| Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi tager den lige én gang til for prins knud : Jeg har ikke udtalt mig om Gravity's lydideal eller på anden måde forgivet at jeg har lyttet til den, jeg kommenterede prisniveauet på brugtmarked og skrev om Krell.
Lad nu være med at forplumrer debatten med hvad du oluf mener om min person, det kan du skrive til mig i en PB.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
|
Hr. Nielsen, kan du ikke komme med et alternativ til min forstærker ?
Jeg skal af med den og have mig en ny. 
Det er en 2 x 250 Watter.............. Mere behøver du vel ikke at vide   
|
|
|
Du skal slet ikke have en ny forstærker, du skal have en ny bil, det fremgår tydeligt af det du skriver imellem linierne. 
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en BILforstærker du mener ?
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex du har stadig ikke svaret på hvilke værdige alternativer, der er til Gravity, og hvordan du kan vide det, når du ikke har hørt den og
hvordan du kan udtale dig om, hvad der vil være en rimelig brugtpris for en Gravity.
Jeg har ikke nogen mening om din person, da jeg ikke kender dig. Min bemærkning om dig var udelukkende for at forklare overfor hifiigen,
hvorfor jeg måske havde reageret en tand for voldsomt.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må tilstå efter at have læst denne tråd med interesse at den endnu engang er på vej til at blive forplumret af diverse fortolkninger af folks indlæg og af til dels spydige spidsfindigheder.
Der skal da for hulen være plads til forskelligheder, dette både hvad udstyr angår og ikke mindst hvor gammel man er, hvordan man er til at skrive osv.
Man bliver som jeg tolker/ læser de sidste par indlæg, ved med, at "skubbe" til en bruger der mener ikke at have gjort andet end at snakke om Krell.
Dette leder mig til at henvise til overskriften på dette indlæg nemlig:
Alternativ til Gravity - fx Krell FPB?
Er det monstro muligt at vende tilbage til topic igen? Alternatvivt kan jeg sagtens følge moderatorerne på sitet, nemlig at de ikke har andet valg for at stoppe dette børnehaveri....
Nå for katten, nu for jeg sikkert på puklen, men alligevel... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte i skyd-ningen at spørge trådstarter, altså ppp DK, har du erhvervet dig en Gravity eller hvad er status desangående?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
flechr8 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 05:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt at dette er en gammel tråd. Det virker bare som om at folk glemmer en vigtig parameter når snakken går på monster amp's. Der er flere der nævner de store FPB'er fra Krell som et seriøst alternativ til den kære Gravity. Det skal jeg så ikke kunne udtale mig om da jeg ikke har hørt disse amp's i en direkte a/b sammenligning. Dog kan jeg sige at FPB 600 trækker 8000 VA fra nettet ved fuld belastning. Så inden man får ideer om at sådan et monster er det eneste der kan skubbe et par membraner frem og tilbage, bør man "lige" installere en dedikeret 40A linie ude fra vejen. Det kan jo sikket godt blive dyrt da det lovmæssige krav til forsikringerne er 25A. Min pointe er naturligvis at hvis man kobler sit anlæg på alm. 10A lysnet kan man lige så købe en mindre forstærker.
__________________ Chuck Norris can judge your stereo by its cover
|
| Til top |
|
| |
r1r1 Branchemedlem

AVCentrum.dk
Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Det lader jo desværre til at det nærmest er umuligt at opdrive en Gravity, så derfor er jeg begyndt at lede efter værdige alternativer...
Mine ønsker er som følger, lidt som en kendt bokser "Fly like a butterfly - sting like a bee!"...
Oversat til hifi "Spille letflydende/luftigt så det er en fryd - men kan sparke i bassen, som en hest"...
Dette kan en Gravity!
Derfor er jeg nu blevet opmærksom på Krell og måske er det netop svaret på mine drømme
Efter lidt søgen her på sitet er der flere tegn på at det skal hedde FPB serien...
Desværre ser de gamle Krell bare noget mere lækre ud - med masser af massive alufronter - det er jeg lidt en sucker efter...
Fx Krell KRS 200 165kg pr banditblok, SLURP! Desværre er de fra 1988-1991, så de lytter har nok set bedre dage - derfor er de ALT for dyre synes jeg...
En mellemting kunne jo være de tidlige FPB fra 1996 og frem indtil de nye med den buede front...
De skal trække et par Dali Grand i en stue på 34m2 og jeg ELSKER ren og dyb BAS!
Er der fordele ved at vælge monoblokkene?
Kom bare med indspark... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
r1r1 Branchemedlem

AVCentrum.dk
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du læst dette:
Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til.
Samtlige branchemedlemmer SKAL oplyse deres tilhørsformål, som vil blive offentliggjort i deres profil – ingen undtagelse.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Har du læst dette:
Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til.
Samtlige branchemedlemmer SKAL oplyse deres tilhørsformål, som vil blive offentliggjort i deres profil – ingen undtagelse.
|
|
|
Hvor står der - at han er branchemellem ?
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jesper Juul skrev:
|
Har du læst dette:
|
|
|
Hvor står der - at han er branchemellem ? |
|
|
King, det står der heller ikke nogen steder, men når man skriver "VI har solgt", og "VORES Demorum", og samtidig laver så tydelige reklame som der her er tale om, så bør alle kunne se, at der er tale om et indlæg til fremme af egen virksomhed = branchemedlem. Hvor mange private hifi-folk har demorum?
King, nu er du ude i noget juridisk pingpong sludder
Derudover tror jeg de fleste finder r1r1's indlæg temmelig utroværdigt, ligesom den henviste test heller ikke på overbevisende måde virker tilstrækkelig grundig til at læserne kan konkludere, at Unissen på nogen måde skulle kunne måle sig med en Gravity. Jeg tror r1r1 har skudt sig selv i foden. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
r1r1 Branchemedlem

AVCentrum.dk
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen,Jesper Juul og King det er hermed taget til efterretning.
Ikke destro mindre spiller Unisonen stadig bedre.
Med venlig hilsen.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jesper Juul skrev:
|
Har du læst dette:
|
|
|
|
|
Hvis du ud fra:
"Vi har solgt en Gravity for ca.en måned siden.Den har spillet i vores demo rum."
ikke kan regne ud at han er branchemedlem tror jeg ikke rigtigt jeg kan hjælpe dig. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
r1r1 skrev:
|
hifiigen,Jesper Juul og King det er hermed taget til efterretning.
Ikke destro mindre spiller Unisonen stadig bedre.
Med venlig hilsen.
|
|
|
Tjaa, det virker da ikke som du hverken har taget det til efterretning eller blevet klogere. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
r1r1 Branchemedlem

AVCentrum.dk
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
king skrev:
|
Har du læst dette:
|
|
|
|
|
King, det står der heller ikke nogen steder, men når man skriver "VI har solgt", og "VORES Demorum", og samtidig laver så tydelige reklame som der her er tale om, så bør alle kunne se, at der er tale om et indlæg til fremme af egen virksomhed = branchemedlem. Hvor mange private hifi-folk har demorum?
King, nu er du ude i noget juridisk pingpong sludder
Derudover tror jeg de fleste finder r1r1's indlæg temmelig utroværdigt, ligesom den henviste test heller ikke på overbevisende måde virker tilstrækkelig grundig til at læserne kan konkludere, at Unissen på nogen måde skulle kunne måle sig med en Gravity. Jeg tror r1r1 har skudt sig selv i foden.
Det er få som har lyttet til en Gravity og kan tælles på en hånd som har lyttet til Gravity vs.Unissen og du er jo ikke en af dem (ved jeg med sikkerhed). Så hvem har skudt sig i foden? Det er underligt at udtale sig om noget man ikke har hørt.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid spændende med folk der har sammenlignet grej og hvis Unissen kam matche en Gravity begynder den at blive interessant. Prisen er bestemt ikke afskrækkende ej heller "testen" så måske en tur til nordsjælland kunne blive aktuelt. Jeg har lyttet på Gravity og den har bestemt sine forcer, men et stykke lyd-nuanceret highend er den ikke. Den har power og megen kontrol, men mangler delikatesse og jævn båndbredde. Lidt for megen "loudness-lyd". Unissen skal "undersøges" ved kærkommen lejlighed...
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en Mosfætter med rør i indgangen.  Jeg er ikke helt sikker på at du kan omvende Gravity-guruer til at spille musik på sådan én. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Det er altid spændende med folk der har sammenlignet grej og hvis Unissen kam matche en Gravity begynder den at blive interessant. Prisen er bestemt ikke afskrækkende ej heller "testen" så måske en tur til nordsjælland kunne blive aktuelt. Jeg har lyttet på Gravity og den har bestemt sine forcer, men et stykke lyd-nuanceret highend er den ikke. Den har power og megen kontrol, men mangler delikatesse og jævn båndbredde. Lidt for megen "loudness-lyd". Unissen skal "undersøges" ved kærkommen lejlighed... |
|
|
Den Unison Research kan du roligt satse et lyt på. Suveræn amp. Der spiller op mod de helt store!
Har hørt den 
|
| Til top |
|
| |