Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hvad er der tilbage! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Exxtreme skrev:
*Gaaab* Tror ikke rigtigt der er andre end dig Hurtig der har så stort et problem med reglerne og Admins/Mods...
Hvorfor er det nu lige at du kalder dig selv for EXXTREME, når du tilsyneladende kun er en lovrende skødehund??Embarrassed

og tag dog lige at slappe lidt af, kan du ikke svare ja til reglerne, hva laver du her så - hva fanden er det for en gang l**t at lukke ud, man  kan jo godt se hvor du er fra, Århus eller omegn, og i kvk klubben

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 September 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Exxtreme skrev:
*Gaaab* Tror ikke rigtigt der er andre end dig Hurtig der har så stort et problem med reglerne og Admins/Mods...
Hvorfor er det nu lige at du kalder dig selv for EXXTREME, når du tilsyneladende kun er en lovrende skødehund??Embarrassed

Og det er lige præcis den slags vi ikke gider lægge plads til!

Hvor svært kan det være at forstå, at dette er et hififorum og ikke et "ego" forum, hvor dagligdagens frustrationer frit kan udgydes over andre.

Hvis det er er verbale slagsmål man søger, så gør brug af www.danskrap.dk eller andre lignende sider, hvor der er frit slag til at "svine" hinanden til (det kræver dog i det mindste en hvis grad af opfindsomhed).

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 September 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Enig med Hurtig. Hvorfor?

Der er sket en udvikling mod det høflige, akademiske og midter-søgende, idet de sprælske ikke har den plads de har brug for. Det minder mig om TV-udsendelserne med Rifbjerg og Kim Larsen: Larsen har kant, de lidt beskidte udtalelser og er egentlig ikke istand til at modargumentere mod Rifbjerg, som er SÅ Høflig, Korrekt og Ordentlig. Men hvis der var 2 Rifbjerg'er ville det være kedeligt og uinteressant.

Tråde lukkes for hurtigt, advarsler uddeles for hurtigt, og efterhånden er jeg begyndt at kigge færre og færre gange på sitet for at finde nyt og spændende. En dag kigger jeg måske kun en stille stund en kedelig søndag. Er det det der er målet? (jeg ved godt sitet ikke er for min skyld alene)

Dem der er udelukket burde jo være mere høflige og holde sig til emnerne, men hvis det nu er det de for fanden ikke er så gode til! Så giv dem da rum og plads alligevel, når det nu er dem vi også vil læse, som gør dette forum til noget lidt specielt.

Berufsverbot var ikke velset i Danmark tidligere - det er det stadig ikke!

Men, hvis H4A dæmper censuren, vil det kun måske have en effekt. En en gang for stram politik som har medført udmelding/udsmidning, gør det næsten umiligt at få dem der tilbage. Så tænk jer godt om, og gør noget aktivt for at få debattørerne tilbage. Det er ikke nok bare at sige: "OK, vi vil tillade lidt mere".

De ærbødigste hilsener

jeg vil tillade mig at citere RogueAgent:

RogueAgent skrev:

Jeg synes ikke jeg kan se at der fra h4a's side bliver ført en hårdere linie end tidligere - den tendens jeg kan se er at flere og flere brugere har problemer med at holde retorikken på et civiliseret plan, men det er vel ikke moderatorernes skyld? De håndhæver jo bare de retningslinier som alle brugere har accepteret ved oprettelsen, og når antallet af "overtrædelser" stiger, skulle antallet af advarsler vel også gøre det - ellers er retningslinierne jo ikke den html kode værd de er skrevet i.

Vi har et sæt retningslinier, og det er lavet for at beskytte såvel brugere som HIFI4ALL.DK som virksomhed. Hvis vi ikke håndhæver reglerne, hvorfor skal de så være der ?

Jeg er ikke enig i, at vi lukker tråde for hurtigt. Ja, der er tråde der bliver lukket efter ganske få indlæg, men det er meget få, og der er altid en forklaring bag. Som fx, at vi ikke diskuterer hvorfor advarsler er givet.

Advarsler bliver desuden sjældent givet, uden at den har været rundt på en mail og blevet godkendt af de andre på staben.

Jeg ser ingen grund til at vi skal dæmpe 'censuren' som du så fint kalder det, men vi tager vores regelsæt op til genovervejelse 3-4 gange årligt. Så vi ser skam selv med kritiske øjne, på det vi gør.

Jeg ville skam gerne have de brugere tilbage, der er valgt at gå frivilligt. Men jeg vil ikke gå ned på mine grædende knæ og tigge dem om at komme tilbage. Kald det arrogance, idioti eller hvad der nu end passer ind, det ændrer ikke på min mening. Jeg har derimod flere gange skrevet mails til gamle brugere, som jeg har haft god kontakt til, og spurgt om de ikke havde lyst til at komme tilbage. både med og uden held.
Jeg har også et par gange fået overtalt folk til at lade være med at få deres konto lukket, fx kan Guldkysten vel nikke genkendende til det

Jeg vil gerne høre fra folk hvorfor de ønsker at få deres konto lukket, istedet for bare at skrive "luk min konto, tak" .. Det kan være der er tale om misforståelser eller en måske overilet handling. Men der er ting vi ikke kan gå på kompromis med, og det må man så have forståelse for.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Sendt: 04 September 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jeg aner ikke hvilket af KVK`s indlæg han er er blevet udelukket på. Jeg er faktisk også ret ligeglad. Når man markerer at noget ikke er i orden håber man vel altid på at det har en præventiv effekt. Nogle af de indlæg i denne tråd siger mig at effekten er minimal. Det bliver lidt det samme endeløse mundhuggeri. Jeg synes at H4A gør et rigtig godt stykke arbejde. Det må så være op til os brugere at gøre diverse tråde brugbare. Jeg sad og læste en eller anden tråd hvor en stakkels fyr gerne vil have nogle bud på en god cd-afspiller. Der kommer så nogle forskellige konstruktive forslag. Pludselig overtager nogle brugere tråden til en eller anden fuldstændig ligegyldig diskussion om hvilket apparat der er bedst. Man fjerner sig helt fra at hjælpe, men i stedet kæmpe for sin ret. Helt ærligt! Det er sgu`da sørgeligt. Lysten til at starte en tråd op fremover må da blive mindre. Man kan anbefale apparater og fortælle om hvordan man oplever lyden(hvilket jo er subjektivt!!!). Så har manden muligheden for selv at lave det opsøgende arbejde. Få hørt nogle af de helt sikkert relevante forslag. Derefter forhåbentlig træffe et godt valg for sig selv. Alt det der med at andre skal ind og fortælle at det apparat man anbefaler ikke er noget værd kan aldrig være relevant for en person da man ikke hører med andres ører(heldigvis!). Jeg tilslutter mig helt klart dem som anbefaler et mere fagligt forum hvor ideer og råd kan udveksles. Tøsefnidder er der nok af i privaten. Provokatører kan være gode at have, men indenfor denne hobby har jeg svært ved at se anvendelses-formålet. Jovist, det hedder debatforum, men en debat hvor man bliver klogere.
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 September 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jeg støtter fuldt op om den redaktionelle linie her på forum, men må samtidigt indrømme at H4A er blevet mere og mere kedelig efterhånden som de farverige personligheder på den ene eller anden måde har forladt forum. Kontroversielle emner som brug af linolie, pudsning af sikringer, netkabler osv. var da noget der kunne sætte gang i den. I dag består emneoversigten set fra mit egoistiske synspunkt overvejende af dødkedelige tråde. Man klikker forventningsfuldt ind på emner som "Effekttrin søges" eller "stereoanlæg, forslag" og ser at budgettet er 2K eller 5K. Øv øv. Disse tråde er selvfølgelig berettigede - vi er alle på hvert vores niveau, jeg savner f.eks. blot indholdsrige emner om udstyr i andre prisklasser, emner om spændende grej, som ikke findes på vores breddegrader osv., skrevet af folk med erfaring og indsigt heri. Så det forum egentligt mangler, er flere erfarne og indsigtsfulde medlemmer, uden "knaster" i personligheden, som forstår at debattere når bølgerne går højt, uden at det siger klik for dem, og der skal deles advarsler ud......

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 September 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

jensmarius skrev:
Exxtreme skrev:

Hvor svært kan det være at forstå, at dette er et hififorum og ikke et "ego" forum, hvor dagligdagens frustrationer frit kan udgydes over andre.

Hvis det er er verbale slagsmål man søger, så gør brug af www.danskrap.dk eller andre lignende sider, hvor der er frit slag til at "svine" hinanden til (det kræver dog i det mindste en hvis grad af opfindsomhed).

JDG1 Ta det nu helt roligt. Det er da helt utroligt at det heller ikke er muligt at være bare en lille smule ironisk uden at du jdg1, hvem du så end er, straks skal overfortolke det hele og fluks ryger op i det røde feldt

Hvad det er for dagligdags frustrationer du tumler med, kan jeg jo af gode grunde ikke vide, men jeg kan forstå at det kræver en hvis grad af opfindsomhed at komme videre. Jeg vil ønske dig held og lykke.

Inden du nu farer fuldstændig i flint igen, vil jeg bede dig om grundigt at læse det der står med rødt. Ikke kun læse det, men også reflektere over det.Hvis man er psykologistuderende er der faktis rimlig spændende læsning . Lige til sidst har jeg en lille bøn til dig. Prøv at forstå mit indlæg i stedet for at misforstå det         &nb sp;   Venligst   Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 04 September 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

@jensmarius,

Personligt opfatter jeg dit indlæg på samme måde som jdg1 gør det. Du poster et fuldstændigt overflødigt indlæg endda fremhævet med fed skrift. Hvem kan bruge det til noget som helst i denne debat? Måske du bør reflektere over, at folk generelt opfatter din ironi/humor som mere grov end du selv synes den er, erkende det, og fremover dæmpe dit sprog lidt ned?

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
jdg1 skrev:

jensmarius skrev:
Exxtreme skrev:

JDG1 Ta det nu helt roligt. Det er da helt utroligt at det heller ikke er muligt at være bare en lille smule ironisk uden at du jdg1, hvem du så end er, straks skal overfortolke det hele og fluks ryger op i det røde feldt

Hvad det er for dagligdags frustrationer du tumler med, kan jeg jo af gode grunde ikke vide, men jeg kan forstå at det kræver en hvis grad af opfindsomhed at komme videre. Jeg vil ønske dig held og lykke.

Inden du nu farer fuldstændig i flint igen, vil jeg bede dig om grundigt at læse det der står med rødt. Ikke kun læse det, men også reflektere over det.Hvis man er psykologistuderende er der faktis rimlig spændende læsning . Lige til sidst har jeg en lille bøn til dig. Prøv at forstå mit indlæg i stedet for at misforstå det         &am p;am p;nb sp;   Venligst   Jens

Nemlig!!! Der gribes ALT for hurtigt ind....!! Det virker som om mange moderatorer er helt vilde med at fortælle hvordan brugerne skal opføre sig.
Hvis man har disse tendenser, kan jeg i stil med JDG1's henvisning til den danske rap-underverden, henvise til denne side: http://forsvaret.dk/HSGS/
Her får man stor mulighed for at bestemme over andre mennesker, og efter 8 måneder får man endda sit helt egen gruppe på 8 mand, som man kan bestemme over og råbe lige så tosset man vil af. Jo højere man råber, desto mere griner de bag ens ryg .
Hvis man hører en smule efter i de gabende kedelige ledelsfag, vil man endda forstå hvorfor!!!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
jdg1 skrev:

jensmarius skrev:
Exxtreme skrev:

