| Forfatter |
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unskyld mig.
Men i snakker i tåge.
Der findes kun en der er kongen i bassen og det er en FPB700CX, men så mangler den lidt i mellemtonen og toppen.
Alt krell før FPB er ikke vær at høre på, alt for langsomt i bunden som den gammel dali amp.
Så kan jeg se folk snakker om gryphon Audia MAC ACC ja en del andet, har i hørt det ved i hvordan det spiller, eller gætter i bare ?.
Ikke en af disse forstærker har ens spille stil. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Det lader jo desværre til at det nærmest er umuligt at opdrive en Gravity, så derfor er jeg begyndt at lede efter værdige alternativer...
Mine ønsker er som følger, lidt som en kendt bokser "Fly like a butterfly - sting like a bee!"...
Oversat til hifi "Spille letflydende/luftigt så det er en fryd - men kan sparke i bassen, som en hest"...
Dette kan en Gravity!
Derfor er jeg nu blevet opmærksom på Krell og måske er det netop svaret på mine drømme
Efter lidt søgen her på sitet er der flere tegn på at det skal hedde FPB serien...
Desværre ser de gamle Krell bare noget mere lækre ud - med masser af massive alufronter - det er jeg lidt en sucker efter...
Fx Krell KRS 200 165kg pr banditblok, SLURP! Desværre er de fra 1988-1991, så de lytter har nok set bedre dage - derfor er de ALT for dyre synes jeg...
En mellemting kunne jo være de tidlige FPB fra 1996 og frem indtil de nye med den buede front...
De skal trække et par Dali Grand i en stue på 34m2 og jeg ELSKER ren og dyb BAS!
Er der fordele ved at vælge monoblokkene?
Kom bare med indspark...
|
|
|
Hvis det er Gravity der er det ultimative for dig, så vil jeg råde dig til at finde en og købe den, alt andet lige vil du ikke finde roen, hverken med Krell eller andet isenkram.
Jeg har selv prøvet det med et sæt højttalere, der findes ikke alternativer hvis man er hooked.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
ppp_dk skrev:
|
Det lader jo desværre til at det nærmest er umuligt at opdrive en Gravity, så derfor er jeg begyndt at lede efter værdige alternativer...
Mine ønsker er som følger, lidt som en kendt bokser "Fly like a butterfly - sting like a bee!"...
Oversat til hifi "Spille letflydende/luftigt så det er en fryd - men kan sparke i bassen, som en hest"...
Dette kan en Gravity!
Derfor er jeg nu blevet opmærksom på Krell og måske er det netop svaret på mine drømme
Efter lidt søgen her på sitet er der flere tegn på at det skal hedde FPB serien...
Desværre ser de gamle Krell bare noget mere lækre ud - med masser af massive alufronter - det er jeg lidt en sucker efter...
Fx Krell KRS 200 165kg pr banditblok, SLURP! Desværre er de fra 1988-1991, så de lytter har nok set bedre dage - derfor er de ALT for dyre synes jeg...
En mellemting kunne jo være de tidlige FPB fra 1996 og frem indtil de nye med den buede front...
De skal trække et par Dali Grand i en stue på 34m2 og jeg ELSKER ren og dyb BAS!
Er der fordele ved at vælge monoblokkene?
Kom bare med indspark...
|
|
|
Hvis det er Gravity der er det ultimative for dig, så vil jeg råde dig til at finde en og købe den, alt andet lige vil du ikke finde roen, hverken med Krell eller andet isenkram.
Jeg har selv prøvet det med et sæt højttalere, der findes ikke alternativer hvis man er hooked. |
|
|
Ja, hvad jeg har hørt at den amp kan gøre for musikken på godt og ondt hos Kubikken glemmer jeg nok aldrig...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er lige nøjagtig det jeg mener, uanset hvad du forsøger som alternativ så vil du vende tilbage til det lytteindtryk, jeg ville realisere det hvis jeg var i dine sko.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
4000 Watt i 2 ohm, trukket fra 2 stk trafoer på 1,1 Kw (2,2 Kw) og ved 230 Volt max 8 Ampere.
Så de vist ikke træde dem selv mere over fødderne 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
4000 Watt i 2 ohm, trukket fra 2 stk trafoer på 1,1 Kw (2,2 Kw) og ved 230 Volt max 8 Ampere.
Så de vist ikke træde dem selv mere over fødderne  |
|
|
Det er nok efter devicen 'så længe lager haves' - altså så længe der er juice på elektrolytterne. 
Sikringen er ikke træg, og kan ikke tåle mere end 8 Ampere, i et længere tidsrum. Så at kalde det vedvarende effekt, er nok at presse citronen.  EDIT: Indlægget er tilrettet, efter en nærlæsning af databladet.  Det er dog en monoblok, så når der er to af de store klodser, skal der nok komme lidt strøm til højttalerne.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En solid power amp er et must, især efter man har hørt KvK's så lyder andre amps næsten som små lam ved siden af  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
En solid power amp er et must, især efter man har hørt KvK's så lyder andre amps næsten som små lam ved siden af 
|
|
|
Så så ... små slag - nu kommer det an på hvad i har sammenlignet med 
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ET ENESTE alternativ til en Dali Gravity.
Og det er en Dali Gravity 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
og nu har du natruligvis også selv lyttet til MAC, så kan du dele nogle flere indtryk med os andre.
|
| Til top |
|
| |
Bonderøven Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - CVO2004
Bruger siden: 04 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet af Administrator!
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såfremt trådstarter har været helt afklaret mht at finde et alternativ til den gamle Gravity, bør denne tråd ligge stille i det antal dage eller uger som han skal bruge på at lytte til de forskellige forslag han har modtaget. Herefter bør han jo indvie os andre i resultatet. På denne måde vil trådens "cyclus" være fuldendt og alle vil føle de har bidraget til en oprigtig ment opfordring til hjælp fra trådstarter.
Hvis ovenstående ikke lykkedes, ja så vil vi sidde tilbage med endnu en utroværdig tråd, der ikke blev til andet end den sædvanlige gang diskussion.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gravityén har sine kvaliteter, men "flyve som en sommerfugl" formår den ikke. Ikke hos kvk, hvor jeg har lyttet på sagen. Men kræfter har den. Dog er der alt for megen V8-lyd over den. Den mangler finesse og nuancering. Jensen er inde på noget. Krells 700 har saft og kraft men også lillebror 350 gør det godt, så disse må være passende alternativer. Skal man ha en nyere forstærker vil en Audia Flight 100 eller 50,der er veltrimmet i biasén( og det er vigtigt), være et interessant bud. Ikke så kraftigt lydende men tilpas nuanceret.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryphon Antileon har slået Dali Gravity'en (med lille margin) i en Test i Tyske Audio... tror stadig jeg har nummeret...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med dynaudio arbiter ? jeg ved ikke om det er til at drive op, købe eller for den sags skyld betale.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongen skrev:
| Hvad med dynaudio arbiter ? jeg ved ikke om det er til at drive op, købe eller for den sags skyld betale. |
|
|
Rolig nu ... Arbiter !!! - jeg vil tro du kan få en container fyldt med Gravity for en Arbiter's pris 
Har du selv lyttet til Arbiter i hjemlige omgivelser ? ...
Vil det ikke hjælpe vores trådstarter hvis vi kommer med lytteindtryk vedr. Gravity vs. alternativer. og knap så mange luftkasteller.
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej har kun set og hørt arbiter på messe i SAS-hotellet. Kan ikke huske hvilket år men de trak de gamle Evidence (de første evidence, da der ikke var andre i den serie). Og aldrig har jeg hørt noget så godt ! Wadia løbeværk, arbiter pre/power og evidence. Det var clean og ligemeget hvor man stod i rummet synes jeg der var en imponerende stor og holografisk soundstage. Jeg husker tydeligt at de spillede noget blues musik og jeg var helt væk i den imponerende lyd.
Jeg troede gravity var en statement system i klasse med arbiter'en. Er gravity den som hifiklubben havde stående på en palle engang ?
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|