Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 01:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fælleskøb Pioneer plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 11 September 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Der er europa garanti på, hvad hvis man flytter fra tyskland til dk, tror du så ikke du kan få repereret det??

De er ikke meget for det, men de SKAL.

De skal ikke. Det er en garanti så de bestemmer selv betingelserne.

Det er altid forhandleren der er ansvarlig for reklamationer efter loven. Hvad fabrikanterne giver af garanti derudover må de selv bestemme.

I praksis betyder det, at når du henvender dig til Pioneer med dit parallel-importede TV, så vil de henvise til forhandleren. Herefter vil forhandleren af egen lomme betale for den reparation. Og det er helt korrekt efter loven.

Så forskellen på parallel-importere varer og de tilsvarende danske, er den service man får. De gode forhandlere vil selvfølgelig sørge for reparationen, hvis det er gået i sort el.lign. men hvad med alle grænsetilfældene? pixelfejl? skygger på displayet? Eller hvilken type problemer de nu kan blive ramt af. I de tilfælde hvor forhandleren selv skal betale for en ombytning, der falder service niveauet erfaringsmæssigt.

Det er almindeligvis en fordel at have fabrikanten i ryggen ved service. De har både et navn og en forhandlerkæde de skal beskytte.

/Lars

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Det passer naturligvis ikke.

Der er jo en grund til at der er noget der hedder "europa garanti", hvad hvis man flytter (som mig for eks, jeg bor i sverige nu) så tror du ikke de skal lave ens tv hvis det går i stykker!!

Selvfølgelig skal de det, stop nu alt det her med at man ingen europa garanti har.

Jeg har også prøvet det med en jvc dvdrecorder, hvor først ville de ikke, så hendvendte jeg mig til den tyske forhandler som hendvendte sig til JVC tyskland, som så sagde til JVC danmark at de SKULLE lave det, hvorefter den blev lavet.

Hvad hvis du køber dit tv i kt radio, og flytter til sydtyskland 800km væk, tror du så ikke at pioneer tyskland nok skal lave det hvis det går i stykker, selvfølgelig gør de det.

Men det er klart at dem med interesse i at det skal købes i dk ikke er interesseret i det.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 September 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Der er jo en grund til at der er noget der hedder "europa garanti", hvad hvis man flytter (som mig for eks, jeg bor i sverige nu) så tror du ikke de skal lave ens tv hvis det går i stykker!!

Ja - den garanti du omtaler gælder hvis *du* køber et TV i udlandet. Men ikke hvis en dansk forhandler køber et TV i udlandet, og sælger det videre til dig (parallel-import)

Hvis du køber et TV i udlandet, kan du få det repareret det første år her i landet. Bemærk dog at der ikke findes noget som hedder EU-garanti - det er ikke noget man kan slå op i en lov. Det er en service som fabrikanten yder.

Hvis fabrikanten ikke yder EU-garanti (eller tilsvarende World Wide) - og det er der mange fabrikanter som ikke gør - så må man henholde sig til loven istedet. Og den siger at man har 2 års reklamationsret hos forhandleren.

Dvs. du kan stadig få dit TV købt i udlandet repararet efter f.eks. 1½ år efter loven - det skal bare retur til forhandleren.

Men EU-garanti er altså ikke noget lovbestemt. Det er en stor misforståelse. En garanti er noget man giver ekstra, og alle der yder en garanti kan selv bestemme hvad den skal dække over. Det er kun den 2-årige reklamationsret der er lovbestemt.

/Lars

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Selvfølgelig skal de det, stop nu alt det her med at man ingen europa garanti har.

Du formulerer dig overordentligt sikkert, i betragtning af at du tager fejl! Der er _ingen_ lovmæssigt sikret europa-garanti. Det eneste loven sikrer dig er to års reklamationsret hos forhandleren. Derudover kan forhandler eller producent så vælge at give dig noget garanti udover dette, og betingelserne for denne garanti bestemmer de 100% selv. Det er klart at når de først har stillet dig noget i udsigt, så skal de også honorere det, men det er i sidste ende et spørgsmål om hvad forhandleren har lovet dig, ikke hvad producenten har lovet dig.

Hvad så hvis du flytter? Hvis producenten ikke lige synes der skal være europa-garanti, så er det dit eget problem. At mange producenter så vælger at yde en europa-garanti som en service, det er en anden ting - men det er ikke noget man har _krav_ på.

Tommy21 skrev:
Jeg har også prøvet det med en jvc dvdrecorder, hvor først ville de ikke, så hendvendte jeg mig til den tyske forhandler som hendvendte sig til JVC tyskland, som så sagde til JVC danmark at de SKULLE lave det, hvorefter den blev lavet.

Der er ingen tvivl om at mange producenter forsøger at snige sig uden om enhver udgift, og det er selvfølgelig ikke i orden. Men din oplevelse skal ikke tolkes sådan at du har lovmæssigt krav på europa-garanti, men sådan at JVC - eller rettere dén forhandler du har handlet med - har lovet dig noget, og så skal det også opfyldes.

Tommy21 skrev:
Hvad hvis du køber dit tv i kt radio, og flytter til sydtyskland 800km væk, tror du så ikke at pioneer tyskland nok skal lave det hvis det går i stykker, selvfølgelig gør de det.

Ja, men som sagt er det ikke noget du bare per automatik kan forvente. Som lars siger: Hvis en forhandler parallel-importerer, bortfalder garantien da europa-garantien kun gælder ved køb gennem autoriserede forhandlere. Så hvis du køber et produkt som en dansk forhandler har parallel-importeret fra tyskland, og derefter flytter til tyskland hvor produktet rent faktisk stammer fra, så har du principielt ikke længere nogen europa-garanti.

Jeg synes du skal læse lidt op på forskellen mellem reklamationsret og garanti, inden du kommer med flere skråsikre formuleringer. En garanti er per definition ikke noget du har krav på, da ordet "garanti" netop kun må bruges om ting der ligger _udover_ dét man er sikret gennem lovgivningen.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

MaXer skrev:
Her er <SPAN style="FONT-SIZE: 9pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">508XD  på hifipriser, det er
billigere end fællsekøbet...! Mon ikke de kan presses lidt mere?</SPAN>

Fidusen ved at købe hos KT Radio, er at der følger dansk service og garanti med fra Pioneer. Det gør der ikke med de parallel-importede varer
fra de billigste forhandlere på hifipriser.

Jeg tvivler iøvrigt på at det bliver billigere. Jeg var faktisk overrasket over at en officiel dansk Pioneer forhandler kunne gå så langt ned.

/Lars

Jeg har de præcise avance-tal og de tjener stadig på det hos KT (det er jo klart de skal det).

Men en god pris er det da

PeAn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2007
Sendt: 11 September 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Update:

Af en eller anden grund var

KT Radio

Lige pludselig ikke interreseret

alligevel!!!

?????

Til top Vis PeAn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeAn

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

PeAn skrev:

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=5>Update:

Af en eller anden grund var

KT Radio

Lige pludselig ikke interreseret

alligevel!!!

?????

<!-- Message ''"" -->

For dårligt (af dem)!

De må have give en forklaring?

PeAn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2007
Sendt: 11 September 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg blev spurgt om det var mig der kørte tråden på recodere.dk og jeg svarede ja,..... og fik af vide at; "det er jeg ikke glad for".

End of story!!!

Til top Vis PeAn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeAn

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Sendt: 11 September 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Ikke så glad for? Det må han da kunne forklare bedre...! Dårlige erfaringer med det?

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

PeAn skrev:

Jeg blev spurgt om det var mig der kørte tråden på recodere.dk og jeg svarede ja,..... og fik af vide at; "det er jeg ikke glad
for".

End of story!!!

Jeg forstår ikke helt forklaringen..

Altså han ved at det er et fælleskøb, at der skal købes flere skærme end til én selv, men han vil ikke have at disse købere bliver fundet på
nettet? Eller taler om det på nettet?

Lyder mystisk...

Måske er det fordi, at han tror at så vil fremtidige kunder Alle have den gode pris.

De vil ihvertfald miste en masse salg på det her, når folk køber i udlandet i stedet nu.

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Kan prisen hos Krishav ikke blive mere optimal?

http://www.krishav.co.uk/store/prodView.asp?idProduct=1280&a mp;idCategory=496

2185 * 11 = 24035 kr

Hvis der kan sælges 5-10 stykker vil det vel ikke være umuligt at opnå 10% rabat?

24035 -10% = 21632.

Uden jeg ved, hvad fragten lyder på, evt med levering 2 steder - fx Kbh og Århus...så skulle en samlet pris på 22-22.500 vel ikke være umulig?

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 11 September 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Aliaz skrev:

Kan prisen hos Krishav ikke blive mere optimal?

http://www.krishav.co.uk/store/prodView.asp?idProduct=1280&a mp;a mp;idCategory=496

2185 * 11 = 24035 kr

Hvis der kan sælges 5-10 stykker vil det vel ikke være umuligt at opnå 10% rabat?

24035 -10% = 21632.

- og hvis vi bliver 100, får vi sgu nok 100% rabat ! ! !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 September 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Der er ellers meget godt knald på i recordere tråden.

Fælleskøb
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes