Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 08:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: LC Clock? Noget der virker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Det væsentligste i nye clockkredsløb og der den største forbedring er , er at clocken bliver præcis et multiplum af 44.100,00000000000000000000000000000000000hz

Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Som jeg forstår det: Zapfiltret erstatter den analoge del og det analoge filter som sidder efter alle DAC's såvidt jeg ved... Altså en buffer og et filter (som skal være der).

Mht lyden kender jeg det ikke...

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:

Det væsentligste i nye clockkredsløb og der den største forbedring er , er at clocken bliver præcis et multiplum af 44.100,00000000000000000000000000000000000hz

Det skriver hverken LC Audio eller NewClassD noget om at deres moduler gør?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:

Som jeg forstår det: Zapfiltret erstatter den analoge del og det analoge filter som sidder efter alle DAC's såvidt jeg ved... Altså en buffer og et filter (som skal være der).

Mht lyden kender jeg det ikke...

Det lyder plausibelt, tak.

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Nu troede jeg det var om lc clock, men jeg kan da godt se senere at enme har skiftet til filter.

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Kan godt se at LC audio ikke viser nøjagtighed mere men NewclassD gør. De har en nøjagtighed på +/-1ppm. 10 -100 gange bedre end de fleste cd afspillere.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:
Nu troede jeg det var om lc clock, men jeg kan da godt se senere at enme har skiftet til filter.

Det var det også, det var egentligt bare et hurtigt lille spørgsmål.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:
Kan godt se at LC audio ikke viser nøjagtighed mere men NewclassD gør. De har en nøjagtighed på +/-1ppm. 10 -100 gange bedre end de fleste cd afspillere.

Det lyder hørbart.

Nu ved du lidt om LC Clock ved jeg, så ville du sige at NewClassD er betydeligt bedre? (Jeg vil tage forbehold for at svaret kan være lidt farvet, men sætter stadig pris på et... )

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

747DK skrev:
hej. jeg havde sådan en enhed lclock 1 i min marantz CD63 og det gav noget af et løft der skulle lige køres et døgn på den før alt faldt på plads. den blev mere nuanceret i lyden og bedre timing "crisp" uden at det gik ud over de grundlæggende kvaliteter. det var som at fjerne de berømte gardin. Det skal siges at jeg har hørt at det kan gå den modsatte vej ved andre mærker men for det meste har jeg kun hørt godt om det. Jeg havde heller ikke selv troet at det gav så meget. det lød faktisk rigtigt dårligt lige efter montering men efter et døgn var jeg ved at tabe kæben på bordet

Det lyder da interessant. Specielt hvis den ikke ødelægger de grundlæggende kvaliteter. Er lidt bange for at den måske ville gøre det hele for analytisk og sterilt efter at have læst lidt om hvad den gør. Det lyder da fedt hvis det ikke er tilfældet.

Du må lige uddybe det med døgnet, var det så længe den skulle spille eller lod du den varme op i et døgn?

Men en ting skulle desværre være sikkert, den kan nok ikke sælges for ret meget bagefter...

Den var skam bare tændt hr. den skulle nok bare tilpasse sig de andre komponenter. men først efter en lille uge var der åbnet helt op men efter et døgn kunne jeg allerede tydeligt høre forbedringen.
jeg fik min ultra billigt fra et restparti men forbedringen ville jeg godt have givet 1500kr for uden at betænke mig nu da jeg kender resultatet
jeg var selv ret kritisk og gjorde det kun pga. den lave pris. utroligt hvad et lille ur kan gøre.. ps det er ret nemt at få maskinen tilbage til den gamle tilstand hvis man ikke bryder sig om resultatet.
Det kan forklares pa den måde at uanset hvor glad man er for sin maskine er der gerne ting man kunne ønske sig en tand bedre. lclock gav fem tænder
Nej du har helt ret i at man ikke skal modde noger man vil sælge.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

747DK skrev:
Mastervol skrev:

747DK skrev:
hej. jeg havde sådan en enhed lclock 1 i min marantz CD63 og det gav noget af et løft der skulle lige køres et døgn på den før alt faldt på plads. den blev mere nuanceret i lyden og bedre timing "crisp" uden at det gik ud over de grundlæggende kvaliteter. det var som at fjerne de berømte gardin. Det skal siges at jeg har hørt at det kan gå den modsatte vej ved andre mærker men for det meste har jeg kun hørt godt om det. Jeg havde heller ikke selv troet at det gav så meget. det lød faktisk rigtigt dårligt lige efter montering men efter et døgn var jeg ved at tabe kæben på bordet

Det lyder da interessant. Specielt hvis den ikke ødelægger de grundlæggende kvaliteter. Er lidt bange for at den måske ville gøre det hele for analytisk og sterilt efter at have læst lidt om hvad den gør. Det lyder da fedt hvis det ikke er tilfældet.

Du må lige uddybe det med døgnet, var det så længe den skulle spille eller lod du den varme op i et døgn?

Men en ting skulle desværre være sikkert, den kan nok ikke sælges for ret meget bagefter...

