Emne: Preamps HD+HDMI ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som ved hvad der er på vej af preamps som understøtter de nye lydformater og har HDMI __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke komme uden om at det er KRAM den Denon der :P Men damn, hvor ville jeg ikke give så mange penge for noget der ser så underligt ud, efter min mening lidt Alien agtigt :D ALtså den gamle var da flottere :D Altså jeg vil gerne eje det sæt der, det er slet ikke det :P
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne da også godt lige bruge et par stykker af de effektblokke...
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 05:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man finde specs på Denon AVP-A1HD __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
check lige de her info
Denon AVP-A1HDCI AV Processor
Scheduled for delivery this Fall, the AVP-A1HDC1 is engineered from the ground up to provide the ultimate in audio and video performance, as well as to meet the demands of Denon’s valued custom integration customers, including the growing need for advanced multi-zone networking capabilities. The introduction of this processor and matching 10 CH amplifier (Denon POA-A1HDCI) marks the debut of a new family of high-performance custom-focused components.
Jeff Talmadge, Director, Product Development and Systems Integration noted, “We’ve had many requests from our enthusiast customers to get back into this market, which we have not focused on in over 10 years. After talking to many of our customers, we determined that these two products we’re introducing are what people want most from Denon. We’ve combined the advanced functionality of our ultimate-quality components with advanced multi-zone and networking capabilities. Our goal is to bring dedicated home entertainment aficionados the upscale solutions they need to enjoy ultimate-quality audio and video performance, and to give custom integrators new ways to meet the demands of their discriminating clientele.”
AVP-A1HDCI – Powerful Audio/Video Controller Processor with Silicon Optix Realta Chipset Following its success in Denon’s renowned DVD players, Denon has added the advanced Silicon Optix Realta chipset to its new AVP-A1HDCI, enabling enhanced video performance with upconversion and scaling to 1080p from all analog and digital sources, including the ability to use Realta Noise Reduction circuitry for 1080p input signals. This powerful chipset is just one of many advanced features that make the reference-quality AVP-A1HDCI one of the world’s most advanced audio/video controllers.
The AVP-A1HDCI features six HDMI inputs and two HDMI outputs and also includes built-in Ethernet and Wi-Fi 802.11b/g connectivity. Both network protocols allow custom integrators the ability to diagnose, correct, update and remotely perform maintenance on the units without the need to travel to their customer’s home. The SimplayHD certified AVP-A1HDCI also features DLNA and Windows Vista certification, and allows users to stream multimedia content from network attached devices including computers and the popular iTunes software as well as media servers and network attached storage devices.
Other CI dedicated-features include RS-232 and assignable high current DC trigger outputs, Audyssey MultEQ XT Auto Setup and Calibration, and the ability to use the Audyssey Pro installer package, which measures ideal sonic performance in up to 32 different positions, allowing installers to define the ultimate sound quality for virtually any size or shape room.
The AVP-A1HDCI is a multiple source/multiple zone controller processor, capable of up to four zones and providing digital output to Zone 2. Users enjoy discrete command, source select, volume, power and more in each zone. In addition, three discrete and independent tuners; AM/FM, XM satellite radio ready (subscription required) and HD Radio provide for multi-zone distribution with high quality playback and support of multicasting from HD Radio.
The AVP-A1HDCI features the company’s newly designed Graphical User Interface (GUI) that makes accessing all the advanced features simpler and more intuitive than ever.
Enhanced Music Performance from Multiple Sources For those users who enjoy streaming music via Ethernet / Wi-Fi or listening to their MP3 player via an iPod dock or USB flash drive/HDD, the AVP-A1HDCI features a compressed audio restorer that enhances music files that may be lacking in quality.
MSRP: $7,000, shipping Fall 2007
og
Introducing Audyssey Dynamic EQ at CEDIA 2007, Delivering Optimum Sound at Any Volume Level
Los Angeles, CA, August 23, 2007— Audyssey Laboratories, the leading provider of sound equalization solutions, is introducing its newest technology, Audyssey Dynamic EQ, at the 2007 CEDIA Expo. The culmination of years of research, this breakthrough technology is the first to effectively solve the long-standing problem of deteriorating sound quality as volume is decreased.
“Most users listen to audio systems at levels well below the original mix volume, thereby degrading tonal balance, bass response and surround impression,” explains Michael Solomon, Audyssey CEO, “Audyssey Dynamic EQ enables the listener to set the volume control at their preferred playback level, and yet still enjoy the same rich, enveloping sound as if played at reference volume level.”
Audyssey Dynamic EQ selects the best possible frequency response and surround volume levels moment-by-moment. The result is bass response, tonal balance and surround impression that remain constant despite changes in volume. This is the first technology that carefully combines information from incoming source levels with actual output sound levels in the room, a pre-requisite for delivering a dynamic volume solution.
Audyssey Dynamic EQ will be available in eight new Denon products shipping between CEDIA and Thanksgiving, 2007. Four of these products are the new network-centric home entertainment systems, the Denon S-32, S-52, S-102 and S-302.
The other four Dynamic EQ-enabled products are the new Denon top-of-the-line A/V receivers AVR-3808CI, AVR-4308CI, AVR-5308CI, and the AVP-A1HD separate controller. For loudness correction to be effective in AVRs, it is necessary to first perform proper frequency and time domain room equalization. To ensure proper installation and the best possible result, Dynamic EQ is enabled in these A/V receivers by a professional installer when installing Audyssey’s award-winning room correction technology, MultEQ XT. The result is unparalleled clarity, detail, balance, and imaging, at any volume.
For decades, compensating for deteriorating dynamic range as volume decreases seemed an insurmountable obstacle. Thirty years ago, Tomlinson Holman, now Audyssey Chief Science Officer, began researching this problem and published a seminal research paper*. Not until the power of today’s DSP processing was combined with extensive research performed by the Audyssey team at the University of Southern California’s Immersive Audio Laboratory, was it possible to deliver the proper listening experience at all volume levels.
“The creation of Audyssey Dynamic EQ is a testimony to Tom’s lifelong commitment to solving fundamental audio problems,” said Audyssey founder and CTO, Chris Kyriakakis, “We know Dynamic EQ will take its place alongside MultEQ as a key technology that greatly improves the listening experience for all people who care about sound quality.”
About Audyssey Laboratories™ Audyssey Laboratories was conceived at the prestigious Immersive Audio Laboratory at the University of Southern California in Los Angeles, California. For more than 10 years, Professors Tomlinson Holman and Chris Kyriakakis conducted research in audio signal processing, acoustics, and psychoacoustics. The results of their interdisciplinary research have been published in more than 100 technical journals and several books. One of the most challenging problems that they addressed was the comprehensive understanding of the negative effects of room acoustics on sound reproduction. It took five years of intense research and experimentation and more than $5M in research funds to fully understand and solve this intricate problem. No other facility in the world had the scientific expertise and the resources to fundamentally examine and solve this problem. Dr. Sunil Bharitkar, Philip Hilmes, Prof. Tomlinson Holman, and Prof. Chris Kyriakakis were all involved in conceiving and creating the technology that provided the basis for Audyssey Laboratories, Inc., founded in July 2002.
About Denon Denon is a world leader in the manufacture of the highest quality home theater, audio and software products. Denon is recognized internationally for innovative and groundbreaking products and has a long history of technical innovations, including the development and first commercialization of PCM digital audio. The brand Denon is owned by D&M Holdings Inc. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
| Er der nogen som ved hvad der er på vej af preamps som understøtter de nye lydformater og har HDMI |
|
|
Som jeg har gjort mig til talsmand for før, så er det væsentlige at der er HDMI, ikke at der er dekoder til True-HD og DTS-HD. Blandt kommende forforstærkere med HDMI kan nævnes Audiolab 8000AP (ca. 17k), og Lexicon MC-5 (ca. 28k). Derudover har MC12HD også HDMI. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
urte skrev:
| Er der nogen som ved hvad der er på vej af preamps som understøtter de nye lydformater og har HDMI |
|
|
Som jeg har gjort mig til talsmand for før, så er det væsentlige at der er HDMI, ikke at der er dekoder til True-HD og DTS-HD. Blandt kommende forforstærkere med HDMI kan nævnes Audiolab 8000AP (ca. 17k), og Lexicon MC-5 (ca. 28k). Derudover har MC12HD også HDMI.
|
|
|
Kan alle disse køre lyd via HDMI ? mere så det ikke kun er billeddelen der smides igennem. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
|
Kan alle disse køre lyd via HDMI ? mere så det ikke kun er billeddelen der smides igennem.
|
|
|
Ja, der er 7.1 PCM input via HDMI. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er tildels enig med dig,men der er stadigvæk en del udgivelser uden PCM. Jeg forventer selv at alle afspillere vil kunne afkode formater selv og sende dem i PCM med tiden __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
| jeg er tildels enig med dig,men der er stadigvæk en del udgivelser uden PCM. Jeg forventer selv at alle afspillere vil kunne afkode formater selv og sende dem i PCM med tiden |
|
|
Præcis. Pointen er at med tiden vil det være et _krav_ at overføre som PCM (når der er tale om HD-lyd), og ikke som bitstream, da filmene vil blive lagret med ét generelt lydspor, og så en center-kanal i forskellige sprog som mixes ind over (for at spare plads). Dette kræver PCM-output, og til den tid vil bitstream mellem afspiller og processor være værdiløst. PCM mellem afspiller og processor er _ikke_ kun tiltænkt PCM-lydspor.
I praksis vil du iøvrigt generelt overføre DD, DD+ og DTS som bitstream, og PCM, TrueHD og DTS-HD som PCM.
Onkyo har iøvrigt fundet en vej til at omgå encodingen, så et lydspor der er encoded i advanced mode kan konverteres til basic mode, så lyden kan sendes som bitstream til receiveren. Det er en i mine øjne direkte tåbelig omvej, som har til formål at sælge receivere, og så snart filmene rent faktisk gør _brug_ af advanced authoring-mulighederne, så vil dette alligevel ikke kunne lade sig gøre. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV- Precision, hvorfor har du så meget imod de er surroundforstærkeren der dekoder istedet for afspiller ?
Det er vel billigere i produktionen kun at have en central dekoder, end en dekoder i hver enhed ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
AV- Precision, hvorfor har du så meget imod de er surroundforstærkeren der dekoder istedet for afspiller ?
Det er vel billigere i produktionen kun at have en central dekoder, end en dekoder i hver enhed ?
|
|
|
Jeg har som sådan ikke noget imod det, problemet er at det medfører en række problemer i praksis: For det første, så vil filmene med tiden blive indspillet på en måde hvor afspilleren _skal_ have en dekoder indbygget, for at kunne mixe center-lyden ind (som nævnt ovenfor). Hvis du vil nøjes med en dekoder ét sted, skal den derfor nødvendigvis sidde i afspilleren. Det er derfor dekoderen i _receiveren_ der er overflødig, ikke dén i afspilleren. Du slipper ikke for dén i afspilleren, uanset hvad du gør - hvis man skal følge din logik og have én central dekoder, hvorfor så ikke bare bruge dén der per definition skal være i afspilleren? Dét at nogle afspillere kan overføre bitstream til receiveren, betyder ikke at afspilleren ikke har en dekoder - det betyder at producenten har fundet en måde at omgå dén dekoder, så du netop har behov for én mere!
Derudover giver dét at overføre PCM til receiveren en unik mulighed for at gøre receiveren 100% fremtidssikret! Det er ekstremt godt nyt for forbrugerne, og voldsomt skidt nyt for producenterne da de så ikke kan sælge dig en ny receiver hvert andet år! Det er dérfor producenter som Onkyo forsøger at modarbejde det, og placere dekoderne i receiveren - det giver muligheden for at lancere et nyt format næste år, så du igen skal skifte din receiver ud - hvilket betyder at de som producent tjener flere penge. Det er en helt bevidst strategi fra producenternes side, at sørge for at apparaterne er lige præcist spændende nok til at du får lyst til at købe, og samtidig bliver forældede så hurtigt som muligt så du får lyst til at skifte dem ud igen. Det er dérfor jeg råber op om det så meget jeg kan, det er for mig at se en unik mulighed for at sætte en prop i "våbenkapløbet", så man kan tillade sig at købe en god surroundforstærker uden risiko for at den bliver forældet. Men du kan være stensikker på at enhver udvikling i dén retning skal ske fra forbrugernes side, det er ikke noget producenterne hælder i nakken af dig af sig selv, de vil gøre alt hvad de kan for at modarbejde det. Derfor synes jeg det er væsentligt at du som forbruger efterspørger en afspiller der kan dekode alle formater til 7.1 PCM, frem for en afspiller der kan aflevere alle formater som bitstream. Det er _klart_ at foretrække for dig i længden.
Svaret er altså kort sagt, at jeg har noget imod dekodere i surround-forstærkeren, fordi jeg vægter forbrugeren højere end producenten. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision
Hmmm..... Så du mener faktisk at en transport som Denon DVD-2500BTCI er værdiløs .
Hvor har du dette fremtidssenarie fra?
da filmene vil blive lagret med ét generelt lydspor, og så en center-kanal i forskellige sprog som mixes ind over (for at spare plads). __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
|
Hmmm..... Så du mener faktisk at en transport som Denon DVD-2500BTCI er værdiløs . |
|
|
Nu har jeg ikke læst nok om den til at kunne sige præcist hvor meget de lægger i at det bare er en "transport" - der er ingen analog-del eller scaler, javel, men der skal ligge noget signalbehandling i den uanset hvordan man vender og drejer det. Du kan ikke bare hive data'ene op af skiven og sende dem ud via HDMI, på billedsiden skal der sidde dekodere til at afkode MPEG-2, AVC og VC-1 til rå billeddata, jeg vil tro at de gør det samme på lydsiden - ellers vil de som sagt ganske enkelt ikke kunne afspille skiverne! Så mit gæt er at man ikke skal lægge mere i ordet "transport", end at der ikke er andet end HDMI udgang. Der _skal_ stadig være dekodere til de forskellige lyd-formater indbygget, hvis de vil understøtte BD-J 1.1.
Audi A3 skrev:
| Hvor har du dette fremtidssenarie fra?
da filmene vil blive lagret med ét generelt lydspor, og så en center-kanal i forskellige sprog som mixes ind over (for at spare plads).
|
|
|
Det er ikke noget jeg har fundet på, og det er faktisk ikke et fremtidsscenarie - alle HD-DVD film er authored i advanced mode, Onkyo har bare fundet en måde at omgå det. Se f.eks. dette link:
http://www.highdefdigest.com/news/show/Joshua_Zyber/High-Def _FAQ/High-Def_FAQ:_Is_HDMI_1.3_Really_Necessary/853
Derudover vil jeg gerne lige sige at jeg er målløs over hvordan firmaer som Denon og Onkyo bruges som argumenter - jamen, hvis Onkyo eller Denon gør det, så må det jo være det rigtige... Ja, det rigtige for DEM! Det er dét de tjener flest penge på. Eller, du tror måske hovedløst på at Denon's blu-ray transport rent faktisk bliver billig? Jeg undres over hvor meget fakta man som neutral iagttager (og her tænker jeg ikke på mig selv) skal levere for at overbevise folk, mens man som producent med gigantiske kapital-interesser ikke engang behøver dokumentere hvilke dele af HDMI 1.3 man har tænkt sig at understøtte, for at overbevise folk om at HDMI 1.3 bare er det eneste rigtige.
Forstå mig ret, jeg har _intet_ imod de features HDMI 1.3 muliggør. Jeg siger bare at de skal bruges med omtanke, og at de ikke _automatisk_ medfører reelle forbedringer. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
|
Hvor har du dette fremtidssenarie fra?
da filmene vil blive lagret med ét generelt lydspor, og så en center-kanal i forskellige sprog som mixes ind over (for at spare plads).
|
|
|
Jeg vil iøvrigt gerne lige uddybe: Hvorvidt filmselskaberne rent faktisk vil gøre brug af denne feature, er selvsagt ikke hugget i sten - indtil videre er der mig bekendt ingen der har gjort det. Det er bare ikke særligt relevant - det relevante er at _muligheden_ er der, hvilket betyder at afspillerne skal have ikke mindre end to audio dekodere for at kunne opfylde kravene til BD-J 1.1, og dermed (efter 31. oktober) kravene til overhovedet at kunne kaldes en blu-ray afspiller. Det besvarer så også spørgsmålet om den kommende Denon: Det er meget muligt at den _kan_ levere lyden som bitstream, der er bare ikke rigtigt nogen grund til det da dekoderne alligevel skal være der, de bliver ikke sparet væk bare fordi man leverer muligheden for bitstream output. Det samme gælder Onkyo's HD-DVD (og Toshiba's, når de får det) - at muligheden for bitstream er til stede, ændrer ikke på at afspilleren _skal_ have to audio-dekodere indbygget. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu mere sludre-sladre: Jeg synes iøvrigt at tanken om en ren transport, uden andet end en HDMI-udgang og uden opskalering osv, er en rigtigt _god_ idé. D/A konvertering, skalering osv hører ikke til i afspilleren. Men selve afkodningen fra f.eks. VC-1 komprimeret billede til et råt 1080P/24 billede, samt afkodning fra TrueHD til PCM, _er_ noget der hører til i afspilleren. Format-relateret behandling i afspilleren, kvalitets-relateret behandling i forstærker/display. Dét er den bedste og mest fremtidssikre måde at opbygge sit system på, for hvis der kommer nye formater, behøver du kun skifte afspilleren. Forstærker og display skal så kun skiftes såfremt der kommer noget _bedre_, ikke bare fordi der kommer noget _nyere_. Køber du en forstærker der er god nok, og et display der er godt nok, er det fuldstændigt fremtidssikret. Derudover skal du kun købe én god scaler, og én god surround-processor. Det er, set fra en forbrugers synspunkt, den eneste rigtige måde at gøre det på. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
chewie Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ifølge Lexicon understøtter MC-12HD ikke 7.1 ind, heller ikke via HDMI indgangen, jeg er ikke sikker på den nye RV-5, og det vil den heller ikke i fremtiden ifølge Lexicon.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision
Tak for uddybningen 
Synes sq det er lidt svært at finde ud af hvad der er den bedste og mest fremtidssikre investering indimellem. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|