| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
UnVerbindliche Preisempfehlung, altså normal salgspris.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
|
UnVerbindliche Preisempfehlung, altså normal salgspris. |
|
|
Tak for den!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Kim Petersen skrev:
|
|
|
|
Tak for den! |
|
|
Nogle gange skriver de også Ohne Gewähr, men det har intet med et gevær at gøre 
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den er taget af fordi sælgeren har fået 60 kilo kroner for den, må det siges at have været en fin investering. Den kostede for ca. 12 år siden 30 kilo kroner til medarbejdere i klubben, den der HiFi , som nogen herinde kender. Det er lige før at den har kunnet stå tændt hele tidenog alligevel gå i nul for sælger.
Hvis den har det er det nok også ved at være på tide med et mindre servicecheck, den kører jo fuld blus hele tiden.
Jeg glæder mig også til at høre købers glæde over den, og hvad den spiller sammen med. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
ppp_dk skrev:
Kim Petersen skrev:
|
|
|
|
Tak for den! |
|
|
Nogle gange skriver de også Ohne Gewähr, men det har intet med et gevær at gøre 
|
|
|
Jeg slog det op: Uden garanti.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
ppp_dk skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Gravity er en ældre herre og derfor mener jeg også prisen på de 60 af de store, var lige i overkanten, den er naturligvis udsat for slid som alle andre forstærkere i samme klasse, så alt andet lige kan den i sagens natur være moden for udskiftning af flere vitale dele.
Hvis vi i øvrigt skal tage udgangspunkt i de 60 af de store, så er der flere værdige alternativer til gravity.
|
|
|
Nu må du ikke glemme at der faktisk var en Dali Detal med i hatten til de 60k - Gravity udgør vel så 45-50k af de 60k...
Kom endelig med de værdige alternativer...
|
|
|
Nåede du at få kontakt til sælger ?
PS. Selv med pre'en er prisen sat i forhold til den "legendariske" omtale på dette fora, og bliver det genfortalt tilstrækkeligt mange gange kan et produkt opnå en urealistisk status også ang. prissætningen.
Realistisk må den ikke koste mere end 20.000 og evt. med pre. 25 af de store. - men her vil udbud og efterspørgelse sætte et helt urealistisk prisniveau.
|
|
|
Er det ikke mere misundelse, end egentlig seriøs snak ?
20.000,- holder da ingen steder og dit alternativ er det heller ikke seriøst.
Man farer da ikke ud og giver 300.000,- for et alternativ for noget man kan få for 50.000,-
Skal man op på de der 300.000,- må det jo være fordi der er noget mere i den Gravity end du nærmest skriver, ved at nævne 20.000,- Og så har du ikke engang hørt den 
En god gammel reciever som f.eks pioneer sx 1980 kan nemt rende op i 7-9.000,- fordi der ikke er så mange af dem. En Gravity er der 22 af og er en ener som ikke kan sammenlignes med noget andet.
Så derfor er prisen på de 60.000,- faktisk ret rimelig.
For 2½ år siden var der en Gravity til salg........... kun effekten, til 75.000,-........... og den blev solgt i en fart 
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misundelig er jeg aldrig, det er en dårlig egenskab og den besidder jeg ikke.
Krell FPB600 koster ca. 125.000,- fra ny den er sat til 50.000,- i brugt salg, det er i mine øjne en rimelig pris.
Om Krell FPB600 er seriøs eller ej er vist op til den enkelte, du har lov at mene at Dali'en er en unik forstærker, jeg ser den mere som en hvilken som helst anden forstærker i prisklassen som den befandt sig i for mindst 12 år siden.
At der findes 22 styk's gøre den ikke mere værd for mig, det kan den udemærket være for andre som ønsker vintage hifi.
Set i lyset af hvad den kostede fra ny, er det en urimelig brugt pris, vel og mærke set frta mit synspunkt.
Jeg har ikke hørt Dali'en - det kunne da være ok at lytte til den, men umiddelbart er den ikke på min ønskeliste, dertil er jeg for meget betaget af Krell's effektblokke.
Smag og behag ... heltny 
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen du har helt ret, jeg har nu også kun hørt de ældre Krell og dem vil jeg nærmest beskrive som en forfinet PA-forstærker, så jeg kan slet ikke udtale mig om den du henviser til.
Men Gravityen er en af de meget FÅ ÆGTE 100 watt KL.A. forstærkere der findes i dag... som ER 100 watt og har strøm nok til en tilnærmelsesvis fordobling af effekten, ved halvering af impedansen.
Andre 100 watter, giver også 200 watt i 4 ohm og 400 watt i 2 ohm, men det er som regelt fordi de er på langet mere end de 100 watt i 8 ohm........... f.eks 192 watt.
Men det skal så lige siges, at det jeg mener med at den er en éner, er at den spiller på en måde som ingen anden forstærker gør........... og ER man til den spillemåde........... så findes der altså ikke alternativer 
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes kun en Spruce Goose, det gør den til en ener, men ikke nødvnedigvis værdifuld eller brugbar.
Jeg tror der findes ligeså mange enere af tvivlsom værdi, som nogen af værdi, men at være den eneste er ikke værdigrundlaget i sig selv. __________________ mvh sund,
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
|
Der findes kun en Spruce Goose, det gør den til en ener, men ikke nødvnedigvis værdifuld eller brugbar.
Jeg tror der findes ligeså mange enere af tvivlsom værdi, som nogen af værdi, men at være den eneste er ikke værdigrundlaget i sig selv.
|
|
|
Og med det mener du ?
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at Gravity er et samlerobjekt, fordi den efter nogles opfattelse lydmæssigt kan noget ingen eller virkelig meget få andre kan, og fordi den er sjælden, og fordi den er bygget som en "tank" uden hensyn til omkostninger. (jeg har aldrig hørt den - kun set den på billeder og omtale).
Et sådant produkt kan man da godt diskuttere om værdien er rimelig eller ej, men husk da, at det er i allerhøjeste grad betalingsevnen hos potentielle købere der afgør hvad prisen er. Er der en rigmand, som VIL have en sådan her-og-nu, og føler det er simpelthen en livschance for at få sin endelige forstærker, og ikke tror han kan få samme ejerglæde ved en anden forstærker. Og der samtidig endelig er en handelsmand der vil sælge en sådan børge, kan prisen sagtens gå astronomisk op. Sammenlign med vintage ure, uhyre sjældne biler, kunst osv. Det eneste der er jokeren i denne her sammenhæng, er hvordan sliddet på komponenterne ændrer forstærkerens evne til at spille som den er udviklet til, eller om den kan repareres 100% efter oprindelig specifikationer.
Det er klart, at en fattig-mand langt fra er enig i den pris, og ikke vil give det. Men argumentere mod det, svarer til at vedkommende kunne synes at Mona Lisa burde kunne købes for højest 20.000,- når nu det er et så mørkt og gammelt billede! Enkelte krakkeleringer har det sikkert også.
Dem der egentlig kan prissætte sådanne produkter, er handelsfolk der kender udbuddet og efterspørgslen på vintage grej. dem findes der nogle få af rundt omkring. De lever kun af det hvis de sælger noget. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Sund skrev:
|
Jeg tror der findes ligeså mange enere af tvivlsom værdi, som nogen af værdi, men at være den eneste er ikke værdigrundlaget i sig selv.
|
|
|
Og med det mener du ?
|
|
|
Det står jo implicit. __________________ mvh sund,
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal blive interessant hvad det ender med, specielt interessant om det lykkes dig at finde en Gravity, held og lykke med på jagten.
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
heltny skrev:
Sund skrev:
|
|
|
|
Og med det mener du ?
|
|
|
Det står jo implicit.
|
|
|
Ja ok...... hmm.... øhh..... du mener ikke at en Gravity er brugbar eller værdifuld 
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er slet ikke det, blot at fordi det er en ener - i 22 eksemplarer - gør det den ikke værdifuld.
__________________ mvh sund,
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da, i den grad gør det.
Jeg har en Pioneer SX 1980.... dem er der ikke mange af og den er fra 1980 (sjovt nok) og burde ikke være meget værd, men det er den.... netop fordi der ikke er mange af dem
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Det skal blive interessant hvad det ender med, specielt interessant om det lykkes dig at finde en Gravity, held og lykke med på jagten.  |
|
|
Ja, vi får se om jeg når at fange en inden de banker på fra alderdomshjemmet og siger det er tiden...
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
for år tilbage var der 2 til salg i hf med kontrolforstærker og et par megaline,tror prisen var 175000kr
|
| Til top |
|
| |