| Forfatter |
|
Sponkii Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
har snakket med en som er uddannet elektronik-teknikker, og han siger at jeg skal sikre mig at der er en strøm som altid er 3 volt højere end det regulatoren giver på udgangen, for ellers fjerener den ikke ripple, han siger også at når det med en signalvej på den måde vil der være mulighed for at støjen bliver værre ved at sætte stel/jord til den..
og så var det rigtigt nok at flytte den 4700 lyt til den anden side at regulatoren..
det var også vigtigt at huske på at den bro der sidder kan tåle LANGT flere AMP end hvad man regner med fordi opladningen sker meget hurtigt og hårdet, pga. at der er en lyt på som udjævner den pulserende strøm fra broen, så derfor vil den kun lade op i en brøkdel at den puls, hvor efter at lytten tager over når den er nået over toppen...
|
| Til top |
|
| |
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skifter du ikke bare transformeren ud med en som leverer 12V AC ?
Så kan du fjerne de mulige støjkilder (7812 og 2N3055), og nøjes med ensretteren og den 'store' elektrolyt - spændingen efter ensretningen ender på den måde også på 17-18V.
|
| Til top |
|
| |
Sponkii Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
alterego fordi det var det jeg havde liggende :)..
- ellers et godt bud...
dog så har jeg fået af vide af ham at en 7817 burde være MEGET støj fri, da den har indbygget ripple reducering... men jeg have fået sat det op så jeg egentligt fik den til at gøre det modsatte.. så skal bare have flyttet lytten hvis jeg får tid i weekenden...
|
| Til top |
|
| |
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
"De forhåndenværende søms princip"  Kender jeg kun alt for godt.... Husk bare lige på, at elektrolytten skal kunne tåle trafoens sekundærspænding x 1,41 (Roden af 2). 20V AC, ensrettet og udglattet bliver på den måde til ca. 28V DC.
|
| Til top |
|
| |
Sponkii Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
alterego har prøvet mig mere frem... og har fundet ud at spolen simpelthen sag for tæt på elektronikken og der for gav magnetisk støj , så må lave HELE kabinettet om... virkede ellers som det ville fungere godt i starten...
men hvad fa'en så er der ikke andet for at gå i gang...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart virker du som om du INTET aner om elektronik. Og så vil jeg mene det er uforsvarligt at bygge noget der drives fra lysnettet!! Af samme årsag vil jeg ikke hjælpe! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
kennethnr Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Umiddelbart virker du som om du INTET aner om elektronik. Og så vil jeg mene det er uforsvarligt at bygge noget der drives fra lysnettet!! Af samme årsag vil jeg ikke hjælpe! |
|
|
Ikke for at starte en anden debat, men er din holdning ikke en anelse uforsvarlig ?
Hvis jeg tænker tilbage på nogle af de eksperimenter jeg lavede hjemme i kælderen som knægt... ufatteligt jeg levede længe nok til at kunne påbegynde en udd. inden for området 
Det var for mit vedkommende en stor interrese for området der fik mig til at ønske at arbejde med det, den interrese udviklede sig da jeg som ganske uvidende begyndte at "mokke" ting sammen for i starten at få diode til at blinke og senere for at få noget lyd ud af det, havde jeg på det tidpunkt haft adgang til at få råd og vejledning af nogle der kendte til elektronik havde jeg nok lavet fære direkte livsfarlige opstillinger 
Sponkii, nu hvor du har fundet en der ved lidt om elektronik, få lige ham til at se dit project igennem INDEN du sætter strøm til fremover, 230v gør altså lidt ondt 
|
| Til top |
|
| |
Sponkii Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig: hvordan kan du konkludere jeg INTET ved om elektronik ?..
fordi jeg siger at der er magnetisk støj i mit kredsløb?.. eller retter induktionsstøj fra spolen, som et resultat af at hele kassen er lavet at jern, elektronikke sidder MEGET tæt på spolen og så fordi der ikke er sat jord til..
og jeg har skam også passet lidt på med den side hvor i der er 230V, det er der sat sikring på, og så er alle bare lednings ender pakket ind i krympefleks...
kennethnr: tak for opbakningen, er kun 17 og igang med HTX, så man kan vel ikke forvente jeg er eksper i at bygge en forstærker som er helt problemfri fra starten... så jeg må bare prøve mig lidt frem..
|
| Til top |
|
| |