Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AKG eller Sennheiser? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 September 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg vil lige dementere lidt hvad Kane skrev vedr dt880.

dt880 er bestemt ikke entry level, den anses af mange som værende betydeligt bedre end k701 som fik en del hype da den kom ud.
dt880 bruges af mange som deres reference heribland dr. Meier. Jeg vil heller ikke mene at dt880 kræver mindre god amp... jeg har en Prehead MrKII SE og den er ikke entry level hvertfald.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Sikke en masse indlæg i har lavet her i eftermiddag - mange tak!
Jeg har imidlertid været inde hos headaudio.dk, hvor ejeren havde været så venlig at invitere mig til en prøvelytning af HD650 og DT990 pro, og jeg må sige at jeg faktisk fik meget ud af det. HD650 er bestemt ikke hvad jeg leder efter. Jeg fandt lyden alt for dyb, tung og kedelig sammenlignet med 990 proens sprøde luftige lyd.
headaudio.dk bestiller 880 pro, 990 2005 edition og k701 hjem, men der nemt gå et par uger, før de er i hjemme.

Nu da jeg har fundet ud af at sennheiser ikke lige umiddelbart er sagen, vil jeg gerne høre jeres forslag til hvad jeg så skal vælge. Hvad er forskellene på 880, 880 pro, 990, 990 pro og k701.

Personlige meninger, erfarringer og råd vil blive der blive sat stor pris på.

I øvrigt kan jeg kun anbefale headaudio.dk! Fyren derinde, Rasmus Horn, var meget venlig og hjælpsom.
Til top Vis Folde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Folde

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Og forresten, når i nævner DT880 er det så DT880 pro eller versionen fra 2005 i hentyder til?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Der er ikke de store forskelle i lyden på de forskellige udgaver af dt880. Men jeg snakker om dt880 250 ohm 2005.

Forskellen mellem pro og alm er ene og alene, hvor hårdt de trykker på hovedet, hvor pro trykker hårdere.

En anden ting vi talte også om kilde for en sides penge siden. Hvis du skal have noget, der kan bruges med begge er det lidt svært, men du kan self købe en god USB dac og en amp.  Af usb dacs anbefaler jeg Fubar og audiotrak optoplay. Men det kommer self. an på hvad din kilde er i compen?

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Så forskellen på pro og alm. er kun et spørgsmål om komfort?

Mit lydkort er et integreret Soundmax digital HD audio, som vel ikke er noget specielt vidunder Men vil en amp ikke være tilstrækkelig, hvis jeg alligevel kører lyden fra comp gennem min NAD C352?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jepper det har noget med komfort at gøre, eller så igen ikke, fordi de er begge rigtigt gode at have på, men man bruger som regel pro i studier, hvor man skal stå op osv.

Nja lyden vil være dårlig fra dit lydkort, så det er nok din største flaskehals. Hvis du har mulighed for det så køb et pci lydkort (altså hvis det er en stationær), hvis jeg idag skulle købe noget var det det her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213899

Eller måske et Emu 0404. Mht Vista understøttelse så er jeg ikke helt sikker, men producenterne skal nok få lavet de nødvendige drivere snart.
Hvis det er en laptop, så køb et Audiotrak optoplay eller en Fubar som er en del dyrere ca 1000kr mener jeg via ebay.de.

Du kan også nøjes med de to pci lydkort til at starte med, da de spytter en del mV ud, også senerehen få en god amp.

En anden mulighed er en Sqeezebox (tror det er stavet rigtigt)... den er ibund og grund en DAC som kører via ethernet kabler eller sågar trådløst, og den lyder godt.

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jepper det har noget med komfort at gøre, eller så igen ikke, fordi de er begge rigtigt gode at have på, men man bruger som regel pro i studier, hvor man skal stå op osv.

Nja lyden vil være dårlig fra dit lydkort, så det er nok din største flaskehals. Hvis du har mulighed for det så køb et pci lydkort (altså hvis det er en stationær), hvis jeg idag skulle købe noget var det det her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213899

Eller måske et Emu 0404. Mht Vista understøttelse så er jeg ikke helt sikker, men producenterne skal nok få lavet de nødvendige drivere snart.
Hvis det er en laptop, så køb et Audiotrak optoplay eller en Fubar som er en del dyrere ca 1000kr mener jeg via ebay.de.

Du kan også nøjes med de to pci lydkort til at starte med, da de spytter en del mV ud, også senerehen få en god amp.

En anden mulighed er en Sqeezebox (tror det er stavet rigtigt)... den er ibund og grund en DAC som kører via ethernet kabler eller sågar trådløst, og den lyder godt.

Puh det var meget info på éen gang! 

Hvad med at købe både en DAC og en amp? Vil det ikke gå udenom mit lydkort så? Det lydkort du linkede til ser dælme ellers lækkert ud. Vil der være nogen forskel at mærke mellem et eksternt kort og et internt?

enig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

@Folde
Fedt at høre, at du har været ude og danne dig dit eget indtryk

Nu vil jeg med glæde sparke lidt personlige meninger efter dig
Nu har som sagt ikke hørt K701'erne, men har måtte nøjes med lillebror K400. Men hvis jeg skulle karakteriserer lyden ville jeg kalde den Korrekt, linær, luftig, detaljeret og analytisk, men måske ikke så pokkers musikalsk - de gjorde intet forkert, men var ikke en HT jeg ville bruge meget til hverdag (ville kede mig).. men omvendt er jeg også Grado-Fan, så vent til din Pusher får dem hjem og prøv dem.

DT990 Pro derimod er et helt andet bæst.. der er bestemt ting jeg synes de gør forkert, men omvendt har de en top, som du skal meget langt op $$$-mæssigt for at slå.. (genfandt den i mine GS1000).
Til gengæld savner de en hel del i mellemtone-området (U-formet EQ), så hvis du er meget til musik med sangere eller bare stemmer, kommer du nok til at savne noget. Og så har de lidt rigeligt bas .

Til top Vis enig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enig Besøg enig's Websted

enig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Sjovt at se du deler min mening om Sennheiserne
Til top Vis enig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enig Besøg enig's Websted

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om at jeg bliver nødt til at vente og høre før jeg kan træffe en beslutning, men jeg vil bare så gerne have dem nu nu nu NU! 
Jeg ville egentlig gerne vide hvad forskellen på 990 og 990 pro er.

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Er der i øvrigt nogen der har prøvet K701'erne, som ville være så venlig at smide sin mening om dem, og evt. sammenligne med nogle af de andre nævnte?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

mht lydkort, det er bedst med internt, du for ganske enkelt mere spark for pengene. Mht til DAC så skal den også have sine 0 og 1´er et sted fra. Og jeg mener det audiotrak har både optisk og coaxialt output, som kan bruges i de fleste dacs.

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
mht lydkort, det er bedst med internt, du for ganske enkelt mere spark for pengene. Mht til DAC så skal den også have sine 0 og 1´er et sted fra. Og jeg mener det audiotrak har både optisk og coaxialt output, som kan bruges i de fleste dacs.

Ja du har sikkert ret, men 0'erne og 1'erne kommer vel det samme sted fra lige meget om du bruger DAC eller et nyt lydkort? Da i hvert fald hvis du tilkobler DAC'en gennem USB.

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 07 September 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Folde skrev:
techtrino skrev:

Ja du har sikkert ret, men 0'erne og 1'erne kommer vel det samme sted fra lige meget om du bruger DAC eller et nyt lydkort? Da i hvert fald hvis du tilkobler DAC'en gennem USB.

Ikke noget forsøg påa at motsige jer.. men jeg merket en STOR forskeld på mit Lydkort (HDA Mystique gold med "oppgraderte" OpAmps) og min iBasso (kombinert Amp/Dac).

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Den der forstod jeg ikke helt Marius! Vil du ikke venligst uddybe?

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 September 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke "bare" en USB DAC/amp ? som f.eks ibasso D1 ? Eller Meier Move ? (ibasso har i mine øjne fordelen da den også kan bruges som dac kun og har optisk... men det er self ikk så high end endda...

PS, Køb et sæt AKG K340.. de er dejlige.. hehe... gør vel dybest set alt forkert, men elsker dem alligevel   Der kan gøres røverkøb til tider på tyske ebay.. til gengæld kræver de helt bestemt en potent amp for at gøre det rigtigt godt (må samtidig erkende at jeg ikke ved om min egen amp er tilstrækkelig)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige åbne tråden igen med en update på min situation.

Jeg har tidligere i dag hentet den nye DT880, Firestone Fubar II UASB DAC og Firestoen Cute Beyond Headphoneamp inde hos headaudio.dk.

Jeg er selvfølgelig stadig først ved at spille det hele til, men jeg synes måske umidelbart at DT880'eren lyder lidt for flad til min smag. Hvor stor en forskel tror i, at jeg vil mærke efter bedre tilspilning?

Jeg overvejer at bytte dem ud med DT990, der skulle have en lidt "sjovere" lyd med en mere u-formet gengivelse. Som sagt tidligere kunne jeg godt lide DT990 proens lyd. Nogen der måske kan sammenligne proen med consumermodellen?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Som sagt er der ikke forskel på pro og alm lydmæssigt, kun hvor hårdt de trykker på hovedet 

Men jo dt990 er "sjovere", men mine dt880 blev "bedre" efter 40 timers pink noise, men den generelle lyd signatur ændrede sig ikke.

Folde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Nej der skulle ikke være forskel på pro og consumer i DT880 men ved DT990 er jeg sikker på at dere er.

Pink noise?

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 11 September 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Folde skrev:
Nej der skulle ikke være forskel på pro og consumer i DT880 men ved DT990 er jeg sikker på at dere er.

Pink noise?

Kender du ikke Pink Noise?
jeg lytter til dem hver aften (i steden for at lytte på min kæreste, faktisk så lyder min kærste lidt som Pink Noise nogle gange..)

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes