| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intet, absolut intet har det at sige, hr Don Dario! Det er jo også kun et halvt sekund eller så!
Det nästvärste som kan ske, er at rör-iben ikke vil spille. Det värste som kan ske, er at röret imploderer, og det gör det IKKE. Luk öjnene og nyd musikken!
Og jöps; Siemens E88CC goldpin i A6-versionen fra 1972/73 til 1980/81, den sidste version, har intet at skamme sig over hvad angår lydkvaliteten. Sårn en art Telefunken Berlin, men til menneskepenge, hä!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Intet, absolut intet har det at sige, hr Don Dario! Det er jo også kun et halvt sekund eller så!
Det nästvärste som kan ske, er at rör-iben ikke vil spille. Det värste som kan ske, er at röret imploderer, og det gör det IKKE. Luk öjnene og nyd musikken!
Og jöps; Siemens E88CC goldpin i A6-versionen fra 1972/73 til 1980/81, den sidste version, har intet at skamme sig over hvad angår lydkvaliteten. Sårn en art Telefunken Berlin, men til menneskepenge, hä! |
|
|
Ok... så nyder jeg bare musikken... mine er også med goldpins men hvordan ved jeg at om mine er i A6 versionen??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høm-ja; det står på den blanke plade, som holder "getter´en", altså fra øverste "mica" og opad. (Inde i røret!)
(Nogen som har et billede?)
http://www.tube-classics.de/TC/Tubes/SieTel%20E88CC/E88CC.ht m det er øjensynligt det næstnederste rør i højre side, måske da. Og der er nok at samle på!
Tryk også på "characteristics" og lur lidt.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok spænende.. på mit rør står der A4 9B???
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
4. version og så er de nok fra 1969 (9) februar (B).
Jeg har dog "kun" set A3, A4 og A6?!
Er pladen (getter-support) af blank eller mat materiale? De ældste er matte!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
4. version og så er de nok fra 1969 (9) februar (B).
Jeg har dog "kun" set A3, A4 og A6?!
Er pladen (getter-support) af blank eller mat materiale? De ældste er matte! |
|
|
Ok sikkert nogle gamle makkere:-) den plade er ikk krom lign men heller ikk rigtigt mat. .den et nok hva du kalder blank:-)
fed viden du har der:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... kan finde dem der hedder A6... kan ikk finde de A4 jeg har??
men ja jeg google mig lige lidt rundt:-)
De rør koster da en arm!!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden er ikke dækkende; der findes mere!
Du kan nok godt regne med, at A4 er fra først i 60´erne til lige omkring 1970. A5 er så en "lille årgang", som blev afløst af A6 i 1973/74. Normalt er de ældste de mest eftertragtede; det kan man godt se på priserne. Noget andet er, at amerikanerne vil give et arm for et europæisk rør, det vil vi europæere IKKE, og vores lagre er heldigvis ikke tømt endnu. Et A4 NOS i original E88CC-æske bør koste 250-400kr, og endda lidt mindre i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Don, den pris passer vist meget godt?  (Ja, jeg er altså sælger)
Det er 1. klasses rør fra min kontakt i Tyskland - og ja, de er elektrisk parret.
De er helt stabile og kører helt støjfri i min forforstærker.
Jeg har ikke set dem gløde op i mit udstyr, til gengæld gløder mine små rørene ret kraftigt op i M150, det har de altid gjort og i godt 2 år.
Godt at høre, at du kan lide "sounden" i dem.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Du kan nok godt regne med, at A4 er fra først i 60´erne til lige omkring 1970. A5 er så en "lille årgang", som blev afløst af A6 i 1973/74. Normalt er de ældste de mest eftertragtede; det kan man godt se på priserne. Noget andet er, at amerikanerne vil give et arm for et europæisk rør, det vil vi europæere IKKE, og vores lagre er heldigvis ikke tømt endnu. Et A4 NOS i original E88CC-æske bør koste 250-400kr, og endda lidt mindre i Tyskland. |
|
|
Ok det var godt at hører!! så har Milu taget røven godt og grundigt på mig... så må lige have fat i ham!!!! (det gas)
min var der ikk org æske med!!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
F.Christians skrev:
Du kan nok godt regne med, at A4 er fra først i 60´erne til lige omkring 1970. A5 er så en "lille årgang", som blev afløst af A6 i 1973/74. Normalt er de ældste de mest eftertragtede; det kan man godt se på priserne. Noget andet er, at amerikanerne vil give et arm for et europæisk rør, det vil vi europæere IKKE, og vores lagre er heldigvis ikke tømt endnu. Et A4 NOS i original E88CC-æske bør koste 250-400kr, og endda lidt mindre i Tyskland. |
|
|
Ok det var godt at hører!! så har Milu taget røven godt og grundigt på mig... så må lige have fat i ham!!!! (det gas)
min var der ikk org æske med!!!
MVH
Don |
|
|
Hovhov du!
Nej ingen original æske da sælger havde fået et stor "bulk" (sammen pakning) af 300-400 rør så vidt jeg husker. Men jeg kan garantere dig, at du ikke kan høre forskel om der er original æske eller ej.!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
don dario skrev:
| Hej Per igen: Jeg har lige tjekket om de gamle sovtek gjorde det,...det mente jeg nemlig men der husker jeg så forkert.. for de gør det nemlig ikk?? slet ikk??? MVH Don |
|
|
Okay så er det højst sandsynligt bare røret, når det kun er det ene rør vi har med og gøre og ikke 2 forskellige.
Det ser ellers fint ud jofri's meter der.
trappen kommer lige senere |
|
|
Venter stadig på en RIGTIG god forklaring på hvordan jeg fikser den trappe... så god at selv JEG fatter den:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Per N skrev:
don dario skrev:
| Hej Per igen: Jeg har lige tjekket om de gamle sovtek gjorde det,...det mente jeg nemlig men der husker jeg så forkert.. for de gør det nemlig ikk?? slet ikk??? MVH Don |
|
|
Okay så er det højst sandsynligt bare røret, når det kun er det ene rør vi har med og gøre og ikke 2 forskellige.
trappen kommer lige senere
|
|
|
Venter stadig på en RIGTIG god forklaring på hvordan jeg fikser den trappe... så god at selv JEG fatter den:-)
MVH Don |
|
|
Jeg er desvære udenbys for tiden og hængt lidt op , men du er ej glemt hvis ikke nogle andre har trådt til inden næste weekend så strikker jeg lige en beskrivelse sammen der.
Har du ellers fået dig nogle gode bøger? Jeg har aldrig hørt om den fra high fidelity men jeg ku da godt tænke mig og læse/se den på et tidspunkt __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
don dario skrev:
Per N skrev:
don dario skrev:
|
|
trappen kommer lige senere
|
|
|
Venter stadig på en RIGTIG god forklaring på hvordan jeg fikser den trappe... så god at selv JEG fatter den:-) MVH Don |
|
|
Jeg er desvære udenbys for tiden og hængt lidt op , men du er ej glemt hvis ikke nogle andre har trådt til inden næste weekend så strikker jeg lige en beskrivelse sammen der.
Har du ellers fået dig nogle gode bøger? Jeg har aldrig hørt om den fra high fidelity men jeg ku da godt tænke mig og læse/se den på et tidspunkt |
|
|
Ok det ser jeg frem til:-)
Har bestilt en bog der hedder noget med lette hifi konstruktioner???
Den analogteknik havde jeg tænkt på at låne på biblo og se om det er noget jeg fatter bare lidt af inden jeg køber den!?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående "trappen"; du har en 2200mikroF; parallelt over denne sætter du en 220mikroF, en 22mikroF, en 2,2mikroF og så måske lige en 0,22mikroF. (Altså hele tiden 10 gange mindre værdi!)
Alle plusbenene skal samles i eet punkt, ligeledes skal alle minusbenene samles i eet punkt, altså i en parallelforbindelse.
Måske den mindste lyt på 0,22mikroF skal sidde helt ude ved "forbrugeren", og måske det slet ikke skal være en lyt (elektrolyt), men en keramisk- eller en tantal-type.
Rør-bogen er denne her: http://opac.helsingborg.se/opac/sv/opac/visa_visa.asp?bokid= 0001237378&Host_nr=1 (Den er vist ikke lige til at få op under neglene; næh, det er vist nærmest en mangelvare. godt at jeg har een selv)
Måske du kan bruge en af disse: http://www.svalander.se/shoppen/bocker.htm
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Jeg har Siemens E88CC (A6) og Mullard E88CC (BXXX) rør, som gør det samme. Det betyder ikke en dyt!  |
|
|
Hej...
Jeg har nok prøvet mindst 30 forskellige sæt i 6DJ8-familien (E88CC, CCa, E188CC osv. osv.) og af mange forskellige fabrikater, men har aldrig været ude for et rør der udviser en afvigende opførsel ved opstart. Jeg kan ikke begrunde det teknisk, men jeg ville dælme' være noget nervøs hvis et rør (og så kun ét!) "flasher" kraftigt!
I øvrigt kan jeg på det kraftigste anbefale at prøve med nogle 6N1P-EB i stedet for 6DJ8. Glødespændingen skal være lidt højere, men hvis strømforsyningen kan bære det...vil 6N1P lyde bedre end alle de andre 'kendte'. Det rør i 6DJ8-familien der kommer tættest på er Telefunken E88CC/01.
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 03:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau; de flasher ikke kraftigt, der løber "bare" et lille kuglelyn op af den ene indre tilledning, intet andet.
Min MingDa model 13 watt er født med 6N1P og 6N23P, dog Novo-sibirsk. 6N1P bruger vist hele 600mA i glødestrøm, mod 330mA (E88CC) og 300mA (6922)?!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Angående "trappen"; du har en 2200mikroF; parallelt over denne sætter du en 220mikroF, en 22mikroF, en 2,2mikroF og så måske lige en 0,22mikroF. (Altså hele tiden 10 gange mindre værdi!)
Alle plusbenene skal samles i eet punkt, ligeledes skal alle minusbenene samles i eet punkt, altså i en parallelforbindelse.
Måske den mindste lyt på 0,22mikroF skal sidde helt ude ved "forbrugeren", og måske det slet ikke skal være en lyt (elektrolyt), men en keramisk- eller en tantal-type.
Rør-bogen er denne her: http://opac.helsingborg.se/opac/sv/opac/visa_visa.asp?bokid= 0001237378&Host_nr=1 (Den er vist ikke lige til at få op under neglene; næh, det er vist nærmest en mangelvare. godt at jeg har een selv)
Måske du kan bruge en af disse: http://www.svalander.se/shoppen/bocker.htm |
|
|
ok det vil sige at i den trappe kan jeg samle lytterne på følgenen måde:
Tager et kabel fra lytter nummer 1 pluspol og videre over til lytter nummer 2´s pluspol osv osv så til sidst kabel fra 4´s lytter ned på plus printet.
og selv samme måde med stel på lytter!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 05:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jøpper; alle plustilledningerne samles i eet punkt, og ligeledes alle minustilledningerne.
Men kondensatorerne skal sidde op af hinanden, ikke noget med lange ledninger. I princippet kunne du bare sno tilledningerne sammen (+ og - hver for sig!)
|
| Til top |
|
| |