Emne: HDMI skuffer mig!!! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Satyr1975 Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Satyr1975 skrev:
|
Jeg kan da prøve: Forestil dig at kameraet fokuserer på trommeslageren, hans arme og trommestikkerne bliver stribet i bevægelserne. Altså, ved hurtige bevægelser ser det ud som om, at hver anden linie mangler. Men det er som sagt ikke hele billedet men kun de ting der bevæger sig hurtigt. |
|
|
Der er temmeligt sikkert tale om de-interlacing fejl, men det undrer mig at Denon'en fejler, mens TV'ets egen de-interlacer tilsyneladende gør det rigtigt. Prøvede du 576i via HDMI?
Alternativt, under Video Adjust i afspilleren (mener jeg, jeg har ikke Denon menuer på rygraden...) har du en mulighed for at ændre på de-interlacing indstillingen, du vil typisk kunne vælge mellem Auto1, Auto2, Video og Film, hvis jeg husker rigtigt. Prøv at eksperimentere lidt med den indstilling, og se om du kan finde en indstilling der fungerer. Du kan dog så risikere at andre film giver problemer.
|
|
|
Det vil jeg prøve....tak for nogle gode svar. 
|
| Til top |
|
| |
Thrawn Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Responstid har intet med det at gøre... Så længe at skærmen har under 16,6 ms... Har det ikke en dart at sige... Alt signal kommer med en hastighed der hedder 16,6 ms... Det er Frame Rate converteren + Video Scaleren der har noget at sige i dette sammenhæng...
Men hva angår de sing du skulle slå fra inde under billede instillinger, så er det sådan set alt... 3D noise - Pure black og hvad de nu ellers kan finde ud af at kalde det.. Og husk at skærmen skal stå på BRUGER DEFINERET ikke DYNAMISK....
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thrawn skrev:
| Responstid har intet med det at gøre... Så længe at skærmen har under 16,6 ms... Har det ikke en dart at sige... Alt signal kommer med en hastighed der hedder 16,6 ms... |
|
|
Sådan kan man på ingen måde generalisere om responstid, men bortset fra det har du ret i at det ikke er dét der er et issue i denne sammenhæng. Responstid får skylden for en hel masse ting som intet har med responstid at gøre, så langt er vi enige. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satyr1975 skrev:
|
Hvad fanden mener han med "Husk det rigtige kabel"???
|
|
|
At "kabel-mafia'en" (sagt med et glimt i øjet ) har fået overbevist enhver hifi-entusiast med respekt for sig selv om at bare man har dyre kabler, så er alt godt. Det er muligt det er rigtigt i nogle sammenhænge, men i denne er det komplet ligegyldigt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at tilslutte din Denon afspiller + HDMI kabel til et andet fladskærmstv og se om problemet stadigt er der?
Mit gæt vil være, at det er dit tv der ikke kan behandle billedsignalet optimalt. Der skulle ikke være noget at udsætte på Denons maskine...
Ellers kunne det ligge i kilden..? __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satyr1975 skrev:
|
Hej...
Jeg har for nyligt erhvervet mig følgende:
Denon AVR-2807 (Reciever) Denon 2930 (DVD) Samsung LE40M87BD (LCD TV)
Jeg har lagt mærke til, at når jeg kører dvd via hdmi, så synes jeg billedet skuffer mig i forhold til hvad jeg havde forventet (har ikke haft hdmi før). For det første, så er der striber på hurtige bevægelser, f.eks. trommeslagerens arme på en koncert dvd. For det andet synes jeg ikke at billedet er spor bedre end hvis jeg kører igennem alm. scart (af god kvalitet)....kan det virkelig passe? Jeg havde forventet et knivskarpt billede med hdmi.
Kan det have noget at gøre med, at tv'et er full hd? Dvd'ens hdmi er sat til det der "Ymph"....osv osv 1024i (kan ikke lige huske de der bogstaver, men den anden mulighed er "rgb".
Det skal lige nævnes at mit hdmi kabel også er af god kvalitet.
|
|
|
Kunne det evt. have noget med det her at gøre? Godt nok ikke helt det samme fjernsyn, men næsten (Taget fra review af Samsung TV: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/Picture-Quality. php):
Video Processing
I didn't expect Samsung LE40M86BDBuy this for £886.27 at Dixons Enter code 'DISC01' to get £22.73 off's video processing to set the world alight... not at this price point. What baffled me was Samsung's curious decision to cripple LE40M86BD's 3:2 cadence detection for film mode deinterlacing. Let me explain.
With "Movie Plus" disabled, the Samsung LE40M86BDBuy this for £886.27 at Dixons Enter code 'DISC01' to get £22.73 off doesn't detect 3:2 cadence and hence doesn't apply film mode deinterlacing correctly to NTSC, HD DVD and Blu-Ray materials. I confirmed this over component in 480i and 1080i; and over HDMI in 1080i (the LE40M86BD doesn't accept 480i or 576i over HDMI).
Sidenote: "Movie Plus" was automatically engaged (as long as it's possible) every time I changed input source, or even change resolution/ aspect ratio over the same connection, despite it being labelled clearly as "Off" in the user menu. To disable it I had to turn it on first and then turn it off.
Update To Sidenote (20 May 2007): Newer panels with the latest firmware no longer have this problem – "Movie Plus" settings are now saved per input.
"So what's the problem? Just let Movie Plus do its thing and get on with it." I hear you say.
The issue I have with Movie Plus is that it features Samsung's own frame interpolation technology which was intended to reduce telecine judder but only succeeded in introducing unnatural sped-up motion and erratic lip-synch delay reminiscent of "TruD" on the Sharp LC42XD1E. I suppose some people can get used to it over time, but for me it got rid of the all-important "film-like feel" of movies... it's as if I was watching an amateurish video production instead.
Also, "Movie Plus" cannot be enabled when "Just Scan" mode is on (necessary for 1:1 mapping). So users are forced to decide between a rock and a hard place: should you put up with a blurrier overscanned image to obtain film mode deinterlacing (with its own set of flaws)? Or should you opt for pin-sharp image but know that your NTSC, HD DVD and Blu-ray films are not deinterlaced properly?
I have fired an email off to Samsung informing them about this issue, as it could potentially be fixed with a firmware update.
Otherwise, the LE40M86BD employs rudimentary motion-adaptive video deinterlacing and minimal (if any) directional filtering, so you would inevitably see scan line artifacts like jaggies and twitter on video material especially when the resolution or bit-rate is low. Scaling quality is acceptable.
Mvh.
Mrhviid
|
| Til top |
|
| |
Denner Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal vælge 1080p på den Denon 2930, alle billede "forbedrings" kredsløb skal være slået fra på dit Samsung tv, så ingen støj reduktion, Movie Plus, Dynamisk Kontrast osv, og du skal vælge JUST SCAN på dit tv for at den ikke overscanner det 1920x1080 signal det får ind fra dvd'en, det er den eneste måde at få billedet forholds vis rent igennem til dit Samsung tv's panel. Hvis der stadig er problemer med deinterlacing fejl ( det tror jeg er hvad du beskriver ) så skal du prøve de forskellige deinterlacing modes der er i din Denon og se om det afhjælper problemet, hvis det ikke hjælper så kan det være at den Reon HQV deinterlacing chip der sidder i din Denon ikke kan deintelace dvd'en korrekt. Dette lydder meget usandsynligt men det kan være tilfældet hvis kilden er PAL, da HQV chippen hvis den ikke er tweaket korrekt kan ha' problemer med PAL, mener der var problemer med det i Denon 2930 i lancerings firmwaren, så hvis du køre med en gammel firmware skal du nok også opdatere den. Når alt dette er prøvet af og hvis du så stadig har problemet så prøv at sætte Samsung tv'et til at deinterlace signalet ved at lade Denon 2930 spytte 576i ud over component udgangen, det er muligt at dit tv kan deinterlace ( det interpolere nok nærmere signalet ) signalet på PAL hvis det har en mærkelig video pull down rytme så som 2:2:4. Til sidst vil jeg lige sige at dit problem som du beskriver det IKKE har noget som helst at gøre med HDMI og om det skuffer eller ej, det er et problem der enten opstår i dit tv eller din dvd afspiller. Tror måske det er dit tv, da jeg må tilslutte mig Otto holdning til Samsungs tv, sorry
|
| Til top |
|
| |
Satyr1975 Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denner skrev:
Du skal vælge 1080p på den Denon 2930, alle billede "forbedrings" kredsløb skal være slået fra på dit Samsung tv, så ingen støj reduktion, Movie Plus, Dynamisk Kontrast osv, og du skal vælge JUST SCAN på dit tv for at den ikke overscanner det 1920x1080 signal det får ind fra dvd'en, det er den eneste måde at få billedet forholds vis rent igennem til dit Samsung tv's panel.
Hvis der stadig er problemer med deinterlacing fejl ( det tror jeg er hvad du beskriver ) så skal du prøve de forskellige deinterlacing modes der er i din Denon og se om det afhjælper problemet, hvis det ikke hjælper så kan det være at den Reon HQV deinterlacing chip der sidder i din Denon ikke kan deintelace dvd'en korrekt. Dette lydder meget usandsynligt men det kan være tilfældet hvis kilden er PAL, da HQV chippen hvis den ikke er tweaket korrekt kan ha' problemer med PAL, mener der var problemer med det i Denon 2930 i lancerings firmwaren, så hvis du køre med en gammel firmware skal du nok også opdatere den.
Når alt dette er prøvet af og hvis du så stadig har problemet så prøv at sætte Samsung tv'et til at deinterlace signalet ved at lade Denon 2930 spytte 576i ud over component udgangen, det er muligt at dit tv kan deinterlace ( det interpolere nok nærmere signalet ) signalet på PAL hvis det har en mærkelig video pull down rytme så som 2:2:4.
Til sidst vil jeg lige sige at dit problem som du beskriver det IKKE har noget som helst at gøre med HDMI og om det skuffer eller ej, det er et problem der enten opstår i dit tv eller din dvd afspiller.
Tror måske det er dit tv, da jeg må tilslutte mig Otto holdning til Samsungs tv, sorry |
|
|
Ok...tak for de mange gode svar. Jeg vil prøve de ting du har beskrevet. Det undrer mig bare stadig, at problemet kun opstår på nogle dvd'er, mens andre er helt problemfri.
PS. Denner.......som i MICHAEL DENNER??? Hvis ja, så HAIL!!!!
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Satyr. Der kan være en verden til forskel på billedkvaliteten på div dvd's.
Jeg har for nyligt købt et par T. Cruise ting, war of the world & minority report.
Meget meget skuffende billed kvalitet, kornet og grumset... 
Og det er ikke de eneste. Og har intet med opsætning, kabler osv osv at gøre.
Bare ringe kopiering. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
Denner Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|