| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
brasch skrev:
| jeg tror nu ikke du skal forvente den store forbedring på stereofronten hvis du skifter fra NAD til Denon, tværtimod. |
|
|
Sikker? Hmm, kunne være man skulle beholde NAD T743 lidt længere så.
|
|
|
jeg havde en NAD T763 og købte en Denon 4306. NAD'en er bedre i stereo, men til gengæld er Denon'en uhørt meget bedre til surround. Kørte i øvrigt skiftevis med begge i næsten 2 måneder inden det lykkedes mig at brænde NAD'en af. Nu ved jeg ikke hvad du har af højttalere, men Denon kan lyde meget skarp __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Bassøe skrev:
brasch skrev:
| jeg tror nu ikke du skal forvente den store forbedring på stereofronten hvis du skifter fra NAD til Denon, tværtimod. |
|
|
|
|
|
jeg havde en NAD T763 og købte en Denon 4306. NAD'en er bedre i stereo, men til gengæld er Denon'en uhørt meget bedre til surround. Kørte i øvrigt skiftevis med begge i næsten 2 måneder inden det lykkedes mig at brænde NAD'en af. Nu ved jeg ikke hvad du har af højttalere, men Denon kan lyde meget skarp
|
|
|
Har Heco Celan 800 og de er slet ikke skarpe i lyden . Jeg har selv haft B&W DM604 S3 som du har og kan godt forstå du synes det kan lyde skarpt med Denon.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
adamtulinius skrev:
Bassøe skrev:
janils skrev:
Fordelen ved monotrin er at de kan stå tæt på højttalerne. Kan du ikke rykke dem ud til hver sin side og så bruge et ultrakort højttalerkabel - 50 cm. eller lignende?
Optimalt skal højttalerner jo ofte stå et stykke fra væggen, så kan man jo passen bruge pladsen bag dem til forstærkerne.
|
|
|
Tja så skal du bruge lange signal kabler istedet for og så kan det jo næsten være lige meget?
Desuden skal jeg flytte så opstillingen er midlertidig så jeg kunne komme til at lytte på dem inden jeg flytter. Er bange for jeg ikke får mere plads bagved højttalerne selv efter jeg er flyttet, nogle kompromisser bliver man nødt til at indgå engang imellem.
|
|
|
Well, man kan jo sige at spændingen i hvert fald er mindre i signalkablerne, end de er i højtalerkablerne, så helt ligemeget er det nu ikke. |
|
|
Så for god ordens skyld så det ikke misforståes: lange ht kabler, og korte signal kabler er at foretrække, da det er betydelig nemmere og inducere støj i et signalkabel -det er faktisk ret nemt. Hvis man skal få en højttaler membran til og bevæge sig pga. indstrålingsstøj skal man vist bo i en mikrobølgeovn! __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
brasch skrev:
Bassøe skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
|
jeg havde en NAD T763 og købte en Denon 4306. NAD'en er bedre i stereo, men til gengæld er Denon'en uhørt meget bedre til surround. Kørte i øvrigt skiftevis med begge i næsten 2 måneder inden det lykkedes mig at brænde NAD'en af. Nu ved jeg ikke hvad du har af højttalere, men Denon kan lyde meget skarp
|
|
|
Har Heco Celan 800 og de er slet ikke skarpe i lyden . Jeg har selv haft B&W DM604 S3 som du har og kan godt forstå du synes det kan lyde skarpt med Denon.
|
|
|
synes nu ikke 604'erne er så slemme. Men dem bruger jeg også kun som baghøjttalere, mine 703'ere og B&W derimod er ikke lige det bedst parrede, eller i hvert fald ikke i starten, det er ikke så slemt efter de er blevet spillet til, men bruger et effekttrin til at trække dem, så det gør ikke alverden.
Anyway, hvis du skal have en Denon receiver vil jeg da klart anbefale den model jeg har, de mange features den har mere end de små brødre er hurtigt noget man lærer at sætte pris på (jeg har dog ikke sat mig så meget ind i de nye modeller endnu) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Bassøe skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
|
jeg havde en NAD T763 og købte en Denon 4306. NAD'en er bedre i stereo, men til gengæld er Denon'en uhørt meget bedre til surround. Kørte i øvrigt skiftevis med begge i næsten 2 måneder inden det lykkedes mig at brænde NAD'en af. Nu ved jeg ikke hvad du har af højttalere, men Denon kan lyde meget skarp |
|
|
NAD er håbløs i surround, og deres surround recievere og forforstærkere er også håbløse i stereo (dog ikke master serien, den kender jeg ikke). Men prøv at smid en analog forforstærker på, fx. spiller min NAD monitor 1000 røven ud af bukserne på både min gamle t743 og t161. Men hvis det endelig skal være surround, så alt andet end NAD i hvert fald  __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
Så for god ordens skyld så det ikke misforståes: lange ht kabler, og korte signal kabler er at foretrække, da det er betydelig nemmere og inducere støj i et signalkabel -det er faktisk ret nemt. Hvis man skal få en højttaler membran til og bevæge sig pga. indstrålingsstøj skal man vist bo i en mikrobølgeovn!
|
|
|
Hej Per,
Det skal du have lov til at mene - jeg er bare ikke enig! Det er nemmere at levere lav spænding og lav strøm over lange afstande (i høje impedanser) end de strømme og spændinger vi taler om i højttalerkabler (i lave skiftende impedanser). På den anden side, så er der næppe et meget "langt" kabel i en almindelig stue. 2-3 meter af begge typer anser jeg for korte kabler, og det burde bestemt ikke give problemer.
Jeg har i flere år brugt ca. 8 meter signalkabler (lidt langt) til mine aktive baghøjttalere og med et ganske billigt men godt mikrofonkabel (skærmet) er der bestemt ikke nogen indstråling.
Hvordan tror du man gør i biografer? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt pudsigt kineserne skal kalde alt der har bare en lille smule Klasse A watt for klasse A forstærkere. Xa8800MN leverer 200 w i 8 ohm og jeg tvivler stærkt på det er 200 w i klasse A, jeg er faktisk ret sikker på at det IKKE er det. Spørgsmålet er så hvor mange watt de reelt giver i Klasse A.
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Hej Per,
Det skal du have lov til at mene - jeg er bare ikke enig! Det er nemmere at levere lav spænding og lav strøm over lange afstande (i høje impedanser) end de strømme og spændinger vi taler om i højttalerkabler (i lave skiftende impedanser). På den anden side, så er der næppe et meget "langt" kabel i en almindelig stue. 2-3 meter af begge typer anser jeg for korte kabler, og det burde bestemt ikke give problemer.
Jeg har i flere år brugt ca. 8 meter signalkabler (lidt langt) til mine aktive baghøjttalere og med et ganske billigt men godt mikrofonkabel (skærmet) er der bestemt ikke nogen indstråling.
Hvordan tror du man gør i biografer? |
|
|
Ja, jeg mener også at have lært, at lange signal-kabler langt er at foretrække frem for lange højttaler-kabler. Indstråling ved signalkabler er nærmest non-eksistent med et godt skærmet signalkabel. Vigtigst af alt er indgangsimpedancen ved almindelige forstærkere typisk omkring 50Kohm, så signalet bliver meget lidt påvirket af den smule modstand der er i et signalkabel. Modsat hertil forholder det sig med lange højttalerkabler, som har en meget negativ effekt på dæmpningsfaktoren - altså hvor godt styr forstærkeren har på højttalerne... Hvis jeg tager fejl så ret mig venligst  MVH Morten __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, de blokke rykker for vildt. 
Sidder lige nu og hører Rammstein - Mutter cden og der er virkelig kommet kontrol med bassen, der er et rigtigt kick i den som min receiver slet ikke kunne frembringe. Nu kan jeg pludselig også høre en masse ting i bassen som jeg ikke kunne før. Det er nu ret lækkert med nogle ordentlige forstærkere der kan levere noget størm og holde højttalerne i en jerngreb. 
Var meningen jeg skulle have surround igen og der skulle subben også bruges i stereo men nu overvejer jeg seriøst at køre stereo uden sub. Utroligt hvor stor forskel en ordentlig effektforstærker kan gøre for bassen. 
EDIT : Smidt noget Transatlantic - SMPTE på og med samme resultat som med Rammstein - Mutter. 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Sidder lige nu og hører Rammstein - Mutter cden og der er virkelig kommet kontrol med bassen, der er et rigtigt kick i den som min receiver slet ikke kunne frembringe. Nu kan jeg pludselig også høre en masse ting i bassen som jeg ikke kunne før. Det er nu ret lækkert med nogle ordentlige forstærkere der kan levere noget størm og holde højttalerne i en jerngreb. 
Var meningen jeg skulle have surround igen og der skulle subben også bruges i stereo men nu overvejer jeg seriøst at køre stereo uden sub. Utroligt hvor stor forskel en ordentlig effektforstærker kan gøre for bassen. 
EDIT : Smidt noget Transatlantic - SMPTE på og med samme resultat som med Rammstein - Mutter.  |
|
|
Hold dig til stereo  Du kunne evt. spare flere penge op købe Xindaks pre i samme serie? Den står vist til $500, og det ligner kram. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Bassøe skrev:
|
EDIT : Smidt noget Transatlantic - SMPTE på og med samme resultat som med Rammstein - Mutter. 
|
|
|
Hold dig til stereo 
Du kunne evt. spare flere penge op købe Xindaks pre i samme serie? Den står vist til $500, og det ligner kram.
|
|
|
Haha, nej ren stereo kan jeg simpelthen ikke nøjes med. Til film er surround et must og det er blevet helt tydeligt her de sidste 2-3 måneder efter jeg har skilt mig af med mit gamle surround setup. Tanken har dog strejfet mig flere gange men jeg kan simpelthen ikke undvære surround selvom det så betyder jeg må gå lidt på kompromis med stereo delen. I sidste ende så synes jeg faktisk mit anlæg klarer det ganske flot i stereo selvom det er et surround setup(bliver det til ihvertfald).
Jeg kunne være fristet til at købe den matchende pre men så skulle den have en MAIN IN indgang så jeg kunne slutte min surround receiver til der og få det bedste fra begge verdener. Men sådan en har den uheldigvis ikke.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
AM-E skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
Hold dig til stereo 
Du kunne evt. spare flere penge op købe Xindaks pre i samme serie? Den står vist til $500, og det ligner kram.
|
|
|
Haha, nej ren stereo kan jeg simpelthen ikke nøjes med. Til film er surround et must og det er blevet helt tydeligt her de sidste 2-3 måneder efter jeg har skilt mig af med mit gamle surround setup. Tanken har dog strejfet mig flere gange men jeg kan simpelthen ikke undvære surround selvom det så betyder jeg må gå lidt på kompromis med stereo delen. I sidste ende så synes jeg faktisk mit anlæg klarer det ganske flot i stereo selvom det er et surround setup(bliver det til ihvertfald).
Jeg kunne være fristet til at købe den matchende pre men så skulle den have en MAIN IN indgang så jeg kunne slutte min surround receiver til der og få det bedste fra begge verdener. Men sådan en har den uheldigvis ikke. |
|
|
Kast pengene efter en Onkyo 805 eller 875, så er du dækket ind med surround og preout til dine fine nye monoblokke, tillykke med dem    . Man får jo helt lyst til at købe sådanne nydelige basser.  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan får du dem til 11.000 inkl kabler, fragt, told og moms ? De står til 1.150,- $ + 477$ i fragt for et styk!!  
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Hvordan får du dem til 11.000 inkl kabler, fragt, told og moms ?
De står til 1.150,- $ + 477$ i fragt for et styk!!

|
|
|
Jeg mener altså prisen er for et par. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjahh, stil deler jo mange vande :). Men Onkyo´s produkter er altså ikke så slemme in real life, de er bare meget lidt fotogene, lidt ligesom mig  . Og så lyder Onkyo´s meget bedre end Denon (tror jeg  ). Husk der kommer en ny HD-DVD afspiller til efteråret fra Onkyo også, stilmæssigt er den så helt i tråd med deres SR´ere. Så da minus(grim) * minus(grim) giver plus er den hjemme  . Hvordan dælen kan man på nysounds hjemmeside se det er for to ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Bassøe skrev:
Hans J skrev:
Bassøe skrev:
AM-E skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
Hold dig til stereo 
|
|
|
Jeg kunne være fristet til at købe den matchende pre men så skulle den have en MAIN IN indgang så jeg kunne slutte min surround receiver til der og få det bedste fra begge verdener. Men sådan en har den uheldigvis ikke.
|
|
|
Kast pengene efter en Onkyo 805 eller 875, så er du dækket ind med surround og preout til dine fine nye monoblokke, tillykke med dem   . Man får jo helt lyst til at købe sådanne nydelige basser.
|
|
|
Havde faktisk overvejet en Onkyo 805 men synes den er p***e grim. Jeg er mere til det nye Denon design på 2808 og opefter. Det er simpelt, flot og stilrent uden alt for mange knapper placeret over hele fronten. 
|
|
|
Tjahh, stil deler jo mange vande :). Men Onkyo´s produkter er altså ikke så slemme in real life, de er bare meget lidt fotogene, lidt ligesom mig .
Og så lyder Onkyo´s meget bedre end Denon (tror jeg ).
Husk der kommer en ny HD-DVD afspiller til efteråret fra Onkyo også, stilmæssigt er den så helt i tråd med deres SR´ere. Så da minus(grim) * minus(grim) giver plus er den hjemme .
Hvordan dælen kan man på nysounds hjemmeside se det er for to ?
|
|
|
Jeg ville bare ikke kunne forliges med Onkyo's udsseende så den er desværre udelukket selvom den skulle være god.
Nej, de oplyser det ikke på deres hjemmeside men den er god nok, bare skriv og spørg dem, det var det jeg gjorde. 
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt det er offtopic  . Men hvad er det som er så grimt ved Onkyo ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ved godt det er offtopic .
Men hvad er det som er så grimt ved Onkyo ?

|
|
|
kan den tåle at stå i et skab???
Anyway, jeg kan da kun anbefale en denon 38xx eller opefter (så længe man ikke har B&W højttalere altså). Jeg ved ikke om de har lavet det på de mindre modeller også, men mener at have læst at man på 4308 selv bestemme hvilke højttalerudgange der bruges til hvilke højttalere __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |