Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AKG eller Sennheiser? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 September 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

vil en amp som f.eks. denne være tilstrækkelig?
http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=64540& ;itemGroupGuid=3556
Til top Vis Folde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Folde

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 06 September 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Folde skrev:
vil en amp som f.eks. denne være tilstrækkelig?
http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=64540& ; ;itemGroupGuid=3556

Det er en DAC ikke en amp

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Og hvad betyder DAC så? ;)

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 September 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Folde skrev:

Og hvad betyder DAC så? ;)

DigitalAnalogConverter...eller DigitalAudioConverter...alt afhængig af hvem man spørger

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Vil mene en heed Canamp kan trække et par k701 ganske godt, men ved ikke om der er den bedste synergi mellem de to.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Kender i en god hjemmeside hvor jeg kan købe alt det her? Hovedtelefonerne skal jeg nok kunne finde, men hvad med tilbehør (amp og DAC)? Skal jeg have begge dele eller bare den ene? Og vil en creative xmod være helt hen i hampen at købe, eller kan man evt. kombinere en sådan med noget af det andet?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 September 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

fyyy creative xmod!!! Du må ikke bande herinde

Hvad er din primære kilde cd eller comp?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Hehe, det udbrud vil jeg da egentlig gerne lige have en forklaring på

Jamen Det er egentlig meget forskelligt. Jeg vil nok sige 50-50 eller måske 60-40 i computerens favør. Kan man ikke købe noget som man evt. kunne bruge i sammenhæng med begge dele?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 07 September 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

I den prisklasse du kigger i burde du osse lige gi' Grado sr225 et lyt. Efter min mening er det den Grado der er mest "value for money". Der er helt sikkert ikke så meget bas i dem som i 650'eren men der er helt sikkert mere korrekt bas. Grado er ikke så tunge og trække og du vil i første omgang fint kunne bruge udgangen på din forstærker. 

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

I den prisklasse du kigger i burde du osse lige gi' Grado sr225 et lyt. Efter min mening er det den Grado der er mest "value for money". Der er helt sikkert ikke så meget bas i dem som i 650'eren men der er helt sikkert mere korrekt bas. Grado er ikke så tunge og trække og du vil i første omgang fint kunne bruge udgangen på din forstærker. 

Okay, det vil jeg lige skrive mig bag øret. En rigtig flink fyr fra headaudio.dk har inviteret mig til at komme forbi til prøvelytning, da de har adresse i Herning. De forhandler også grado, så jeg vil prøve at give dem et lyt, hvis de har dem hjemme.

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 September 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Mht. til gradoerne kommer det meget an på hvilke musikgenre man lytter til - specielt hvis man kun vil have en hovedtelefon. Jeg er rigtig glad for mine sr225, men jeg bruger dem kun til rock/metal, ved andre genre (elektronisk, klassik, jazz, pop osv) kommer de til kort i forhold til mine dt880. Omvendt er dt880 tålelige til rock/metal, så pointen er at hvis du kun skal have en hovedtelefon og lytter til mange forskellige genre, så er det måske bedst at gå efter en rimelig allround hovedtelefon.  

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

-> KimC

Har du hørt reference modellen GS1000?

Synes SR 1 lyder godt med den lille amp og en god cd-afspiller

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Men hvor vil i sætte DT880 i forhold til HD650 og K701?

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Folde skrev:

Min erfaring er noget begrænset (har kun lyttet til DT880), så følgende baseres udelukkende hvad jeg har læst mig frem til. 

DT880 og K701 minder om hinanden, hvor K701 måske nok har mest potentiale til at blive en superhovedtelefon. Problemet er at den kræver en virkelig god (dyr!) forstærker og den skal også spilles til i laaang tid.

HD650 er mange glade for og den bliver tit benyttet som referencehovedtelefon. Den er mørkere en de to andre og kræver nok også at man investere i et nyt kabel for at den rigtig spiller godt.

DT880 opfatter jeg som en lidt mere no-nonsense entry level hovedtelefon, som spiller rimeligt uden at skulle bruge alt for mange penge ekstra (dog skal man stadig have en forstærker). Dog synes de to andre at have mere potentiale og bliver bedre og bedre, jo bedre udstyr man smider efter dem.

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Folde skrev:

Min erfaring er noget begrænset (har kun lyttet til DT880), så følgende baseres udelukkende hvad jeg har læst mig frem til. 

DT880 og K701 minder om hinanden, hvor K701 måske nok har mest potentiale til at blive en superhovedtelefon. Problemet er at den kræver en virkelig god (dyr!) forstærker og den skal også spilles til i laaang tid.

HD650 er mange glade for og den bliver tit benyttet som referencehovedtelefon. Den er mørkere en de to andre og kræver nok også at man investere i et nyt kabel for at den rigtig spiller godt.

DT880 opfatter jeg som en lidt mere no-nonsense entry level hovedtelefon, som spiller rimeligt uden at skulle bruge alt for mange penge ekstra (dog skal man stadig have en forstærker). Dog synes de to andre at have mere potentiale og bliver bedre og bedre, jo bedre udstyr man smider efter dem.

Mange tak Kane! Dit indlæg er super brugbart.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler mig meget tiltrukket af K701éren og HD650'eren og måske ikke helt så meget DT880'eren. Måske er det som du nævner fordi at jeg også udfra hvad jeg har læst mig frem til kan forstå at der er mere potentiale i AKG og Sennheiser.
Kan du, eller en anden for den sags skyld, foreslå en forstærker (meget gerne med link eller eksakt modelnavn) til en af disse?

enig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

@Folde

Har kun prøvet K400, HD600 og Beyer 990Pro fra de nævnte producenter, men mit umiddelbare råd ville være at se om du ikke kunne få mulighed for at høre nogle af de modeller du kigger på.. Jeg var selv overbevist om at HD600'erne var lige mig ud fra beskrivelser fra Head-fi.org (tilbagelænet, ufarvet og afslappet lyd) den gang jeg skulle have mine første HiFi-bøffer. Kors hvor tog jeg fejl. Jeg kan sagtens høre at HD600'erne har rigtig mange stærke sider, men de var ikke min smag (kedelig, søvndyssende og computer-agtig lyd IMHO).

Om ikke andet så prøv "house sound"en fra de forskellige firmaer ved at henvende dig hos din lokale HiFi-Pusher for at prøv det bedste de nu har på lager fra nævnte firmaer... det burde give dig en nogenlunde ide om hvad retning du skal gå.

Men lad for pokker være med at købe ud fra andres smag
Til top Vis enig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enig Besøg enig's Websted

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Angående forstærkere. Ja, det er nærmest endnu sværere end at vælge hovedtelefon. Der er virkelig mange muligheder i mange forskellige prisklasser.

Umiddelbare forslag ville være de billige kinesiske rørforskærkere (Darkvoice 336i eller Little dot - de har så vidt jeg ved ikke nogle hjemmeside, men der er skrevet meget om dem på head-fi).

Der er forstærkere fra Meier (se meier-audio.com). Der er Gilmore Lite fra Headamp, CanAmp fra HEED. Alle solid state.

Der er mange flere muligheder, men jeg tror ikke at man går helt galt i byen her og man har samtidigt ikke brugt en formue.

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

enig skrev:

Om ikke andet så prøv "house sound"en fra de forskellige firmaer ved at henvende dig hos din lokale HiFi-Pusher for at prøv det bedste de nu har på lager fra nævnte firmaer... det burde give dig en nogenlunde ide om hvad retning du skal gå.

Men lad for pokker være med at købe ud fra andres smag

Det kan jeg kun være enig i. Andres erfaringen og beskrivelser kan bruges som guidelines til i hvilken retning man skal søge. Det er jo et meget subjektivt felt det her og i sidste ende er det jo ens egen smag der skal tilfredsstilles.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

-> KimC

Har du hørt reference modellen GS1000?

Synes SR 1 lyder godt med den lille amp og en god cd-afspiller

Jeg har haft GS1000 i nogle måneder men jeg endte med at sælge dem på ebay og købe RS1 istedet. GS1000 spiller fantastisk med detaljer, soundstage og luft mellem instrumenterne. Men de er ikke nok "in your Face" til mig. Jeg ville rigtig gerne kunne lide dem så jeg prøvede alle mulige forskellige puder, men jeg blev aldrig helt tilfreds. Nu bruger RS1 med flats. 

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Sennheiser 650 og Heed Canamp skulle være et match made in heaven har jeg læst. der verserer dog et rygte om at de nye Heed Canamp ikke er så gode som de første der kom.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes