Emne: Bruno Barcelli og andre ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver vel reelt snakket om to forskellige ting her; anmeldelser og indsigtsartikler. Mht anmeldelser og utilfredshed fra nogle brugere, så skyldes den muligvis dalende entusiasme blandt anmelderne muligvis at kritikkerne var langt langt i overtal. Havde det været hvert 10. indlæg der var negativt, havde det nok været nemmere at tage kritikken til sig uden at miste modet, men det var nærmest lige omvendt. Noget af kritikken kommer vel også lidt fordi nogle brugere føler de har "mistet" noget. Det er kommet en del unge og nye kræfter til i redaktionen, men det er jo lidt af en selvfølge at de ikke alle kan have 40års hifi-erfaring. At ønske Bruno-niveauet tilbage er fint, men jeg synes lidt det er den forkerte vej at gå. De gamle blev jo trods alt ikke kuppet. De gav tøjlerne videre til de nye, og så synes jeg egentlig bare man skal glæde sig over at de gad bruge det på at køre sitet videre. En ide kunne muligvis være at lave gæsteanmeldelser, især fra nogle af de hårdeste kritikkere. Ikke fordi de så skal hegles igennem, mere fordi det ville være en mere konstruktiv måde at få dem til at illustrere hvordan de synes tingene burde gøres. Der skal selvfølgelig stadig være plads til kritik, men jeg synes folk bør overveje hvad der er rimeligt at forlange af en ny redaktion med nye folk. Med hensyn til indsigtsartiklerne, så har jeg selv taget initiativ til at få brugerne herinde til selv at deltage i skrivningen af artiklerne. Det er småt med resultaterne men vi er lige startet, og mon ikke værdien af artiklerne vil være støt stigende efterhånden som tiden går. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56603&K W=lpm76__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Med fare for at blive kaldt et brokkehoved, så mener jeg test generelt, af udstyr har taget en uheldig drejning. Problemmet er at dem der tester, generelt har for lidt baggrundsviden. Efter min mening skal en anmelder have så stor viden, om de tekniske emner, at han kunne arbejde i branchen, hvis det var det han ønskede. Folk med den viden for man bare ikke til at arbejde gratis. Og det er ikke et kvalitetsstempel ikke at få løn.
MVH
André Jensen
|
|
|
Hej
Fuldstændig enig. Man skal have en del erfaring og helst også teknisk indsigt. At man ikke får løn, retfærdiggør ikke en middelmådig anmeldelse. I værste fald, kan en ukompetent anmeldelse medføre, at produktet og dermed forhandleren mister markedsandele. Frivillig anmeldelse uden løn - jo tak, men hvad med produktets fremtid?
vh
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov hov...
Jeg mener faktisk ikke at de tekniske kyndige, alene vil kvalifiserer anmeldelserne. Tage bare Mikkel Gige, ikke en mand som bryster sig med alverdens teknik, men han LYTTER til tingene....og den oplevelse skriver han ned, og leverer til os andre.
En mere teknisk tilgang vil kaste mange mennesker af i svinget. Jeg savner altså ikke mere teknik, heller fortælle om lytteindstrykket. Alle anmeldelser har alligevel en skabelon hvor en teknisk beskrivelse er "standard". Hvad er det for en teknisk indsigt du mangler Tadman......så er det lettere at forholde sig til.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Hov hov...
Jeg mener faktisk ikke at de tekniske kyndige, alene vil kvalifiserer anmeldelserne. Tage bare Mikkel Gige, ikke en mand som bryster sig med alverdens teknik, men han LYTTER til tingene....og den oplevelse skriver han ned, og leverer til os andre.
En mere teknisk tilgang vil kaste mange mennesker af i svinget. Jeg savner altså ikke mere teknik, heller fortælle om lytteindstrykket. Alle anmeldelser har alligevel en skabelon hvor en teknisk beskrivelse er "standard". Hvad er det for en teknisk indsigt du mangler Tadman......så er det lettere at forholde sig til.
Mvh
|
|
|
hov hov Bradman, læs lige mit indlæg igen...tak! Der står helst, og det er ikke det samme som en betingelse...
Det er formentlig korrekt, at mange vil blive hægtet af i svinget, men jeg mener heller ikke nødvendigvis, at en anmeldelse nødvendigvis bør indeholde teknisk stof på højt plan. Imidlertid skinner det igennem i mange anmeldelser, at anmelder har ringe indsigt i teknikken og hvordan den virker. Endvidere mener jeg også, at anmeldere rundt omkring, simpelthen har for få referencer, og også dette skinner igennem. Dette er min egen personlige holdning.
Man skal derfor ikke nødvendigvis have stor teknisk indsigt, men lang erfaring må altså påkræves, hvis en anmeldelse må tages alvorligt.
Jeg synes stadig, at de gl. HF indeholder seriøse anmeldelser, selvom de er tussegamle og der sket en del siden. Men læser man dem med 70 og 80'er briller, er de faktisk imponerende.
vh
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 11 September 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes faktisk Mikke Gige's anmeldelser er blevet rigtigt gode og objektive, interessant læsning  - keep up the good work  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ja bliv ved med at teste Mikkel for det er da for fedt at læse om lækkert nyt grej. mvh
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|