femm har du en bjælke ude til højre hvor du kan se hvad farverne betyder. Jo kraftigere farve, des mere intensitet. Trykker du et sted på tegningen med musen får du opgivet magnetkraften præcis der hvor du trykkede.

Det er GRATIS.....

Du må undskylde mig, men jeg fatter det ikke helt. Du får en komplet pakke lige til at gå til, og aligevellet vælger du en vej du ikke forstår og har problemmer med.

Kan fortælle at min kones 13 årige halvsøster kan finde ud af Femm, og bruget det. Sværrere er det altså ikke.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 September 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hey,

Her kan du se scalaen... jo højere op, des kraftigere.. ved ik om MagNet bruger samme farver, men kunne forestille mig det.

FEMM farver

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 15 September 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Hvad mener du med at det program er netop lavet til det? Hvis FEMM er lavet til noget, er det jo netop også magnetisme, PLUS du har en guide så du iløbet af 5 minutter kan sætte dig nok ind i programmet til at simulere ALT magnetisme du har brug for.

I Femm har du en bjælke ude til højre hvor du kan se hvad farverne betyder. Jo kraftigere farve, des mere intensitet. Trykker du et sted på tegningen med musen får du opgivet magnetkraften præcis der hvor du trykkede.

Det er GRATIS.....

Du må undskylde mig, men jeg fatter det ikke helt. Du får en komplet pakke lige til at gå til, og aligevellet vælger du en vej du ikke forstår og har problemmer med.

Kan fortælle at min kones 13 årige halvsøster kan finde ud af Femm, og bruget det. Sværrere er det altså ikke.

Ja Vizimag er vel lige så meget til magnetisme som FEMM.

Og det er da sikkert yderst nemt at finde ud af..... men hvis ikke de giver samme resultater, hvilket giver så det rigtige resultat ?

Man skal jo også vide hvilken værdi magneterne og jernet har ???

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 15 September 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Her kan du se scalaen... jo højere op, des kraftigere.. ved ik om MagNet bruger samme farver, men kunne forestille mig det.

FEMM farver

Hvad er dette ? to magneter nord/syd - nord/syd vandret ? - med hvilket mellemrum osv.

Det er jo præcis sådan et resultat jeg leder efter

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 15 September 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Skal det forstået sådan ?

http://aycu26.webshots.com/image/27025/2005065383964788365_r s.jpg

Hvordan så med med flere magneter så de 40 mm bliver til 400 mm (altså 10 ovenpå hinanden) Højde

Og de 10 mm bliver til 30 mm (altså 2 udenpå den på din tegning) Bredde pr side

Gider du ??? Jeg stoler lidt mere på dig end mig selv

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 September 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hey,

Se, det viser at du ikke engang har gidet læse min artikel, lavet specielt til dig. Billedet jeg viser her, er fra artiklen.

Læs den her, og du har dit svar :
http://www.speakerbuilder.dk/content/getPage.asp?id=27

Jeg kan umidelbart forstå at min hjælp ikke er blevet modtaget. Så jeg stopper her, og håber du kommer i mål med dit projekt.

Held og lykke.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 15 September 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Se, det viser at du ikke engang har gidet læse min artikel, lavet specielt til dig. Billedet jeg viser her, er fra artiklen.

Læs den her, og du har dit svar :
http://www.speakerbuilder.dk/content/getPage.asp?id=27

Jeg kan umidelbart forstå at min hjælp ikke er blevet modtaget. Så jeg stopper her, og håber du kommer i mål med dit projekt.

Held og lykke.

Tak tak, men hvorfor er du med i denne tråd ? Jeg spørger om DU gider ? 2 ens resultater er vel bedre end et

Men fint nok, jeg må huske at man ikke skal spørge direkte.

Man skal være super tilfreds med et link, som små børn på 13 år kan bruge efter 1½ minut.

Du har garanteret heller aldrig spurgt andre om noget, som du egentlig godt selv vidste, men alligevel ville bekræftes i - NOPE

Men jeg vil da love jer ikke at blande mig i denne tråd mere, man skulle jo nødigt be om hjælp

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 September 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg er her for at prøve og hjælpe folk, men du vil ikke hjælpes. Du har ikke engang læst min artikel som netop er svaret på ALLE dine spørgsmål.

"Man skal være super tilfreds med et link, som små børn på 13 år kan bruge efter 1½ minut"

Hvis det er det der giver dig dit svar, så JA !!!!. Det er simpelt, det er gratis, det er skåret ud i pap i min artikel.... og stadig væk stiller du spørgsmål om basale ting du selv kunne løse på 5 min hvis du havde læst min artikel. Det vidner om at du ikke vil hjælpes til at lære, men bare vil have andre til at gøre ting for dig. Det har desværre intet med DIY at gøre.

"Du har garanteret heller aldrig spurgt andre om noget, som du egentlig godt selv vidste, men alligevel ville bekræftes i "

Det har intet med det at gøre, for du kunne får et klokke klart svar ved at bruge de 5 minutter på at læse og bruge FEMM. Så det virker mere som dovenskab fra din side.

"man skulle jo nødigt be om hjælp "

Du ber ikke om hjælp, du vil have folk til at lave ting for dig.

Derfor stopper jeg her.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 15 September 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Jeg er her for at prøve og hjælpe folk, men du vil ikke hjælpes. Du har ikke engang læst min artikel som netop er svaret på ALLE dine spørgsmål.

"Man skal være super tilfreds med et link, som små børn på 13 år kan bruge efter 1½ minut"

Hvis det er det der giver dig dit svar, så JA !!!!. Det er simpelt, det er gratis, det er skåret ud i pap i min artikel.... og stadig væk stiller du spørgsmål om basale ting du selv kunne løse på 5 min hvis du havde læst min artikel. Det vidner om at du ikke vil hjælpes til at lære, men bare vil have andre til at gøre ting for dig. Det har desværre intet med DIY at gøre.

"Du har garanteret heller aldrig spurgt andre om noget, som du egentlig godt selv vidste, men alligevel ville bekræftes i "

Det har intet med det at gøre, for du kunne får et klokke klart svar ved at bruge de 5 minutter på at læse og bruge FEMM. Så det virker mere som dovenskab fra din side.

"man skulle jo nødigt be om hjælp "

Du ber ikke om hjælp, du vil have folk til at lave ting for dig.

Derfor stopper jeg her.

Nå nå - ok - flot, kommer du så og skruer det sammen for mig, laver delefiltre så det bånd spiller optimalt sammen med bas og bas/mellemtone ? efter placeringen i det kabinet du så også skal lave

Laver du også finish osv ?

Nu er magnetsimulering jo også ca 99% af en færdig højttaler - det havde jeg helt glemt.

Jeg SPURGTE om du ville lave en simulering for mig - JA - Jeg sagde ikke at DU SKULLE.

Der er vel bare en lille svag antydning af DIY i en komplet højttaler - selvom en anden har lavet en simulering

Men rolig rolig nu, du står på listen over dem jeg springer fint over.

3DX - tilbød direkte at lave det for folk der gerne ville ha ham til det - men folk er jo meget forskellige

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes