Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 05:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strømkabler og stikdåser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 September 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tillader mig lige at spørge igen, håber det er okay.
MaXer skrev:
Usse skrev:
Nå nu eftersom jeg har fået lyttet til forskellen mellem de normale strømkabler samt stikdåse og Supra kittet, vil jeg da lige komme med lidt rapportage.
Jeg er nået frem til den konklusion at det virkelig giver et løft mht. lyden, synes detaljerne og dynamikken kommer mere frem, og har lyttet til en del genre, såsom Jack Johnson, Norah Jones, Massive Attack, Liquid tension experiment, Jamiroquai mm. For at det nu kunne være rigtigt, og at det ikke var en ren indbildning, inviterede jeg min kammsjuk på besøg. Han havde selv samme holdning.
Andre der har haft samme oplevelse`?

Havde du undladt at sætte effektforstærker/receiver i den, som nogle nævnte? Så det kun var afspillere der kørte i Supraen, mens resten sad i en "almindelig" stikdåse? Og var det noget der gjorde noget?

Edit: Lige et tillægsspørgsmål... Jeg kan se at de kabler er med jord, det er sådan set fint nok når stikdåsen også har det, men kablet fra stikdåsen til væggen, er det dér okay at fjerne jord-benet, eller vil det ødelægge det hele?

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Jeg tillader mig lige at spørge igen, håber det er okay.
MaXer skrev:
Usse skrev:
Nå nu eftersom jeg har fået lyttet til forskellen mellem de normale strømkabler samt stikdåse og Supra kittet, vil jeg da lige komme med lidt rapportage.
Jeg er nået frem til den konklusion at det virkelig giver et løft mht. lyden, synes detaljerne og dynamikken kommer mere frem, og har lyttet til en del genre, såsom Jack Johnson, Norah Jones, Massive Attack, Liquid tension experiment, Jamiroquai mm. For at det nu kunne være rigtigt, og at det ikke var en ren indbildning, inviterede jeg min kammsjuk på besøg. Han havde selv samme holdning.
Andre der har haft samme oplevelse`?

Havde du undladt at sætte effektforstærker/receiver i den, som nogle nævnte? Så det kun var afspillere der kørte i Supraen, mens resten sad i en "almindelig" stikdåse? Og var det noget der gjorde noget?

Edit: Lige et tillægsspørgsmål... Jeg kan se at de kabler er med jord, det er sådan set fint nok når stikdåsen også har det, men kablet fra stikdåsen til væggen, er det dér okay at fjerne jord-benet, eller vil det ødelægge det hele?

Mht. fjernelse af jord-benet så kommer det an på om du har jord i stikkontakten (i væggen). Har du ikke det mister du jo ikke noget ved at fjerne jordbenet på kablet, men har du jord i væggen mister du jordforbindelsen i stikdåsen hvis du tager benet af.
Hvis du med mister mener om det ændrer lyden at køre med/uden jord så ja. Det er min erfaring at jord gør en forskel - især hvis vi taler om skærmede netkabler - som supra og mange andre er. Jeg ville køre med jord hvis det kan lade sig gøre.

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 September 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft den supra stikdåse på prøve, det blev det ikke bedre af hjemme hos mig.

Det er jo lidt svært at beskrive, men hvad jeg kom frem til var, at den lage en lille dæmper på lyden dvs. At musikken ikke klingede så  frit , det er vel pga. det netstøjfilter der sidder i den.

Så den røg tilbage til forhandleren.

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 September 2007 kl. 06:12 | IP-adresse registreret  

-KP-

Var det en god eller dårlig ting, at musikken ikke klingede så frit, når du benyttede Supra stikdåsen?

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 17 September 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
-KP-

Var det en god eller dårlig ting, at musikken ikke klingede så frit, når du benyttede Supra stikdåsen?

Supra sættet var ikke løkken hjemme hos mig, men det giver klart et løft over en standard stikdåse

Jeg har købt en Furutech TP60 uden netfilter samt Transparent PowerLink.

Mvh -KP-

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes