Emne: Sådan kan du forbedre lyden i dit set-up ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Sandman skrev:
Groove skrev:
The Sandman skrev:
mhansen skrev:
|
Spændene tråd. 
Orden i Kablerne. Strøm og signal kabler adskilt så meget som muligt. Det synes jeg har haft en positiv effekt.
Edit: Ellers er det største tweek af alle vel rigtig placering af højtalere og akustikken i rummet.
|
|
|
Det har ikke nogen virkning, skulle man så skille sin forstærker og andre ting helt ad inden i, så man adskiller 220 volt mod alt det andet der er inde i ens apperat VÅS, hvorfor f..... gør producenterne det så ikke?
Har prøvet det og det virker ikke, hverken i teori eller praksis!
|
|
|
Det gør de da også...ved ikke hvor mange apparater du har set indvendig, men typisk er 230V input altid med så stor fysisk afstand fra input som muligt (på bagpladen). Dette gælder også indvendig opbygning.
|
|
|
Nu kan det godt være at jeg ikke har mange indlæg osv. men jeg har set mange og haft mange forstærkere, som igen og igen er efter samme princip OG 220 volt går fra bagpladen og hen til psu'en. Har ikke set nogen forstærker med 220 volts indput fra fronten så igen noget vås, dette kan sq ikke undgås, uden at psu'en er seperat og dermed adskildt fysisk.
|
|
|
Du læser som du vil forstå....jeg skrev netop på bagpladen for at du ikke skulle misforstå.....hvor mange forstærkere har du set med 230V input lige ved siden af RIAA input?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
The Sandman skrev:
Groove skrev:
The Sandman skrev:
mhansen skrev:
|
Spændene tråd. 
Orden i Kablerne. Strøm og signal kabler adskilt så meget som muligt. Det synes jeg har haft en positiv effekt.
Edit: Ellers er det største tweek af alle vel rigtig placering af højtalere og akustikken i rummet.
|
|
|
Det har ikke nogen virkning, skulle man så skille sin forstærker og andre ting helt ad inden i, så man adskiller 220 volt mod alt det andet der er inde i ens apperat VÅS, hvorfor f..... gør producenterne det så ikke?
Har prøvet det og det virker ikke, hverken i teori eller praksis!
|
|
|
Det gør de da også...ved ikke hvor mange apparater du har set indvendig, men typisk er 230V input altid med så stor fysisk afstand fra input som muligt (på bagpladen). Dette gælder også indvendig opbygning.
|
|
|
Nu kan det godt være at jeg ikke har mange indlæg osv. men jeg har set mange og haft mange forstærkere, som igen og igen er efter samme princip OG 220 volt går fra bagpladen og hen til psu'en. Har ikke set nogen forstærker med 220 volts indput fra fronten så igen noget vås, dette kan sq ikke undgås, uden at psu'en er seperat og dermed adskildt fysisk.
|
|
|
Du læser som du vil forstå....jeg skrev netop på bagpladen for at du ikke skulle misforstå.....hvor mange forstærkere har du set med 230V input lige ved siden af RIAA input?
|
|
|
Jamen ligeover du! Jeg har sq ikke misforstået noget som helst, hvad med alle andre ind-udgange, hvad med inden i forstærkeren? Tilbage til tråden tak! __________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har været nævnt tidligere, hold dine terminaler rene. Oxydering er den værste fjende for et godt signal.
Jeg bruger selv Caig DeoxIT D5 til rense terminaler, både signal og højttaler, samt Deox-IT Gold til at 'smøre'.
Mit 30 år gamle Audio Research sæt, der er fra før man brugte guld, var meget oxyderet, da jeg fik det - 2 behandlinger med Deox-IT D5 og alle terminaler skinner igen som kattepis i måneskin.
Kan man høre det? Ja og nej, men det er rart at det er rent.
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et kosteskaft lagt imellem højtalerne (oven på dem) med et tæppe der hænger ned og danner en "baffel" imellem højtalerne - nok noget af det bedre jeg har prøvet. Kosteskaft/brædt/pind skal ligge så tæt på fronten som muligt og tæppet skal helst udfylde helt op langs begge højtalere og helt ned til gulvet.
Desværre lav WAF :o( Så det er ikke så tit det kommer op.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holm26 skrev:
Kork klodser under cd afspilleren... Lyden blev mere "klar og tydelig" |
|
|
Jeg har lavet nogle føder til cd afspilleren af to stykker 1.5mm alu plade med 6mm Kork i mellem hele foden er 22mm i diremeter.
Lyden bliver mere rolig og tydelig.
Skal også have lavet nogen til forstærkerne.
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Det første man bør gøre er at få reguleret akustikken.
Det har jeg nu fået gjort med 2 corner bass traps fra Ghost. Samlet pris 4000kr
Dette "tweak" overgår klart forbedringerne fra kabler - afkobling - bedre aparater
De ting jeg tidligere har forsøgt mig med er kabler til 38.000 kr , røreffekt til 40.000 kr
Den billige akustiske løsning var klart bedre på parametre som timing i basen, oplevet dynamik og differentiering i hele lydbilledet. Markant bedre taleforståelighed.
Når akustikken er på plads bliver eks. forskelle i kabler markant mere tydelige og dermed meget lettere at afgøre den reele værdi af.
Moralen er start med den største fejl og ret den - Her får du mest effekt for pengene!
|
|
|
Nemlig 
|
| Til top |
|
| |
dennis nordjyll Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
Et kosteskaft lagt imellem højtalerne (oven på dem) med et tæppe der hænger ned og danner en "baffel" imellem højtalerne - nok noget af det bedre jeg har prøvet. Kosteskaft/brædt/pind skal ligge så tæt på fronten som muligt og tæppet skal helst udfylde helt op langs begge højtalere og helt ned til gulvet.
Mvh |
|
|
okay det har jeg sku ikke hørt om før, men hvis det virker er det jo fint. Dog er det som du siger dårlig WAF faktor skulle jeg mene... __________________ Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fulgte på et tidspunkt den fantastiske tråd på audiokarma.org om "the clever little clock", et (tilsyneladende) alm. elektronisk ur, som modificeret på en hemmelig måde og (iøjnefaldende) forsynet med et orange klistermærke henover urskiven (så man ikke kunne aflæse tiden, der i øvrigt efter særlige regler skulle stilles frem eller tilbage) skulle forbedre lyden af et hvert anlæg (også tv) og radioen i bilen i indkørslen som var på den matrikel som "the clever little clock" var placeret på. Tråden er her: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=78343 Læs om produktet her: http://www.machinadynamica.com/machina41.htm Tråden på audiokarma.org var særlig belærende fordi moderatoren, som havde anbefalet det kloge lille ur til stadighed slettede alle poster, som var det mindste negative eller ironiske over for produktet. Det var sgu sjovt at følge. Godt at hifi4all.dk (vistnok) på god demokratisk vis ikke tillade at poste 'slettes' uden at der står slettet tilbage - jeg foreslog også amerikanere, der modererer audiokarma.org, at noget lignende burde være tilfældet hos dem (in the nation of freedom and democracy - nej, det skrev jeg ikke), men fik aldrig så meget som et svar. Selv fik jeg pga. the clever little clock-historien lyst til at skrive dette: jeg har et tweak som for det meste virker. Tag et glas og fyld det med rødvin. Stil det foran dig på sofabordet eller lignende og straks bliver lyde bedre. NB. Husk at drikke af glasset en gang imellem!!!!! Peter Q.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Jeg fulgte på et tidspunkt den fantastiske tråd på audiokarma.org om "the clever little clock", et (tilsyneladende) alm. elektronisk ur, som modificeret på en hemmelig måde og (iøjnefaldende) forsynet med et orange klistermærke henover urskiven (så man ikke kunne aflæse tiden, der i øvrigt efter særlige regler skulle stilles frem eller tilbage) skulle forbedre lyden af et hvert anlæg (også tv) og radioen i bilen i indkørslen som var på den matrikel som "the clever little clock" var placeret på. Tråden er her: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=78343
Læs om produktet her: http://www.machinadynamica.com/machina41.htm
Tråden på audiokarma.org var særlig belærende fordi moderatoren, som havde anbefalet det kloge lille ur til stadighed slettede alle poster, som var det mindste negative eller ironiske over for produktet. Det var sgu sjovt at følge.
Godt at hifi4all.dk (vistnok) på god demokratisk vis ikke tillade at poste 'slettes' uden at der står slettet tilbage - jeg foreslog også amerikanere, der modererer audiokarma.org, at noget lignende burde være tilfældet hos dem (in the nation of freedom and democracy - nej, det skrev jeg ikke), men fik aldrig så meget som et svar.
Selv fik jeg pga. the clever little clock-historien lyst til at skrive dette: jeg har et tweak som for det meste virker. Tag et glas og fyld det med rødvin. Stil det foran dig på sofabordet eller lignende og straks bliver lyde bedre. NB. Husk at drikke af glasset en gang imellem!!!!!
Peter Q.
|
|
|
Så du ikke dokumentarudsendelsen om Edgar Hoover ?
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
pqrannes skrev:
Jeg fulgte på et tidspunkt den fantastiske tråd på audiokarma.org om "the clever little clock", et (tilsyneladende) alm. elektronisk ur, som modificeret på en hemmelig måde og (iøjnefaldende) forsynet med et orange klistermærke henover urskiven (så man ikke kunne aflæse tiden, der i øvrigt efter særlige regler skulle stilles frem eller tilbage) skulle forbedre lyden af et hvert anlæg (også tv) og radioen i bilen i indkørslen som var på den matrikel som "the clever little clock" var placeret på. Tråden er her: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=78343
Læs om produktet her: http://www.machinadynamica.com/machina41.htm
Tråden på audiokarma.org var særlig belærende fordi moderatoren, som havde anbefalet det kloge lille ur til stadighed slettede alle poster, som var det mindste negative eller ironiske over for produktet. Det var sgu sjovt at følge.
Godt at hifi4all.dk (vistnok) på god demokratisk vis ikke tillade at poste 'slettes' uden at der står slettet tilbage - jeg foreslog også amerikanere, der modererer audiokarma.org, at noget lignende burde være tilfældet hos dem (in the nation of freedom and democracy - nej, det skrev jeg ikke), men fik aldrig så meget som et svar.
Selv fik jeg pga. the clever little clock-historien lyst til at skrive dette: jeg har et tweak som for det meste virker. Tag et glas og fyld det med rødvin. Stil det foran dig på sofabordet eller lignende og straks bliver lyde bedre. NB. Husk at drikke af glasset en gang imellem!!!!!
Peter Q.
|
|
|
Så du ikke dokumentarudsendelsen om Edgar Hoover ? |
|
|
Nej, desværre, men jeg fornemmer at jeg er gået glip af noget?! Peter Q __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det ser jo godt ud... men desværre forstår jeg ikke det hele.. er det alm rockwool eller er det bat eller??
Og kommer han det tynde film på kun det halve af den runde enhed??
det sidste han gør med det vinyl værk hva er det for noget?? hvordan for han den kant inden det sidste hvide låg kommes på??
Ellers tror jeg at jeg næsten er med!?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Ok det ser jo godt ud... men desværre forstår jeg ikke det hele.. er det alm rockwool eller er det bat eller??
det sidste han gør med det vinyl værk hva er det for noget?? hvordan for han den kant inden det sidste hvide låg kommes på??
MVH
Don |
|
|
Jeg mener at isoleringen er den slags der bruges til fjernvarmerør. Plastikken på den ene halvdel af røret, virker reflekterende, men ikke som et spejl, af gode grunde. Man kan dreje røret, og eksperimentere med at have en basabsorbent stående et sted, hvor det så kan reflektere mellemtonen, i alle retninger (180 grader på den reflekterende side). Jeg har et sæt magen til, som er fremstillet af VM-Acoustics. Rørene virker på den måde, at bassen vil prøve at trænge igennem isoleringsmaterialet, ind i røret, og dermed mister energi. Derfor er røret lukket i enderne, med pålimede spånplader. Stoffet er ren pynt, men skal også være gennemtrængeligt for bas. Det virker effektivt, og bruges i mange lydstudier. Alternativt er der nogle dæmpeplader der hedder Rockfon, der også er gode til at absorbere, men der skal man lige have lidt vejledning fra en producent, eller en lydmand, der har erfaring med hvor meget man behøver. Lidt er bedre end ingenting, men skal der fjernes bas, kan det let blive en smule nørdet at se på. Vinylen er vist noget, så de er lettere at stable. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass trap opskrift: http://www.geocities.com/jonrisch/basstrap.htm Jon har mange gange kommenteret de færdige rør til feks fjernvarme og mener ikke de er så effektive som den "håndbyggede" udgave.
Søg evt. på "jon risch Bass trap" og få nok læsestof til et par uger ;o)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dennis nordjyll skrev:
Granholm skrev:
|
Mvh
|
|
|
okay det har jeg sku ikke hørt om før, men hvis det virker er det jo fint. Dog er det som du siger dårlig WAF faktor skulle jeg mene...
|
|
|
Næ det skal helst ikke frem i dagslys ;o) Men prøv det det er faktisk et ret godt tweek.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
don dario skrev:
MVH
Don |
|
|
Jeg mener at isoleringen er den slags der bruges til fjernvarmerør.Plastikken på den ene halvdel af røret, virker reflekterende, men ikke som et spejl, af gode grunde.Man kan dreje røret, og eksperimentere med at have en basabsorbent stående et sted, hvor det så kan reflektere mellemtonen, i alle retninger (180 grader på den reflekterende side).Jeg har et sæt magen til, som er fremstillet af VM-Acoustics.Rørene virker på den måde, at bassen vil prøve at trænge igennem isoleringsmaterialet, ind i røret, og dermed mister energi. Derfor er røret lukket i enderne, med pålimede spånplader.Stoffet er ren pynt, men skal også være gennemtrængeligt for bas.Det virker effektivt, og bruges i mange lydstudier.Alternativt er der nogle dæmpeplader der hedder Rockfon, der også er gode til at absorbere, men der skal man lige have lidt vejledning fra en producent, eller en lydmand, der har erfaring med hvor meget man behøver. Lidt er bedre end ingenting, men skal der fjernes bas, kan det let blive en smule nørdet at se på.Vinylen er vist noget, så de er lettere at stable. |
|
|
Hej spencer.
Tak for den fine forklaringer..
Den side med filmen på ska den vende ud eller indaf mod væggen?? kan man bare komme noget tyndt alt stof på??
Ville de hjælpe som en slags respnans killer.. jeg bor i noget betonbyggeri og når man klapper med hænderne så ja nærmest runger det(du ved hva jeg mener ikk??
Har så hængt noget bat løst osv men det er ikk ret køntr men det hjælper da på det men vil hellere have et par af de "tromler" ståenden??? har de samme effekt??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
Bass trap opskrift: http://www.geocities.com/jonrisch/basstrap.htm Jon har mange gange kommenteret de færdige rør til feks fjernvarme og mener ikke de er så effektive som den "håndbyggede" udgave.
Søg evt. på "jon risch Bass trap" og få nok læsestof til et par uger ;o)
Mvh |
|
|
Det ser jo også spændene ud:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Spencer skrev:
don dario skrev:
MVH
Don |
|
|
Jeg mener at isoleringen er den slags der bruges til fjernvarmerør.Plastikken på den ene halvdel af røret, virker reflekterende, men ikke som et spejl, af gode grunde.Man kan dreje røret, og eksperimentere med at have en basabsorbent stående et sted, hvor det så kan reflektere mellemtonen, i alle retninger (180 grader på den reflekterende side).Jeg har et sæt magen til, som er fremstillet af VM-Acoustics.Rørene virker på den måde, at bassen vil prøve at trænge igennem isoleringsmaterialet, ind i røret, og dermed mister energi. Derfor er røret lukket i enderne, med pålimede spånplader.Stoffet er ren pynt, men skal også være gennemtrængeligt for bas.Det virker effektivt, og bruges i mange lydstudier.Alternativt er der nogle dæmpeplader der hedder Rockfon, der også er gode til at absorbere, men der skal man lige have lidt vejledning fra en producent, eller en lydmand, der har erfaring med hvor meget man behøver. Lidt er bedre end ingenting, men skal der fjernes bas, kan det let blive en smule nørdet at se på.Vinylen er vist noget, så de er lettere at stable. |
|
|
Hej spencer.
Den side med filmen på ska den vende ud eller indaf mod væggen?? kan man bare komme noget tyndt alt stof på??
Ville de hjælpe som en slags respnans killer.. jeg bor i noget betonbyggeri og når man klapper med hænderne så ja nærmest runger det(du ved hva jeg mener ikk??
Har så hængt noget bat løst osv men det er ikk ret køntr men det hjælper da på det men vil hellere have et par af de "tromler" ståenden??? har de samme effekt??
MVH
Don |
|
|
Tromlerne dæmper i bassen, og reflekterer i mellemtonen, hvis plastikken vender udad. Vender du plastikken indad imod væggen, så absorberer tromlen også i mellemtonen. Du har brug for noget at hænge på væggene, hvis det runger i mellemtonen. Paneler der enter diffuserer (spreder), eller absorberer, eller en kombination af begge, er hvad du har brug for. Malerier af gammeldags type, med en stor gammeldags ramme, er godt for akustikken, og også bogreoler med masser af bøger, er godt. Her kan du skubbe nogle af bøgerne lidt ind, hvis der er problemer med reflektioner, fra den direkte lyd. Ting der er noget skidt, er: - Glasreoler
- Glasborde
- Skifterammer
- Glatte møbler, som ikke 'suger' bas (typisk lædermøbler)
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
don dario skrev:
Spencer skrev:
don dario skrev:
MVH
Don |
|
|
|
|
Hej spencer.
MVH
Don |
|
|
Tromlerne dæmper i bassen, og reflekterer i mellemtonen, hvis plastikken vender udad.Vender du plastikken indad imod væggen, så absorberer tromlen også i mellemtonen.Du har brug for noget at hænge på væggene, hvis det runger i mellemtonen.Paneler der enter diffuserer (spreder), eller absorberer, eller en kombination af begge, er hvad du har brug for.Malerier af gammeldags type, med en stor gammeldags ramme, er godt for akustikken, og også bogreoler med masser af bøger, er godt.Her kan du skubbe nogle af bøgerne lidt ind, hvis der er problemer med reflektioner, fra den direkte lyd.Ting der er noget skidt, er:- Glasreoler
- Glasborde
- Skifterammer
- Glatte møbler, som ikke 'suger' bas (typisk lædermøbler)
|
|
|
Lækkert med noget konkret brugbart!! dvs at du mener ikk de tromler er det jeg har brug for??
Jeg har store chesterfield læder sofaer:-) det ødelægger så det hele:-)
Har du nogen link til hvordan man laver den difuser?? en absober er vel "bare" noget bat eller lign og så noget tyndt stof over??
Er det ikk noget med at man ska hænge de absoberer/difusere et stykke ud fra vægen?? ved hjælp af udregninger/målinger????
PS: så må jeg da bare ud på nogle knæk og stjæle nogle fine gamle malerier hvis de kan gører det
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
gx55 skrev:
Holm26 skrev:
|
Kork klodser under cd afspilleren... Lyden blev mere "klar og tydelig"
|
|
|
Jeg har lavet nogle føder til cd afspilleren af to stykker 1.5mm alu plade med 6mm Kork i mellem hele foden er 22mm i diameter. Lyden bliver mere rolig og tydelig.
Skal også have lavet nogen til forstærkerne.
|
|
|
Der er desvære ikke plads til fødder under min forstærker.. Så kan kun have under cd og dvd afspiller.. Men det er sgu utrolig hvad et stykke fra bagbeklædningen fra terrariet kan gøre  __________________ Surround i Slyngelstuen
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Det første man bør gøre er at få reguleret akustikken.
Det har jeg nu fået gjort med 2 corner bass traps fra Ghost. Samlet pris 4000kr
Dette "tweak" overgår klart forbedringerne fra kabler - afkobling - bedre aparater
De ting jeg tidligere har forsøgt mig med er kabler til 38.000 kr , røreffekt til 40.000 kr
Den billige akustiske løsning var klart bedre på parametre som timing i basen, oplevet dynamik og differentiering i hele lydbilledet. Markant bedre taleforståelighed.
Når akustikken er på plads bliver eks. forskelle i kabler markant mere tydelige og dermed meget lettere at afgøre den reele værdi af.
Moralen er start med den største fejl og ret den - Her får du mest effekt for pengene!
|
|
|
har du ikke nogle pics af dit rum?
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|