| Forfatter |
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have ledt lidt rundt er jeg nået frem til følgende muligheder:
EAC - godt, men besværligt at sætte op - til trods for at have fulgt guiden virker FLAC stadig ikke.
DBpoweramp - har jeg ikke prøvet - ripper det i samme kvalitet ?
Itunes - Ripper det i god kvalitet- så fremt fejlkorrektion m.v. er slået til ?
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en guide du har fulgt til EAC? Den indbyggede? DBpoweramp kender jeg ikke, men jeg ville bestemt foretrække at benytte EAC fremfor iTunes med mindre du også bruger iTunes som media-afspiller. I så fald kan du benytte Apple's lossless codec, men så kan du ikke afspille musikken i andre programmer. Jeg fandt i sin tid en guide på nettet til opsætningen af EAC og det var altså forholdvist simpelt (synes jeg). Ser lige om jeg kan finde den og så poster jeg den her.
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Appels Lossless codec kan godt afspilles af andre programmer - ikke alle, men det kan lade sig gøre.
Guide der virker modtages gerne. når jeg beder EAC rippe - som komprimeret - ender jeg stadig med en wav. fil..... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Efter at have ledt lidt rundt er jeg nået frem til følgende muligheder:
EAC - godt, men besværligt at sætte op - til trods for at have fulgt guiden virker FLAC stadig ikke.
DBpoweramp - har jeg ikke prøvet - ripper det i samme kvalitet ?
Itunes - Ripper det i god kvalitet- så fremt fejlkorrektion m.v. er slået til ?
|
|
|
Hvad er det, der ikke virker? Har du husket at installere FLAC?
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Har du husket at installere FLAC?
|
|
|
Ja det er i hvertfald et krav!  Jeg kunne selvfølgelig ikke finde den guide jeg refererede til, men jeg fandt en anden... Her er en guide til opsætning af EAC - Manden bag guiden anbefaler dog at man bruger DBpoweramp i stedet, da det har en del fordele i forhold til EAC. Til gengæld er det så ikke gratis, som EAC er. __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg har installeret flac - og brugt samme guide - men kan være man skal afinstallere og prøve igen.
jeg kan jo altid overveje dbpoweramp.... hvis det kan rippe i samme kval ? __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg citerer lige fra tråden med guiden til EAC: " dBpoweramp outperforms EAC in secure ripping, especially on drives with good C2 handling, being both faster and more reliable." - Nu aner jeg så ikke hvad C2 handling er??? Men hvis det ukomprimerede rip er bedre end hvad EAC kan klare, så burde slutresultatet jo også være bedre hvis man encoder til flac i begge tilfælde.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig - c2 er noget med drevet evne til at korrigere fejl.
Jeg vender tilbage ! __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ux226 Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dbPoweramp er den nye ripperkonge. Det ripper mindst lige så "sikkert" (fejlfrit) som EAC, og er meget lettere og hurtigere at bruge. Accutate-rip featuren er lækker og giver sikkerhed for fejlfri rips.
Læs godt og grundigt igennem den gode info på www.dbpoweramp.com og I bliver meget klogere.
Jeg er godt i gang med at rippe hele min CD-samling til FLAC og har købt "abonnement" hos AMG for at få bedre kvalitet på tags (billigt og integreret i dbPoweramp og varmt anbefalet)...
__________________ Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig ux226 brug dBPowerAmp - de 18-28 € er godt givet ud - der er kostant opdateringer til den.
Samtidig kan den encode til flere formater i et hug - fx flac til Squeezeboksen og mp3 til cd/dvd i bilen.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige hentet dbpoweramp - det er klart nemmere at bruge, og henter bedre tags m.v. et secure rip hvor den læser det hele igennem 2 gange, tager ikke meget over 6 min for en cd - kan varmt anbefales. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| har lige hentet dbpoweramp - det er klart nemmere at bruge, og henter bedre tags m.v. et secure rip hvor den læser det hele igennem 2 gange, tager ikke meget over 6 min for en cd - kan varmt anbefales. |
|
|
Yep. Det er et godt program der kører lige ud af landevejen. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror sku jeg skal prøve det der DBpoweramp. Har et par kopibeskyttede skiver, som tog en hel nat at rippe.  Det værste var så at resultatet alligevel ikke blev godt... Køber aldrig nogensinde en kopibeskyttet cd igen!
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
Tror sku jeg skal prøve det der DBpoweramp. Har et par kopibeskyttede skiver, som tog en hel nat at rippe. 
Det værste var så at resultatet alligevel ikke blev godt... Køber aldrig nogensinde en kopibeskyttet cd igen!
|
|
|
Jep - Norah Jones kan jeg slet ikke afspille... 
Det morsomme var, at da jeg afleverede den igen var ekspedientens kommentar "nå, kan deres B&O heller ikke afspille den..." 
Det skal lige siges, af butikken var i Hørsholm 
Jeg faktiskt at rippe den, men det var lidt bøvlet, så skiven røg retur...
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
DB poweramp kører her i døgndrift, og virker upåklageligt... rigtige gode rips - og kombineret med accuraterip funktionen bliver det næppe meget bedre
Det er gratis i 30 dage.
Jeg har fået sonos systemet op og køre, det er enomrt enkelt og ligetil at betjene og sætte op... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
DB poweramp kører her i døgndrift, og virker upåklageligt... rigtige gode rips - og kombineret med accuraterip funktionen bliver det næppe meget bedre
Det er gratis i 30 dage.
Jeg har fået sonos systemet op og køre, det er enomrt enkelt og ligetil at betjene og sætte op...
|
|
|
Ditto her Denis...
Både SONOS og DB kører lækkert - lad mig høre hvis du laver om i configuration, herunder fordele/ulemper. Overvejer selv en Benchmark DAC - nogen erfaringer?
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke benchmark dac'en, men har hørt godt om den... en dacer i hvert fald måden at få det maksimale ud af sonos systemet på... den aktive del af sonos systemet spiller i mit soveværelse og lyder ok. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt kæft...denne Sonos ting kan ikke klare 24bit/96kHz FLAC eller WMA lossless?? Jeg er måløs - den ryger retur lige med det samme.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HFK tog skam også pænt Sonos'en tilbage - de kunne godt se at det ville være relevant at skrive på hjemmesidens produktinformation vedr- SONOS at den ikke understøtter 24bit/96kHz.
Hvad skal vi så have - måske en Transporter fra Slimdevices?
|
| Til top |
|
| |