Den var skam bare tændt hr. den skulle nok bare tilpasse sig de andre komponenter. men først efter en lille uge var der åbnet helt op men efter et døgn kunne jeg allerede tydeligt høre forbedringen.
jeg fik min ultra billigt fra et restparti men forbedringen ville jeg godt have givet 1500kr for uden at betænke mig nu da jeg kender resultatet
jeg var selv ret kritisk og gjorde det kun pga. den lave pris. utroligt hvad et lille ur kan gøre.. ps det er ret nemt at få maskinen tilbage til den gamle tilstand hvis man ikke bryder sig om resultatet.
Det kan forklares pa den måde at uanset hvor glad man er for sin maskine er der gerne ting man kunne ønske sig en tand bedre. lclock gav fem tænder
Nej du har helt ret i at man ikke skal modde noger man vil sælge.

Okay, det lyder da bestemt som om det var et forsøg værd.

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 06 September 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vente lidt.
Hvad er din cec afspiller for en sag? kan du ikke poste et billede fra clock sektionen?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:

Måske er der noget jeg ikke har forstået.  Jeg ser det er lige præcis den mest uvæsentelige forskel du kan finde i Hifi  Du kan ikke finde noget der er mere praktisk og teoretisk uvæsentligt...

Det en god clock gør er, at den er stabil omkring sin frekvens - den varierer ikke. Det er fundstændigt ligegyldigt om den er plus minus 0,001 promiller under eller over den absolutte referenceclock, så længe den er stabil på sin frekvens.

Det er lidt det samme med en pladespiller eller end båndoptager.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Jeg ville vente lidt.
Hvad er din cec afspiller for en sag? kan du ikke poste et billede fra clock sektionen?

Jeg har desværre ikke mulighed for at uploade et billede, men fandt et der måske kan bruges her:

http://image.blog.livedoor.jp/pastel_piano/imgs/9/5/95eabb34 .JPG  

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skal hjælpe skal det være muligt at se de enkelte komponenter. :)

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Øv, jeg kan desværre ikke uploade nogen billeder pt. og ej heller finde noget på nettet der går tæt nok på...

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Find et kamera!

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil forsøge

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej Mastervol....

Jeg kender ikke din CD, men CEC er tilbage og det vel en udmærket DC-spiller. Opgraderinger kan jo gi bagslag, man bruger en masse penge, meeen - det fede resultat kan udeblive.

Jeg snakkede sammen med Lars "LC" Nielsen i et firma i Viborg. De stod for LC-support, men Lars er både en flink fyr og ret kompetent. Jeg havde en ide om at reclock min Teac P-500 og mit Meridian DAC. Efter at have sendt tingene, så blev jeg klar over gamle digitaleprodukter ikke nødvendigvis kunne uden videre reclock. Nogle har også reclocket uden noget forbedring.

Jeg fik efter en god snak med Lars, at opamps og dvs. mute funktioner ville være "mest for pengene". Det kostede ca. 1500 at skifte 4 opamps og fjernet mute kredsløb og endda lavet lydleder udgangen på TEACen - som jeg faktisk ind i mellem bruger. 

Jeg kiggede på en bedre "netdel" til drevet, men rigtig reclocking ikke ville nemt, da reclocking kræver noget ektra feedback som mit drev ikke har....og som DACen heller ikke kan klare.

Prøv at kontakt Lars, jeg vil tro han kan hjælpe dig på vej. Han vil ikke anbefale "reclocking" hvis det ikke duer, Viborg er heldigvis ikke langt fra Århus.

Eek Hansen A/S
Gl. Skivevej 30
8800 Viborg
att Lars Nielsen
+45 86624949
support@lcaudio.dk

Mvh

Bradman

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg tænkte også som bradman, men cec bruger altså også gode opamps, og jeg har også svært ved at forestille mig lige præcist cec lave en dårlig clock. Men ring til lars, eller smid billeder i her. Så får du lidt upartisk rådgivning :)

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Hej Mastervol....

Jeg kender ikke din CD, men CEC er tilbage og det vel en udmærket DC-spiller. Opgraderinger kan jo gi bagslag, man bruger en masse penge, meeen - det fede resultat kan udeblive.

Jeg snakkede sammen med Lars "LC" Nielsen i et firma i Viborg. De stod for LC-support, men Lars er både en flink fyr og ret kompetent. Jeg havde en ide om at reclock min Teac P-500 og mit Meridian DAC. Efter at have sendt tingene, så blev jeg klar over gamle digitaleprodukter ikke nødvendigvis kunne uden videre reclock. Nogle har også reclocket uden noget forbedring.

Jeg fik efter en god snak med Lars, at opamps og dvs. mute funktioner ville være "mest for pengene". Det kostede ca. 1500 at skifte 4 opamps og fjernet mute kredsløb og endda lavet lydleder udgangen på TEACen - som jeg faktisk ind i mellem bruger. 

Jeg kiggede på en bedre "netdel" til drevet, men rigtig reclocking ikke ville nemt, da reclocking kræver noget ektra feedback som mit drev ikke har....og som DACen heller ikke kan klare.

Prøv at kontakt Lars, jeg vil tro han kan hjælpe dig på vej. Han vil ikke anbefale "reclocking" hvis det ikke duer, Viborg er heldigvis ikke langt fra Århus.

Eek Hansen A/S
Gl. Skivevej 30
8800 Viborg
att Lars Nielsen
+45 86624949
support@lcaudio.dk

Mvh

Bradman

Hej Bradman

Det er klart at det måske ikke vil give det resultat jeg havde forventet og jeg måske vil blive skuffet, men jeg synes at jeg så noget med en pengene tilbage-garanti på LC Audios hjemmeside.  

Men tror det er en god idé lige at kontakte ham.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes