| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også påstå, at det er en myte, at specielle audiokomponenter er bedre til audio end mere general pupose komponenter er.
Ofte forholder det sig direkte modsat.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i øvrigt også en myte, at noget altid er på en helt bestemt måde.
Et eksempel kunne være, at ICér er noget skrammel, hvilket jeg vil hævde det faktisk er, men så alligevel. Ulriks gamle AGI511 er forsynet med den måske ringeste IC, men den lyder bare ikke af IC overhovedet. Jeg har faktisk også engang hørt en glimrende højttaler med magnetisk olie i svingspolegabet. Jeg har endda hørt en hornladet højttaler der faktisk var ret morsom. Rør er bestemt heller ikke runde og bløde i lyden. Anvendt på line level, er de vel nærmest alt andet end lige netop runde, milde og bløde.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
At hifi4all's forum er verdens beste  |
|
|
Pas nu på tråden ikke bliver lukket af jernhåndscensuren __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der faktisk også en del andre myter, der ser ud til at have betydeligt mere end 9 liv  . Jeg har altid undret mig over, dem der selv bygger højttalere kommer frem til meget anderledes resultater end dem der bygger dem professionelt. Stort set enhver selvbygger med respekt for sig selv, er fan af de lukkede kabinetter. Stort set alle professionelle bygger åbne systemer i stedet. Rigtig mange selvbyggere tror, at de har fundet hemmeligheden i en bog de har lånt på biblioteket. Sjovt nok, så har jeg rigtig mange gange oplevet, at netop impulsgengivelsen fra åbne systemer er langt mere realistisk, frigjort og præcis end netop lukkede systemer, som jo burde være de bedste i den disciplin. Så myten her går på at de lukkede systemer skulle have den bedste mpulsgengivelse.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej alså KvK, alle idolerne siger at lukket er bedst, og Q er osse lavere i et lukket kabinet, wæææhh, at du kan være bekendt at skrive sådan noget! (osse selvom det passer)
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
At din far er stærkere end min.  Det er godt nok en spændende tråd den her.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Der faktisk også en del andre myter, der ser ud til at have betydeligt mere end 9 liv .
Jeg har altid undret mig over, dem der selv bygger højttalere kommer frem til meget anderledes resultater end dem der bygger dem professionelt.
Stort set enhver selvbygger med respekt for sig selv, er fan af de lukkede kabinetter. Stort set alle professionelle bygger åbne systemer i stedet. Rigtig mange selvbyggere tror, at de har fundet hemmeligheden i en bog de har lånt på biblioteket.
Sjovt nok, så har jeg rigtig mange gange oplevet, at netop impulsgengivelsen fra åbne systemer er langt mere realistisk, frigjort og præcis end netop lukkede systemer, som jo burde være de bedste i den disciplin.
Så myten her går på at de lukkede systemer skulle have den bedste mpulsgengivelse.
|
|
|
Årsagen er at selvbyggerne selv skal høre på højttalerne og således høster frugten af egne gerninger.
De professionelle lader det gå ud over sagesløse kunder.
Det sidste er ikke en myte, myter er jo pr. definition usande
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er grundlag for en ny myte: http://www.jydskatomkraft.dk/
Iflg tilfredse brugere, kan man opnå store forbedringer af sine elektriske maskiner, ved at anvende overclocket strøm. Jeg er sikker på at man kan opnå ekstremt gode resultater i forbindelse med HiFi. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Der faktisk også en del andre myter, der ser ud til at have betydeligt mere end 9 liv .
Jeg har altid undret mig over, dem der selv bygger højttalere kommer frem til meget anderledes resultater end dem der bygger dem professionelt.
Stort set enhver selvbygger med respekt for sig selv, er fan af de lukkede kabinetter. Stort set alle professionelle bygger åbne systemer i stedet. Rigtig mange selvbyggere tror, at de har fundet hemmeligheden i en bog de har lånt på biblioteket.
Sjovt nok, så har jeg rigtig mange gange oplevet, at netop impulsgengivelsen fra åbne systemer er langt mere realistisk, frigjort og præcis end netop lukkede systemer, som jo burde være de bedste i den disciplin.
Så myten her går på at de lukkede systemer skulle have den bedste mpulsgengivelse.
|
|
|
nogen af os ved jo hvad vi laver, så vi laver også åbne ... måske er jeg så professionel ... men det er ok med mig 
myter i hifi er vel ligesom i alt andet. det gør det lettere at fravælge og dermed vælge. og det er jo tit rat hvis man ikke ved bedre, har egne meninger og eller viden, eller bare ikke vil erkende det.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Her for du så luftet en myte, og det er at proffesionelles mission, ene og alene er højest mulig lydkvalitet. Det er sgu da at tjene flest muligt penge. Kan der tjenes mest på højest mulighed lyd kvalitet, er det det der sælges. Diskutionen er åben for hvilken vej der vælges.
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Her for du så luftet en myte, og det er at proffesionelles misson, ene og alene er højest mulig lydkvalitet. Det er sgu da at tjene flest muligt penge. Kan der tjenes mest på højest mulighed lyd kvalitet, er det det der sælges. Diskutionen er åben for hvilken vej der vælges.
André Jensen
|
|
|
er vi ude i at branchen har en hemmelig orden, der har naret alle, minus 10 menesker i danmark ?
hvad er lettest at lave en lukket eller portet ?
hvad er lettest at forklare for forbrugeren... at det der hul kommer der extra lydkvalitet ud af, mens den uden porten, der bliver al, vellyden inden i -eller ?
kunne det tænkes, bare teoretisk, at en portet konstruktion faktisk kan noget en lukket ikke kan, og omvendt, og nogen vil hellere det ene, end det andet ? eller er alle med port bare stok døve 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Andre skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Her for du så luftet en myte, og det er at proffesionelles misson, ene og alene er højest mulig lydkvalitet. Det er sgu da at tjene flest muligt penge. Kan der tjenes mest på højest mulighed lyd kvalitet, er det det der sælges. Diskutionen er åben for hvilken vej der vælges.
André Jensen
|
|
|
er vi ude i at branchen har en hemmelig orden, der har naret alle, minus 10 menesker i danmark ?
hvad er lettest at forklare for forbrugeren... at det der hul kommer der extra lydkvalitet ud af, mens den uden porten, der bliver al, vellyden inden i -eller ?
kunne det tænkes, bare teoretisk, at en portet konstruktion faktisk kan noget en lukket ikke kan, og omvendt, og nogen vil hellere det ene, end det andet ? eller er alle med port bare stok døve 
|
|
|
Det er vel ikke en hemmelighed i vil tjene penge. Diskutionen lukket/åben gider jeg ikke, da jeg har valgt en tredje vej.
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' har KvK nu gjort?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
At producenternes nyeste produkter er bedre end de foregående er ingen naturlov selv om de prøver at få det til at se sådan ud.
At dyrer ting altid er det bedste..... __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Andre skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
André Jensen
|
|
|
|
|
|
Med tanke på hvad der demonstreres på den årlige udstilling så er svaret til det sidste udsagn JA
Om ikke andet så tonedøve af et vedvarende booooooooooooooooooooooommmmmmmmmmm fra hjemmebommelummeren.
Så hellere Andrés bånd, der kan man i det mindste "tæmme" bagsideudstrålingen hvis ikke rummet og dermed afstanden til bagvæggen er væsenligt længere end lytteafstanden
|
| Til top |
|
| |