Inden du nu farer fuldstændig i flint igen, vil jeg bede dig om grundigt at læse det der står med rødt. Ikke kun læse det, men også reflektere over det.Hvis man er psykologistuderende er der faktis rimlig spændende læsning . Lige til sidst har jeg en lille bøn til dig. Prøv at forstå mit indlæg i stedet for at misforstå det         &am p;nb sp;   Venligst   Jens

Jeg tager det nu ganske roligt, jeg er blot forundret over, at visse personer ikke kan holde en ordentlig tone, men i stedet føler sig nødsaget til at svine andre brugere til. Og jeg overfortolker skam intet - ej, heller din slet skjulte sarkasme i dit seneste indlæg.

Som en lille "serviceoplysning" kan jeg fortælle dig, at jeg er moderator her på siden og at jeg uden tøven vil tildele dig endnu en advarsel, hvis du fortsætter med at kalde andre brugere for "...en lovrende skødehund..." eller andre mere eller mindre flatterende betegnelser.

Bidrag dog med noget konstruktivt!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Sendt: 04 September 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hvorfor den fede røde skrift??

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 September 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

@ JDG1:
Man siger at den bedste måde at lede andre folk, er ved selv at fremstå som det gode eksempel. Det lærer man faktisk også hvis man tilmelder sig på linket i mit forrige indlæg. Faktisk hører det vist under grundlæggende ledelse.
Prøv lige at læse dit eget indlæg, og se hvor godt et eksempel du er!!! Pt virker du som den mest ophidsede af os alle, og så skal du sprede budskabet om at tale pænt .

Kunne du forestille dig at blive stoppet for at køre 55 hvor man må køre 50, og så opdage at politi-manden taler ned til dig, og viser sin magtliderlighed ved at fortælle, at han med glæde vil give dig endnu en bøde hvis ikke du tager dig sammen???

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 September 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
jensmarius skrev:
jdg1 skrev:

jensmarius skrev:
Exxtreme skrev:

Inden du nu farer fuldstændig i flint igen, vil jeg bede dig om grundigt at læse det der står med rødt. Ikke kun læse det, men også reflektere over det.Hvis man er psykologistuderende er der faktis rimlig spændende læsning . Lige til sidst har jeg en lille bøn til dig. Prøv at forstå mit indlæg i stedet for at misforstå det         &am p;am p;am p;nb sp;   Venligst   Jens

Nemlig!!! Der gribes ALT for hurtigt ind....!! Det virker som om mange moderatorer er helt vilde med at fortælle hvordan brugerne skal opføre sig.
Hvis man har disse tendenser, kan jeg i stil med JDG1's henvisning til den danske rap-underverden, henvise til denne side: http://forsvaret.dk/HSGS/
Her får man stor mulighed for at bestemme over andre mennesker, og efter 8 måneder får man endda sit helt egen gruppe på 8 mand, som man kan bestemme over og råbe lige så tosset man vil af. Jo højere man råber, desto mere griner de bag ens ryg .
Hvis man hører en smule efter i de gabende kedelige ledelsfag, vil man endda forstå hvorfor!!!

Jamen så, hvad er for tideligt, og for sent ? er det iflg. reglerne, eller din mening ?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
jensmarius skrev:
jdg1 skrev:

jensmarius skrev:
Exxtreme skrev:

Inden du nu farer fuldstændig i flint igen, vil jeg bede dig om grundigt at læse det der står med rødt. Ikke kun læse det, men også reflektere over det.Hvis man er psykologistuderende er der faktis rimlig spændende læsning . Lige til sidst har jeg en lille bøn til dig. Prøv at forstå mit indlæg i stedet for at misforstå det         &am p;am p;am p;am p;nb sp;   Venligst   Jens

Det eneste, som jeg i den konkrete situation griber "...ALT for hurtigt..." ind overfor, er at kalde andre brugere for mindre pæne ting. På side 2 i denne tråd skrev du ellers:

"Eks finder jeg det ikke rimeligt, hvis jeg ud af den blå luft pludselig udbryder "Zorglub er en idiot" (Du kan tage det ). Den slags mener jeg er helt og holdent til en advarsel!"

Hvad er forskellen på "idiot" og "lovrende skødehund"? Jeg antager at du ikke vil finde dig i at blive kaldt disse ting, lige som jeg heller ikke tror, at sådan nogle termer ville blive brugt i en diskussion om hifi, hvis de pågældende personer stod ansigt til ansigt?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 September 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Så ka jeg meddele dig, at du antager 100% forkert!!! Hvis jeg fortjener titlen som en "lovrende skødehund", tager jeg gerne imod den! Men det er næppe tilfældet!

Prøv hellere at kommentere mit forrige indlæg... Pt er du den mest ophidsede her på siden!! Sikke et godt eksempel

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 September 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Så ka jeg meddele dig, at du antager 100% forkert!!! Hvis jeg fortjener titlen som en "lovrende skødehund", tager jeg gerne imod den! Men det er næppe tilfældet!

Prøv hellere at kommentere mit forrige indlæg... Pt er du den mest ophidsede her på siden!! Sikke et godt eksempel

hvis du skulle forstille at være fortaler for noget som helst i forsvaret, så brækker jeg mig, du er da alt andet end hvad de lærer en - og kom så bare med dine perfekte ting og dit perfekte syn, so what - det er sgu bullsh*t - nu holder du sgu

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Dit forrige indlæg ønsker jeg ikke at besvare - hint: sidste afsnit.

Uanset hvad jeg, eller andre fra hifi4all, skriver til dig, så vil du dreje det.

Om du finder det ok at bruge den nævnte betegnelse om andre brugere er i princippet underordnet, da jeg er ret sikker på, at størstedelen af de andre brugere ikke er enige med dig i dette. Når man derudover henser til den gågældende brugers historie, finder man svaret på min kontante respons.

Der er intet "magtliderligt" eller "ophidset" over dette. Vi gider ikke at se på dette og det er ikke til diskussion.

Lad nu tråden komme tilbage til sit oprindelige emne.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Hurtig skrev:

hvis du skulle forstille at være fortaler for noget som helst i forsvaret, så brækker jeg mig, du er da alt andet end hvad de lærer en - og kom så bare med dine perfekte ting og dit perfekte syn, so what - det er sgu bullsh*t - nu holder du sgu

Og retningslinierne gælder for alle!

Tilbage på sporet gutter!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Der kommer forhåbentlig nogle nye spændende teknologier, indenfor hifi, som vi kan diskutere. 
Om de så er lige så nyskabende som producenterne siger, er så en anden ting...

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 04 September 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

hvor er den ironisk denne her tråd, hehe...

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 September 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Man skal vel som udgangspunkt overholde de regler der også findes i samfndet. Det nytter ikke at lave regler der kun gælder i et lukket rum. Et godt eksempel herpå er fra fodbolden, hvor klubberne sætter sig ud over almindelig lovgivning og udelukker tilskuere på tværs af klubberne.

Uanset hvor hård tonen kan være mener jeg ikke det er en udelukkelse værdig. Der skal være tale om at vedkommende er på kant med eksempelvis injurielovgivning eller lignende.

Jeg mener med andre ord, der skal være langt større plads til også grænsesøgende udgydelser.

Jeg vælger så personlit dem fra der overtræder min personlige grænse, og det er jo også set at visse medlemmer bliver lukket ude, simpelthen pga. vi andre ikke gider dem mere.

Mit råd er simplificer reglerne til de regler også gælder "udenfor". Så er det langt nemmere at forholde sig til dem. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes