| Forfatter |
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
|
Hold da helt kæft...denne Sonos ting kan ikke klare 24bit/96kHz FLAC eller WMA lossless?? Jeg er måløs - den ryger retur lige med det samme.
|
|
|
Ved du om squeezebox-V3 understøtter 24bit/96kHz?
/Nicoleif
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
|
HFK tog skam også pænt Sonos'en tilbage - de kunne godt se at det ville være relevant at skrive på hjemmesidens produktinformation vedr- SONOS at den ikke understøtter 24bit/96kHz.
Hvad skal vi så have - måske en Transporter fra Slimdevices?
|
|
|
Jep! Jeg har en transporter på prøve og investeret i dBPoweramp for vel 14 dage siden. Har allerede rippet 255 CD'er hvor kun 6 drillede grundet kopibeskyttelse. Skal lige teste en modificeret Squeezeboks imod transporteren og finde en god løsning til at lagre musikken så PC'en ikke skal stå tændt hele tiden.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg lige følge med i - lyder umiddelbart som den rigtige løsning. Er selv meget varm på en Benchmark DAC1 uanset "frontend".
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Hold da helt kæft...denne Sonos ting kan ikke klare 24bit/96kHz FLAC eller WMA lossless?? Jeg er måløs - den ryger retur lige med det samme. |
|
|
Kan jeg få dig til at udbybe det? Jeg har rippet en ordentlig flok cd'er i FLAC og har ingen problemer.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tune skrev:
Martin_Kbh skrev:
|
Hold da helt kæft...denne Sonos ting kan ikke klare 24bit/96kHz FLAC eller WMA lossless?? Jeg er måløs - den ryger retur lige med det samme.
|
|
|
Kan jeg få dig til at udbybe det? Jeg har rippet en ordentlig flok cd'er i FLAC og har ingen problemer.
På forhånd tak |
|
|
Almindelige CD'er er ikke 24bit/96kHz, men 16bit/44kHz, DVD-Audio, SACD mfl kan drille, men almindelig CD burde ikke give problemer.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hvor meget har man lige brug for at afspille 24/96k? Er der seriøst nogen der benytter dvd-audio som primært medie?
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
Tune skrev:
Martin_Kbh skrev:
|
|
|
Kan jeg få dig til at udbybe det? Jeg har rippet en ordentlig flok cd'er i FLAC og har ingen problemer. På forhånd tak |
|
|
Almindelige CD'er er ikke 24bit/96kHz, men 16bit/44kHz, DVD-Audio, SACD mfl kan drille, men almindelig CD burde ikke give problemer.
Mvh |
|
|
Tak for svar, nu kan jeg sove roligt om natten igen
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt - CD'er giver ingen problemer....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder meget Linn Records, herunder deres Flac Lossless Master udgivelser; så 24bit/96kHz er subjektivt et must for mig.
Der kommer endvidere flere og flere små sub-recordlabels på nettet der udgiver FLAC og WMA lossless - det bliver fremtidens måde at udgive ny musik på hvis I spørger mig.
Alle andre faktorer isoleret - så er der er en verden til forskel mellem 16 og 24 bit - lyt selv efter.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, nu er jeg slet ikke inde i alt det her. Er der nogen som på dansk (altså skåret ud i pap ) kan hjælpe mig.
Jeg vil mixe en cd til bilen. Men der er jo forskelligt lydstyrke på de forskellige cd'er (særligt hvis man vil mixe nye og gamle) Er der et program som kan regulerer styrken på det man brænder til en "fælles standard" ?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror de fleste brænderprogrammer har en funktion der hedder 'Normalisér lydstyrke'..
Det har Nero i hvert fald.. Fint program til det meste.. __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
Jungson DA-CD3 > Heed CanAmp > K701/SR225i/SR80/DT770
Meizu M6 > PK2/UM1/ATH-ES55
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Hej, nu er jeg slet ikke inde i alt det her. Er der nogen som på dansk (altså skåret ud i pap ) kan hjælpe mig.
Jeg vil mixe en cd til bilen. Men der er jo forskelligt lydstyrke på de forskellige cd'er (særligt hvis man vil mixe nye og gamle) Er der et program som kan regulerer styrken på det man brænder til en "fælles standard" ?
|
|
|
Jeg benytter selv Foobar2000. Dog bruger jeg den til at justere lydstyrken på hele cd'er efter de er rippet, men det kan sikkert også bruges til at justere lydstyrken på en egen kreation.
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Jeg holder meget Linn Records, herunder deres Flac Lossless Master udgivelser; så 24bit/96kHz er subjektivt et must for mig.
Der kommer endvidere flere og flere små sub-recordlabels på nettet der udgiver FLAC og WMA lossless - det bliver fremtidens måde at udgive ny musik på hvis I spørger mig.
Alle andre faktorer isoleret - så er der er en verden til forskel mellem 16 og 24 bit - lyt selv efter. |
|
|
Så er jeg med, kender faktisk til Linn og deres Master udgivelser, deres udgivelser er dog ikke lige i min smag, så jeg overlever nok indtil videre.
Når det er sagt, tror og håber jeg da også at det er fremtiden og når den dag kommer, må jeg udskifte SONOS, men indtil da er det fint til mig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn er bare én blandt mange - der kommer flere til....
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved du (eller andre) om det er softwaren eller hardwaren i SONOS som sætter begrænsningen? Og om det er teknisk muligt at rette det til senere?
Edit: Har slettet ovenstående citat, da det så meget rodet ud og ikke blev skrevet ud som links, men som html
__________________ Loewe 46" Compose
Onkyo TX-SR875
front:SA ranger
center+bag:SA comet
sub:SE200
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har brugt dBPower i mange år og jeg synes den virker upåklageligt. Med de forskellige plug ins kan man konvertere næsten alt til næsten alt.... hvis I forstår hvad jeg mener. En kaldte den "the swiss army knife of sound conversion" 
Hvis det er den simple kopisikring er der jo et "bonde trik" der går ud på at man tager et stykke tape som dækker det tynde blanke stykke i udkanten af skiven...
Men husk at når det drejer sig om "hjemmebrændt" så er det ulovligligt både med spiritus og musik....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tune skrev:
Ved du (eller andre) om det er softwaren eller hardwaren i SONOS som sætter begrænsningen? Og om det er teknisk muligt at rette det til senere?
Edit: Har slettet ovenstående citat, da det så meget rodet ud og ikke blev skrevet ud som links, men som html |
|
|
Det er officelt softwaren - men det syntes at fremgå fra diverse SONOS forums, at der også er en teknisk grund til at 24/96 support ikke er kommert.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
- der kommer nok en ny zoneplayer på et tidspunkt - som kan klare hvad der bliver nødvendigt... selvom det burde være teknisk muligt med 24/96
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
|
Jeg kan kun tilslutte mig ux226 brug dBPowerAmp - de 18-28 € er godt givet ud - der er kostant opdateringer til den.
Samtidig kan den encode til flere formater i et hug - fx flac til Squeezeboksen og mp3 til cd/dvd i bilen.
|
|
|
Hej plafitracer
Kan du ikke lige uddybe hvordan du får dBPowerAmp til at klare flere formater i ét hug? Jeg har studeret programmet, men kan ikke lige se "lyset" på dette område.....
På forhånd tak. __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen jer der lagt ører til Apogee Mini-Dac? Aage roser den til skyerne - de siger den er mere lyttevenlig end DAC1 uden at miste detaljen. Input for og imod modtages gerne.
|
| Til top |
|
| |