Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Digital Tunere indbtgget i TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 September 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Nu kender jeg ikke noget til Metz, så det vil jeg ikke kommentere, men er ikke imponeret over Samsungs skærme...

Nu er et "godt" billede et tolkningsspørgsmål... Jeg ville ikke kunne være tilfreds med nogen af de tv der er på markedet med DVB-C...

Hvorfor er det nu, at jeg har svært ved lige at se de to ovennævnte sætninger i samme indlæg. Du har ikke set tv'et, men synes billedet er dårligt.

Okay. Jeg tror jeg bakker ud af den siskussion her.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 September 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg kan godt forstå du bliver forvirret. Du spørger om lcd m. mulighed for tdc "indbygget" og straks kommer der folk på banen, der prøver at overbevise dig om at du er helt forkert på den. Hvor svært kan det være at hjælpe manden, han beder jo om blive klogere på noget specifikt, men straks skal det forplumres.

Du må ud og kigge på tv m. indbygget dvb-c. Om det understøtter hd osv. må forhandleren hjælpe dig med...Om det er nødvendigt med hd er en anden sag, fsva. når det "kun" er 40 tommer.

Tag nu lige at hjælp manden, istedet for at "vinde" ham over på jeres banehalvdel.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 12 September 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Neffets212 skrev:

Ja

jeg bliver mere og mere forvirret.

Har set på et  Sony D3000 - Den kan jeg jo bare sætte

et  kort i (Indstikskort) Det koster 200 pr. år.

Så er jeg fri for en selectorbox.

Mvh Steffen (Neffets) 

He, ja det kan jeg godt forstå du gør

Du har helt ret med Sonyen. Kortet fra TDC skal i siden og så kører det derudaf, hvilket er samme fremgangsmåde for de andre med DVB-C indbygget, Metz, Loewe og NAD (er der flere, så ret mig endelig ?).

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 12 September 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Exxtreme skrev:

Nu kender jeg ikke noget til Metz, så det vil jeg ikke kommentere, men er ikke imponeret over Samsungs skærme...

Nu er et "godt" billede et tolkningsspørgsmål... Jeg ville ikke kunne være tilfreds med nogen af de tv der er på markedet med DVB-C...

Hvorfor er det nu, at jeg har svært ved lige at se de to ovennævnte sætninger i samme indlæg. Du har ikke set tv'et, men synes billedet er dårligt.

Okay. Jeg tror jeg bakker ud af den siskussion her.

Jeg behøver ikke at se på et LCD TV mere for at vide at det slet ikke lever op til mine forventninger til et tv... Simple as that!

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Jeg kan godt forstå du bliver forvirret. Du spørger om lcd m. mulighed for tdc "indbygget" og straks kommer der folk på banen, der prøver at overbevise dig om at du er helt forkert på den. Hvor svært kan det være at hjælpe manden, han beder jo om blive klogere på noget specifikt, men straks skal det forplumres.

Nu er det ikke alle der vælger LCD fordi de ved det lige nøjagtigt er DET de vil have, men f.eks. fordi LCD på papiret sommetider ser bedre ud end Plasma, hvilket ikke er tilfældet i praksis, så at anbefale et bedre tv til prisen er også at hjælpe manden... Uanset om det anbefalede tv er et LCD eller whatever...

Du må ud og kigge på tv m. indbygget dvb-c. Om det understøtter hd osv. må forhandleren hjælpe dig med...Om det er nødvendigt med hd er en anden sag, fsva. når det "kun" er 40 tommer.

Tag nu lige at hjælp manden, istedet for at "vinde" ham over på jeres banehalvdel.

Det gør vi også... Men muligvis ikke efter dit hoved...

mvh. Per.

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvis det som udgangspunkt er din holdning exxtreme, at du ikke vil se flere lcd-tv, hvorfor deltager du så i den hér tråd?

Jeg tror ikke det er nogen hjælp til trådens ophavsmand...

mvh. Per.

Edit: hallo, jeg har et gammelt crt tv, så jeg er i princippet upartisk i den her "religionskrig" mht. lcd vs plasma. Det samme kan man vist ikke sige om dig...

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hvis exxtreme ellers kan bidrage med noget som kan bruges ifht. emnet, findes der så nogle plasmaer med dvb-c indbygget? Det kunne da hjælpe neffets.

mvh. Per.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Hvis det som udgangspunkt er din holdning exxtreme, at du ikke vil se flere lcd-tv, hvorfor deltager du så i den hér tråd?

Jeg tror ikke det er nogen hjælp til trådens ophavsmand...

mvh. Per.

Lad trådens ejermand om at vurdere hvad der hjælper ham ikke? Hvis han siger han ikke er interesseret i Plasma, så er der ikke nogen grund til jeg hjælper ham, men indtil videre har han ikke antydet det...

Edit: hallo, jeg har et gammelt crt tv, så jeg er i princippet upartisk i den her "religionskrig" mht. lcd vs plasma. Det samme kan man vist ikke sige om dig...

Hallo, hvem siger jeg skal være upartisk... Der er jo nok en grund til jeg anbefaler Plasma over LCD ikke...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Ups... trykkede forkert

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jatak, sådan er det at være hurtig på tasterne.

Mht. at være upartisk, så skrev du selv "ikke efter dit hoved", hvilket jeg tolker som om at du mener jeg kun hjælper pgl. såfremt, det er "efter mit hoved". Det var det min kommentar, hentyder til.

Men hvad med plasma med indbygget dvb-c? Det er jo dybest set det han leder efter (ihvertfald det med dvb-c).

mvh. Per.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Jatak, sådan er det at være hurtig på tasterne.

Mht. at være upartisk, så skrev du selv "ikke efter dit hoved", hvilket jeg tolker som om at du mener jeg kun hjælper pgl. såfremt, det er "efter mit hoved". Det var det min kommentar, hentyder til.

Så tolker du forkert, jeg har ikke antydet noget i forhold til hvordan du hjælper manden... Derimod har du skrevet at vi skulle tage og hjælpe ham, hvilket vi gør, men muligvis ikke efter dit hoved...

Men hvad med plasma med indbygget dvb-c? Det er jo dybest set det han leder efter (ihvertfald det med dvb-c).

mvh. Per.

Jeg tror ikke der findes Plasma med indbygget DVB-C tuner, jeg er i hvert fald ikke faldet over nogen...

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ok. Så blev han da formt. så klog; at hvis han ønsker dvb-c indbygget, må han nok gå udenom plasma.

Jeg mener at Loeve-lcd har indbygget både til sat og kabel. Tror hifiklubben har dem på tapetet.

Du må nok google dig lidt frem til andre lcd med indbygget dvb-c.

mvh. Per.

Edit: mht. til om han er hjulpet, har manden jo selv skrevet, at han bare er blevet mere forvirret. Det lyder ikke som om han er blevet klogere på det han har spurgt om. Han spurgte jo ikke om hvilken teknologi der var bedst; plasma eller lcd. (Jeg har selv endnu tilgode at se et fladskærmstv jeg synes ser virkelig godt ud)

Neffets212
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak til alle der har været behjælpelige med jeres svar/meninger.

Efter at have set 20.000 - 30.000' forskellige tv. og talt med et hav af forhandlere.

Har jeg nu besluttet mig for et 40" sony model 30-3000, der kunne man købe et "dimse" kort og sætte i tv'et. jeg så et standard tv signam både med og uden dette kort i og der var en væsentlig forskel i billedet.

Så med mindre i mener jeg er helt galt på den så køber jeg det denne model først i næste måned.!

Pris ca. 11500,- + kort 200,- år. år.

Mvh Neffets212

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Ok. Så blev han da formt. så klog; at hvis han ønsker dvb-c indbygget, må han nok gå udenom plasma.

Jeg mener at Loeve-lcd har indbygget både til sat og kabel. Tror hifiklubben har dem på tapetet.

Du må nok google dig lidt frem til andre lcd med indbygget dvb-c.

mvh. Per.

Edit: mht. til om han er hjulpet, har manden jo selv skrevet, at han bare er blevet mere forvirret. Det lyder ikke som om han er blevet klogere på det han har spurgt om. Han spurgte jo ikke om hvilken teknologi der var bedst; plasma eller lcd. (Jeg har selv endnu tilgode at se et fladskærmstv jeg synes ser virkelig godt ud)

Men han har ikke skrevet hvem eller hvad der har gjort ham forvirret, og jeg gider ærlig talt ikke sidde og diskutere hvem der har hjulpet ham mest. Det må han selv vurdere...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Neffets212 skrev:

Jeg siger mange tak til alle der har været behjælpelige med jeres svar/meninger.

Efter at have set 20.000 - 30.000' forskellige tv. og talt med et hav af forhandlere.

Har jeg nu besluttet mig for et 40" sony model 30-3000, der kunne man købe et "dimse" kort og sætte i tv'et. jeg så et standard tv signam både med og uden dette kort i og der var en væsentlig forskel i billedet.

Så med mindre i mener jeg er helt galt på den så køber jeg det denne model først i næste måned.!

Pris ca. 11500,- + kort 200,- år. år.

Mvh Neffets212

Altså hvis du VIL undvære den ekstra fjernbetjening, så er det det rigtige valg, til trods for at du kan få væsentlig bedre billedkvalitet til samme pris ved at vælge et andet tv...

Neffets212
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Ja bortset fra jeg ikke rigtig kunne ramme tasterne så skulle der havde stået.

40" Sony model 40-3000

Jeg havde set det med et normalt standard tv-antenne signal på i butikken.

Der var væsentligt forskel på om det lille kort til kr. 200,-/År var i tv eller ikke var i tv.

Det stod meget tydeligere med kortet i.

Mvh

Neffets212

Cactus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
Neffets212 skrev:

Hvem kan hjælpe mig !

Jeg står og vil købe et nyt 40" LCD tv.

Jeg har endnu ikke kunne få en ordenlig forklaring på HVAD ER FORSKELLEN PÅ:

Digitaltuner, ATSC/8-VSB, ATSC DTV/QAM, DVB-T, DVB-T/S, IDTV og DVB-C ??

Det skal være mit "hoved tv" jeg har i forvejen to andre tv. i min lejlighed. et gl. billedrør og et nyt lcd.

Jeg vil bare gerne have et tv 1080i full hd. Har TDC Kabel tv.

HVAD SKAL JEG BRUGE/KØBE ??? 

Hvorfor vil du have LCD, og hvorfor vil du have Full HD?

Hvad bruger du dit tv til?

Du har ikke noget at bruge digital tuner til når du har kabel-tv... Så skal du bare få en selector...

Det kan jo være at han vil slippe for at have to fjernbetjeninger, en til TV'et og en til selectoren

Finn

Muligvis, men hvis han vælger et tv med indbygget DVB-C tuner så vælger han automatisk et meget ringere tv,... Så må man gøre op med sig selv om dårligere billedkvalitet er noget man vil leve med til trods for at spare en fjernbetjening... Jeg ville bestemt ikke...

Desuden kan han jo få HD Selector når nu han alligevel er igang... Så rykker det for alvor...

Ved dog ikke hvor mange HD kanaler TDC tilbyder...

Hvorfor mener du at et tv med indbygget DVB-C tuner er ringere. Jeg venter netop selv på et tv med indbygget DVB-C tuner med HD.

Finn

Fordi at de tv der findes med indbygget DVB-C tuner har en noget ringere billedkvalitet end hvad man ellers kan få til samme pris uden DVB-C indbygget...

Et tv bliver ikke ringere fordi det har DVB-C indbygget, men de tv med indbygget DVB-C der er på markedet er ganske enkelt ikke ret gode sammenlignet med andre tv uden DVB-C...

PS: Du kan ikke modtage HD uden en seperat tuner/selector/satboks m.m.

Sorry.. men...Sikke noget vrøvl Sharp LC46HD1E DVB-C, HD tuner!

mvh

C

Til top Vis Cactus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cactus

Cactus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

tak, enig!

mvh

C

PHN2 skrev:

Hej.

mvh. Per.

Cactus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Vedr. DVB-C. Så er der lidt forvirring omkring dette.

Hvis du har et tv der har indbygget DVB-C, skal du bruge en cam modul. Det siger sig selv at det er bedre end at bruge tuneren i en settop box i forhold til tv´ets tuner! Billedekredsløbene i tv´et bliver ikke fuldt ud brugt ved brug af en box. 

Hvis tv´et skal kunne vise HD kanalerne via den inbyggede DVB-C, skal der være en HD tuner i tv´t(MPEG2/MPEG4). Det er der få tv´er der gør. Jeg kender sikkert ikke til alle men her er der et par stykker: sony 40X3000. sharp LC46/52HD1E. Loewe 40/46" individual m.m.

40D3000 kan ikke vise HD kanaler via den indbyggede DVB-C.

Til Telias kodningsystem(conax) skal cam modulen understøtte IRDETO - 499.- i telia butikkerne. ikke hænge mig op på det men jeg mener at TDC kører på viacess.

Selv har jeg indvesteret i Sharps topmodel, som er på vej ind på markeden LC46HD1E - den kommer i næste uge så det bliver fedt. Og nu kan jeg endelig smide den hamrende irriterende samsung box ned i kælderen.

mvh

Cactus

system audio+explorer+3 x exact, primare SPA21, CD21, Sony blu ray BD1. Nordost kabler.

Cactus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave